Poolse arbeiders hengelen Nederlandse wateren leeg


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

21-11-2007 12:34

Bron: http://www.nu.nl

Poolse arbeiders hengelen Nederlandse wateren leeg
Uitgegeven: 21 november 2007 11:37
Laatst gewijzigd: 21 november 2007 11:39

BILTHOVEN - De tienduizenden Polen die naar Nederland komen om te werken, hengelen in hun vrije tijd de Nederlandse wateren leeg. Uit het hele land trekken hengelsportverenigingen aan de bel bij de overkoepelende organisatie Sportvisserij Nederland.
ANP

"De Polen hebben een andere ethiek en eetcultuur en houden zich niet aan de regels", aldus woordvoerder Juul Steyn van Sportvisserij Nederland woensdag. De situatie is zo alarmerend dat de organisatie inmiddels een Poolse vertaling heeft gemaakt van de visvoorschriften.

Controleurs

Verder worden op het hoofdkantoor in Bilthoven controleurs en agenten bijgeschoold om de misstanden op te sporen.

De meeste Nederlandse sportvissers hengelen uit hobby en zetten de vangst weer terug. De Polen vissen vooral uit economisch motief, constateert Steyn.
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

21-11-2007 12:53

Hier op 't industrieterrein, hebben we diverse watertjes.
Onze door JPB zo bejubelde "gastarbeiders" blijven graag met hun
trucks langs deze watertjes overnachten.

Inderdaad de visstand holt op onverklaarbare manier achteruit en de
lege Vodka-flessen stapelen zich op verklaarbare wijze op.

Ook hier is alles in één lijn terug te voeren op de ziekelijke regering(en) die we hebben (gehad).

Maar toen 10 jaar geleden de "Balkan-vluchtelingen" hier de vis wegvingen, was er in ieder geval nog een plausibele reden:

Als we die "vluchtelingen" niet aan 't vissen laten, hangen ze rond op de winkelcentra en bij elk bezoek van deze volkomen onschuldige mensen, begon de middenstand te klagen dat ze de helft van hun inventaris kwijt waren...

("Blablabla onzin blablabla!!!" werd er tegengesproken door de onnozele
burgers/bewindslieden, die zich hier opstellen als ware mensenkenners
en liefhebbers...
Totdat de vliering van het OC het begaf onder het gewicht van...
de vermiste inventaris... Ineens radiostilte...
Zoals we dat zo goed kunnen hier in Nederland...
Dat noemen ze "laten overwaaien")

Over 10 jaar hebben we weer andere "gasten" was 't alleen maar om alle overheidsdiensten bestaansrecht te geven... Ja je kunt wel gevangenissen bouwen, maar je zult ze ook moeten vullen!!!

Anders had je net zo goed nieuwe schoolgebouwen kunnen neerzetten!!!

Ondertussen verdwijnt de vis.

De Poolse truckers lachen zich de lul uit de broek letterlijk en figuurlijk
als ze weer thuis zijn en hun vrouwtje een tas vol Hollandsche Visch
overhandigen...
En in Nederland zitten ex-truckers met een "uitkering" (of aalmoes)
met een hengeltje hun tijd te doden op dood water...

Maar ja we zijn dom en ik bijt 't spits af.

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

21-11-2007 14:04

En maar investeren in SKP's!

En net alsof die "omgeschoolde" controleurs het die Polen durven aan te spreken. Hoor uit Limburg hele vervelende verhalen hiervan...
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
K. van den Herik

21-11-2007 14:26

Ben benieuwd welke overtreding die mannen maken. Als ze een vispas en aanverwante papieren hebben, moet het al gek gaan willen ze hun vangst niet gewoon mee mogen nemen.

Tja en laat dat vis mee nemen nu net nog een pijler zijn waarom we überhaupt mogen vissen. Immers vissen alleen voor de fun is nog gemakkelijker aan te pakken. ( door de partij voor de dummies, ahum)

Goeie middag.

MVG

Klaas
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

21-11-2007 14:30

ach ja, verbieden dat vissen.. ist beste voor onze geliefde vriend :wink: :roll:
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

21-11-2007 14:35

Bas Hofkens schreef:En maar investeren in SKP's!

En net alsof die "omgeschoolde" controleurs het die Polen durven aan te spreken. Hoor uit Limburg hele vervelende verhalen hiervan...


En waarom niet?
Als de vis toch geconsumeerd wordt, waarom zou je 't onze "vrienden" dan moeilijk maken met het schoonmaken van skupjes!!!
Wonderful Days
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

21-11-2007 17:55

Ik wil best controleur worden.
maar laten ze mij een jachtgeweer erbij geven,dan zal ik er voor zorgen dat we hier in twente van dat gespuis af zijn.
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

21-11-2007 20:52

Daar gaan we weer. Ben het er niet mee eens maar volgens de wet mag je in bepaalde provincies gebieden gewoon karper mee nemen. Dus wettelijk gezien zijn niet strafbaar mits ze de papieren op zak hebben. Dus doen ze in hun ogen ook niets verkeerd. Maar ik heb dan ook liever dat ze in bv Australië gaan vissen daar hebben ze dat liever dus tsja beetje moeilijk onderwerp. Maar om nou meteen met een shotgun aan de gang te gaan vind ik een beetje triest een mensen leven is mij toch meer waard dan dat van een karper!!!
vr gr peter
Gebruikersavatar
leon gijtenbeek
Berichten: 219
Lid geworden op: 06-12-2006 21:07
Locatie: groesbeek

21-11-2007 21:09

hier een klein voorbeeld,sprak afgelopen weekend een boa.
het ging over onze buitenlandse( medevissers)hij had een aantal weken
daarvoor, een paar van die gasten gecontroleerd,papieren in orde zij hij
maar ze waren wel een karper van 43 pond aan het op eten,hij zij ik kan er ook niets aan doen, het mag hier volgens de wet.deze boa heeft de vis zelfs gewogen.als ik die boa was geweest ..............!
carpfishing,respect 2 all.

verbeter de wereld,begin bij je zelf!!
marina davies
Berichten: 86
Lid geworden op: 29-03-2007 16:32
Locatie: The Netherlands

21-11-2007 23:15

Dennis je bent alleen 1 jaar te laat met je nieuwes

Gr Marina
K. van den Herik

22-11-2007 07:51

Beste Ruben,

Dat mag, maar dan ook alle overtreders van de visserij wet afknallen enne eerst int spiegeltje kijken.

Het is trouwens voor zulke kut opmerkingen van zogenaamde wannabee medevissers ik meer en meer nix meer met die handel te maken wil hebben.

Allemaal een grote rotbek, maar voor de rest nix. blablablabla

de rest lucht
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

22-11-2007 07:59

Kan wel degelijk in de algemene voorwaarden opgenomen worden. Hier in Brabant gebeurd dit op tal van HSV wateren. Ook de FZWN heeft in de algemene voorwaarden opgenomen dat elke karper, snoek of forel direct in het water moet worden teruggezet. Jammer dat deze voorwaarden zo slecht gelezen worden :oops: niet alleen door de Polen.

Peter
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

22-11-2007 09:47

Peter,
Heb de wijsheid niet in pacht hoor, maar mischien is het zinvol hier in de toekomst op in te spelen?
Bijvoorbeeld door een losse inlegvel bij de vergunning toe te voegen met in de poolse taal geschreven de belangrijkste voorwaardes?
Met meedenkende groeten
Hans Brinkel
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

22-11-2007 10:14

Hans, gebeurt al enige jaren hoor in ons gebied. De Federatie Oost-Nederland heeft namelijk de belangrijkste vergunningvoorwaarden al sinds enige jaren in het Duits, Pools en Russisch uitgegeven.
Het verhaal van Juul Steijn vind ik trouwens fors overdreven. Alles staat of valt met een adequate en frequente controle en zolang dat over heel Nederland gezien nog lang niet goed genoeg geregeld is kan Juul zich beter daar druk over gaan maken.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

22-11-2007 11:15

Netjes gedaan Aart
zie enkel geen bericht van juul binnen deze topic, weet dus niet waar je het over hebt.
Maar wat je zegt, alles valt of staat met regelmatige controles, zolang dit niet goed geregeld is, wordt het dweilen met de kraan open.
K. van den Herik

22-11-2007 12:04

De Polen hebben een andere ethiek en eetcultuur en houden zich niet aan de regels", aldus woordvoerder Juul Steyn van Sportvisserij Nederland woensdag. De situatie is zo alarmerend dat de organisatie inmiddels een Poolse vertaling heeft gemaakt van de visvoorschriften.


:wink:
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

22-11-2007 13:01

Aart Lokhorst schreef:Alles staat of valt met een adequate en frequente controle


Juist.

Hoe hun cultuur is en of ze thuis een goede opvoeding hebben genoten etc. etc. en al die halfzachte blabla die hier ook altijd door de rechter klakkeloos wordt overgenomen zodat de slachtoffers dubbele slachtofferhulp nodig hebben (voor wat hun is aangedaan door de dader(s) maar ook door het verlies van hun eigenwaarde doordat ze niet serieus worden genomen (eigenlijk moet je gewoon zeggen uit- en weggelachen worden) door onze rechtsstaat (dat is de reden dat Vrouwe Justitia een blinddoek voor de ogen heeft; dit zijn gewoon symbolische oogkleppen)

Dus gewoon controleren en overtreders genadeloos afstraffen.

De rest is niet interessant.
Gaan ze maar terug naar huis en daar uithuilen.

Groetjes,
Jacob
Wonderful Days
Gebruikersavatar
Jean-Pierre Ketelslegers
Berichten: 318
Lid geworden op: 24-12-2002 01:00
Locatie: Diepenbeek (B)
Contacteer:

22-11-2007 13:37

"Ze" hebben België ondertussen ook ontdekt met alle gevolgen vandien !! :evil:
Pluk de dag
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

22-11-2007 13:53

K. van den Herik schreef:
De Polen hebben een andere ethiek en eetcultuur en houden zich niet aan de regels", aldus woordvoerder Juul Steyn van Sportvisserij Nederland woensdag. De situatie is zo alarmerend dat de organisatie inmiddels een Poolse vertaling heeft gemaakt van de visvoorschriften.


:wink:

tja..nu zie ik het ook... :oops:
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

22-11-2007 13:54

K. van den Herik schreef:
De Polen hebben een andere ethiek en eetcultuur en houden zich niet aan de regels", aldus woordvoerder Juul Steyn van Sportvisserij Nederland woensdag. De situatie is zo alarmerend dat de organisatie inmiddels een Poolse vertaling heeft gemaakt van de visvoorschriften.


:wink:

tja..nu zie ik het ook... :oops:
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

22-11-2007 14:02

Juul is een vrouw?
Wat zie je nu ook?

Ik dacht dat het om die "ethiek" en "cultuur" ging...
Typisch Nederlands: verzachtende omstandigheden zoeken!

Nog even en we zijn zoals onze olieleveranciers.
Gewoon de slachtoffers opsluiten!

Anders kun je heel 't land wel volzetten met gevangenissen ipv
woningen.
Wonderful Days
ron bouman
Berichten: 389
Lid geworden op: 14-02-2007 18:51

22-11-2007 16:39

juul is een man!

Ik denk dat je er bar weinig aan kan doen, nu kan je ze nog op hun flikker geven omdat ze zonder de juiste papieren vissen, als ze die eenmaal hebben kunnen ze alles, witvis dan, meenemen wat ze willen.
Gebruikersavatar
leon gijtenbeek
Berichten: 219
Lid geworden op: 06-12-2006 21:07
Locatie: groesbeek

22-11-2007 16:48

beste peter,mijn verhaal gebeurde in brabant.
carpfishing,respect 2 all.

verbeter de wereld,begin bij je zelf!!
K. van den Herik

22-11-2007 16:51

Ik denk dat je er bar weinig aan kan doen, nu kan je ze nog op hun flikker geven omdat ze zonder de juiste papieren vissen, als ze die eenmaal hebben kunnen ze alles, witvis dan, meenemen wat ze willen.


Weet je: aan dat meenemen kan je nog wat doen ook, moet je wel willen...

Wie zegt dat de papieren niet in orde zijn?

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

22-11-2007 16:57

in Polen heb je ook zat mooie meren en wateren..

als jullie daar nou eens een KSN kamp plannen?

met iets van 1000 man.

en alle vis die er gevangen wordt meenemen terug naar Nederland!

:D
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Plaats reactie