Dressuur


Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

07-01-2008 07:17

Over proeven op ovb kwekerijen, ik heb zelf ook meegedaan aan deze proeven. Weet niet veel meer over de resultaten in het geheel maar weet wel dat het om 2 uur vissen ging met niet dierlijke aassoorten, geen trouvit, maaien, wormen enz. Er werd door 8 man gevist en zeer weinig gevangen toen ik er was heb als een tijger gevist en de enige beet kwam aan een vlok brood en die schoot nog los ook, je mocht daarna vrij vissen in een paar vijvers, ook die waar groothuis toen die hongaarse vis gevangen had, ik zelf heb gekozen voor meerval en graskarper dit was wel een succes.
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

07-01-2008 16:26

:-? :-? :-? , die Merlin ook altiid met zijn rare ideeen.

gr.
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
peter andrae

07-01-2008 17:04

Op heel veel wateren Lukas ligt het aas te beschimmelen de meeste karpervissers vragen hun ook niet af of de karper wel aanwezig is op de stek of uberhaupt wel aast,zij graven hun in voor een week op 1 stek te beroerd om nog te verkassen en er vanuit gaande dat zij meteen op de karper zitten gooien zij vele kiloos aas te water ik vind dat niet echt slim, er zijn dagen dat de vissen niet vooruit zijn te branden ligt jou aas dan na een paar dagen nog onaangeroerd dan word het een lastige klus,het is ook niet mijn manier van vissen ik begin met weinig als ik merk dat de vis er zin in heeft dan blijf ik niet achter en voer met een gerust hart meer.

Wat ook gebeurd is dat de ene week niet de andere is vang je de ene week niets dan word er al gesproken over dressuur terwijl je die week daarop kramp in je armen hebt van het drillen ook weer zo een misser van vele.


Als je alles goed hebt overdacht en elk water aanpakt op zijn eigenaardigheden dan ben je al een eind op weg.
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

07-01-2008 18:35

Er wordt in veel gevallen al heel snel over Dressuur gesproken en vaak zijn er andere redenen waarom de vangsten uitblijven, echter soms treed er idd negatieve conditionering op.. Het is niet zo dat dit er van de 1 op andere dag is, dit gaat geleidelijk.. En dan toch heb je op elk water periodes dat de vissen los gaan, het lijkt dat je niks fout kan doen..
Mooi toch dat Vissen!!
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

07-01-2008 19:09

Kees Ouwendijk schreef:Over proeven op ovb kwekerijen, ik heb zelf ook meegedaan aan deze proeven. Weet niet veel meer over de resultaten in het geheel maar weet wel dat het om 2 uur vissen ging met niet dierlijke aassoorten, geen trouvit, maaien, wormen enz. Er werd door 8 man gevist en zeer weinig gevangen toen ik er was heb als een tijger gevist en de enige beet kwam aan een vlok brood en die schoot nog los ook, je mocht daarna vrij vissen in een paar vijvers, ook die waar groothuis toen die hongaarse vis gevangen had, ik zelf heb gekozen voor meerval en graskarper dit was wel een succes.

    Nou dat je het zegt, dat is trouwens uit de oude doos, maar ik kan me dat nog herinneren dat was ook iets van een dressuur/ vangbaarheid proef meen ik, een koppel s'morgens en een koppel s'middags en dan de gegevens noteren, de bedoeling was dat je met het aas en voer van de OVB viste, voer was pellets en het aas onbekend en later mocht je idd vrij vissen, wij hebben toen op de snel groeiende Hongaar gevist!
    CN
Unicorn Carp Fisching
K. van den Herik

20-01-2008 16:50

Zit in KSN archief:


Hengelproef met karpers 1989
OVB Project HE 89-01: boilieproef
Door A.J.P. Raat
Resultaat van voedering met mais en boilies
Resultaat van de hengelvisserij met boilies
Nederlandstalige nostalgie. Onderzoek uit de periode toen er nog maar net boilies waren.

Hengelproeven op karper
Bron OVB
Over de vangbaarheid van de verschillende varianten.

Hengelproeven met verschillende karperrassen en hengeldressuur
Bron OVB J.J. Beukema
Welk ras is het meest dressuurgevoelig Experimental tests of a basic assumption of the capture-recapture method in pond population of carp
J.J. Beukema en G.J. de Vos
Engelstalig onderzoek over dressuur deels afkomstig uit bovenstaand onderzoek