Waar nu?


Plaats reactie
Raymond Slinken
Berichten: 42
Lid geworden op: 20-01-2008 20:26

22-01-2008 12:08

Goede middag, Ik wist niet zo goed waar ik dit moest plaatsen dus ik zet het maar hier neer.

Ik zit met een dringende vraag, Ik vis alleen nog maar instant en voer dus nooit. Het probleem is dat ik dit najaar heel weinig heb gevangen en de moed me een beetje in de schoenen is gezonken. Maar nu de zon weer brand en ik gister mijn visspullen weer op orde heb gebracht gaat het toch weer kriebelen.

Maar mijn vraag is: Waar moet ik nu gaan liggen? Uit de wind in de zon, of juist bij obstakels als brugpeilers e.d die volop in de wind liggen? Het gaat om een klein ondiep water met een niet al te groot bestand.

Met vriendelijke groeten
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

22-01-2008 12:36

Raymond,


Je geeft zelf aan dat je weinig hebt gevangen.
Is het nooit bij je opgekomen om eens een voerplekje aan te leggen en te kijken wat er gebeurd?
De mogelijkheden die je zelf aangeeft zijn het proberen zeker waard.
Proberen is de sleutel.



Gr. Rick
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

22-01-2008 17:25

Je hebt 2 hengels neem ik aan..?
1tegen de brug/peilers/struiken in de wind de andere uit de wint op de zon kant.
Dag of 2/3 paar boilies erin of paar handjes mais frolic enz...
Dan heb je wel kans om iets te vangen en blijvoen zoeken winter is moeilijke tijd.

Gr remco
K. van den Herik

22-01-2008 18:21

Raymond,

Het is godsonmogelijk om een kleine 20 jaar vallen en opstaan ff neer te pennen. Iedereen heeft zijn eigen waarheid. Wat nu werkt werkt dat morgen?

Vallen en opstaan en weer proberen. Dats karpervissen. Ow. Buiten volgestampte trutput hongerputten is het gewoon lastig om ff karpers te vangen tenzij.....

- je weet waar ze zijn-
- in oktober al investeert maar zie boven.

of

Het zijn nog steeds geen voorntjes.

MVG

Klaas
Raymond Slinken
Berichten: 42
Lid geworden op: 20-01-2008 20:26

22-01-2008 18:24

Bedankt voor de tips, ik ga gewoon elke dag een stuk of 20 boilies voeren. En ga er van het weekend gewoon een dag zitten.


Oja aan rick: Ik heb van de zomer 1 keer een kleine voerplek aangemaakt wat resulteerde in een dikke vette blank, En sinds die 1ne blank heb ik niks meer gevangen(wel 1 losser) Dus het voeren heeft mee een beetje afgeschrikt, zeker op dat kleine water.
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

22-01-2008 21:14

Raymond, probeer met voeren ongeveer dezelfde tijd aan te houden
als je geplande vistijd. KAN net het beetje verschil zijn.

De rest is hetzelfde als wat Klaas zegt:vallen en opstaan.
probeer als je vis gaat vangen een beetje op de aastijden te letten,
en eventueel dingen opschrijven. Hier zal je op langere termijn
plezier van hebben. Wat een mooie stek is in de zon, kan op het warmst
v.d dag in de schuduw liggen.
Een vis KAN hier op reageren !!

Het is een beetje als iemand een dril van een vis leren!!
gaat niet..moet je zelf ervaren, zelf die hengel krom, en sturen

Succes..!!
Raymond Slinken
Berichten: 42
Lid geworden op: 20-01-2008 20:26

22-01-2008 23:06

Bedankt voor de tip, Ik ga morgen eerst maar is beginnen met voorzichtig voeren, Ook ga ik meer is de diepte opmeten voor zover dat mogelijk is.

Ik laat het hier wel horen als er resultaat is!

Tips zijn nogsteeds welkom,


Slaap lekker!
K. van den Herik

23-01-2008 08:26

vergelijk vangsten op datum

september een met die van januari?

Valt er iets op?

Regelmatig vis vangen op welk water dan ook van ff grof beneden de 10 graden is en blijft een aparte tak van sport.

Leuk je elke dag 20 bollen voor 3 dagen.Heb je niet (kunnen) investeren door al een voerstek op te bouwen heeft dat voeren van nu 20 bollen geen zin. De tijd dat je die 20 bollen erin trapt kan je beter benutten naar het speuren naar vis(activiteiten).

Beter op een dag 10 plekjes afvissen.

Zeg maar penvissen, maar dat kan ook met een vl systeem.


MVG

Klaas
Raymond Slinken
Berichten: 42
Lid geworden op: 20-01-2008 20:26

23-01-2008 09:59

Ik ben alleen bang als je met een vl systeem steeds verkast je de karper alleen maar verjaagd door het ingooien? Activiteit zie ik op dit water al tijden niet meer. In de zomer zie je het riet nog wel is bewegen, of sporen met bellen etc maar in de winter zie je helemaal niks. Ik heb dus ook af en toe het gevoel dat ze wegtrekken naar ander water, Maar het staat alleen in verbinding met een nog ondieper slootje, en ook daar zie ik geen activiteit.
K. van den Herik

23-01-2008 11:35

leuk he vissen? :)

Zodra je weet waar ze niet zijn wordt het steeds gemakkelijker.

Gooien kan ook inleggen zijn. Als er ruimte is ook a sociaal 50 meter naar rechts oid.

Mits je niemand anders tot last bent he.

MVG

Klaas
Plaats reactie