Poolse arbeiders hengelen Nederlandse wateren leeg


Plaats reactie
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

27-11-2007 13:22

Samenwerken om te zorgen, dat die lui onze vissen met rust laten! :wink:
De hele tyd dat gezemer over dat iemand zijn mond moet houden als deze niks in de praktyk brengt vind ik dus kulder, ik dacht dat mijn KSN contributie daar ook aan bij draagt of niet soms?

Jan Peter, je hebt wel een beetje gelijk dat bepaalde mensen elkaar altyd ondersteunen ongeacht wat de mening van de ander is..

MVG
Jan Peter Teerling

27-11-2007 13:35

En maar denken dat de BOA's die bewust die lui niet contoleren hier dat volmondig gaan beamen.. :lol:

We kunnen in dit land niet eens orde op zaken stellen als een stelletje jonge huftertjes in Slotervaart de boel verstiert.Aanvallen van dit tuig op Politie bureau's,en het slopen en in de brand steken van andermans spullen.B. Welten corpschef van Amsterdam gaf zelf al aan dat we de kant van Franse praktijken op gaan!!Het is duidelijk dat we nu 1e lichting fruit van de zéér zure vruchten,van de 'pappen en nat houden' boom plukken.

De zaadjes van de nieuwe 'pappen en nathouden' boom zijn inmiddels geplant.Nog een paar jaar en die is ook weer 'vrucht dragend'!!

En de politiek?Oost Indisch doof!!
Haantje de voorste in de hele wereld,behalve in Nederland.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

27-11-2007 13:55

Jan Peter, als je kennis van zaken hebt. Weet wat voor inspanningen er door tal van organisaties op het gebied van hengelsport gedaan worden om zaken voor elkaar te krijgen die de aandacht vragen.

Ben zelf positief ingesteld, onder welke noemer mag ik jou plaatsen.

Peter
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

27-11-2007 14:17

Ja kort gezegd komt het hierop neer.

Al die inzit is toch zonde?

Als je door goede wetgeving en extra maatregelen (te denken valt om de gasten dan maar op bepaalde zone's te laten vissen zodat ze makkelijk te controleren en te beboeten zijn (boetes meteen te voldoen "boter bij de vis" :D) en waardoor ze het plezier wordt ontnomen de gratis kilo's makkelijk mee naar huis te nemen.

Maar nee. Grens open. En wie mogen het weer opknappen? De gratis vrijwilligers.

En dat is dankbaar werk zeg? En motiverend!!! Je weet dat er voor elke "gast" die je pakt, er tien voor in de plaats komen.

Mis in Nederland is dat met problemen nooit de oorzaak bij de wortel wordt uitgeroeid!
Het is altijd het bestrijden van de gevolgen zodat er heel veel geld en inzet in een bodemloze put verdwijnt.

Maar ja als je daarmee de goede vrede denkt te kunnen bewaren?
Ik denk dat het een keer zover komt dat de burgers gaan zeggen dat ze er schoon genoeg van hebben.

En ja idd ik heb ook de indruk dat hier een stel een alliantie vormt...
Maar ja je hebt nu eenmaal Einzelgängers en avonturiers en daartegen over staat de Kudde en slappe napraters.

Ik zou het echt niet kunnen om bepaalde dingen te doen omdat "vriendjes" van mij zich in hun kruis getrapt voelen.
Er zijn grenzen aan vriendschap:
Wonderful Days
Jan Peter Teerling

27-11-2007 14:19

Wordt het voor jou makkelijker als je mij onder een 'noemer' kunt plaatsen Peter?

Ik ben niet onder een 'noemer' te plaatsen,ben iemand die naargelang de stand van zaken vorderen/berg afwaarts gaan, zijn mening bij stelt.Dan wel van postief naar negatief,of andersom.Voorlopig ben ik vrij sceptisch.

Laten we hopen dat Visserij Nederland,en alle andere betrokken het clublied van Fijenoord omarmt hebben.En we dit in de praktijk gaan terug zien.

Jan Peter


Jacob right on the money!!!!!!!!!! :D
K. van den Herik

27-11-2007 15:04

oooooo de ksn haalt de polen hier heen. :D :D :D


In elk geval is er 1 redder...


Afbeelding


Hier werken de mensen zelf dus daarom zullen er hier wel niet zoveel polen zijn. En die polen die er zijn moeten hier gewoon werken dus hebben niet zo'n tijd om te vissen.


te denken valt om de gasten dan maar op bepaalde zone's te laten vissen zodat ze makkelijk te controleren en te beboeten zijn (boetes meteen te voldoen "boter bij de vis"


Dat systeem noemen ze apartheid en die plaatsen noemen ze getto's.

2 keer per jaar een pogrommetje en hoppa.

Afbeelding


Afbeelding
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

27-11-2007 15:14

Jacob,

Als het gaat om landelijke wetgeving kan ik je niet verder helpen.
Binnen hengelsportorganisaties is men druk doende te zoeken naar oplossingen van dit probleem. Heb trouwens nergens ontkend dat er geen landelijk probleem ligt. Dat er hier zijn die van de hoed en de rand weten en dat de rede is elkaar niet af te vallen spreekt voor zich.

Je moet wel erg gek zijn om vandaag de dag je hoofd boven het maaiveld uit te steken als vrijwilliger. De ongezouten kritiek waarmee je om de oren geslagen wordt is zeker niet mis. Dat is een van de rede volgens mij dat o.a. Klaas de vraag stelt in het algemeen wat heb jij voor bijdragen geleverd om iets te betekenen voor je hobby.

Jan Peter,
Hand in hand kameraden, zal je mij niet horen zingen. Is ontstaan in de tweede wereldoorlog bij onze oosterburen. Heb daar te slechte herinneringen aan. :evil:

Dat ik je die vraag stelde komt om dat je in mijn beleving het leven niet altijd van de zonnige kant ziet, om het positief uit te drukken. Aan wat zelfkritiek doen kan beslist geen kwaad. Daarbij staat statistisch vast dat mensen met een positieve uitstraling langer leven dan zwartkijkers. Dat je positief ingestelde personen vaker tegenkomt in het verenigingsleven staat naar ik meen ook wel vast. Voeg daar nog aan toe dat die personen makkelijker zijn in de omgang en je bent er. Wat ik me verder afvraag wat men op deze wijze denkt te bereiken van kritiek spuien. Als het doel de middelen zou heilige prima. Helaas is de praktijk anders.


Peter
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

27-11-2007 15:21

Dinner is Served!

Afbeelding
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

27-11-2007 15:36

vette avatar klaas!

Afbeelding
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

27-11-2007 15:36

en nu is die DOOD!
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

27-11-2007 15:40

Klaas,

deze is wel passend voor jouw "statements"

Afbeelding
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

27-11-2007 16:05

K. van den Herik schreef:Dat systeem noemen ze apartheid en die plaatsen noemen ze getto's.


Ik dacht al: het breekt m'n hart!

In Frankrijk schijnen ze ook zones te hebben waar je moet nachtvissen...
Apart hé?

Oei, gaan we in Nederland ook niet die kant op?
Hoe zou dat nu komen?

Misschien dat de Fransen ons zien zoals wij de Polen zien.

Het verschil dat de Fransen ons wel met open armen ontvangen,
zit hem in de vis terugzetten en in het niet achterlaten van bergen lege drankcontainers.

Maar idd. welke organisaties hebben baat bij de vergunningen die de Polen kopen?

Antw.: .....................................

Groet,
Jacob
Wonderful Days
K. van den Herik

27-11-2007 16:30

Helaas Jacob,

Wij ollanders zijn lang zo welkom niet als je zou denken.

Jij noemt regels die voor iedereen gelden nix aparts aan.

Waarom kan aart wel russen controleren en heeft hij nooit problemen?

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

27-11-2007 17:11

OK, ik zal duidelijker zijn.

Een van de wateren waar ik op vis, kent een nachtvispassysteem.
Hier mag alleen 's nachts door pashouders gevist worden.

Niet te verwarren met het net ingevoerde nationale nachtvispassysteem van de Federatie. Het geldt alleen voor dat water, dat zonder dit systeem simpelweg niet 's nachts bevist mag worden.

De houders zijn verplicht om zich aan extra regels te houden, waaronder het op aangeven van een groepshoofd controleren van het water op illegale vissers. Ik ben zo'n groepshoofd.

En mochten wij dus "gasten" tegenkomen, worden die vriendelijk verzocht op te zouten (echt heel beleefd hoor). En zo houdt je het water netjes en vrij van die wanpraktijken. Zoals gezegd: laat je het versloffen en accepteer je die rotzooi(trappers) raak je in no time het water helemaal kwijt.

Ik zou dus iets creatiever worden. Federatie weet dat dit systeem goed werkt. Dus waarom niet de nachtvispas alleen verstrekken aan Nederlandse leden en voor "gasten" of "buitenlanders" in speciaal daarvoor bestemde zones zo'n pas invoeren? Sorry ik zie er niks raars in als je weet dat ze echt voor de visconsumptie hierheen komen.

Maar ik snap jullie niet: je hoeft mij niet te geloven, ga dan zelf eens kijken in het nachtvisseizoen langs de genoemde wateren/rivieren.

Om nog even op het bovenstaande terug te komen: bij "problemen" wordt het groepshoofd ingelicht door zijn controleurs :D:D:D

Zo heb ik het genoegen mogen smaken om zich karpervissers noemende huftertjes die dachten dat ze het wel konden maken zich een stuk in de kraag te zuipen en dan op ons water te blijven nachtvissen, met veel plezier weg te sturen...

Dus het systeem werkt alleen bij voldoende en regelmatige controle.
Én de mogelijkheid om bij die controles een document te kunnen laten zien dat het serieus is en dat er bij geen gehoor bekeurende instanties worden ingeschakeld. En vooral oostblokkers kunnen het woord "Polizei" niet waarderen; ze zijn dan binnen een vloek en een zucht vertrokken.

Maarja. Als je die gasten gaat voorzien van vergunningen, houdt alles op.
Zoals gezegd: dan moet je ze a.h.w. betrappen op het meenemen van vis... Je begrijpt wel dat dat een stuk moeilijker wordt.

Maar ik laat me wel weer meeslepen.
Eigenlijk wou ik niet zoveel meer loslaten hier wat serieuzig bedoeld is.
(Sorry Anne)

Groet,
Jacob

Dus Aart heeft nooit geen problemen dankzij mij :D
Wonderful Days
Jan Peter Teerling

27-11-2007 17:13

Peter,
Ik doelde meer op het gedeelte: Geen woorden maar daden!!

Hoe je mij ziet is van het board Peter,en ja ik ben kritisch.Niks mis met kritisch zijn,zo lang ik maar weet waar ik kritisch over ben en waar ik me positief tegenover op kan stellen.Voorlopig is er weinig positiefs te melden over deze regering en de koers waarop dit land ligt.Het is mij de vraag wanneer deze Titanic,genaamd Nederland ,zijn ijsberg op haar vaarwater gaat tegenkomen.

Ik weet niet hoe je er bij komt dat je positievere mensen vaker in het verenigingsleven tegenkomt??Doet M. de Hond daar ook al onderzoek naar??

Ik kan je wel vertellen dat als ik de pensiongerechtigde leeftijd haal,
er geen AOW meer is.Als ik nu al zie hoe er met de bejaarden omgesprongen wordt,en hoe die hun laatste dagen moeten slijten (Ik heb er gewerkt,dus ik weet waar ik het over heb!!) in het bejaardenhuis,ik tegen die tijd voor mezelf een stukkie touw haal,en een wankel krukje ga aanschaffen!!

Ik vraag me af of je de krant wel eens leest ,of een journaal volgt...Of dat je net zo van deze maatschappij bent vervreemd als onze regering dat is.

Klaas..zucht..Ik heb de hoop opgeven dat er überhaupt nog iets in die bovenkamer van je zit waar bloed doorheen stroomt..!!

Je bewijst keer op keer met je sneue plaatjes&praatjes dat het niet meer als dit is helaas:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

27-11-2007 18:05

Gebakken lucht?
Sigaar uit eigen doos?
Brandend zand?

Wat?
Wonderful Days
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

27-11-2007 22:05

Jacob, van de 2508 uitgezette IJsselspiegeltjes zijn er rond de 350 teruggevangen, waarvan een beperkt aantal meer dan eens. In ieder geval is minstens 1 op de 10 teruggevangen en voor zo'n rivier vind ik dat al een heleboel.
Want je moet niet vergeten dat ze feitelijk zonder bijzondere moeite ook stroomopwaarts (Rijn, Nederrijn, Lek etc) en stroomafwaarts inclusief alle zijtakken (Zwolle Ijsselkanaal, Zwartewater, Zwartemeer, Ketelmeer, Vossemeer, alle Veluwe Randmeren en het IJsselmeer) kunnen zwemmen, kortom een onvoorstelbare wateroppervlakte waardoor het absoluut onmogelijk is dat 80% teruggevangen zou worden, laat staan teruggemeld.

Ik wil me graag beperken tot de (vis)feiten en 'politiek' bedrijven op dit board heeft niet de minste zin, al lijkt dit voor sommigen wel op te luchten.

Qua controle heb ik inderdaad nog nooit een probleem gehad met welke 'Oostblokkers' dan ook (ook niet met Nederlanders of echte Duitsers trouwens) en ik heb er echt enorm veel gecontroleerd, met name langs de Randmeren.
K. van den Herik

28-11-2007 07:34

Ach liever gij dan ene met zijn volle verstand zak maar zeggen




enne suc7 met je flauwe zeur over auslanders raus:

Afbeelding

Goeie moggel
Gebruikersavatar
robbert bosman
Berichten: 120
Lid geworden op: 19-09-2007 22:50

28-11-2007 09:56

Inderdaad,

Als we kunnen stellen dat rijst niets met voetbal te maken heeft dan zal het water er voor zorgen dat alle kiwi's zes rollen.

Zullen we afspreken dat als we een pool zien vissen, dat we hem dan met een steen om de nek in het water sodeflikkeren?

Als je die bovenste zin al onzin vindt, wat denk je dan van die tweede?



Als ik het allemaal zo hoor kunnen ze beter die Polen uitzetten ipv de karpertjes :D
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

28-11-2007 12:26

Aart,

Dan ben ik blij dat ik één van de 250 heb mogen netten!
2250 zijn (nog) niet teruggemeld...
Kijk over een paar jaar (elke "gastlijn" is een potentiele killer)
maar hoeveel er dan nog teruggemeld wordt, óók van de bestaande 250!!!

Toen de uitzettingen plaatsvonden, heb ik ook wit- en roofvissers gesproken, waaronder een alleraardigste snoekbaarsvissende Turk (was echt een grappige man, met z'n DesertStormCamobroek en volle baard... achteraf zat ik nog te denken :roll: ) die me vertelde dat zijn vrienden onder de kade zich kapotvingen aan kleine karpertjes... Ik zei hem dat ie ze moest fotograveren aan de linkerzijde en weer terug moest zetten. Beloning misschien 1000 gulden :D info bij de locale hengelsportwinkel!

Hij keek me aan en aan zijn grijns wist ik al hoe laat 't was!!!

Sorry ik heb geen zin om steeds die onzin aan te moeten horen:

WAAROM GELOVEN JULLIE NU NIET DAT BEPAALDE VOLKEN DE VIS DIE ZE HIER VANGEN CONSUMEREN - DAT IS DE ENIGE REDEN DAT ZE HIER VISSEN.

En dit heeft echt alles met (locale) overheden en dus politiek te maken.

Op dit ogenblik is het gewoon hetzelfde als met de overige criminaliteit:

Men heeft er baat bij dus worden alleen de symptomen bestreden, ondanks dat je weet dat het geld en de mankracht die het kost, zoveel beter kunnen worden besteed.

En ik vind die opmerkingen flauw als dat je meteen extreem rechts bent als je voor eerlijkheid en rechtvaardigheid staat.

Jullie willen gewoon niet inzien dat de maatschappij enorm is veranderd:
Juist als je multicultureel wilt denken en dat een eerlijke kans wilt geven, zul je moeten zorgen dat de maatschappij op rechtvaardigheid is gebaseerd. Dus niet toelaten dat bepaalde groepen het land ondermijnen door zich helemaal niet als "gast" te gedragen, laat staan als medeburger.

Dan zeg ik schaam je de ogen uit de kop: voor al die gasten die ipv te werken, liever de crimineel uithangen had je ook echte vluchtelingen kunnen toelaten die alleen maar een gewoon leven willen hebben; zonder moord en doodslag.

Maar praat er maar tegenaan;

Afbeelding

En bij ons werkt het systeem omdat we allemaal de regels hebben geaccepteerd en ons er aan houden. Als één van ons in de problemen komt, staat de rest achter hem (ondanks de individuele verschillen, zowel politiek als zijnde wel/geen lidmaatschap van KSN)

Aart, misschien dat het nog eens benadrukt kan worden, dat het misschien zal helpen elke bevlogen karpervisser serieus te nemen, jong of oud, man of vrouw, wel of geen KSN, links of rechts etc.: het kunnen (later) waardevolle mensen worden of blijken te zijn voor de karpervisserij of voor de KSN.

Groet,
Jacob
Wonderful Days
K. van den Herik

28-11-2007 14:40

Ik geloof je ac(c)u(ut) Jacob,

Alleen in 90 ten 100 gevallen doet de man/vrouw niets verkeerd.

Dus moeten er eerst (overal) regels komen en dan moet er gezorgd worden dat die worden nageleefd.

Tja zal wel vervelend worden maar daar kunnen we dus als vissert zelf iets aan doen.

Sociale controle en controleurs om maar iets te noemen. Of een meeneem beperking ofzo.

Tja lullig hoor, maareh wie regelt dat ff?

Maar... gelukkig heb ik er geen verstand van.

Goeiemoggel

Kkklaas
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

28-11-2007 16:06

K. van den Herik schreef:Alleen in 90 ten 100 gevallen doet de man/vrouw niets verkeerd.

Dus moeten er eerst (overal) regels komen en dan moet er gezorgd worden dat die worden nageleefd.

Tja zal wel vervelend worden maar daar kunnen we dus als visser zelf iets aan doen.

Sociale controle en controleurs om maar iets te noemen. Of een meeneem beperking ofzo.


Bovenstaande werkt.
Aart kan dat beamen.

Ik zie de probleem alleen komen als je dit wil toepassen op ALLE WATEREN.
Onmogelijk. Je moet nl. kunnen beschikken over een groep mensen die bereid is die regels na te leven en moeite en tijd te spenderen in hun "sector". Dit kan niet zonder strakke organisatie en een reglement.

Kortom: i.p.v. mekaar 't licht niet in de ogen te gunnen, is het misschien beter om een bepaald doel na te streven en om dat te bereiken, persoonlijk gevoelens opzij te zetten.

Zonder de politiek (overheid/heden) achter je, blijft de situatie zoals die is, of verslechterd zelfs!

Immers: maar al te vaak wordt gemakkelijk om een visverbod geroepen omdat dit de makkelijkste manier is om van de sores(= vissers?) af te komen.

Als ik Aart een beetje goed heb begrepen, ligt het aan de wetgeving (visrechten) die ons in dit geval nog een beetje bescherming geven.

Zou jammer zijn als (o.a.) een stel Polen dit voor ons zou gaan verknallen.

Aart zei het al: alles staat of valt d.m.v. goede controle op de naleving van de regels.

Zie de mankracht daarvoor maar te krijgen!

Als we even niet oppassen, is het vissen binnen zeer korte tijd helemaal niet meer mogelijk (zoals we dat nu kennen)! Dan zijn we allemaal plaatsgebonden (dit is het in feite al aan het worden middels de zones die de HSV moet aangeven om te mogen nachtvisse).

Goedemiddag,
Jacob
Wonderful Days
K. van den Herik

28-11-2007 16:12

Als we even niet oppassen, is het vissen binnen zeer korte tijd helemaal niet meer mogelijk ...(


Zeg ik Jacob, een jaar of 10 nu. :wink:

MVG

Klaas
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

28-11-2007 16:16

Dat denken jullie echt he, Het vissen zal wel veranderen, maar wordt nooit helemaal verboden!!
Dit is volgens mij in nog geen enkel land gebeurt en dat gaat hier ook niet gebeuren..
Ik zou graag willen weten waar die wijsheid weg komt..