Zakken


boudewijn meyer
Berichten: 6
Lid geworden op: 23-02-2008 10:44
Locatie: eindhoven
Contacteer:

23-02-2008 11:24

""zakken"" is een term die ik alhier heb opgedoken.
op zich kan ik ergens me wel voorstellen dat mensen een karper zakken om later (( waneer de zon er is)) een foto te kunnen maken.

ik maak van alle karpers die ik vang een foto , of het nu een knolletje of een megalodon is.
maar altijd op het moment supreme , het is een herrinering voor me , dus niet aleen de waterbewoner is belangerijk voor me ook de omstandigheden op dat moment , en dat is vaak dus midden in de nacht.
dat maakt het nut van de herrinnerings foto compleet voor me

boudewijn
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

05-03-2008 18:46

dirk bijl schreef:Yanieck, ik bedoel dit ja. En dan was de vis niet eens gezakt maar iets te snel uit de pompen getrokken... en zoals je wellicht kunt zien graskarperslijm smaakt vies :-?


Afbeelding


Mag ik er ook nog een schepje bovenop doen :lol:

Afbeelding
long as i got lungs and a rod you can't stop me
kevin smits
Berichten: 165
Lid geworden op: 25-10-2007 22:59
Locatie: sint oedenrode

05-03-2008 20:04

zo heb ik er ook nog ergens een dat hij uit mijn handen wappert :P
op die foto trek ik me tog een rare kop
het schilte toen niet veel of ik had een klap op gezicht van die vis 8)

gr kevin smits
Jan Peter Teerling

06-03-2008 15:07

Kevin jij je Cito toets ook zo goed gemaakt? :D

Score bij Citotoets beste in zeven jaar
door Arianne Mantel
ARNHEM - De Citotoets is dit jaar door leerlingen uit groep acht van de basisschool beter gemaakt dan in de voorgaande zes jaren.


De gemiddelde uitslag ligt op 535,4 punten; hierbij hoort een schooladvies van de hoogste leerwegen van het vmbo (gl en tl) en havo. De laagste score in de afgelopen zeven jaar was in 2005 met 534,5 punten. Toetsinstantie Cito benadrukt geen harde uitspraken te kunnen doen over niveaustijging, omdat in voorgaande jaren weer andere scholen deelnamen aan de test dan dit jaar.

Wel is duidelijk dat de afgelopen zeven jaren kinderen van Nederlandse ouders die goed zijn opgeleid aanhoudend veel beter hebben gescoord (538 punten dit jaar) dan kinderen van laagopgeleide allochtone ouders (529 punten dit jaar).

Alles goed
Ruim 5500 van de bijna 140.000 leerlingen hebben de hoogst mogelijke score van 550 punten gehaald, waarvan er weer drie alle tweehonderd vragen over taal, rekenen/wiskunde en studievaardigheden goed hadden. Acht kinderen hebben een fout gemaakt. Volgens Cito is het opmerkelijk dat op alle onderdelen de vroege (jongere) leerlingen hoger scoren dan de overige leerlingen en dat dat weer vaker meisjes zijn. De leerlingen uit de vier grote steden Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht presteren volgens Cito duidelijk slechter. Dertig procent van de groep 8-leerlingen in de grote steden zijn kinderen van laagopgeleide allochtone ouders, maar met 533,3 punten lijkt dat dicht bij het landelijk gemiddelde te zitten. "Dat komt doordat het landelijk gemiddelde ook voor een groot deel wordt bepaald door de kinderen uit de grote steden", verklaart Cito.

Net als vorig jaar hebben de meisjes de taalvragen ietsje beter beantwoord. Jongens zijn weer veel beter dan meisjes bij rekenen/wiskunde: ze scoren maar liefst 3,9 punten hoger. Het sekseverschil is volgens Cito behoorlijk bij de facultatieve vragen over aardrijkskunde, geschiedenis en natuuronderwijs. De jongens weten vijf punten meer te sprokkelen dan de meisjes.
kevin smits
Berichten: 165
Lid geworden op: 25-10-2007 22:59
Locatie: sint oedenrode

06-03-2008 15:35

Jan Peter Teerling schreef:Kevin jij je Cito toets ook zo goed gemaakt? :D

Score bij Citotoets beste in zeven jaar
door Arianne Mantel
ARNHEM - De Citotoets is dit jaar door leerlingen uit groep acht van de basisschool beter gemaakt dan in de voorgaande zes jaren.


De gemiddelde uitslag ligt op 535,4 punten; hierbij hoort een schooladvies van de hoogste leerwegen van het vmbo (gl en tl) en havo. De laagste score in de afgelopen zeven jaar was in 2005 met 534,5 punten. Toetsinstantie Cito benadrukt geen harde uitspraken te kunnen doen over niveaustijging, omdat in voorgaande jaren weer andere scholen deelnamen aan de test dan dit jaar.

Wel is duidelijk dat de afgelopen zeven jaren kinderen van Nederlandse ouders die goed zijn opgeleid aanhoudend veel beter hebben gescoord (538 punten dit jaar) dan kinderen van laagopgeleide allochtone ouders (529 punten dit jaar).

Alles goed
Ruim 5500 van de bijna 140.000 leerlingen hebben de hoogst mogelijke score van 550 punten gehaald, waarvan er weer drie alle tweehonderd vragen over taal, rekenen/wiskunde en studievaardigheden goed hadden. Acht kinderen hebben een fout gemaakt. Volgens Cito is het opmerkelijk dat op alle onderdelen de vroege (jongere) leerlingen hoger scoren dan de overige leerlingen en dat dat weer vaker meisjes zijn. De leerlingen uit de vier grote steden Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht presteren volgens Cito duidelijk slechter. Dertig procent van de groep 8-leerlingen in de grote steden zijn kinderen van laagopgeleide allochtone ouders, maar met 533,3 punten lijkt dat dicht bij het landelijk gemiddelde te zitten. "Dat komt doordat het landelijk gemiddelde ook voor een groot deel wordt bepaald door de kinderen uit de grote steden", verklaart Cito.

Net als vorig jaar hebben de meisjes de taalvragen ietsje beter beantwoord. Jongens zijn weer veel beter dan meisjes bij rekenen/wiskunde: ze scoren maar liefst 3,9 punten hoger. Het sekseverschil is volgens Cito behoorlijk bij de facultatieve vragen over aardrijkskunde, geschiedenis en natuuronderwijs. De jongens weten vijf punten meer te sprokkelen dan de meisjes.



ik weet niet of je mij bedoeld? :roll:

voor mij is dat 3 jaar gelede dat ik het moest maken dus.. 8) 8)

gr kevin smits
Jan Peter Teerling

06-03-2008 15:47

2008 - 3 = ....?


De laagste score in de afgelopen zeven jaar was in 2005 met 534,5 punten.


8)
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

06-03-2008 17:47

jan peten wat wil je hier mee berijken!???

gr.Thomas
long as i got lungs and a rod you can't stop me
Jan Peter Teerling

06-03-2008 19:09

Beste Thomas,
Ik verbaasde me alleen over het belabberde Nederlands van de gemiddelde tiener hier.
Dyslectisch ben ik zelf ook dus daar kan je niet alle schuld op schuiven.Ik zal ook de nodige schrijfVouten maken,maar probeer teminste een enigszins leesbare zin neer te zetten.

En wat probeer jij te bereiken? :wink:
kevin smits
Berichten: 165
Lid geworden op: 25-10-2007 22:59
Locatie: sint oedenrode

06-03-2008 20:44

Jan Peter Teerling schreef:2008 - 3 = ....?


De laagste score in de afgelopen zeven jaar was in 2005 met 534,5 punten.


8)



haha daar klopt helemaal niks van dat dat de laagste score was, mijn score was nog lager 8) 8)
luc veninga
Berichten: 703
Lid geworden op: 27-08-2007 20:12
Contacteer:

06-03-2008 20:51

ik zak alleen de vis als ik alleen ben..
dna ff kameraad opbellen foto'tje maken en weer terug :wink:
Gebruikersavatar
danny den buitelaar
Berichten: 354
Lid geworden op: 27-10-2007 20:11
Locatie: alblasserdam
Contacteer:

06-03-2008 20:54

ook niet zakken tijdens onweer,.......
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

08-03-2008 09:47

Afbeelding

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Mvg, Janieck
Gebruikersavatar
Bart Koops
Berichten: 1036
Lid geworden op: 13-08-2007 10:30
Locatie: Assen
Contacteer:

09-03-2008 14:19

Die kop van jou Janieck :P
Wind is niet erg, maar het waait dan altijd zo :o

Niet gevist is altijd geen vis. 8)