de Karperwereld


Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

27-02-2008 19:29

Douwe Bijlsma schreef:Aart en geen naamsbekendheid? in mijn ogen is Aart gewoon een echt mens die ook nog eens op karper vist die combinatie komt op mij in ieder geval prettig over.


Dat is prcies wat ik bedoelde, Douwe :wink:
CN
Unicorn Carp Fisching
Sam Bos

28-02-2008 01:15

Piet
Er wordt appels met peren vergeleken, jij kan de slotenplas als je thuiswater en als je dan in jouw mond een topper mee neemt dan lijk het mij niet moeilijk om hem op ze bek te laten gaan. Ieder vist op zijn eigen manier. En wat jij uren kloppers vindt dat zijn misschien ook jongens die gewoon uren moeten maken op een bepaalde water waar de vissen maar een paar keer per jaar er uitkomen kan best wel respect hebben voor deze jongens die er gewoon voor gaan, om de target hun te kunnen vangen.

Iedereen mag zichzelf een topper vinden , de meeste worden kuddedieren die met stroom mee gaan !!!!
Gebruikersavatar
willem boersma
Berichten: 66
Lid geworden op: 15-02-2008 08:36
Locatie: Velsen Noord

28-02-2008 07:47

Ik heb het allemaal eens zitten lezen en kan me met iedereen wel vinden wat hij zegt en bedoelt.
Ik was dan zelf zo een local die als ik even tijd had me hengels pakten en dan een paar uurtjes of soms een nacht kon blijven zitten.
En ja ik weet heb er niet veel gevangen op de sloterplas ( 3 in een jaar ) en ben daar mee dan een uren maken ( en kan me dus vinden in wat Sander bedoelt ) :D maar als je soms alleen de zondag hebt of eens een weekend omdat je werkt tja :-? .
En wat Piet zei over de TOPPERS volgens mij bedoelde hij daar mee dat je toch mag aan nemen dat zo iemand weet wat hij doet en dat je hem dan alleen een beetje moet sturen om hem te laetn vangen op de plas, Kijk krijgt hij nou iemand zo als ik mee ( een KNEUS ) dan zal hij veel meer moeten gaan vertellen maar dat is niet anders omdat ik nog te weinig weet van het karper vissen :cry:
Piet Vogel zei over dat er dan mensen zijn die (op het grintpad) een karper laten vallen WAT IK ABSOLUUT ZEER ONACCEPTABEL VIND EN NIET NORMAAL OMDAT IEDEREEN TEGEN WOORDIG EEN ONTHAKINGSMAT HEEFT zal het de beste wel eens overkomen ( daarmee doel ik op de vistv ) .
Als ik dan gelijk gebuik maak van deze handige overstap en even door ga over Vistv die dan een keer op de sloterplas gaat vissen samen met Piet en dan ook nog eens als ze wat vangen allelij tips moeten hebben over hoe je een vis moet binnen halen dan zakt mijn broek af want dat zijn dan voor mij de TOPPERS (om het woord meer even te blijven gebruiken) die ons moeten laten zien hoe je moet vissen :o
Ik weet ook dat er mensen op de sloterplas hebben gevist die het helemaal niks vonden en je zal ze er dan ook niet meer zien, tja het is nou eenmaal geen makkelijk water als je er niks van weet en zoals ik een stekken zitter bent en niet steeds verkast :D
En dat kan je dus ook heel goed terug zien aan mijn vangst op de sloterplas :D maar ik zal er nog steeds met plezier gaan zitten en blijven vissen.
Ik zal zeer zeker alle dingen blijven lezen die de TOPPERS op dit forum :lol: :lol: blijven schrijven en daar zeer zeker me lessen uit halen.
Want iedereen die vist en er vangt en ze vissen goed behandelt is voor mij al een TOPPER :D

Mensen Vang ze en laat elkaar in zijn waarde :P
Laatst gewijzigd door willem boersma op 28-02-2008 07:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Beter één keer een visje gevangen dan tien sterke verhalen
Op een piepende actie komt een opslaande reactie
peter andrae

28-02-2008 07:51

De meeste worden kuddedieren die met de stroom meegaan.


Juist Sander en dat is het moment dat ze op hun bek gaan.


Maar dat is niet erg toch als ze maar plezier hebben.
peter andrae

28-02-2008 08:19

Mobiel vissen kan toch heel lonend zijn Willem je bevist een veel groter gebied en je kan verschillende stekken bevissen,kruiwagen en niet teveel spul mee begin je op de oostoever en eindig je op het zwarte pad,zet je daar je plu op en je strecher ga je slapen en vissen en de volgende dag weer terug.

Of je koopt een fiets en een penhengel is ook leuk om te doen.

Weet je Willem je kijkt maar als je maar plezier hebt in wat je doet :wink:.

O ja vergeet je zwembroek niet.

Afbeelding
Gebruikersavatar
willem boersma
Berichten: 66
Lid geworden op: 15-02-2008 08:36
Locatie: Velsen Noord

28-02-2008 08:39

peter andrae schreef:Mobiel vissen kan toch heel lonend zijn Willem je bevist een veel groter gebied en je kan verschillende stekken bevissen,kruiwagen en niet teveel spul mee begin je op de oostoever en eindig je op het zwarte pad,zet je daar je plu op en je strecher ga je slapen en vissen en de volgende dag weer terug.

Of je koopt een fiets en een penhengel is ook leuk om te doen.

Weet je Willem je kijkt maar als je maar plezier hebt in wat je doet :wink:.

O ja vergeet je zwembroek niet.

Afbeelding



IK weet het Peter :roll:
maar tja meestal ben ik al blij dat ik even kan vissen en om dan alsnog te gaan verkassen :-? nee laat mij dan maar rustig zitten en genieten van alles om me heen :D
En nu dat ik verhuist ben naar Apeldoorn zal het even fietsen en pennen er ook niet meer inzitten , jammer genoeg :( :(

En ik zal me zwembroek niet vergeten hoor maar dan neem ik ook me zwembantjes mee voor de zekerheid :D :D :D
Beter één keer een visje gevangen dan tien sterke verhalen
Op een piepende actie komt een opslaande reactie
Sam Bos

28-02-2008 09:23

ja want als je echt toppers zou willen zoeken zijn dat mischien in jou ogen die 100 uur maken en 100 vissen pakken piet.Ik ben blij dat er mensen met me eens zijn hier over.Want zelf doe ik mijn petje af voor de echte einzelganger die echt alles nog alleen uitzoekt en verkend de pioniers onder de vissers !

respecteer elkaar en kijk eerst naar je zelf voordat je oordelen gaat trekken over een ander!! want het is al zon zeik wereldje
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

28-02-2008 09:49

Poeh...wat een geneuzel :-?
bas bijsma
Berichten: 41
Lid geworden op: 10-02-2006 14:42
Locatie: groningen

28-02-2008 10:45

Inderdaad,

Ben al lang blij dat er nog fanatiekelingen zijn die een artikel willen schrijven. Daarnaast mag ik gelukkig zelf bepalen van wie ik een artikel lees en van wie niet. Scheelt mij weer het zinloos afbranden van een schrijver die ik niet leuk of goed genoeg vind schrijven. Dus mannen / schrijvers "keep up the good work" en verwen ons met informatie, tips dan wel sfeer.

gr bb
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

28-02-2008 10:59

Ik denk dat Piet hier verkeerd begrepen word, en zijn text té letterlijk word genomen
Piet geeft aan dat hij een aantal "grote" namen mee heeft gehad. Dan kan je je afvragen wat een grote naam is, maar iedereen wat wel wat hiermee bedoelt word. Als dan zo iemand de basis mist en zonder te peilen zijn hengels erin flikkert dan is het logisch dat zijn broek en onderboek om zijn enkels hangt met het dunne erin. Dit zegt niks over de beleving van desbetreffende persoon.

mvg martijn
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

28-02-2008 11:13

Je zou als je het niet letterlijk hoeft te nemen ook aan kunnen nemen dat een bekende visser in het vervolg wel oppast voor hij in de boot stapt van een bekende schrijvende andere visser.
Vissen is een hobby, geen religie!
Sam Bos

28-02-2008 12:43

En heb ook een film gezien over (groot water ) waar bijna elke vis wel een paar x stuiterde .En er met een voorslag op een taluud vis word verspeeld dit is in mijn ogen geen voorzichtig omgaan met vis .Als ze te beroerd zijn om de boot in te stappen en die vis VEILIG achter het taluud weg halen, en niet dat de vis met 20 meter voorslag rond zwemt. dan ben je in mijn ogen ook geen topper die er echt voor de veiligheid voor de vis is.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

28-02-2008 12:50

Het doel van lezen is het te proberen te begrijpen wat de schrijver bedoelt. Hoewel sommigen zaken op diverse manieren te interpreteren valt gaat het erom, om eruit te halen wat de schrijver de lezer duidelijk wil maken. En dus niet wat de lezer zelf ervan kan brouwen

xxjes
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

28-02-2008 13:09

Martijn het is alleen maar lectuur geen studieartikel om er achter te komen wat achter de bedoeling van de schrijver zit.
Juist in die interpretatie zit het verschil, jij leest iets en ik of een ander geeft er een andere betekenis aan, wie leest het dan goed???
Vissen is een hobby, geen religie!
Martin Kamp
Berichten: 84
Lid geworden op: 04-02-2005 12:48
Locatie: Overijssel

28-02-2008 15:01

Douwe Bijlsma schreef:Je zou als je het niet letterlijk hoeft te nemen ook aan kunnen nemen dat een bekende visser in het vervolg wel oppast voor hij in de boot stapt van een bekende schrijvende andere visser.


Ik weet het wel 100% zeker.

Vanuit een boot vissen is toch anders dan vanaf de kant.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

28-02-2008 15:03

degene die die probeert de schrijver te begrijpen :D
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

28-02-2008 15:18

Martijn dat zegt dus niets over de interpretatie, de enige die uitsluitsel kan geven is de schrijver.
Wie weet misschien denk jij wel de schrijver te begrijpen terwijl hij heel iets anders bedoeld.
Leuk om dergelijke opmerkingen te maken maar verder ook niet.
Vissen is een hobby, geen religie!
Sam Bos

28-02-2008 16:59

mis ligt het aan mij maar als iemand op zo'n manier praat vraag ik me of of ze zich beter voelen als die zogenaamde toppers want dat maak ik hier wel uit met hun boot tripje.Dus vraag me af of je je dan beter visser voelt dan want dat begrijp ik niet helemaal TOPPER?
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

28-02-2008 17:47

ik denk dat we allemaal wel een topper kunnen verslaan op ons eigen thuis water :P
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Gebruikersavatar
Rinus Schuurman
Berichten: 695
Lid geworden op: 26-08-2006 14:50
Locatie: Lelijkstad
Contacteer:

28-02-2008 18:27

En ik denk dat het woord topper een ruim begrip is ;)
Van al degenen die niets te zeggen hebben zijn de meest aangenamen zij die zwijgen.

http://www.icarp.nl
Sam Bos

28-02-2008 18:35

remon ben helemaal met je eens op men eigen water kan je ook makkelijk een TOPPER? op zen bek laten gaan dus zo moeilijk is dat niet en dan ben je echt niet beter als de ander
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

28-02-2008 18:47

Waar gaat dit nog over?
Diverse mensen die zich druk maken om het woord topper, Piet even onder de grond schoffelen omdat hij zich druk maakt om visveiligheid en dit soort zaken --> ja heren lezen, even dieper nadenken, is lastig soms.

Een topper verslaan op je eigen thuiswater, wil diegene blijkbaar zelf de topper zijn?
Snap het hele geziek en gezeik niet in ieder geval, je vist toch voor jezelf niet voor een ander? Bij sommigen hier met hun uitlatingen twijfel ik hier anders behoorlijk aan.

Met vriendelijke groeot,
Peter

p.s vooral lekker doorzeuren.
Laatst gewijzigd door peter postema op 28-02-2008 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
It's not who you are, it's who you know.
Sam Bos

28-02-2008 18:48

zijn film waren in mijn ogen veel te veel dingen te zien die niet veilig voor de vis waren dus.
Laatst gewijzigd door Sam Bos op 28-02-2008 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Sam Bos

28-02-2008 18:53

nou peter ik wil er alleen voor gaan dat er geen verkeerde dingen over anderen gezegd worden wil gewoon niks niet meer als de waarheid hier en niet dat iemand zich beter voor doet als een ander
Laatst gewijzigd door Sam Bos op 28-02-2008 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

28-02-2008 18:55

Sander,
Jij mag vinden wat jij wilt net als ik mag vinden wat ik wil.
Mijn p.s. geeft aan wat ik van dit geheel denk dus zou vooral doorgaan en je niet storen.
Waarheid mooi definitie, kunnen we lang over discussieren maar gaan we niet doen.
Zal jezelf zeggen dat als dit jou waarheid is ik er geen dan ook geen enkele seconde wakker van lig.

Ben er al weer klaar mee, bezig te kijken naar zaken die er meer toe doen.
met vriendelijke groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.