CARP 2008


Plaats reactie
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

30-01-2008 19:38

Jan Peter Teerling schreef:
tino beunk schreef:Inderdaad je zou ze eens een kans kunnen geven. Maar heb het gevoel dat je er meer bekken mee kapot trekt, en dan vooral bij verkeerd gebruik. Het verbaast mij niks dat deze haken ook uit Engeland komen overvliegen. Bij de engelse maakt het meestal niet vaak uit waar ze de vis prikken. Dit komt omdat veel vissen daar geen mondhoeken hebben.Ik houd het gewoon bij de gewone haakjes, vangt al vis zat :wink: .


Leg eens uit hoe je aan die 'wijsheid' komt Tino..


Het is natuurlijk niet zo dat elke vis daar geen mondhoeken hebben. Maar je ziet het veel. Daarnaast lijkt het of de engelse geen reet uit maakt waar ze de vis willen prikken. Kijk maar naar de rigs die ze gebruiken. Totaal andere visserij als hier in Nederland. Ook door het visbestand wat er zit. Natuurlijk zullen de toppers in Engeland het misschien wat beter voor hebben met de vis dan de rest. Maar vind jij dit zelf niet zo dan?

Ik denk dat wij hier in Nederland er een totale andere kijk op hebben.
~~Dreams can be true.~~
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

30-01-2008 22:00

[quote="tino beunk"][quote="Jan Peter Teerling"][quote="tino beunk"]Inderdaad je zou ze eens een kans kunnen geven. Maar heb het gevoel dat je er meer bekken mee kapot trekt, en dan vooral bij verkeerd gebruik. Het verbaast mij niks dat deze haken ook uit Engeland komen overvliegen. Bij de engelse maakt het meestal niet vaak uit waar ze de vis prikken. [u]Dit komt omdat veel vissen daar geen mondhoeken hebben.[/u]Ik houd het gewoon bij de gewone haakjes, vangt al vis zat :wink: .[/quote]

Leg eens uit hoe je aan die 'wijsheid' komt Tino..[/quote]

Het is natuurlijk niet zo dat elke vis daar geen mondhoeken hebben. Maar je ziet het veel. Daarnaast lijkt het of de engelse geen reet uit maakt waar ze de vis willen prikken. Kijk maar naar de rigs die ze gebruiken. Totaal andere visserij als hier in Nederland. Ook door het visbestand wat er zit. Natuurlijk zullen de toppers in Engeland het misschien wat beter voor hebben met de vis dan de rest. Maar vind jij dit zelf niet zo dan?

Ik denk dat wij hier in Nederland er een totale andere kijk op hebben.[/quote]

Deze veronderstelling is inderdaad echt NERGENS op gebaseerd kan ik je melden. Uit de lucht gegrepen gezwats Tino!
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

30-01-2008 22:21

Je kunt toch niet ontkennen dat er in Engeland soms/vaak? anders gevist wordt dan op het vaste land.
Veel trucjes die daar noodzakelijk zijn om een karper uberhaupt nog te kunnen haken, is hier (nog)- (gelukkig) totaal overbodig...toch?

Let wel, we pakken uiteraard ook de goede inovatieve dingen mee, maar veel is (nog)- (gelukkig) overbodig.
Eigenlijk moet deze discussie in een ader topic gevoerd worden...dit was geloof ik een derde topic over carp 2008 :D
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

30-01-2008 22:46

Klopt Hans! Totaal mee eens.

Probeer dit ook duidelijk te maken, maar bij sommige komt het niet duidelijk over.
~~Dreams can be true.~~
Jan Peter Teerling

31-01-2008 00:29

tino beunk schreef:Klopt Hans! Totaal mee eens.

Probeer dit ook duidelijk te maken, maar bij sommige komt het niet duidelijk over.


Tino,
Je gaat zelf (als moderator!) vaak zat off-topic,en komt dan ook nog met ongefundeerde beweringen.. :o

Bij de engelse maakt het meestal niet vaak uit waar ze de vis prikken. Dit komt omdat veel vissen daar geen mondhoeken hebben.

Het vissen in Engeland is niet te vergelijken met het vissen hier,laat dat duidelijk zijn.Kijk voor de gein eens hoe blij ze zijn daar met een vis van 20pnd (vaak nog kleiner!)die door de heeeeeele plas op de foto wordt gezet.Ook het in de kaart brengen,en volgen van de groei van de populatie met een enorme toewijding..En dan ga jij zeggen dat ze het niet zo nauw nemen met het welzijn van hun karpers? :-? :lol:
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

31-01-2008 07:59

Jan Peter, helemaal mee eens!
Het is heel makkelijk zomaar ergens, en ongefundeerd, een mening over te hebben. Tino, heb je wel eens in UK gevist? Heb je zoveel papagaaien gevangen daar en ben je er gewoon eentje die dingetjes die hij hoort napraat :lol: ?
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

31-01-2008 08:48

Hoorde ik meneer Fairbrass zelf toch echt zeggen dat back in the uk veel vissen beschadigde bekken hebben, intensief bevist worden en veel wateren erg druk zijn en dat hij daarom veel op Europese wateren vist. Of Tino weleens in Engeland heeft gevist weet ik niet, maar als een engelsman zelf, die op behoorlijk wat wateren in Engeland gevist heeft, al met deze stelling komt vraag ik me af hoe ongefundeerd die meing is. Bovendien zie je op de onderwaterdvd's op verschillende Engelse wateren regelmatig een vis met beschadigde bek voorbij komen. Het zijn dan weliswaar slechts enkele wateren, maar het draagt wel weer bij aan het beeld.
Peter Nys
Berichten: 541
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Belgie (Tongeren)
Contacteer:

31-01-2008 11:24

En in nederland en belgië zwemmen er natuurlijk geen met kapote bekken... :-?

Het is een beetje zoals met alles, sommige dingen die er op de markt verschijnen zijn zeer goed te gebruiken als je ze gebruikt voor de manier waarop ze werden ontwikkeld. In principe zouden ze bij iedere soort haak, rig, weet ik veel wat nog een handleinding moeten gaan plaatsen zodat iedereen goed weet hoe dat type haak of lijn moet worden gebruikt. Ook kunnen ze er bij vermelden op welk type water net dit of dat moet worden gebruikt. Het is nl zo dat als je op putten vist met een harde bodem dat de vissen vaak hardere bekken hebben dan op putten met een modderbodem... Dus al bij al moeten de fabrikanten er gewoon voor zorgen dat de vissers goed geinformeerd worden !!!

Mvg

Peter
Gebruikersavatar
ranquin smits
Berichten: 45
Lid geworden op: 17-02-2007 16:52
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

31-01-2008 17:30

Dit jaar ben ik er niet heengegaan maar volgend jaar ga ik er wel heen lijkt me leuk :D
K. van den Herik

01-02-2008 15:39

100 euro als jij volgend jaar naar Carp 2008 gaat...
Edwin Otte
Berichten: 598
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: HOES
Contacteer:

01-02-2008 16:42

Van mij ook nog es 100...
THE CHASE, IS BETER THAN TE CATCH!!

http://www.youtube.com/watch?v=T8m6IbIt ... re=related
Gebruikersavatar
tobie derksen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 11-02-2005 09:44

01-02-2008 16:51

:lol:
Plaats reactie