CARP 2008


Plaats reactie
Thomas Vandecaetsbeek
Berichten: 75
Lid geworden op: 06-01-2008 19:16
Locatie: Leuven, België

29-01-2008 10:56

Hans Brinkel schreef:gaat het mischien om deze haken?
http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... highlight=


Beste Hans,

Alvast bedankt voor de link, volgens mij bedoel je dus deze:

Afbeelding

Dit is dus niet dezelfde haak en verschilt behoorlijk met de FW-haak.

Ik heb net m'n fototoestel ingestoken zodat ik enkele foto's kan maken.
Binnen een uurtje staan ze online.


Edit: foto's zijn klaar, kan iemand ff helpen om ze online te plaatsen ?
Laatst gewijzigd door Thomas Vandecaetsbeek op 29-01-2008 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
rick van eekelen
Berichten: 561
Lid geworden op: 15-02-2007 15:58
Locatie: Nederland
Contacteer:

29-01-2008 12:04

Danny Mieremet schreef:
Aart Lokhorst schreef:Wel eens tijdens beurs Carp 's morgens om half acht in de heren toiletten in de IJsselhallen gekeken (voordat ze schoongemaakt worden) :


Ze hadden zaterdag zelfs in de (staande) pisbak gescheten :roll:
Hoe krijg je het voor elkaar... Mij zou het niet eens lukken. Ik hoef niet snel te kotsen, maar afgelopen zaterdag......


ik had dat inderdaad op zaterdag ook gezien het was de eerste wc als je de deur binnenkwam aan de rechterkant toch?
maar of het schijt was weet ik niet or...
beurs was wel supper leuk!
Thomas Vandecaetsbeek
Berichten: 75
Lid geworden op: 06-01-2008 19:16
Locatie: Leuven, België

29-01-2008 12:18

Hier zijn de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En nog een foto van de Beljaars-rig:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bart Koops
Berichten: 1036
Lid geworden op: 13-08-2007 10:30
Locatie: Assen
Contacteer:

29-01-2008 16:37

Waarom zit er een knik in haak als ik het vragen mag? :oops:
Wind is niet erg, maar het waait dan altijd zo :o

Niet gevist is altijd geen vis. 8)
Thomas Vandecaetsbeek
Berichten: 75
Lid geworden op: 06-01-2008 19:16
Locatie: Leuven, België

29-01-2008 17:07

Beste Koen,

Wat een toeval dat je iets post, had namelijk een vraag voor jou en piet.

De reden dat de haak zo een knik heeft is om het draaivermogen te verbeteren.

In werkelijkheid is dat ook zo, de haak draait altijd goed. Zelfs al leg je hem ondersteboven en trek je in horizontale richting aan de swivel (handpalmmethode).

Nu is mijn vraag (na het lezen van het haken-hoofdstuk) de volgende:

Zoals beschreven bij de benthook, is dit ook een haak met een heel goed draaivermogen. Zelfs zo goed dat deze vaak 'te vroeg' vlees pakt en dus te hoog in het weke deel gehaakt is met veel schade aan de karperbek als gevolg (al dan niet gevolgd door een losser).

Is het dan niet beter om tock een langere hair te gebruiken en de rig nog wat in de korten ?

Alvast bedankt voor de feedback

Ps. Omwille van de rechte haaksteel, denk ik dat het nadeel van de bent-hook vermeden wordt.
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

29-01-2008 17:09

:roll: :roll: :roll: :roll:

J :-? hn
Thomas Vandecaetsbeek
Berichten: 75
Lid geworden op: 06-01-2008 19:16
Locatie: Leuven, België

29-01-2008 17:25

John Pannekoek schreef::roll: :roll: :roll: :roll:

J :-? hn


??
Gebruikersavatar
Jeroen Huigen
Berichten: 393
Lid geworden op: 03-09-2006 18:26
Locatie: Emmercompascuum ( Emmen )

29-01-2008 17:34

Ik heb veel aan witvissen gedaan en met witvissen gebruikte ik ongeveer twaalf jaar geleden ook een zelfde soort haak 'true turn' heette deze haak . Wel leuk om te zien dat er nu pas een karper haak in is .
Zolang mijn baas vind dat ik genoeg verdien , doe ik alsof ik hard werk .

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd .
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

29-01-2008 17:52

Ik heb zo soort haak ook al gebruikt, een jaar of 10 geleden, ik geloof drennen. Waren toen snel weer uit de schappen
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

29-01-2008 18:02

Mannen aub GEBRUIK DEZE HAAK NIET!!! Heel lang geleden is deze haak al eens mode geweest en man man man wat een schade maakt deze haak! De haak veroorzaakt echt een breiwerk aangezien deze vaak 2 of 3 keer haakt. Door de zeer afwijkende vorm komen er zulke rare krachten op deze haak te staan dat dit echt een gruwel is.
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

29-01-2008 18:16

Klopt wat je zegt, echt een ramp. Ik ben zelfs nog een oude haak in een hele oude koffer tegen gekomen en was precies zo als deze!
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

29-01-2008 19:17

Thomas Vandecaetsbeek schreef:
Hmmm, dan heb ik een andere uitleg gekregen of jij hebt het niet helemaal begrepen...

Dit zijn de cranked hooks van Frank Warwick, ontworpen voor de mouth snaggers. De vorm van de haak is anders zodat deze ALTIJD inhaakt als je de korda testmethode (binnenkant van de hand) gebruikt. Heb net zelf ook een rigje ervan gemaakt en ik moet zeggen, de haak draait altijd goed (na 30 keer proberen) zelfs met te korte hair, ....

Zal binnenkort ze uitproberen i.c.m. mouthsnagger... laat wel weten of en hoe ze gehaakt waren.


Zo zei de man dat volgens mij letterlijk, we stonden er met 2 man bij te luisteren. Het was een Engelsman dus dan kan hij het misschien anders bedoeld hebben of dat wij het allebei opgevat hebben.

Maakt ook niet uit.
Ik maak er ook rigjes van en ga het ook uitproberen, idd icm met de mouthsnagger.

Persoonlijk denk ik dat je de vis niet veel ruimte moet geven, omdat de haak dus toch al snel haakt. Geef je teveel ruimte dan kan het wezen dat hij teveel vlees pakt.
Dus korte onderlijn wellicht?
Vissie kump zo!
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

29-01-2008 19:26

Thomas
Ik zie hier geen posting van Koen Koops maar misschien ben ik abuis.
Ik zou net als Dennis al schreef deze haak nooit inzetten. De kans op een dubbele inhaking is in mijn ogen te groot. Verder als ik kijk naar je foto's van de rig vind ik het allemaal veel te lomp.
Gr Piet
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

29-01-2008 19:30

Thomas Vandecaetsbeek schreef:
John Pannekoek schreef::roll: :roll: :roll: :roll:

J :-? hn


??


Thomas dat antwoord ken je al, waarom zou je zo wie zo die haak gebruiken als jezelf aangeeft dat het de bek vernield??
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

29-01-2008 19:45

Thomas,
Wel als piercing :lol:

Vreemd dat Frank Warwick naam achter een dergelijk product staat?
Gekke gedachte komen bij me op die ik hier maar niet zal verkondigen.


______________________
Money Money Money
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

29-01-2008 20:13

Thomas Vandecaetsbeek schreef:
John Pannekoek schreef::roll: :roll: :roll: :roll:

J :-? hn


??

Thomas,

M'n posting had een tweeledige bedoeling, nl. Dat je veronderstelde te communiceren met Koen Koops die in dit topic totaal niet voorkomt én dat je een haak ter discussie stelt die bij 'ons' karpervissers not done is. Net als wat Douwe zegt had ik je het voordeel van de twijfel willen geven omdat niet iedereen kan weten wat zo'n haak kan aanrichten. Maar als je zelf al aangeeft, en ik citeer:Zoals beschreven bij de benthook, is dit ook een haak met een heel goed draaivermogen. Zelfs zo goed dat deze vaak 'te vroeg' vlees pakt en dus te hoog in het weke deel gehaakt is met veel schade aan de karperbek als gevolg (al dan niet gevolgd door een losser). neem je dat voordeel zelf al helemaal weg.
Wellicht had ik zelf wat duidelijker moeten zijn dan alleen maar een paar smileys neer te zetten. M'n excuses hiervoor.
Succes ermee.
Groet,

John
Gebruikersavatar
Harry Otse
Berichten: 948
Lid geworden op: 17-07-2006 15:51
Locatie: Barneveld

29-01-2008 20:14

Ik denk dat hij bart koops verwart met koen koops.
tralalala....
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

29-01-2008 21:23

Heren,

Een jaar geleden zei een verkoper van Carp 'R' Us ook zoiets als "It does not matter where you hook them". Nonsens! Iemand die aan het water zit voor 1 run per jaar zal misschien zo gaan denken, maar een normaal denkende visser dus absoluut niet!

Niets tegen het merk trouwens, wel tegen ondoordachte uitspraken als deze.

Groeten, Mark
Thomas Vandecaetsbeek
Berichten: 75
Lid geworden op: 06-01-2008 19:16
Locatie: Leuven, België

29-01-2008 22:59

Beste allemaal,

Hartelijk dank voor jullie reacties, snel ff orde scheppen:

1. ik had een zware namiddag achter de rug en had me dus helemaal vergist voor de reactie van Koen Knoops en Bart Koops, mijn excuses hiervoor.

2. bedankt John voor je verdere toelichting, natuurlijk begreep ik het ff niet maar jij had natuurlijk punt 1 al direct gezien...

3. Wat betreft de haken, in het verleden ben ik deze nooit tegengekomen en ben dus niet op de hoogte van het verleden van soortgelijke haken. Omdat ik niet blindelings vertrouw op namen (ook niet als ze Warwick heten) was ik op zoek naar wat feedback op het forum.

Ik ben alvast op m'n wenken bediend, de haak gaat dan ook linea directa de vuilbak in (veilig opgeborgen). Als ik dezelfde uitleg had gekregen die Lucas kreeg, dan had ik ze zeker wel laten liggen...

Dus zeker weer iets bijgeleerd, nogmaals bedankt voor de feedback.


Edit: thanks @ hans
Laatst gewijzigd door Thomas Vandecaetsbeek op 29-01-2008 23:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

29-01-2008 23:14

[quote="Thomas Vandecaetsbeek"]Omdat ik blindelings vertrouw op namen (ook niet als ze Warwick heten) was ik op zoek naar wat feedback op het forum.
quote]
Wederom een zware namiddag gehad...?? :lol:
Je bedoelt vast omdat ik NIET blindelings vertrouw op namem....etc
H :D B
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

30-01-2008 07:46

Mannen
Toch nog even een reactie van mijn kant:
Het type haak waar het hier over gaat zal in mijn ogen een grote kans hebben op dubbel in te haken. Het lijkt mij een zeer agressief prikkend model. Let op! het is echter wel een theoretische stelling want echt getest heb ik de haak niet. Misschien dat de haak in bepaalde situaties wel degelijk meerwaarde kan hebben. Het is volgens mij zo dat een ervaren visser die meerwaarde weet te benutten en de haak inzet als dat mogelijk is. Een onervaren visser pakt deze haak misschien standaard (omdat zijn maatje dat ook doet) in alle situaties met alle gevolgen van dien. Daar schuilt volgens mij meer gevaar in dat de haak op zich. In principe is dit een vergelijkbare situatie als met een benthook. Aan de ene kant kan ook deze goed worden ingezet maar de haak kan in verkeerde handen veel schade aanrichten. Ik zou ze zeker niet weggooien en eens kijken op een water waar je niet zwaar moet drillen of de ongerustheid van ons wel terecht is.
De Engelsman geeft (volgens Lucas en daar ben ik het mee eens) echter wel goede informatie door te stellen dat je deze haak niet aan een te lange rig moet monteren. Hierdoor zal de haak tenminste niet diep in de bek (in zacht vlees) kunnen haken. Als de haak vast zit in het taaie vlaas van de lippen kan hij volgens mij geen niet meer schade aanrichten dan een normale haak.

Piet
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

30-01-2008 10:19

Ik dacht al dat partridge ook zo'n soort haak had

http://www.bearlodgeangler.com/partri19.jpg

gr Harnold
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

30-01-2008 12:11

Inderdaad je zou ze eens een kans kunnen geven. Maar heb het gevoel dat jer meer bekken mee kapot trekt, en dan vooral bij verkeerd gebruik. Het verbaast mij niks dat deze haken ook uit Engeland komen overvliegen. Bij de engelse maakt het meestal niet vaak uit waar ze de vis prikken. Dit komt omdat veel vissen daar geen mondhoeken hebben. Ik houd het gewoon bij de gewone haakjes, vangt al vis zat :wink: .
~~Dreams can be true.~~
Martin Kamp
Berichten: 84
Lid geworden op: 04-02-2005 12:48
Locatie: Overijssel

30-01-2008 12:55

Heb in het verleden ook met dit model gevist en nergens last van gehad.

Lig ook een beetje aan de visser zelf denk ik, als ik somige jongens zie vissen dan is geen ene haak veilig voor een karper zijn bek.

Weet allen waar je een haakmodel voor moet toepassen,schilt veel per water.
Jan Peter Teerling

30-01-2008 19:31

tino beunk schreef:Inderdaad je zou ze eens een kans kunnen geven. Maar heb het gevoel dat je er meer bekken mee kapot trekt, en dan vooral bij verkeerd gebruik. Het verbaast mij niks dat deze haken ook uit Engeland komen overvliegen. Bij de engelse maakt het meestal niet vaak uit waar ze de vis prikken. Dit komt omdat veel vissen daar geen mondhoeken hebben.Ik houd het gewoon bij de gewone haakjes, vangt al vis zat :wink: .


Leg eens uit hoe je aan die 'wijsheid' komt Tino..