Poolse arbeiders hengelen Nederlandse wateren leeg


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

28-11-2007 16:51

Jacob van Wensveen schreef:Als we even niet oppassen, is het vissen binnen zeer korte tijd helemaal niet meer mogelijk (zoals we dat nu kennen)!


Nee helemaal verboden misschien niet in zeer korte tijd, maar op de lange termijn?

Ik denk dat er ook een mogelijkheid bestaat dat er ooit een totaal verbod komt en dat je alleen nog tegen betaling op bepaalde wateren mag vissen... Het is allemaal zwartdenken, maar je moet er rekening mee houden dat niets meer vanzelfsprekend is!!!

En daarom is het belangrijk elke bevlogen karpervisser serieus te nemen, ook al kramen ze (zoals in mijn geval) het liefst zoveel mogelijk onzin uit!
Wat we nu doen, heeft bijvoorbeeld effect op Anne die net is begonnen met karperen, maar ook later weer op haar kinderen!!!

Sander, ik ken voorbeelden genoeg opzoeken voor je waarin Den Haag wetswijzigingen heeft toegepast en dan hoor je als toelichting de verantwoordelijke minister enthousiast roepen: Wij lopen voorop!!!
JUIST IN NEDERLAND ZOU IK OPPASSEN OM METEEN TE ROEPEN DAT HET NIET KAN OMDAT HET VOLSLAGEN ABSURD IS...

Groet,
Jacob

Ik mis tóch iets... en dat doet me pijn, eerlijk gezegd
Wonderful Days
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

28-11-2007 16:59

Dat kan kloppen Jacob, maar ik denk dat vissen te populair is geworden dat een te grote groep het doet om dit nog te gaan verbieden, er zal idd wel het een en ander veranderen ben ik bang en er zal steeds meer BTW wateren komen, dit is ook waarom we dat nu vanaf het begin in Nederland tegengas aan moeten geven..

Wat de Polen betreft kan ik daar niet zo goed over oordelen, omdat we hier int noorden er weinig last van hebben..
Zelfs die Polen willen hier niet wonen :lol:
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

28-11-2007 17:27

Sander Benjamins schreef:Wat de Polen betreft kan ik daar niet zo goed over oordelen, omdat we hier int noorden er weinig last van hebben..
Zelfs die Polen willen hier niet wonen :lol:


Ja maar Sander toch???

Iedere beschaafde Nederlander weet dat je in het Noorden in een onderontwikkeld gebied zit...

Neeneenee niet tegensputteren!

Ik heb zelf foto's gezien én het staat op mijn netvlies gebrand:

Van die heuvels met plaggehutten en van die grote stenen...
Niemand komt daar graag. Er schijnt zelfs een geestelijke (notabene één die een vredelievend geloof predikte) om zeep te zijn geholpen! En dit is eeuwen geleden gebeurd! Niemand weet meer wanneer de Prins van Oranje werd neergeschoten, maar hierover wordt bij jullie nog steeds met veel pret over nagepraat!!!

Vinden jullie het gek?
Als een arme man die een vlieg nog niet kwaad zou kunnen doen, gewoon ter vermaak wordt gekeeld.
Wat zou er dan gebeuren met een snode Pool die erop uit is allemaal karpers te vangen en dood te slaan?

Nee hoor, mij zul je daar ook niet aantreffen.
Ondanks alle broodjes met 3 apenverhalen dat er reusachtige karpers rondzwemmen zul je mij daar niet zien.

Nogmaals ik ben niet bang uitgevallen, maar er zijn grenzen.

Prettige avond,
Jacob
Wonderful Days
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

28-11-2007 18:54

Juist Jacob jij hebt het door..
En grote karpers zwemmen hier ook niet :evil:
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

28-11-2007 18:56

Jacob,

Zovele wijze woorden van jou in deze discussie. Ik moet tenminste toegeven dat ik je behoorlijk onderschat heb.
Des te onbegrijpelijker dat je al die wijze berichten afsluit met zo'n kortrzichtig, provocerend en bol van frustraties staand onderschrift.
Maar dit terzijde. Back on topic!!!
Groet,

John
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

28-11-2007 19:28

Jacob van Wensveen schreef:Ik mis tóch iets... en dat doet me pijn, eerlijk gezegd


John,

Misschien dat de mensen die zich geprovoceerd voelen,
zich hiermee voldoende gecompenseerd zien???
Ik ben er echt beroerd van geweest.
Haar teleurstelling en ontgoocheling...
Het is iets wat ze echt niet verdiend heeft.
Ik zou het beslist anders hebben aangepakt (de creativiteit die een karpervisser eigen hoort te zijn)!

Maar ik ben van zo'n apart soort dat altijd rekening wil houden met de gevoelens van een ander,
iets wat eigenlijk zwaar "out of time" is.
En waardoor ik vaker op m'n bek ben gevallen.

Ik ga dit goed maken (probeer ik althans).
Maar dit terzijde.

En wijze woorden, al zijn het er nog zoveel, verliezen alle betekenis
als ze niet gehoord of gelezen worden.

Groet,
Jacob

Oh ja, back on topic
Wonderful Days
K. van den Herik

29-11-2007 08:27

hoe wijs woorden ook mogen zijn, op dit board heb je er geen moer aan.



Bijna elke hsv heeft wel 1 of 2 vacatures, daar ligt de eerste stap.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

29-11-2007 10:41

K. van den Herik schreef:hoe wijs woorden ook mogen zijn, op dit board heb je er geen moer aan


:o :o :o

:-?

Nu snappen jullie misschien waarom ik hier liever onzin verkoop?
Maar ja als de topics verdwijnen waar dat mag, wordt je wel gedwongen om weer zinnige dingen te zeggen, helaas.

Zo heb ik enkele jaren geleden een Pool ontmoet terwijl ik aan het vissen was in een stadsgracht... Het gesprek wat voornamelijk in gebrekkig Duits werd gevoerd, kwam erop neer dat hij steeds voor een half jaar in Nederland kwam werken in de bouw. Dat er in Polen geen werk was. En dat ie zelf een fanatiek meervalvisser was (ben het woord vergeten wat ie voor meerval gebruikte).

Hij vertelde dat ie zelf baalde dat ie zich zo slecht verstaanbaar kon maken omdat hij op school had gezeten ten tijde van het communisme en dus Russisch moest leren. En een jonger zusje had die na het communisme op school had gezeten en goed Engels en Duits kon spreken.

Tsja... Dus.... :roll: Meer is er niet gezegd eigenlijk! :-?

Groet,
Jacob

Ik had liever z'n jongere zusje ontmoet,
misschien dat ik dan een hele andere mening had gehad
op dit topic :D:D:D
Wonderful Days
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

29-11-2007 10:54

Ja Jacob, je wordt wel een beetje serieus..
Poolse Dames hebben we hier trouwens wel int hoge Noorden, maarja daar mot je weer voor betalen he :wink:

Wat is trouwens met dat fantastische topic gebeurt??
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

29-11-2007 11:26

Sander Benjamins schreef:Poolse Dames hebben we hier trouwens wel int hoge Noorden, maarja daar mot je weer voor betalen
:o :o :o

Uit principe maak ik geen gebruik van dit soort dames!
Dat verklaart meteen waarom ik gefrustreerd ben.
:D :D :D
Nee hoor, ik moet de dames van me afslaan!
:-?

Sander Benjamins schreef:Wat is trouwens met dat fantastische topic gebeurt??

:(
Dat bestaat niet meer.
Anne heeft nog een paar pagina's gekopieerd,
maar 't is zo goed als verloren gegaan...

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Danny Mieremet

29-11-2007 12:06

En laten we uiteindelijk wel wezen, het kon ook niet lang meer uitblijven dat het topic verwijdert zou gaan worden.

Het ging volkomen nergens meer over.
Maar die discussie is mijn inziens voorbij! :wink:

Gr Mieremet
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

29-11-2007 12:09

ha Mieremet, Zijn al te veel karpervissers die zichzelf te serieus nemen toch??
De meeste topics gaat nergens over, nix mis mee toch :lol:
Maar hoest in Zwolle, nog wat beren uit eruit getrokken?
Danny Mieremet

29-11-2007 12:57

Sander Benjamins schreef:ha Mieremet, Zijn al te veel karpervissers die zichzelf te serieus nemen toch??
De meeste topics gaat nergens over, nix mis mee toch :lol:
Maar hoest in Zwolle, nog wat beren uit eruit getrokken?


2 weken geleden een weekend naar Frankrijk geweest voor 2 nachten.
Na de henegels 24 uur in het water te hebben laten liggen en niets gevangen te hebben zijn we weer op huis aan gegaan.
Het kwik daalde s'nachts naar de embarmelijke -10 graden celcius.

Dan hoop je gewoon dat je geen run krijgt als je lekker in je warme slaapzakje ligt :roll:

Verder veel verplichtingen waardoor het vissen er niet echt van is gekomen de afgelopen weken. volgend weekend ga ik weer proberen die dikke beer achter zijn vinnen aan te zitten :wink:
Morgen vrij, dus kan maar zo zijn dat ik strax mijn spullen pak en even een nachtje ga pakken!

Nu betrap ik mij erzelf op dat ik net zo off-topic zit lullen als de mensen dat deden in de "gesloten topic" van Anne. Sorry Jacob :wink:

Onn-Topic. I.d.d. Polen zijn niet te vertrouwen :lol:

Gr Mieremet
Danny Mieremet

29-11-2007 12:59

@Sander
Wanneer gaan we de wedstrijd houden?

Ik heb je nummer. Heb jezelf nog voorkeur data?

Laat maar ff weten!

Gr Danny
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

29-11-2007 13:01

Geen Voorkeur, Ik zat te denken eind Februari(zijn de vangsten over het algemeen goed)..
Bel me maar!
Jan Peter Teerling

29-11-2007 13:59

K. van den Herik schreef:hoe wijs woorden ook mogen zijn, op dit board heb je er geen moer aan.



Bijna elke hsv heeft wel 1 of 2 vacatures, daar ligt de eerste stap.

MVG

Klaas


Waarom begin je er zelf dan nog aan? :-? Keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer..Een ezel ziet zelfs die steen de 2e x staan.Zal wel met de bloedcirculatie op bep. plaatsen te maken hebben,of juist het het gebrek daar van..
Danny Mieremet

29-11-2007 14:47

Als je uitgaat van het laatste.....

En laat nu net bij de HSVen waar ik bij aan ben gesloten geen vacatures zijn. Dus welke stap kun je nu het beste als eerste nemen?

Gr Mieremet
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

29-11-2007 15:17

Niet? Dan biedt je je gewoon aan als extra controleur d.m.v. een open sollicitatie aan je vereniging.
Wedden dat daar plaats voor is?

En anders pb me ff. Doe ik een goed woordje :D ...
Ik krijg deuren open die voor anderen gesloten blijven 8)

Komt u maar!
Dan kun jij ook meteen zien dat ik niet alleen onzin verkoop :D

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Danny Mieremet

29-11-2007 15:33

Jacob,

Ik wil best bij een HSV wat werk verrichten maar controleur zjin is echt het laatste wat ik zou willen doen!
Ik ben geen matennaaier en dat zal ik ook nooit worden 8)

Het biedt natuurlijk wel perspectief om stekken pezers weg te houden bij de bij mij zo geliefde stekjes....

Gr Danny
Gebruikersavatar
Erik van der Mierden
Berichten: 348
Lid geworden op: 21-02-2003 01:00
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

29-11-2007 15:42

Danny,

Waarom matennaaier? Als die maten zich aan de regels houden, hoef jij ze niet te naaien!

Groeten Erik
Never argue with an idiot. He'll only bring you down to his level, and beat you with experience
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

29-11-2007 15:45

Soms moet je een beetje snaeaky zijn toch??
Ik vis op een water, mag je niet nachtvissen, daar kom ik int donker aan, niemand die me ziet en ik verstop me goed, als er dan een vriend van mij controleur was.. Dat gaat niet werken :cry:

Ik kan mij Danny zijn standpunt wel een beetje voorstellen!
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

29-11-2007 15:59

Vinden jullie een bende Polen met of zonder vergunning of een bejaard stel dat 1x per jaar een avondje op de paling zit te vissen zonder de daarvoor benodigde vergunning te hebben, wegjagen, matennaaien???

Man, dat geeft een kick!!!
Echt heftig!!!

Die Russen is al mooi om te doen, maar zo'n bejaard stel???

Zelf heb het bijzondere genoegen gehad om een gepensioneerd stel dat op ***** dacht een paar nachtelijke uurtjes op de paling te kunnen vissen, er fijntjes op te wijzen dat het verboden was zonder vergunning te vissen.

Ik kreeg van hen duizendmaal excuses (raar dat ik dit zo onwaarschijnlijk vind klinken in deze tijden) en de oude dame voerde nog aan dat deze stek zo mooi dicht bij de auto lag en dat dit voor haar zo goed uitkwam in verband met haar slecht ter been zijn en het gebruik van een rolator. Ik hoorde dit alles ongeduldig aan (yeah yeah yeah ... het was inmiddels tegen enen) terwijl ik haar begeleidde naar de auto, haar onderbrekend door te zeggen dat ze iets meer de vaart erin moest zetten omdat ik over enkele uurtjes alweer aan het werk moest.

Ze zei nog dat ze blij was dat ik met mijn waarschuwing haar het geld van een eventuele boete had bespaard, dat ze dan veel liever aan haar kleinkinderen had gegeven.

Ik zei haar dat ik zelf weinig tijd had, maar dat ik normaal gesproken meteen de politie had gebeld omdat het inderdaad onze policy was om meteen de sterke arm in te schakelen bij elke overtreding, hoe klein ook omdat dit als voorbeeld en afschrikmiddel voor toekomstige lieden zou dienen die ook dachten wel even gratis een nachtje lol te kunnen hebben.

De bejaarde man was inmiddels met trillende handen druk bezig zijn boeltje te pakken. "Jullie komen er verder wel uit, denk ik", zei ik nog op een gebiedende toon. En na hun nog een prettige nacht gewenst te hebben, kon ik nog net op tijd mijn auto inkomen en wegrijden voordat ik in een enorme duivelse schaterlach uitbarstte. Wat is het toch een mooi voorrecht om mensen die niets geen kwaad in de zin hebben, zo te kunnen afblaffen en te koeieneren.

...


Je ziet het...
Je voelt je wekenlang daarna nog als herboren!

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Jan Peter Teerling

29-11-2007 16:08

Wat is het toch een mooi voorrecht om mensen die niets geen kwaad in de zin hebben, zo te kunnen afblaffen en te koeieneren.

:lol:
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

29-11-2007 16:13

En Jacob, had jij op dezelfde manier gereageerd als er een handvol Russen of Polen met kale koppen en kampvuur hadden gezeten, of was het dan anders gelopen :lol: