Betaalwater enquette 2008


K. van den Herik

07-02-2008 11:47

Is het heel veel gevraagd om een beetje on topic te blijven?
Ja Hans boodschap is duidelijk en genoteerd, jij vind het niets
En nee namen van wateren is nergens voor nodig.

2 vrij simpele vragen:

-Wat zou je een btw visser vragen om een beeld te krijgen van een btw en van mij part zijn beweegreden om er te vissen
- stel er zou iets van de grond komen waaruit bijv.een aanzet tot een keurmerk zou komen (zie verhaal Koos). Onder welke noemer zou dat moeten vallen?


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

07-02-2008 14:35

peter postema schreef:Beste Thomas,
Zou verstandig zijn om de rest mee te nemen, het goncourt complex bestaat uit meerdere wateren op 1 locatie. Van origine zijn dit uitgegraven gaten door Lafarge (gipsboer), de brillairts hebben nogal wat hectares grond. Oude Brillairt verhuurd deze grond aan Lafarge die hier de grondstof voor gips uit de grond halen. De dochter Pascalle is eigennaar van de wateren die in gebruik zijn als viswater. Beheer is in handen van Simon Horton.

groet,
Peter


JA weet ik ben zelf namelijk ook een cocourt klant :D
Maar het leek mij niet handig om dat er allemaal bij te vermelden omdat ze dan weer gaan zeuren op dit forum en de topic gesloten gaat worden.

m.v.g Thomas
long as i got lungs and a rod you can't stop me
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-02-2008 15:25

Als je zo doorgaat leeft het ook niet lang.
De huisregel telt nog steeds.
Wil je er nog lang van genieten noem dan geen wateren.
Maar dat zal wel tegen dovemansoren gezegd zijn, sterke benen en weelde.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

07-02-2008 15:26

Ja natuurlijk. De moderatoren van dit board zeuren maar.

En bedankt. In het verloop van de discussies wordt veel helder.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

07-02-2008 17:30

euhh douwe daarom zeg ik juist ook zo weinig dus wat verwijd je mij nu :-?

en kees ik blijf er gewoon bij dat je het niet kan maken als grootste karperforum van nederland het niet mogelijk is om over alle aspecten van het karpervissen te praten het is gewoon een form van cencuur

Maar als jullie hier nog wat over willen zeggen doe het in een pb svp de topic gaan er anders aan :wink:
long as i got lungs and a rod you can't stop me
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

07-02-2008 17:49

Thomas de nieuwe schreef:euhh douwe daarom zeg ik juist ook zo weinig dus wat verwijd je mij nu :-?

en kees ik blijf er gewoon bij dat je het niet kan maken als grootste karperforum van nederland het niet mogelijk is om over alle aspecten van het karpervissen te praten het is gewoon een form van cencuur

Maar als jullie hier nog wat over willen zeggen doe het in een pb svp de topic gaan er anders aan :wink:


Ben het met je eens, hoe wil in godsnaam iets over BTW kwijt als je geen namen noemt, of hou er helemaal over op of ga hier volledig op in, niet dat halve werk..
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-02-2008 18:00

Zeg mijne heren waar waren jullie toen ik in het openbaar tegen de redactie bezig was om de huisregels te wijzigen?????
Nergens!!! En nu wel protesteren???
Geen wateren noemen zonder dat de huisregel is aangepast anders zorg je er ZELF voor dat deze weelde ook maar kort duurt!!!!!!!!!!!!
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

07-02-2008 18:13

...........
Laatst gewijzigd door peter postema op 08-02-2008 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-02-2008 18:18

Peter ik heb mijn reactie ook met een big smile geschreven. :D :D :D
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

07-02-2008 19:17

Douwe Bijlsma schreef:Zeg mijne heren waar waren jullie toen ik in het openbaar tegen de redactie bezig was om de huisregels te wijzigen?????


Misschien mag ik wel niet zo reageren als moderator, maar ik doe het lekker toch.

Douwe, mensen die zeuren worden overgeslagen! Jouw obsessie voor de huisregels begint overdreven vormen aan te nemen. Vraag je eens af waar het goed voor is om je zo druk te maken over kleine dingen. Wat bereik je ermee behalve dat de bloeddruk omhoog gaat?

Graag zie ik een reactie in de vorm van PB (want die komt toch wel) zodat we weer ontopic kunnen gaan.
Jan Peter Teerling

07-02-2008 19:23

Je denkt zelf dat de touroperators en btw eigenaren openkaart gaan spelen,en je met allerhande info gaan voorzien K vd Herik..? :lol:

Wat de ene btw-visser als negatief ondervind zal een andere visser anders kunnen ervaren.

Die vragenlijst kan je beginnen met welk aas heb je gevist,en eindigen met onder welke atmosferische
weersomstandigheden heb je die week(en) aan het water gezeten.Kortom om een relevant onderzoek te doen zul je een vragenlijst zullen moeten gaan samenstellen die meer vragen bevat,dan dat er bedrijven in de Goudengids staan.

Zullen de mensen die negatieve ervaringen hebben opgedaan net zo "spontaan" die ellenlange lijst in gaan vullen als de mensen die er een positive ervaring aan hebben overgehouden..?

Beginnende BTW hebben niet de tijd om eerst een jaar of wat te wachten tot dat de eerlijk aangekochte populatie de omvang heeft gekregen waarvoor mensen o.a graag naar een betaalwater gaan.Er moet brood op de plank en de kachel moet branden.En ja,ik weet zolangzamerhand dat er ook 40tigers gekocht kunnen worden,is nog maar de vraag of die grote gekochte vis bij de kweker groot is geworden of van een vindage afkomstig is.Diefstal vis zal goedkoper zijn dan eerlijk aangekochte vis van een kweker.Hoe meer grote vis hoe meer boekingen.Er zullen er niet veel zijn die naar een btw boeken waar ze van te voren van weten dat de kans op een 35+pond vis nihil zal zijn.Een oplossing tegen jat vis?Alle karpers vanaf 20 pond verplicht laten chippen! Ook makkelijk om de groei van een vis en de vangsten bij te houden.. :D

Hoe populairder het karpervissen zal worden (De piek hebben we nog lang niet in zicht,zowel in Nederland niet als daar buiten!) evident zal het aantal bezoekers van de btw groeien.Daardoor zullen ook steeds meer eerst openbare wateren,hun 'openbare' karakter gaan verliezen.Kwestie van vraag en aanbod.

Ik blijf er bij dat een of andere vorm van een keurmerk niet haalbaar is,is te afhankelijk van te veel factoren.Laat ik nog even buiten beschouwing of de uitbaters van die wateren daar echt rouwig om zullen zijn.Even een paar gewetens vraagjes voor de mensen die op btw vissen.Stel je weet dat er op 75% van de btw gejatte vis zwemt,zou je er dan nog op btw vissen met de kans dat je op zo'n water terecht komt?Stel je weet dat er na je laatste bezoek (die super is bevallen!) er een paar dikke vissen bij in zijn gekomen van dubieuze herkomst,zou je dan evt. nog een keer boeken omdat de reisafstand,natuur,veiligheid en alle andere gemakken toch wel erg bevielen..?

Laten we eerst eens beginnen in eigen land orde op zaken te stellen.Typisch Nederlands (haantje de voorste!) om zich druk te maken om wat er in het buitenland gebeurd,en niet eerst orde op zaken te stellen in eigen land.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-02-2008 22:11

Bas Bakker schreef:
Douwe Bijlsma schreef:Zeg mijne heren waar waren jullie toen ik in het openbaar tegen de redactie bezig was om de huisregels te wijzigen?????


Misschien mag ik wel niet zo reageren als moderator, maar ik doe het lekker toch.

Douwe, mensen die zeuren worden overgeslagen! Jouw obsessie voor de huisregels begint overdreven vormen aan te nemen. Vraag je eens af waar het goed voor is om je zo druk te maken over kleine dingen. Wat bereik je ermee behalve dat de bloeddruk omhoog gaat?

Graag zie ik een reactie in de vorm van PB (want die komt toch wel) zodat we weer ontopic kunnen gaan.


Bas inderdaad een domme zet als moderator.
Maak je maar niet druk over mijn bloeddruk ik vermaak mij opperbest ik denk eerder dat het voor jullie - en niet iedereen - een bloeddrukverhogende werking heeft.
Ik zie geen enkele reden om jou te benaderen als moderator ik beperk mij tot een enkeling, Kees of Bertil en zeker niet bij de nieuwe lichting.
deze opmerking laat zien waarom het een domme zet is om zo op mij te reageren.

De opmerking dat mensen die zeuren worden overgeslagen is van een arrogantie die jou feitelijk op een tijdelijk nonactief zou moeten zetten.
MAW wie denk jij wel wie je bent.

Pas op je bloeddruk voor je hier op in gaat. :D :D :D :D :D :D :D
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

07-02-2008 23:03

.......
Laatst gewijzigd door peter postema op 08-02-2008 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

07-02-2008 23:37

JP Teerling, helemaal mee eens, later ze lekker in Frankrijk uitzoeken wat ze met die BTW's aan moeten. Hoe ik over die wateren denk ga ik trouwens maar niet herhalen, genoeg over geluld. Volgens mij is er in NL genoeg om je druk over te maken, maar dat doen de meesten nou net niet. Nachtvissen, legalisering tent, derde hengel, overvoeren, overbezetting, enz.

En Douwe, ga eens lekker vissen man, zie de laatste tijd toch wel erg zurige reacties van je, bah bah.

Groet,
kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Jan Peter Teerling

07-02-2008 23:47

Gaan we weer Peter :wink:
Insinueren is u ook niet vreemd hé..Als jij zo goed weet wat een 40,50,60 pond vis doet in het legale circuit.Per stuk,per 2,per 5 en per 10 desnoods een lekkere mix van dit alles.En dan graag de prijzen zonder dat je eerst een shitload kleinere vis erbij moet nemen.Is het nog maar de vraag of ze aan die vraag kunnen voldoen.Enlight me/us.

Ps De zoekfunctie is mij net zo vreemd,als dat topics over betaalwateren u vreemd zijn :D

Ennuh gegevens waaruit blijkt wat die jatvissen opbrengen?Het is niet zo iets als even de kassabon bij de supermarkt vragen.
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

08-02-2008 00:27

[
Laatst gewijzigd door remon van dusschoten 2 op 08-02-2008 07:39, 1 keer totaal gewijzigd.
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

08-02-2008 00:35

K. van den Herik schreef:Als we eens een beetje beter inzicht in betaalwateren willen krijgen, moeten we m.i. bij de bezoeker zijn. Die is er immers geweest.

Met de hulp van de bezoeker, maar wel met medewerking van de toeroperaters/btw eigenaren, zouden we een redelijk beeld moeten kunnen krijgen.

Mijn idee is om een vragenlijst op internet te publiceren en vragen om bezoekers van btw- en deze in te vullen. Van mij part nog met terug werkende kracht van 2007.

Als er een serieuze vragenlijst is, zal ik alle toeroperators benaderen om mee te werken. Van mij part sturen ze eek kopie van de lijst mee bij de reserveringsbevestiging.
Wat zouden jullie nu willen weten over het water. Wel vragen die de bezoeker kan weten lijkt me. Immers een overzicht van de hoeveelheid vis is niet echt reeel.

Er heeft al iemand toegezegd om mee te werken, het is niet aan mij om bekend te maken wie. Het was echter wel een totale verassing ;-). Heeft er nog iemand ideeen om mee te werken gaarne. Ktje2atlive.nl

In december/januari zal ik dan samen met.. een verslag maken.

Hieronder een begin. Wat zouden jullie nog meer willen weten?

MVG

Klaas

--------
Naam, adres, tel.Email, leeftijd

Naam van het water
Oppervlakte van het water
Algemene eerste indruk van het water
Hoeveel stekken volgens de brochure
Hoeveel stekken zijn bezet gedurende de visweek
Worden de stekken aangewezen
Mag je wisselen van stek
Zijn de stekken voldoende groot


ONtopic Ontopic ontopic



hoe is het bestand verkregen via via of van een kweker
is het bestand bestaand
is er personeel met ehbo aanwezig
waarom is er niet zoals op Horton een hengelvangsregistartie aanwezig.Is dit niet belangerijk zodat je het bestand volgen kan.
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
K. van den Herik

08-02-2008 07:51

Is het heel veel gevraagd om een beetje on topic te blijven?

Weet iedereen er van vindt en of denk zou me in deze fase een worst zijn. Vecht dat lekker in een eigen topic uit.

Het gaat nu om de beleving van een bezoeker. Dus vragen over herkomst vissen zal niet mee vallen

We hebben nu:

Naam, adres, tel.Email, leeftijd

Naam van het water
Oppervlakte van het water
Algemene eerste indruk van het water
Hoeveel stekken volgens de brochure
Hoeveel stekken zijn bezet gedurende de visweek
Worden de stekken aangewezen
Mag je wisselen van stek
Zijn de stekken voldoende groot
Algemene voorwaarden.
Algemene indruk van de vissen.
Heeft week u de vis opgeleverd waarop u gehoopt had.
Gewicht en lengte van de vis.
Totaal gemiddeld gewicht van de vissen.
issen met weerhaak/of zonder
Loodsystemen/ welke mag je gebruiken
Hoe klantvriendelijk en hulpzaam zijn de beheerders

* Weeknummers en tijdsduur bezoek.
* Zijn er nog andere vissoorten gevangen.
* Wat is de specificatie betreffende bestand karper volgens eigenaar, aantallen, volume etc.
* Wat is de specificatie betreffende bestand aan andere visssoorten volgens eigenaar; steur, meerval.
* Dressuurindex / moyenne naar mening van de bezoeker en van de beheerder.(!)
* Beleid aquahygiene, eigen onthaakmat / schepnet of worden deze door verhuurder verzorgd i.v.m. (virus) besmetting preventie.
* Informatie t.a.v. herkomst populatie
* Informatie over betrokkenheid van bioloog / deskundige Ja/Nee
* Betrokkenheid van viskwekerij (bv Great Lake)

Ben overigens van mening dat je de enquete in een bezoekers en beheerdersdeel moet opsplitsen voor een goede impressie. Zo krijg je een meer representatief beeld middels een "stereo" signaal. Wellicht dat zelfs een internationale versie (Duits/Frans/Engels) ook een aardige insteek is.


hoe is het bestand verkregen via via of van een kweker
is het bestand bestaand
is er personeel met ehbo aanwezig
waarom is er niet zoals op Horton een hengelvangsregistartie aanwezig.Is dit niet belangerijk zodat je het bestand volgen kan.

Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

08-02-2008 09:33

Kees is dat zo?? Een verstandig moderator doet wat hij van een boarder verwacht, een PB tje, doet hij dat niet kan hij iets terug verwachten toch?
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

08-02-2008 17:56

Klaas,
Je hebt volkomen gelijk, mijn excuses voor het off topic reageren. Heb de reactie verwijderd en de rst via een pb afgehandeld.

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Jean-Pierre Ketelslegers
Berichten: 318
Lid geworden op: 24-12-2002 01:00
Locatie: Diepenbeek (B)
Contacteer:

09-02-2008 18:58

Douwe Bijlsma schreef:Bovendien is het weerhaakloos vissen schadelijker dan met.


Weet ik zo niet ! Als ik zie wat een wonde een weerhaak veroorzaakt t.o.v weerhaakloze haak !!! geef mij dan maar weerhaakloos en laat die Engelsen voor wat ze zijn !!!
Pluk de dag
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

10-02-2008 00:02

Als je ziet wat een haak zo wie zo aanricht kun je beter stoppen.
Maar weet je wat laat maar doe wat je denkt dat je moet doen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

10-02-2008 00:56

Mannen,
Klaas v.d H (De topicstarter) poogt iets serieus te doen met deze topic.
Als we verschillende ingebrachte voorstellen gaan bediscussieren, werkt dat erg ontmoedigend.
Er zijn trouwens al genoeg topics over het vissen met of zonder weerhaak 8)
mvg
HB
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

10-02-2008 09:33

Niets aan toe te voegen, back on topic graag.

Naam, adres, tel.Email, leeftijd

Naam van het water
Oppervlakte van het water
Algemene eerste indruk van het water
Hoeveel stekken volgens de brochure
Hoeveel stekken zijn bezet gedurende de visweek
Worden de stekken aangewezen
Mag je wisselen van stek
Zijn de stekken voldoende groot
Algemene voorwaarden.
Algemene indruk van de vissen.
Heeft week u de vis opgeleverd waarop u gehoopt had.
Gewicht en lengte van de vis.
Totaal gemiddeld gewicht van de vissen.
issen met weerhaak/of zonder
Loodsystemen/ welke mag je gebruiken
Hoe klantvriendelijk en hulpzaam zijn de beheerders

* Weeknummers en tijdsduur bezoek.
* Zijn er nog andere vissoorten gevangen.
* Wat is de specificatie betreffende bestand karper volgens eigenaar, aantallen, volume etc.
* Wat is de specificatie betreffende bestand aan andere visssoorten volgens eigenaar; steur, meerval.
* Dressuurindex / moyenne naar mening van de bezoeker en van de beheerder.(!)
* Beleid aquahygiene, eigen onthaakmat / schepnet of worden deze door verhuurder verzorgd i.v.m. (virus) besmetting preventie.
* Informatie t.a.v. herkomst populatie
* Informatie over betrokkenheid van bioloog / deskundige Ja/Nee
* Betrokkenheid van viskwekerij (bv Great Lake)

Ben overigens van mening dat je de enquete in een bezoekers en beheerdersdeel moet opsplitsen voor een goede impressie. Zo krijg je een meer representatief beeld middels een "stereo" signaal. Wellicht dat zelfs een internationale versie (Duits/Frans/Engels) ook een aardige insteek is.


hoe is het bestand verkregen via via of van een kweker
is het bestand bestaand
is er personeel met ehbo aanwezig
waarom is er niet zoals op Horton een hengelvangsregistartie aanwezig.Is dit niet belangerijk zodat je het bestand volgen kan.
It's not who you are, it's who you know.