stelling semi betaalwater


frank de beer
Berichten: 57
Lid geworden op: 21-10-2007 21:20
Locatie: harderwijk

13-02-2008 12:47

Peter

Licht corrigeren en sommige, zijn dat niet de uitzonderingen die de regel bevestigen?
Ik heb geen ervaring met het vissen op BTW, de verhalen en foto's zeggen mij genoeg.
En dat sommige :lol: zich bedienen van gestolen karper is mij ook bekend.
Daarbij betaal ik voor mijn vispas nog geen 35 euro en kan daar het hele jaar mee vissen op openbaar water.
Volgens mij is een vispas iets anders dan een karper tien maal per jaar hetzelfde kunstje laten vertonen voor een flinke smak geld.
Want niets vangen kost klanten.
Aju.
Wraak is het enige dat mensen onderscheidt van dieren - A. Bundy
K. van den Herik

13-02-2008 16:40

Ha Frank,

Dat je kan vissen voor eur 35 per jaar is gewoon onze mazzel. Veel landen om ons heen hebben die luxe niet. Daar is water eigendom van particulieren, met alle gevolgen van dien. Eur 1000 voor een plekkie aan een zalm rivier of 1200 pond voor een jaarvergunning.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

13-02-2008 18:25

Beste Frank,

Licht corrigeren en sommige, zijn dat niet de uitzonderingen die de regel bevestigen?
Kan ik je helaas niet vertellen, wat ik wel weet dat de wateren die ik bezocht heb geen vaste plekken hanteren. Je hebt dus keuzemogelijkheden.

En dat sommige :lol: zich bedienen van gestolen karper is mij ook bekend.
Kan en wil ik ook niet ontkennen, wat ik zou willen (utopia?) dat dit soort wateren aangepakt kunnen worden.

Daarbij betaal ik voor mijn vispas nog geen 35 euro en kan daar het hele jaar mee vissen op openbaar water.
Tsja Frank, Klaas geeft het al aan. we hebben mazzel, op orient bijvoorbeeld betaal ik ca 150 euro voor de vergunningen.

Volgens mij is een vispas iets anders dan een karper tien maal per jaar hetzelfde kunstje laten vertonen voor een flinke smak geld.
Ligt er aan waar je gaat vissen met die vispas niet waar, er zijn openbare voorbeelden te noemen waar het niet afwijkt van een btw. Nadeel van deze wateren dat er niet gecontroleerd word op onderlijnmontage en dit soort zaken.

mvg,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
frank de beer
Berichten: 57
Lid geworden op: 21-10-2007 21:20
Locatie: harderwijk

13-02-2008 21:56

Peter,jij schrijft: 'Ligt er aan waar je gaat vissen met die vispas niet waar, er zijn openbare voorbeelden te noemen waar het niet afwijkt van een btw. Nadeel van deze wateren dat er niet gecontroleerd word op onderlijnmontage en dit soort zaken'.

Natuurlijk zijn er openbare wateren waar extra regelgeving geen kwaad zou kunnen.
Alles heeft gewoon te maken met onze verantwoording ten aanzien van de karper.
Het is toch een beetje onze plicht om een karper zo ongeschonden mogelijk terug te zetten (desnoods met hulp van andere vissers).
En dat houdt wel iets meer in dan een simpele onderlijn controle.
Vraag me trouwens af waar men de onderlijn dan op controleert en wie dit controleert?
Aju.
Wraak is het enige dat mensen onderscheidt van dieren - A. Bundy