Is drie karperbladen in het belang van ons karpervissers.


Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

17-01-2008 21:07

kees;

Ik verkoop alleen maar onzin , dat weet je toch ???


:wink:
Wiljo van Eerden
Berichten: 251
Lid geworden op: 11-12-2006 16:38
Locatie: achterhoek

17-01-2008 21:19

Vind leesvoer aan de waterkant soms wel leuk, maar heb ook geen abonnement op een van de drie. Vangstverslagen zijn niet leuk om te lezen mijns inziens. Vind de sfeer proeven veel leuker en geeft je een goed gevoel wanneer je jezelf terug vind in een dergelijk verhaal.

Wat volgens mij ook erg tekort schiet aan de meeste artikelen is dat er vaak een opsomming volgt zonder sfeer, en worden aannames gedaan, tactieken gevolgd en vervolgens de uitvoering met daarbij horende resultaten. Bijzonder oninteressant om te lezen.

Sfeer is belangrijk, kan je dit niet verwoorden moet je niet gaan schrijven (zul je ook snel genoeg merken lijkt me)

De aannames die worden gedaan worden beargumenteerd met zaken die in het voordeel pleiten van de genomen aannames. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik ondervind toch tal van vrij onzekere aannames die zich maar zullen moeten bewijzen. En waarvan achteraf, ook bij succes, niet met zekerheid aan te tonen valt waar het nu aan gelegen heeft. De zaken die niet geheel in de aanname pleiten maar wel aanwezig zijn worden niet vermeld, de lezer wordt niet betrokken. Je zult nooit eens denken bij het lezen van een artikel; kerel niet doen man, dat zou ik nooit doen!! Want...... Iedereen interpreteert zaken anders en iedereen heeft een andere rangschikking in prioriteit van een aantal feiten/ideeen/mogelijkheden etc. De mogelijke andere keuzes die men kan maken in dergelijke situaties hadden mogelijk hetzelfde of een beter resultaat op kunnen leveren.

De gevolgde tactieken zijn vaak, let op vaak, al uitgekauwd en bekend nog voor je aan de alinea begint. Dit mede door een gebrek aan diepgang in voorgaande regels/alinea's van het artikel.

De uitvoering die vervolgens beschreven wordt hoef je vaak niet eens te lezen omdat je geen enkel feitje/gedachte kent die mogelijk tegen de eerder gemaakte aanname pleit. De uitvoering is dan ook vaak weer een opsomming op basis van die aannames, waar bij hoge uitzondering van afgeweken wordt. Dit komt denk ik ook doordat het verhaal geschreven wordt wanneer het te beschrijven verhaal al geschiedenis is en kant en klare koek. Zou je een artikel schrijven tegelijkertijd met het bijhouden van je sessieboekje/agenda zou je een artikel krijgen met veel meer vraagtekens, dillemma's, klote dagen, schijt weer, kut honden, klote zwemmers, kortweg ongecontroleerde emotie van het moment.

Dan volgen de resultaten, die je eigk al over kunt slaan omdat ze toch wel die dikke vangen. (bij mijn weten is alijn zon beetje de enige die het missen van dikke vis neerschrijft, al doet hij dit in contrast met 300 twintig kg plus vissen, zodat de emotie hiervan niet echt waargenomen wordt.)

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, is nogal een verhaal, maar heb het zo goed mogelijk verwoord. Wilde niet alleen melden dat verhalen diepgang missen want dat is blaten tegen de wind in, want dan weten schrijvers/redactie nog niet wat ze er mee aan moeten, wat er nu exact bedoelt wordt. Nou bij deze, misschien dat ik zelf nog een poging waag. Ben bezig mijn Tsjechië vakantie op papier te zetten voor de Cipro site maar kom er nog niet helemaal uit.

groetjes Wiljo
Gewoon doen..........8)
Gebruikersavatar
Tonnie Amelink
Berichten: 183
Lid geworden op: 06-02-2007 19:54
Locatie: La Bedchairyona

18-01-2008 23:11

Kees Verheij schreef:Mensen die voor een commercieel blad schrijven, vangen al snel enkele honderden euri's voor een aantal pagina's en dat is natuurlijk veel aantrekkelijker,

Groet,
Kees


Hee, 2 artikelen en je hebt al een voerboot :o

:D :D :D

Mvg
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

19-01-2008 15:23

Kees Verheij schreef:OK Menno, duidelijk. Wanneer verschijnt er trouwens eens iets van jouw hand? Volgens mij heb je best wat interessants te vertellen. :wink:

Een goed artikel, tja dat is ook wel iets persoonlijks. Ik ben niet iemand die achter de laatste "rig mode" of allerlei merken aan hobbelt, maar probeer toch zeker wel zaken toe te passen op m'n eigen visserij. Stilstand is toch vaak achteruitgang. Dus ook technische artikelen hebben zeker wel m'n belangstelling. Verder lees ik toch het liefst sfeerverhalen met daarin verwerkt hoe en wat. Daarnaast mag er best wel met woorden worden gespeeld en vind ik verhalen in de "Kwintstijl" echt geweldig. Kortom, een leuke mix van verhalen, zelfs over targetvissen, maakt mijns inziens een blad interessant.

Alleen zijn sommige successtory's wel eens slaapverwekkend als er alleen maar een opsomming komt van aantallen en gewichten en er nauwelijks geschreven wordt over spanning en avontuur en het hoe en waarom.

Groet,
Kees


tsja Menno , dat zou ik nu ook wel eens willen zien :wink: :lol:

ps; ik heb het geprobeert hé, schrijven bedoel ik dan, maar dat kon ik op school al niet dus werd de poging vroegtijdig afgekeurd :oops:

mvg jacco
luc veninga
Berichten: 703
Lid geworden op: 27-08-2007 20:12
Contacteer:

28-01-2008 20:24

mooi afwisseling jah;)
Hennie Hoefakker
Berichten: 42
Lid geworden op: 07-04-2004 09:08
Locatie: Amersfoort

05-02-2008 08:58

Wat 3 stuks maar.!!!!!
1e De Karper - KSN
2e Karper - Beet
3e De Karperwereld
4e VBK - Vereniging Belgische Karpervissers
En dan nog wat lokale blaadjes van groepjes karpervissers.

Wees blij dat je niet in Engeland woont daar had je nog meer te lezen.
En ik lees ze met plezier, als ik tijd heb en anders wachten ze op mij thuis.
Nooit gaat zo iets mee naar de waterkant.
Ik blader ze altijd door en lees de belangrijkste dingen voor mij.
Lekker ontspannen in de stoel bakje koffie erbij nee laat ze maar komen.
Gelukkig hebben we net met 3 nieuwe Karperboeken genoeg leesvoer weer voor handen.
En anders pakken wij toch de Duitse of Engelse bladen ook prettig leesvoer.
Nee hoor voor mij mogen ze wel doorgaan de kasten staan nog lang niet vol genoeg.
Wordt ik door al dat lezer een betere karpervisser NEE maar je blijft wel op de hoogte van al wat er zich afspeeld in dat (rare) wereldje.
Dus kom maar op met een ander karperblad.
Groet Hennie. 8) 8) 8)
Geniet van elke karper hoe groot of hoe klein dan ook.
Gooi je eigen geloofswaardigheid niet weg door de karper slecht te behandelen als hij niet groot genoeg is.
Neem eens foto,s met een normale lens en gebruik nu eens geen groothoeklens
Gebruikersavatar
Martien Spanjers
Berichten: 501
Lid geworden op: 12-08-2007 17:42
Locatie: Nuenen

05-02-2008 12:47

Hennie Hoefakker schreef:Wat 3 stuks maar.!!!!!
1e De Karper - KSN
2e Karper - Beet
3e De Karperwereld
4e VBK - Vereniging Belgische Karpervissers
En dan nog wat lokale blaadjes van groepjes karpervissers.

Wees blij dat je niet in Engeland woont daar had je nog meer te lezen.
En ik lees ze met plezier, als ik tijd heb en anders wachten ze op mij thuis.
Nooit gaat zo iets mee naar de waterkant.
Ik blader ze altijd door en lees de belangrijkste dingen voor mij.
Lekker ontspannen in de stoel bakje koffie erbij nee laat ze maar komen.
Gelukkig hebben we net met 3 nieuwe Karperboeken genoeg leesvoer weer voor handen.
En anders pakken wij toch de Duitse of Engelse bladen ook prettig leesvoer.
Nee hoor voor mij mogen ze wel doorgaan de kasten staan nog lang niet vol genoeg.
Wordt ik door al dat lezer een betere karpervisser NEE maar je blijft wel op de hoogte van al wat er zich afspeeld in dat (rare) wereldje.
Dus kom maar op met een ander karperblad.
Groet Hennie. 8) 8) 8)


En dan ben je Spiegelmagazine nog vergeten
Pluk de dag
Hennie Hoefakker
Berichten: 42
Lid geworden op: 07-04-2004 09:08
Locatie: Amersfoort

05-02-2008 13:03

Hennie Hoefakker schreef:
Wat 3 stuks maar.!!!!!
1e De Karper - KSN
2e Karper - Beet
3e De Karperwereld
4e VBK - Vereniging Belgische Karpervissers
5e Spiegel magazine (sorry vergeten)
En dan nog wat lokale blaadjes van groepjes karpervissers.

Wees blij dat je niet in Engeland woont daar had je nog meer te lezen.
En ik lees ze met plezier, als ik tijd heb en anders wachten ze op mij thuis.
Nooit gaat zo iets mee naar de waterkant.
Ik blader ze altijd door en lees de belangrijkste dingen voor mij.
Lekker ontspannen in de stoel bakje koffie erbij nee laat ze maar komen.
Gelukkig hebben we net met 3 nieuwe Karperboeken genoeg leesvoer weer voor handen.
En anders pakken wij toch de Duitse of Engelse bladen ook prettig leesvoer.
Nee hoor voor mij mogen ze wel doorgaan de kasten staan nog lang niet vol genoeg.
Wordt ik door al dat lezer een betere karpervisser NEE maar je blijft wel op de hoogte van al wat er zich afspeeld in dat (rare) wereldje.
Dus kom maar op met een ander karperblad.
Groet Hennie.


En dan ben je Spiegelmagazine nog vergeten
:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
Je heb gelijk SPIEGEL magazine een mooi blad
Dus nog meer om te lezen.
Groet Hennie.
Geniet van elke karper hoe groot of hoe klein dan ook.
Gooi je eigen geloofswaardigheid niet weg door de karper slecht te behandelen als hij niet groot genoeg is.
Neem eens foto,s met een normale lens en gebruik nu eens geen groothoeklens