Poolse arbeiders hengelen Nederlandse wateren leeg


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

26-11-2007 15:55

robbert bosman schreef:Denk dat het allemaal wel mee valt


Ja dat zeiden ze ook over de Neanderthalers...
Terwijl ze de knotsen in de beek schoonmaakten.

En over de wilde tijgers...
terwijl ze de rook van hun loop afbliezen.

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

26-11-2007 16:08

Heej Rick,
je inmiddels een fan..
Jan Peter eet enkel broodjes aap.

Het is nog wat vroeg om nu al m'n Kerstkarpertje te gaan vangen, paar weekjes wachten nog.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Jan Peter Teerling

26-11-2007 16:30

Liever een broodje aap,dan die broodjes van Ome Willem die jij consumeerd Henk.. :D

Afbeelding
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

26-11-2007 18:02

Ik zeg.....

Dat ijzeren gordijn was zo slecht nog niet...
Mzzl Bart
K. van den Herik

26-11-2007 18:08

Wat ik wil zeggen? Wie ons die vrijheid gaf?

Ach een paar 100 polen waren zo debiel om zich voor "ons"kapot te laten schieten. Helaas was het een bruggetje te ver om er maar 1 te maken.

Mijn leus?

Iedereen het land uit...


Onze vrouwen? Beloofd is beloofd, wel ook te vreten geven...
hahahahaha loozers...
Gebruikersavatar
leon gijtenbeek
Berichten: 219
Lid geworden op: 06-12-2006 21:07
Locatie: groesbeek

26-11-2007 18:32

beste robert ,ik ga hier geen broodje aap verhaal vertellen dit verhaal is echt gebeurd en 100% waar.
wat schiet ik ermee op om hier leugens te gaan verkondigen,toch niets.
carpfishing,respect 2 all.

verbeter de wereld,begin bij je zelf!!
Jan Peter Teerling

26-11-2007 19:43

Ja joh betrek de oorlog dr ook nog even bij..Nee tuurlijk,nu hebben ze het volste recht om te doen en laten wat ze willen in dit land :-?
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

26-11-2007 19:52

Soms..Heel soms snap ik je postings Klaas.

Meestal alleen de dikke gekleurde letters.

Helemaal top dat die voor ons gevochten hebben,of was het meer tegen de vijand dan dat het voor ons was?

Neemt niet weg dat ik voor die daden sowieso diep respect heb.
Mzzl Bart
Gebruikersavatar
robbert bosman
Berichten: 120
Lid geworden op: 19-09-2007 22:50

26-11-2007 20:06

Is hier nog wel plaats voor?

Nummerborddaten gaat groot worden de komende jaren. Want als je zin hebt in gratis seks, dubbeltalige kinderen een inwonende huishoudster dan zoek je gewoon een Poolse auto. Er is toch een oostblokinvasie gaande. Zit er in die auto een Poolse vrouw, zeg dan 'hoi, neuk' en klaarrrr! Echt, zo makkelijk is het. Volgens Trouw, en die kan het weten, komen Poolse vrouwen massaal op eigen houtje naar Nederland. Ze zijn op zoek naar een aardige Nederlandse man. Ten eerste zijn de Poolse vrouwen hun arme, lompe mannen zat, ten Tweede zijn NL-mannen veel liever en ze verdienen zonder uitzondering veel en veel meer dan een klusPool. Niet dringen er is genoeg voor iedereen, het zijn er TIENDUIZENDEN PER JAAR! Voor het gemak noemen we ze Polen, maar je kan ook Bulgaren en Roemenen treffen.


Of is het echt VOL = VOL ?
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

26-11-2007 20:58

Lees je dat Jacob, lees je dat!!! :)

Er is nog hoop voor je! Mits je niet al te kritisch bent hoor.
Maar niet in gemeenschap van goederen dan he, anders gaan ze er met de helft van je visspullen vandoor. Meestal na een jaartje ofzo trouwens al...

Die van die oorlog Klaas, dat waren ongetwijfeld de goeie. Wat ik nu allemaal meemaak met die gasten. Zuipen, vechten, stelen en inbreken.
De goeie niet te na, maar er zit echt veel tuig bij, en ook al georganiseerde bendes. Maar daar komt men in de politiek ook nog wel geleidelijk aan achter. Nadat het kalf is verdronken zal er ongetwijfeld lang vergaderd gaan worden over hoe en wanneer die put nu gedempt zou moeten worden.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

26-11-2007 22:48

Kees,

Er is niet zoveel mis met nationalisme zolang de etnische groep die de meerderheid vormt zich niet keert tegen minderheidsgroepen. Zolang er geen sprake is van haatuitingen in al de vormen die wij uit het verleden kennen. De vormen waarvan we geleerd hebben dat die verkeerd aflopen.

Georganiseerde misdaad moet gewoon aangepakt worden. Net zoals overtredingen van de visserijwet en de wet openluchtrecreatie. Daar hebben we wetgeving voor en politie die toeziet op de naleving. In de grondwet is sprake van gelijke behandeling van ieder individu. Dat geldt ook voor overtredingen.

Jan Peter,

Ik heb al eerder gezegd dat ik niks tegen het aanpakken van problemen heb. Maar ja, het is kennelijk makkelijker ter ondersteuning van je eigen betoog dat maar te negeren en met allerhande foute voorstellingen van mijn persoontje te komen. We hebben binnen de bestaande wetgeving de mogelijkheden iets te doen aan de problemen en daar zelf een bijdrage aan te leveren.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
K. van den Herik

27-11-2007 07:24

Kees V.

Laat dat nu jouw werk zijn...
K. van den Herik

27-11-2007 07:28

Nieuw en nog ongebruikt, misschien nog ergens goed voor?

Afbeelding
K. van den Herik

27-11-2007 08:23

Even helder: alles en iedereen die hier niet hoort en zich niet kan gedragen zoals we dat ongeveer hebben afgesproken mag van mij zouten. No problemo.

Waar ik misselijk van wordt zijn die vage windbuil kreten. Op elk gebied.

Opkomst verkiezingen. tussen de 50 en 70% de rest boeit het geen reet dan? Van mij mogen ze die gene die niet gestemd hebben en toch een grote muil hebben op de zelfde trein zetten.

Terug naar vissen:

heleboel een grote bek van dit mag niet dat mag niet.

Ben benieuwd naar de opkomst bij groot rotterdam.

Commentaar? Mooi, machtig, geweldig. Doe er ook wat aan.


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

27-11-2007 09:41

Klaas,

We weten alle bij dat personen die zich inspannen om in deze samenleving zaken voor andere te realiseren zich onthouden van dergelijke berichtgevingen.


Nogmaals, regels daaraan zal een ieder zich aan moeten houden. Een bevolkingsgroep ophangen aan een probleem wat hier sterk overdreven wordt gaat mij te ver. Misstanden aan de kaakstellen prima, doe het wel op een genuanceerde wijze. Waarbij men blijk geeft kennis van zaken te hebben. Als bestuurder krijg ik regelmatig mailtjes waarbij gewezen wordt naar personen van buitenlandse afkomst. Die zich niet houden aan regels aangaande de hengelsport. Dat aan een water waar veelvuldige controles dit niet aantoonde.

Afgelopen zaterdag is dit punt uitgebreid tijdens een vergadering waar ook Sportvisserij Nederland bij vertegenwoordigd was aan de orde geweest.

Hier en op tal van plaatsen in ons land zijn controles nog nooit zo vaak uitgevoerd als dit jaar. De onderlinge samenwerking met gemeente Boa’s, Boa’s die aangesteld zijn door Federaties en controleurs breid zich steeds verder uit. Ook overwegen federaties om boten aanschaffen waardoor zij instaat zelf controles op het water uit te voeren. Komt er op neer dat de komende jaren tal van inspanningen zullen worden gedaan om excessen die er zijn aan de waterkant zo veel mogelijk uit te bannen.

Door samen met politie en boa’s afgelopen jaar controles uit te voeren is mijn ervaring dat overtredingen door Polen in vergelijking met Nederlanders hier erg mee vallen. Oké ze komen voor, maar zeker niet in de maten dat de visstand er door bedreigd wordt. Ook zij worden op de zelfde wijze aangepakt zonder aan ziens des persoon.

Graag verneem ik van andere controleurs/boa’s hun ervaringen. Immers zij zijn het die een rijke ervaring op dit gebied hebben en het niet hebben van, roept u maar.

Peter
Gebruikersavatar
robbert bosman
Berichten: 120
Lid geworden op: 19-09-2007 22:50

27-11-2007 09:52

Amen
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

27-11-2007 10:35

Dommig...

Toen de grenzen "dicht" zaten, werden de controles alleen uitgevoerd om stropers en "zwartvissers" aan te pakken.

Het professionele stropen blijkt middels bewijslast, gewoon door de beroepsvisserij zelf en een groep criminelen te gebeuren.

Nu iedere "gast" voor een habbekrats hier een vergunning kan krijgen, is het uit de hand gelopen.

Een weekend lang verpozen de "gasten" aan onze wateren (met name rond de rivieren) worden op de zaterdag gecontroleerd op papieren... De vangsten in de leefnetten liggen 40 meter verder in het riet verstopt.
Op zondag wieder zurück; vis wordt uit net gehaald en meegenomen.
Dan geen controle. (Ja op het rapport staat: alle papieren in orde!!!)

En het leuke?

Vraag eens na hoeveel spiegeltjes van alle uitzettingen op bijvoorbeeld de IJssel zijn teruggemeld? Er moet een database met foto's van zijn!!! Wat zal het zijn? Ik doe een gis... 1 op de 200? 1 op de 300?
Misschien dat iemand het weet? Maar iig niet 80% oid.

En je kunt het terugvoeren op: er wordt niet veel gevist.
Ik zeg dan: Dan kun je ook makkelijk zeggen dat het wel meevalt!
Het valt toch niet te controleren en zo houden we werk.
Het leuke is dat wij allemaal meebetalen (direct/indirect) aan de gratis vis van die "gasten".

En al die slappe gasten die hierboven hebben zitten blaten;

JULLIE vissen niet op die "watertjes"!
JULLIE zitten in het weekend NIET tussen die POLEN.

Ik zeg nog één ding: op een water waar ik vaak vis, hebben
een paar van onze "jongens" deze gasten een keer aangetroffen met leefnet. Er werd die gasten duidelijk gemaakt de netten op te halen.
Zaten een paar brasems + een grote snoek in. Die moesten ze ogenblikkelijk terugzetten... En ze kregen wel de gelegenheid hun biezen te pakken, zo gastvrij zijn we dan ook wel weer. En oh ja?
Het interesseert ons geen moer of ze wel of niet de juiste papieren hebben.

Wij moeten ze niet.

Geen sores, lekker rustig want die tamtam werkt ook als ze ergens NIET kunnen vissen.

Groet,
Jacob

Doorfeesten maar! Kratjes bier.
Mense roepen naar me: "Dat is dom!"
Dom? Ik ben je vader niet!
Haat me niet want ik ben de BOM
Wonderful Days
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

27-11-2007 11:10

Waar is zijn baard?
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
K. van den Herik

27-11-2007 11:47

Oplossend denken...


Plicht

KaasieMisschien ben ik wel te lief voor deze wereld, misschien ben ik veel te naïef, maar ik ben er heilig van overtuigd dat er in de wereld nog steeds meer goede dan slechte mensen zijn. Natuurlijk is het heel erg als een gek met een pistool in een school een bloedbad aanricht. Maar als ik dan Amerikanen hoor roepen, dat als er meer bewakers met wapens waren geweest er veel minder slachtoffers zouden zijn gevallen, dan denk ik; “wat zijn dat voor halve maatregelen!”
Geef iedereen de mogelijkheid om een wapen aan te schaffen. Nee, maak het verplicht dat iedereen ten alle tijde een wapen op zak heeft. Hiermee is de oorlog tegen welk kwaad dan ook in één klap gewonnen. Er zijn immers meer goede dan slechte mensen.
Nederland moet als gidsland zijn verantwoordelijkheid nemen en morgen al een wapenplicht invoeren. Criminelen zijn allang bewapend, met een wapenplicht schuiven we de balans weer naar de goede kant. Wie durft er nog over de scheef te gaan als je weet dat elke brave burger in een straal van 100 meter je kan neer maaien met zijn semi-automatische plichtmatige blaffer?

En denk aan de werkgelegenheid! Natuurlijk zorgen we voor een normen en waarden werktuig van eigen bodem. Geen Uzi, maar een echte Kaasie, made in Gouda, 1750 kogels per minuut. Nieuwe kogels liggen bij de Dirk, goedkoop door een flinke subsidie en zo houden we Walmart buiten de deur. Verder kun je er allerlei leuke sexy frontjes voor kopen om je Kaasie lekker te pimpen.

En wat dacht je van het volgende?! De Kaasie vervangt het suffe middelbare school diploma. Op je uitreiking krijg je een stuk staal met autoriteit in je handen in plaats van een opgeleukt papiertje waar geen werkgever ooit naar vraagt. Schooluitval behoort tot het verleden en leraren hebben direct weer overmacht, want zij hebben een monopolie op 1750 argumenten per minuut. Daar kan geen grote bek tegen op.

Eerlijk is eerlijk; met zo veel wapens zal er best eens iets mis gaan. Per ongeluk op het knopje drukken of misverstanden waarbij een onschuldige burger door een hysterische menigte wordt volgepompt met lood. Het is een kleine prijs, die alweer ruimschoots wordt terug verdiend door het economische effect dat dit heeft op de uitvaartbranche.

Laten we gewoon rationeel zijn; hoe meer wapens, hoe groter de kans dat het wapen bij een goed mens terecht komt, dus hoe groter de kans dat dit wapen voor geluk in de samenleving zorgt.

Power to the people, iedereen een Kaasie!
Felix - 29 April 2007 - Teksten
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

27-11-2007 11:50

Ja hahahahahahahaha dat had ik nog niet eens gezien!!!

Wie zoet is krijgt lekkers...

Groet,
Jacob

De lachers mag je in een discussie item houwe,
in onzin & humor zou ik jaloers worre...
Wonderful Days
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

27-11-2007 12:26

Kom zaterdag maar kijken naar de baard van Klaas Vaak :lol:

Vraagje van een van die slappe gasten.
Hoeveel projectspiegels heb je zelf al aangemeld :o

Peter
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

27-11-2007 12:51

Ik heb er zélf 1 aangemeld in 2002 of 2003 geloof ik...
Nr. 109 van het IJselSpiegelKarperProject!

Ze hebben me foto op Carp2000nogwat uitvergroot opgehange,
maar de beloning heb ik nooit gezien...

:D

Of de beloning was dat ik mezelf op die beurs tegenkwam en dacht:

Die kneus heb ik toch vaker gezien?

(man, ik ben wel 300 keer langsgelope (er waren toen maar 3 foto's van terugmeldingen) ik kon er geen genoeg van krijge!)

Maar ik daarna (mede vanwege het toenemende aantal "gasten") naar ander water gegaan. Dus ik overdrijf er echt niks aan: See for yourself en ik heb van andere locals begrepe dat het in de weekenden vooral, nog steeds druk bezet is. En natuurlijk kopen die gasten een paar vergunningen.

Het wordt alleen maar moeilijker om ze weg te krijgen en ze zijn echt niet achterlijk... Die vis nemen ze heus niet mee onder de ogen van politie of BOA's en die ene controleur van de Federatie die bij de kolken van de IJssel rondloopt (en dus niet op de rivier zelf controleert, maar ze zitten overal) zegt zelf ook dat ie z'n lijf en lede niet riskeert...

Ik geef die man geen ongelijk hoor.
Jullie kunnen hier wel lopen blaten dat het zulke lieverdjes zijn, maar zoals gezegd: ik (wij) moet(en) ze niet...

Kijk en dat het aantal controles toeneemt? Prima maar doe dat primair op deze groep vissers. Het interesseert me geen **** als er een jochie van 15 illegaal met een spinhengeltje rondloopt. Als ie te dicht bij me in de buurt komt, blaf ik even.

Maar wees eens eerlijk en stel jezelf de vraag:

WAAROM KOMEN ZE HIER VISSEN???

Als je een beetje verstand (van zaken) hebt, is het antwoord niet zo moeilijk.

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Jan Peter Teerling

27-11-2007 12:59

[i]Waar ik misselijk van wordt zijn die vage windbuil kreten. Op elk gebied.[/i]

Dan zul je wel de hele dag met een emmertje rondlopen Klaas,je bent één walking talking windhoos.Constant 'emmeren' over mensen die 'niks doen' nogmaals niet iedereen is bij machtige om zich voor bep. zaken in te spannen.Dat kan zéér diverse redenen hebben.

Ík heb gestemt én zet me in me in,dan kom je wéér met je KSN verhaal!
Is een karpervisser die niet lid is niet bij machte om zijn bijdrage te leveren aan een verbetering van zijn vismillieu?!En alle randzaken door omheen??Constant het zelfde gezwets,kom eens met wat nieuws!!

Commentaar? Mooi, machtig, geweldig. Doe er ook wat aan.

Ja,ik heb commentaar,en ja ik doe er wat aan!!

We weten alle bij dat personen die zich inspannen om in deze samenleving zaken voor andere te realiseren zich onthouden van dergelijke berichtgevingen.

Kennelijk weet je net niks Peter,en profileer je jezelf alleen maar met je verheven prietpraat.Het is te duidelijk te merken dat KSN homy's elkaars back hier hebben,zonder daadwerkelijk te proberen dingen eens van een ander invalspunt te bekijken.Dat eeuwige gescherm met wat jullie wel niet doen met de KSN,en dat degenen die niet lid zijn geen drol voor elkaar kunnen krijgen!Respect heb ik voor een groot aantal dingen wat ze doen,mss zou het eens een wisselwerking kunnen worden.Niet dat verhevene boven niet leden!!

Nogmaals, regels daaraan zal een ieder zich aan moeten houden. Een bevolkingsgroep ophangen aan een probleem wat hier [i]sterk overdreven wordt gaat mij te ver. Misstanden aan de kaakstellen prima, doe het wel op een genuanceerde wijze. Waarbij men blijk geeft kennis van zaken te hebben[/i]

Bagetaliseer en ontken het steeds groter wordende probleem maar,
daar blijkt des te meer uit dat jij geen kennis van zaken hebt en niet luisterd naar de roep onder de sportvissers om dit probleem aan te pakken.Alle anders denkenden maar afschilderen als overdrijvende,ongenuanceerde,geen kennis van zaken hebbende lui is dan het makkelijkste hé?

Het is een feit dat door de toenemende aantal mensen uit het oostblok,de problemen hier in allle sectoren in de samenleving evenredig toe nemen.Oa goed georganiseerde bendes die onze samenleving komen plunderen.En dan kun je wel makkelijk lullen Klaas, dat het Kees zijn werk is om het aan te pakken,maar het is dweilen met de kraan open!!En wie is er verantwoordelijk voor dat die kraan wagenwijd open gezet is??Het stelletje zwalkers wat ons land hoort te vertegenwoordigen in den Haag.Maar wat ons land in de uitverkoop zet en niet naar de roep van haar eigen bevolking luisterd!!
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

27-11-2007 13:09

Eng gewoon hoe waar die woorden zijn, Jan Peter!!!

Maar die jongens van de KSN waar ik mee te maken heb, zijn wel normaal (voorzover ik kan inschatten :D - ja ik weet dat jullie me leze) en denken net zo (maar die vis(t)sen zelf ook waar ik (vis)te).

Mja die zie ik hier bijna nooit op 't board, behalve Aart.
Die beste man is echt goed!!!

Ik zat er zelf ook aan te denke om iets meer te gaan doen in ons aller belang, maar ik wil eerst weten hoe het wereldje in elkaar steekt.

Ik wil wel trots kunne zijn op me prestaties 8).

Groet,
Jacob
Wonderful Days