Amsterdamse Boa op Haarlemse wateren. Bevoegd of onbevoegd


Plaats reactie
John de Vries
Berichten: 192
Lid geworden op: 26-04-2002 02:00
Locatie: Heemskerk

23-01-2008 12:25

Fijne medevisser's,

Ik heb er lang meegelopen, maar stel de vraag nu toch.

Eind november werd ik gecontroleerd op de Haarlemmerringvaart. Dit was een gedeelte in Zwanenburg. Dit is een Haarlems gedeelte. Wat scherste mijn verbassing het was een Boa van de AHV. Het was ene R., klein van stuk, rijdend in een wit groen jeepie.
Nu is mijn concrete vraag. Was deze BOA gerechtigd om in Haarlemse wateren te controleren?
Ik kan dit natuurlijk navragen bij het Ministerie en zijn aanstellingsacte opvragen. Maar mogelijk dat een van jullie er een concreet antwoord op heeft.

Bij voorbaat vriendelijk dank.

Carpgreetings John de Vries
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

23-01-2008 12:40

Hoi John,

Boa´s hebben vaak een aangewezen gebied waarin zij actief zijn, maar volgens mij mogen zij ook buiten hun gebied een beroep doen op hun bevoegheid.

Hier heb ik stukje tekst uit POS nieuws van noordwest Nederland.

BOA's krijgen groter werkgebied
De federatie-BOA's van NoordWest Nederland hebben uitbreiding van hun werkgebied gekregen. Ze zijn nu bevoegd om hun belangrijke werk op het gebied van controle en handhaving naast de Provincie Noord-Holland ook in Zuid-Holland, Utrecht, Flevoland en Gelderland uit te voeren.


Ik ga er vanuit dat deze BOA dus ook op wateren mag controleren van bijvoorbeeld andere visverenigingen of open wateren.

Groetjes
Alex
John de Vries
Berichten: 192
Lid geworden op: 26-04-2002 02:00
Locatie: Heemskerk

23-01-2008 14:26

Alex,

Van het POS, weet ik, die hebben een groter werkgebied. Deze is puur voor de AHV in mijn ogen.

In Spaarnwoude hebben ze ook een Haarlemse kant en een Amsterdamse kant.

Groet John
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

23-01-2008 15:46

Hoi John,

1 AHV heeft geen BOA die R. heet.
2 Visrechten Ringvaart lagen tot voor kort bij Haarlem en Amsterdam, volgens mij geen onderverdeling met grenzen. Tegenwoordig houdt de federatie NWN de rechten van de Haarlemmerringvaart. Zij proberen dergelijke interregionale wateren naar zich toe te trekken (bijv ook NH-kanaal), juist om e.e.a. wat overzichtelijker te maken voor de vissers.

Meer weet ik niet.

Had je je papieren niet bij je dan?

Groeten van Bert.
ff v==
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

23-01-2008 20:49

Aan het stukje van Alex te zien heeft een BOA in ieder deel van dezelfde provincie bevoegdheid. Aangezien Amsterdam en Haarlem beiden in Noord Holland zitten, zou ik denken (gebaseerd op het stukje wat Alex heeft gequote) dat ze in beide steden bevoegdheid hebben tot BOA werkzaamheden.
K. van den Herik

24-01-2008 07:33

John,

Weet je dat ik dat helegaar niet zo intressant vind wqat ie wel en niet gerechtigd is?

Er wordt gecontroleerd.

Stel dat ie niet in zijn gebied bezig was, geef hem dan een lintje voor ijver.

Dat self-assement is stik modern tegenwoordig.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

24-01-2008 11:29

Naast de Amstel zit ook de boswachterij in Amsterdam. Gezien jouw omschrijving van het voertuig gok ik op de boswachterij en volgens mij heeft die ook de bevoegdheid om daar te controleren.
John de Vries
Berichten: 192
Lid geworden op: 26-04-2002 02:00
Locatie: Heemskerk

24-01-2008 11:41

Ja. Ik had papieren bij me, maar natuurlijk niet de goeie.

Dit wist ik wel. Ik vis daar al jaren en ben vaak gecontroleerd. Maar het mannetje wilde mij meteen lid maken voor 2 maanden van Amsterdam.
Dat zag ik niet zo zitten. Het kanaal is 62 km lang en in het bezit van 3 verenigingen. Haarlem, Amsterdam en Leiden.

Dit jaar maar lid geworden van Haarlem, want het blijft een mooi water met mooie vissen.

Daarnaast Klaas. Tuurlijk vind ik het goed dat er gecontroleerd wordt. Doe het zelf ook.

Met mijn open gedoe rolt natuurlijk heel karpervissend Nederland over me heen, maar dat maakt me niet uit.

Het gaat er ook om of die man wel bevoegd is daar. En daar heb ik nog geen klip en klaar antwoord op gehad. Volgens mij niet.

Maar ik hoor het wel.

Carpgreetings John

Tot zaterdag in Zwolle.
Gebruikersavatar
roy goris
Berichten: 355
Lid geworden op: 02-07-2007 08:57

24-01-2008 12:44

volgens mij mogen ze overal en altijd hun functie uitoefenen, mits het nodig is :wink:
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

24-01-2008 20:17

Is niet juist Roy.
Gebruikersavatar
Omar Maxim Bogerd
Berichten: 232
Lid geworden op: 16-04-2006 21:12
Locatie: Houten
Contacteer:

29-01-2008 07:35

Aart Lokhorst schreef:Is niet juist Roy.


Mits op aanwijzing van het bevoegd gezag (lees: Politie) mag dat dus wel. Voorbeeldje: ik ben als BOA op grond van mijn akte van beëdiging bevoegd om al het water van de AUHV te controleren. Wanneer er echter een regionale actie wordt georganiseerd onder verantwoordelijkhied van de Politie dan ben ik bevoegd om ook op het water van andere HSV's op te treden. Ook wanneer ik werkstudenten van Politie bij mij heb als stagiares heb ik de bevoegdheid om buiten mijn eigen gebied op te treden.
Gebruikersavatar
roy goris
Berichten: 355
Lid geworden op: 02-07-2007 08:57

29-01-2008 07:53

Omar Maxim Bogerd schreef:
Aart Lokhorst schreef:Is niet juist Roy.


Mits op aanwijzing van het bevoegd gezag (lees: Politie) mag dat dus wel. Voorbeeldje: ik ben als BOA op grond van mijn akte van beëdiging bevoegd om al het water van de AUHV te controleren. Wanneer er echter een regionale actie wordt georganiseerd onder verantwoordelijkhied van de Politie dan ben ik bevoegd om ook op het water van andere HSV's op te treden. Ook wanneer ik werkstudenten van Politie bij mij heb als stagiares heb ik de bevoegdheid om buiten mijn eigen gebied op te treden.


ik had het nog iets verder moeten onderbouwen...
vorig jaar kwam mij ook een boa controleren ook met een stagiare, en die vertelde mij hetzelfde, als wat jij nu doet Omar.

groeten...
Dominic Berendsen
Berichten: 56
Lid geworden op: 15-03-2007 10:11

08-02-2008 15:09

......................
Plaats reactie