cursus veiligkarpervissen


Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

19-11-2007 16:01

ik heb groen licht van het bestuur gekregen voor een cursus veiligkarpervissen.De bedoeling is de jeugd hier in voor te gaan,om ze de beginselen van het karpervissen bij te brengen.Hoe doe je dat op een veilige manier zo zal in de loop van de cursus alle fazette van het vissen op karper belicht worden


alleen nu zoek ik nog dia materiaal om te gebruiken terondersteuning van de avonden of ander les materiaal wie o wie


Ook zoek ik nog een sponsor voor een dertig onthaakmatten en weegzakke die ik aan het einde van de cursus kan uitreiken aan de jeugd


met vriendelijke groeten Remon van Dusschoten
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

19-11-2007 17:08

Yep, goed idee, ben het er helemaal mee eens!!! :D Hoe je hier kinderen zonder schepnet, en dat soort dingen op pad zien gaan, is niet best! Maar niet alleen voor het karpervissen, ook gaan er kinderen van 7, 8, 9 jaar alleen te snoekvissen, zonder de juiste matrialen, tangen etc. Ik vind het dus een goed idee, maar ook vind ik dat het uitgebreider moet zijn, en niet alleen het karpervissen.
Mvg, Janieck
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

19-11-2007 17:21

Remon kun je iets specifieker zijn in wat je nodig hebt aan bijvoorbeeld dia materiaal en/of lesmateriaal??

Is het de bedoeling dat iedereen een bijdrage stort? Of zoek je een echte sponsor in de vorm van een bedrijf?
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

19-11-2007 17:46

een ieder die dia materiaal heeft en het afwil staan helpt mij daar mee,zolang het mar met karpervissen te maken heeft.Ik zoek plaatjes van karpers zodat ik kan laten zien wat voor verschilende variante er zijn
Karper op de mat enz enz materiaal heb ik nodig.Het is mijn bedoeling dat ik mijn woorden ook kan verbeelden


wat de onthaak matten en weegzakken betrefd hoop ik dat er een groothandel interesen toont.Eventuweel een groot schep net erbij als het kan ik ga uit van dertig het kunnen er ook wel 12 wezen ligt aan de opkomst
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
K. van den Herik

19-11-2007 18:33

Hallo Remon,

Hartstikke goed. Nu wil ik niet de slecht nieuwsbrenger zijn, maar ik zou een beetje realistischer zijn.

Je vraagt ff gauw om een kleine 1000 euro.

Als ik een tip mag geven? Ik zou op de DVD van de KSN doorborduren.

Misschien is er nog een regio lid die bijvoorbeeld nog een lezing kan geven.

Zet in elk geval eerst eens op papier:
wat je wilt bereiken, wie je wilt bereiken, hoe je die/dat wil bereiken.

Wees echter wel reeel. De insteek zou moeten zijn een leuke avond/dag waar iets opgestoken wordt en niet een mat voor elke deelnemer.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

19-11-2007 19:08

mijn bedoeling is een complete cursus van een aantal avonden


avond 1 de karper en zijn wereld
2 hoe vang je karper welke methodes zijn er
3 rigs en pva in samen werking met een bekende knoper
4 carpcare en materiaal
5 aas
6stekkeuze en voertechnieken

als de avonden achter de rug is is het de bedoeling om dan op een zaterdag het met de jeugd,in de praktijk te brengen bij ons aan de plas
lijkt mij dan wel leuk om de jongens en misschien meisje een mat en weegzak aan te kunne bieden

het is de bedoeling om de jeugd van onze visclub te bereiken en van buiten af mag natuurlijk ook via de website



om even terug te komen op de mat,ik heb de jeugd eigenlijk nog nooit een mat zien kopen.Die willen hun geld liever anders gebruiken denk aan aas of ander materiaal
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
hans van loghem
Berichten: 524
Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
Locatie: rheden

19-11-2007 19:12

Ik wil wel wat geld doneren, ik vind het een goed idee.
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
mike campen
Berichten: 94
Lid geworden op: 14-11-2005 11:33
Locatie: rotterdam

19-11-2007 19:33

Remon je bent goed bezig jongen als ik ergens mee kan helpen hoor ik van je.
gr. Mike
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

19-11-2007 19:36

Hans dat kan altijd ik stuur je nog een pb.Mike ik verzin wel iets spreek je zondag
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

19-11-2007 19:43

[quote="hans van loghem"]Ik wil wel wat geld doneren, ik vind het een goed idee.[/quote



Hans toch ben je wel een goed mens he :lol:

groet,


gradus
....................
hans van loghem
Berichten: 524
Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
Locatie: rheden

19-11-2007 19:46

dank je gradus. Its not all bad!!!! :lol:
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

19-11-2007 20:05

Remon,

" Zet in elk geval eerst eens op papier:
wat je wilt bereiken, wie je wilt bereiken, hoe je die/dat wil bereiken. "

Hang hier een realistische financiele onderbouwing ( begroting ) aan vast en dien een aanvraag in voor ondersteuning bij de SBBK. Voor ondersteuning van dit soort initiatieven is de SBBK tenslotte opgericht.

http://www.sbbk.net/ondersteuning.html
Gebruikersavatar
Jeroen Huigen
Berichten: 393
Lid geworden op: 03-09-2006 18:26
Locatie: Emmercompascuum ( Emmen )

19-11-2007 20:12

Misschien zou je ook eens een brief of mailtje naar Sportvisserij Nederland kunnen sturen . Misschien willen die je ook wel helpen .

Zo maar een idee van mij , maar wie niet waagt die niet wint en wie niet ......die krijgt geen kind .

Ik vind het echt een super goed idee , maar zoiets zou via een Sportvisserij Nederland of een federatie moeten worden gedaan . De jeugd weet soms veel te weinig en wordt zo op een goede en leuke manier op weg geholpen .
Zolang mijn baas vind dat ik genoeg verdien , doe ik alsof ik hard werk .

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd .
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

22-11-2007 23:08

350 keer bekeken 12 antwoorden sorry dit is toch droevig,is er dan niemand die mij op de een of andere manier kan helpen.Of zijn we alleen mar druk met .Pats nieuw op het water AAS proline of martin sb RAAD HET GEWICHT redbeul nock out polen hengelen de nederlandsen wateren leeg.Om zo mar wat te noemen hallo we zijn toch karpervissers,we kunne wel de strategie bedenken om een vis te vangen?Mar we kunne een ander beleere,kwablijkelijk niet.Jongens en meiden kom op met je ideeen


ik begin ergens aan dus wil ik het goed doen ook waar is behoefte aan waar moet ik oplette.Hoe kan ik hier een succes van maken

hoor van jullie hoop ik 8013 gebruikers moet lukke dacht ik zo.Zet aan die denk tank geluk en Vriendelijke groeten Remon van dusschoten


A L & M H nog Bedankt voor jullie inzet
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Gebruikersavatar
pim starreveld
Berichten: 897
Lid geworden op: 22-09-2005 10:00
Locatie: zaandam

22-11-2007 23:35

remon, super idee, top dat je het mag doen van het bedstuur.

is het misschien een goed idee als er na de theorie avonden ook een dagje/avondje/nachtje praktijk kan komen? gewoon op een makkelijk watertje met veel karper. dat zal de beginnende karpervisser veel meer aanspreken dan alleen theorie.
ik heb geen idee of dit (financieel) mogelijk is.

ik zal ook mijn foto's even doorbladeren als ik even tijd heb morgen of ik nog iets bruikbaars heb.

veel succes.

mvg
Gebruikersavatar
pim starreveld
Berichten: 897
Lid geworden op: 22-09-2005 10:00
Locatie: zaandam

22-11-2007 23:37

oeps, zie nu pas dat dat al de bedoeling was :oops:
Gebruikersavatar
Mark Uitenhoven
Berichten: 359
Lid geworden op: 29-10-2006 14:26
Locatie: Helmond

23-11-2007 00:01

''2 hoe vang je karper welke methodes zijn er''

Dat zou ik juist als laatste doen...
Daar gaat het uiteindelijk om voor kinderen rond die leeftijd, en ik ben bang, dat als ze dat weten, dat er dan een enkele zijn die zullen afhaken, omdat ze vis willen vangen.

Verder is het misschien een optie, om ze ''schoolgeld'' te laten betalen, en kun je daarmee matten, DVD'tje of iets dergelijks financieren.


Advertentie in de regiokrant, flyers cq. posters in viswinkel en clubgebouwen, advertentie's in visbladen, zodat het gepromoot wordt!


Misschien is het ook beter om het niet alleen over karpervissen te doen/hebben , maar over het vissen algemeen, en dan verdelen in:
*witvis
*roofvis
*karper
En dan daar 2 of 3 hoofdstukken per ''discipline''
(6 of 9 lessen)

De kinderen kunnen dan bijvoorbeeld op het einde kiezen met welke discipline ze 'n dagje mee willen lopen, en vanuit daar een cadeautje geven, die bij die discipline hoort...



Succes verder!!!
Losers are allways whining about their best, winners go home and f.uck the promqueen!
K. van den Herik

23-11-2007 08:22

Beste Remon,

Nogmaals moi.

Als je een goede raad wilt hebben, lees dan verder.

Stel je doelen een heel stuk realistischer.

Organiseer eerst eens 1 avond/middag/dag.

Ga vandaar uit verder werken.

Als je me zaterdag de 1e ff aanschiet, gaan wij samen zorgen, dat er wat mensen komen vertellen.

Neem de DVD als uitgangspunt. Laat hem zien en geef er iedereen 1 mee.

Misschien is het eerste nummer van Piet ook al van de pers.

Plan een en ander na de ksn jeugddag, ga daar kijken en zie hoe het daar gaat.

MVG

Klaas


kzal wel een keer aan de bar staan, met die pofbroek tralala
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

23-11-2007 13:00

oke zo gaan we de goede kant op mijheer vd herik we spreeken mekaar de 1e
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Jan Peter Teerling

23-11-2007 13:40

Prima idee Remon,alleen het gedeelte van gratis onthaakmat,schepnet etc. is een beetje/erg onrealistisch.Als ik op voetbal ga zal ik toch ook mijn eigen sportkleding/tas moeten gaan betalen?

Als de jeugd zo gepassioneerd is richting het karpervissen en daadwerkelijk zich er in willen gaan verdiepen,zullen ze zelf ook een duit in het zakje moeten gaan doen.

Het lijkt er zo meer op van;Ah er is een cursus 'hoe leer ik verantwoord vissen op karper' laat ik eens kijken of het wat voor mij is,krijg zowiezo mooi wat gratis materiaal mee.Kijk ik na de cursus wel of het wat voor mij is.

Een gratis onthaakmat,schepnet,kleinmateriaal etc. vindt ik meer logisch voor een klein deel van de groep waarvan de ouders daadwerkelijk niet draagkrachtig genoeg zijn,om hun kroost van wat meteriaal te kunnen voorzien.

En een weegzak versta ik niet onder het basismateriaal,straks wil je dr ook nog een weger en fototoestel bij geven.
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

23-11-2007 15:40

Misschien zou je er wel een paar kunnen verloten of zo. Maar iedereen er een geven is ietswat te veel van het goede.
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

23-11-2007 16:00

@ Jan Peter

Als de jeugd wil karpervissen moeten ze zelf ook voor de kosten opdraaien natuurlijk, het is niet vanzelf sprekend dat de ouders de visspullen betalen, was het maar waar :wink:
Mvg, Janieck
Rick Jansen
Berichten: 618
Lid geworden op: 04-01-2006 11:49
Locatie: Wijhe

23-11-2007 20:28

denk dat je je juist wel iets moet geven om ook de karpervissers die denken dat ze het toch wel goed doen dan ook komen en dan leren hun ook nog eens wat bijvoorbeeld allemaal een onthaakmat een weegzak vindt ik een beteje onzin en is het mischien ook een idee om een avond met ze onderlijntjes te knopen??
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

24-11-2007 09:06

Remon
Prima dat je dit wil gaan ondernemen. Uiteraard kun je altijd een beroep op mij doen als je iemand zoekt die een lezing wil verzorgen met eventueel daaraan een workshop gekoppeld.
Ik hoor het wel.
Gr Piet en veel succes
Marcel Postma
Berichten: 67
Lid geworden op: 16-01-2005 19:45
Locatie: Oldenzaal

24-11-2007 12:20

Hallo Remon,

Wij zijn dit jaar ook begonnen met de jeugd het een en ander bij te leren. (Wij is trouwens 4 medekarpervssers en ik samen vormen wij de karpercommissie "Ons Genoegen" Hengelo)

Wij zijn in 2006 begonnen met een karperavond met een spreker en na afloop een verloting(gesponsord door plaatselijke winkeliers en enkele groothandels). Met de opbrengst van deze avond zijn wij materialen voor een jeugddag gaan aanschaffen. (zoals hengels, molens enz.)
Dit jaar in Mei hebben wij een jeugdclinic gehouden met bijna alleen eigen materiaal (de begeleiders hebben dit uitgeleend) omdat er voor de eerste keer nog niet genoeg geld binnen was. We hebben er dit jaar dan ook voor gekozen om per begeleider maar 1 kind te begeleiden (je moet toch ergens beginnen).

Volgend jaar in mei (waarschijnlijk) zullen we weer een clinic houden maar dan 1 begeleider op 2 kinderen (omdat we nu meer materialen kunnen aanschaffen.

Kortom ik wil hiermee uitleggen dat je het ook met kleiner beginnen het steeds verder kunt opbouwen, je moet namelijk een band opbouwen met winkeliers en groothandels. (Dit kost wel veel tijd moet ik erbij vertellen).

Wij hebben trouwens de 19de van deze maand de karperavond gehad en het was wederom een succelvolle avond, wat resultterd in voldoende materialen voor de jeugclinic.

Groeten,
Marcel Postma