Snoek als bijvangst, hoe vaak?


Robin Straver
Berichten: 507
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Berkel&Rodenrijs

15-02-2008 13:04

Ik was met een vriend van me en zijn pa aan het vissen met pennetje tussen riet.
Tot 2 keer toe vangt hij een snoekbaars in zijn staart 2 ker precies de zelfde stek en de zelfde vis binnen 1 uurtje... Echt heel raar was dat.
Gebruikersavatar
gerard hekkelman
Berichten: 192
Lid geworden op: 08-02-2008 21:26

07-03-2008 20:14

Heb het allebei gehad, met snoeken een karper, en een snoek met karpervissen.

Op een dag was ik aan het snoeken met mn maat, sloeg ik een aan in z'n rug, (waar ik wel spijt van heb, want dat zou de karper wel pijn gedaan hebben), maar toch mn eerste karper van het jaar!

Toen ging ik 's avonds karpervissen en had ik mn lijnen uitliggen en gaf mn beetmelders steeds piepjes, maar niet hard genoeg om de slip erdoor heen te krijgen, dus ik denk: witvis. Ik haal op en ik hoor veel gespetter, maar zag mn lood nog niet. Bleek dat de snoek zichzelf had opgeknoopt aan mn visdraad, dat was echt vreemd! Maar mooi snel binnen gehaald, stuur de foto wel later!!

mvg Gerard
Met vriendelijke groet,
Gerard

Waar vis zwemt, is water!

Karpers 2008: 46
Gebruikersavatar
Joris Janssen
Berichten: 183
Lid geworden op: 03-12-2006 20:18
Locatie: America,Limburg
Contacteer:

07-03-2008 21:54

Laatst toen een maat van mij op ging ruimen toen hij zijn hengels binnen draaiden had hij er een snoek van 20 cm aan, Maar die schoot voor de kant los.

Mvg, Joris Janssen
''Dat heel Holland Limburgs lult''
Gebruikersavatar
Thijs de Lange
Berichten: 93
Lid geworden op: 23-02-2006 14:13
Locatie: Flevoland

08-03-2008 18:40

ik had bij de karperwedstrijd afgelopen september een snoek.

we hadden op die stek al een week met tijgernootjes gevoerd. ik was tijdens de wedstrijd zelf de weger, dus ik wist precies of er wat gevangen was. tot een uur voor de wedstrijd, had nog niemand een piepje gehad, kwam er ineens vanuit het niets een volle fluiter op mn rechter hengel. ik aanslaan, net een blok beton, is het een snoek van 107 cm :D

opvallend detail: de snoek was wit, had geen tekening, dit komt volgens sportvisserij nederland wel vaker voor, maar er was voor zover bekend nog niet eerder een van dit formaat gevangen....
Bijlagen
P1010506a.JPG
hier is de egaal witte kleur goed zichtbaar...
(170.21 KiB) 362 keer gedownload
P1010505a.JPG
(177.37 KiB) 362 keer gedownload
tja...
Gebruikersavatar
Pim Laurenssen
Berichten: 58
Lid geworden op: 10-05-2006 11:53
Locatie: Noord-Brabant

08-03-2008 19:26

Grote snoek, maar ik vind hem absoluut niet mooi.
Ik ga maandag weer de maas op om te slepen.
Als we iets vangen laat ik het weten.
moet alleen nog wel even kijken hoe ik foto's moet posten maar dat komt wss wel goed.
tom valentijn
Berichten: 94
Lid geworden op: 01-03-2008 13:54
Locatie: badhoevedorp

09-03-2008 13:02

Douwe Bijlsma schreef:Boilie aan een rig, en steeds inwerpen en terugdraaien komt er vanzelf een keer een snoek aan, zo bijzonder is dat niet.
Wat minder vaak voorkomt is een karper aan een shad.



tijdens het verticalen op snoekbaars in een gemaal bij mij in de buurt pakte ik een ong 18 ponds karper
was eerste keer verticalen van het seizoen, kreeg een tikje op me top maar was er neit helemaal op voorbereid liet me shad weer zakken en kreeg vrijwel meteen weer een tik toen wel aan geslagen en dacht dat ik een monstersnoekbaars eraan had of een gigasnoek
was het dus die karper die me shad gewoon had dubbelgevouwen in zen bek

en een keer tijdens het snoeken ving me pa op een gele pako S (zoon slanke) een mooie karper en zat ook gewoon netjes in zen bek

nog een verhaal is dat ik in spanje op levende guppies karpers ving tijdens het palingen
het gaat er niet om hoeveel je doet maar hoeveel liefde je stopt in wat je doet!
Bart Raven
Berichten: 14
Lid geworden op: 16-05-2007 16:35
Locatie: Hilversum

10-03-2008 10:42

hallo,

ik had een keer een snoek op mijn (bananen) rig, kreeg gewoon een normale run, toen ik em aansloeg zat er een snoekje aan van 60 cm, gewoon gehaakt in zijn bek op mijn pop-up boilie. alleen had ie mijn onderlijn beetje toegetakeld. wel op de kant gehaald.
maar ja geef mij maar liever een dikke karper :)

MVG
Bart
Persoonlijk record: 39 pond, 1 meter 2
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

20-03-2008 20:47

wou dat ik zoiets ving als bijvangst na een stil dagje... :wink:

Afbeelding
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Gebruikersavatar
Harm Bakuwel
Berichten: 135
Lid geworden op: 13-10-2006 13:49
Locatie: Maarssen

20-03-2008 22:28

Code: Selecteer alles
Boilie aan een rig, en steeds inwerpen en terugdraaien komt er vanzelf een keer een snoek aan, zo bijzonder is dat niet.
Wat minder vaak voorkomt is een karper aan een shad.


Kriesus Douwe, sjagarijnig? :lol:

On topic:

Snoeken zat. Op de pen met een tros wormen een mooie langzame wegloper; 78 cm tanden!
Na anderhalf jaar karpervissen al twee keer een volle aanval op mijn toplood gehad (tijdens binnenhalen).

Leuk detail was de keer dat ik "maar" een zeelt ving. Tijdens het scheppen dacht een snoek een lekker makkelijk hapje te zien en sprong op de zeelt, die net het net in gleed:

Afbeelding

Gewoon een boilie binnenhalen heeft me al 3 stuks opgeleverd, en tot mijn grote vreugde (met sinterklaas zg "plastic fluo popups" gekregen....je meent het niet :roll: ) na een keer toch maar proberen een snoekje van 25 cm.... :P

Fijnste (bij)vangst was 1 hengel met boilie en 1 met dood visje, na 5 min snoek van 103 cm.... toch een pr :D

Niet scherp, maar ik ben nog steeds onder de indruk (ik moest de haak er uit halen en zo klein zijn mijn handen nou ook weer niet...)

Afbeelding


Groetjes, Harm.
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

20-03-2008 23:53

Wow dat meen je niet!

Die snoek zal wel gedacht hebben; "hmmm lekker, ZEELT!... huuuuh wat gebeurd me nou???!?!! lig ik ineens op de kant :o " :D

Hij zal wel flink tekeer zijn gegaan op de kant of niet?