Karpervisser in groningen opgelet!


Gebruikersavatar
Harry post
Berichten: 148
Lid geworden op: 15-10-2006 18:06
Locatie: Hoogeveen

17-11-2007 17:20

ja we zijn zo langzamerhand karpervissende criminelen .
tent mag niet meer , want dan is het wildcamperen .
nou weer het gezeur over de katapult , valt onder de wapenwet .
wat duurt kun je de maglite ook inleveren , want daar kun je iemand mee neerknuppelen .
en zo kun je altijd wel weer iets nieuws verzinnen .
waar gaat het heen met dit K.T land :evil:
Gebruikersavatar
Jeroen Huigen
Berichten: 393
Lid geworden op: 03-09-2006 18:26
Locatie: Emmercompascuum ( Emmen )

17-11-2007 17:43

Ja , als ik een katapult bij me heb dan ben ik strafbaar , maar als ik een mes bij me heb niet . Terwijl ik zelf toch makkelijker iemand wat aan kan doen met een mes dan met een katapult .
Zolang mijn baas vind dat ik genoeg verdien , doe ik alsof ik hard werk .

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd .
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

17-11-2007 18:03

Oh ja? Er wordt verwacht dat je de wet kent.

Katapult valt trouwens onder categorie I.6. Let ook even op categorie IV.7 voor inventievelingen met mag-lites en bank sticks etc.

Is niks tegenwoordig, maar al tientallen jaren.

Samenvatting van de wapenwet, daar waar het messen betreft.

Categorie I
1°. stiletto's, valmessen en vlindermessen, een en ander indien het lemmet:
a. meer dan een snijkant heeft;
b. 7 cm of langer en 14 mm of smaller is;
c. 9 cm of langer is; of
d. van een stootplaat is voorzien;

2°. andere opvouwbare messen, indien:
a. het lemmet meer dan een snijkant heeft; of
b. de lengte in opengevouwen toestand langer dan 28 cm is;

3°. boksbeugels, ploertendoders, wurgstokken, werpsterren, vilmessen, ballistische messen en geluiddempers voor vuurwapens;
4°. blanke wapens die uiterlijk gelijken op een ander voorwerp dan een wapen;
5°. pijlen en pijlpunten bestemd om door middel van een boog te worden afgeschoten, die zijn voorzien van snijdende delen met de kennelijke bedoeling daarmee ernstig letsel te kunnen veroorzaken;
6°. katapulten;
7°. andere door Onze Minister aangewezen voorwerpen die een ernstige bedreiging van personen kunnen vormen of die zodanig op een wapen gelijken, dat zij voor bedreiging of afdreiging geschikt zijn.

Categorie II
In deze categorie staan geen bepalingen of voorschriften voor wat betreft messen.

Categorie III
3°. werpmessen;

Categorie IV
1°. blanke wapens waarvan het lemmet meer dan een snijkant heeft, voor zover zij niet vallen onder categorie I;
2°. degens, zwaarden, sabels en bajonetten;
7°. Voorwerpen waarvan, gelet op hun aard of de omstandigheden waaronder zij worden aangetroffen, redelijkerwijs kan worden aangenomen dat zij voor geen ander doel zijn bestemd dan om letsel aan personen toe te brengen of te dreigen en die niet onder een van de andere categorieën vallen.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Harold Hoekstra
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Noord Nederland

17-11-2007 19:53

Eddy Norder schreef:Tja daar kun je natuurlijk op wachten op dit soort maatregelen als er 1 of andere, zichzelf karpervisser noemend, de politie gaat beschieten met een katapult. Dat is, naar wat ik gisteren hoorde op de regionale
KSN meeting, de reden voor het plotselinge niet meer gedogen.
Bedankt maar weer laten we maar zeggen, gelukkig zal ik hem zelf niet missen aangezien ik het ding al een poos niet meer gebruik.


ahhh dat verklaard een hoop. Ik vond het al zo'n raar moment om te gaan jagen op karpervissers in het bezit van een katapult. Zo druk is het niet meer aan de waterkant.
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

17-11-2007 20:11

[quote="Kees Ouwehand"]Alleen als een vereniging kan worden beschouwd als een onderneming moet er over de winst belasting worden betaald. HSV'en zijn geen ondernemingen en maken geen winst als ik de financiële overzichten zie. Beetje onzin dus. Inderdaad geen cent.

Het spijt me zeer, maar politieoptreden bij voetbalevenementen lijkt me eerder een noodzakelijk kwaad dan overbodig machtsvertoon.

Mensen die vissen hebben visspullen nodig of niet?en daar word wel belasting over betaald als ik me niet vergis,enig idee hoe groot die markt is kees??

En op het 2e, natuurlijk is dat noodzakelijk maar het kost de gewone burger rechts of links om toch geld.
En dat wil ik nu aangeven, ga lekker de boel verzieken en er wordt je niets aangerekend qua kosten,neem een katapult mee naar het viswater en je krijgt een boete.En ja dit vind ik krom!!!!


groet,

gradus
....................
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

17-11-2007 20:23

Gradus,

Ja, het ecomomische belang van de karpervisserij is een miniem onderdeeltje van de recreatiemarkt. Stelt weinig voor. Maak je geen illusies.

Goed idee. We zullen de onkosten van de Groningse politie die gemaakt zijn dankzij die karpervissers die met hun katapult op agenten schoten ook op deze karpervissers verhalen. Zijn we het toch eens.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

17-11-2007 20:31

Ja bagataliseer alles maar,en laat de gewone burger maar alles betalen,goed voor de economie.
Ik ga morgen met mn voetbal vrienden ff de binnenstad slopen,kost niks en ik word nooit gepakt,laten ze die stomme gewone burgers maar pakken,die doen toch alles wat hun gezegd wordt te doen.


groet,

gradus
....................
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

17-11-2007 20:47

Ben hem even kwijt hoor. Sorry. Volgens mij zeg je nu dat als iedereen zich aan de regels houdt ons land zich heel wat onnodige kosten bespaart?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Mark Uitenhoven
Berichten: 359
Lid geworden op: 29-10-2006 14:26
Locatie: Helmond

17-11-2007 21:12

gradus scholtens schreef:Ja bagataliseer alles maar,en laat de gewone burger maar alles betalen,goed voor de economie.
Ik ga morgen met mn voetbal vrienden ff de binnenstad slopen,kost niks en ik word nooit gepakt,laten ze die stomme gewone burgers maar pakken,die doen toch alles wat hun gezegd wordt te doen.


groet,

gradus


Uiteindelijk moet ik je wel 'n beetje gelijk geven...

Als je alles volgens het boekje doet, pis je overal net naast het potje!!!
Dat is gewoon typisch Nederland...
Excuses voor de linkse personen onder ons, maar de MEESTE buitenlanders krijgen hier ook VEEL MEER voor elkaar dan de meeste Nederlanders!
Geloof me, ik kan het weten!

Zo krom is Nederland...
Losers are allways whining about their best, winners go home and f.uck the promqueen!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

17-11-2007 21:26

Het verband met de controle op katapults ontgaat mij even.

Overigens heb ik mij altijd netjes binnen de regels begeven en niet het gevoel dat ik ooit echt naast de pot heb gepist. Dat valt nogal mee dus. :P Eerlijkheid duurt het langst, is mijn ervaring. Ik denk dat dit wel vaak als excuus gebruikt wordt om buiten de regels om te gaan. Even echt schreinende gevallen buiten beschouwing gelaten. Want voor sommigen kan het inderdaad wel tegenvallen. Dat heeft dan niks met oorspronkelijk geboorteland te maken.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

17-11-2007 22:01

Afbeelding

Deze mag wel....
Gebruikersavatar
Harry post
Berichten: 148
Lid geworden op: 15-10-2006 18:06
Locatie: Hoogeveen

17-11-2007 23:34

Jongens we zitten hier op de site van de karpervissers , staat er een heel regelement over de wapenwet .
zijn we dan echt karpervissende criminelen .
ja was een domme zet van die karpervissers om met de katapult met boilies op de politie te gaan schieten .
vind gewoon laten ze hun dan gewoon aanpakken .
maar nee nu pakken ze ons allemaal er weer mee .
beetje vlauw.
en zo word het weer door anderen verprutst voor ons .
jammer dat het altijd zo gaat .
Harold Hoekstra
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Noord Nederland

18-11-2007 11:03

Jeroen houdijk schreef:Afbeelding

Deze mag wel....


hehehe... hebben we op kantoor ook.. :P knettergek worden ze ervan.. :P

Maar weer terug ontopic.. :P

Iemand enig idee of de "vissers" die op de politie schoten ook opgepakt zijn? En kan hun vispas ingenomen worden?
Gebruikersavatar
Harry post
Berichten: 148
Lid geworden op: 15-10-2006 18:06
Locatie: Hoogeveen

18-11-2007 12:33

niks over gehoord .
laten ze de vissers maar harder aanpakken die de overtreding begaan .
want nu zijn we iedere keer allemaal het bokje .
onterecht .
luc veninga
Berichten: 703
Lid geworden op: 27-08-2007 20:12
Contacteer:

18-11-2007 14:39

grote jongens..
Gebruikersavatar
Danny Hulzebos
Berichten: 81
Lid geworden op: 18-04-2007 17:20
Locatie: groningen

13-02-2008 20:07

ik had al wel gehoord dat ze bij de visshop in groningen alles al in beslag is genomen door de burger politie,
En nee niet alleen die shop in meerdere shop's..
Ben gelukkig mijn pult nog niet kwijt,
en om eerlijk te zijn gooi ik harder en beter met de stick dan de pult ;)
Gebruikersavatar
Ray v/d Bos
Berichten: 497
Lid geworden op: 06-04-2002 02:00
Locatie: Doesburg

13-02-2008 20:36

Hoe heet die hengelsportzaak dan???
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

13-02-2008 22:25

Valt wat over te zeggen... over 't algemeen gedragen karpervissers zich met een katapult... Ik ken gevallen waar dat niet het geval is. Of zij de aanleiding zijn om er extra op te gaan controleren? Lijkt me niet, volgens de woorden van de politie woordvoerder.

Nu wachten tot een werppijp een cat. 1 wapen wordt, daar kun je ook aardig mee "schieten" :roll:

*gaat sparen voor een onschuldige voerboot* :(
Jan Peter Teerling

13-02-2008 23:26

Heeft zelfs in de Telegraaf gestaan Ray.Winkel heet Titus Blom.
Gebruikersavatar
Ray v/d Bos
Berichten: 497
Lid geworden op: 06-04-2002 02:00
Locatie: Doesburg

13-02-2008 23:39

Vreemd

in heel Nederland in elke hengelsportzaak hangen katapults, en hier wordt een inval gedaan??????

er zal wel meer aan de hand zijn, of ze worden niet alleen verkocht aan vissers.!!
harald bremmer
Berichten: 133
Lid geworden op: 26-11-2007 13:54
Locatie: Groningen

14-02-2008 08:04

Ray v/d Bos schreef:Vreemd

in heel Nederland in elke hengelsportzaak hangen katapults, en hier wordt een inval gedaan??????

er zal wel meer aan de hand zijn, of ze worden niet alleen verkocht aan vissers.!!



Nee hoor. Niets aan de hand verder. Nette winkel die volgens mij deze dingen verkocht voro de hengelsport. Wel erg snel gereageerd met dat er wel meer aan de hand zou zijn. Ook bij andere winkels in de omgeving van Groningen hebben ze ze weg gehaald. De politie kwam langs, zag en overwon. De politie had het ineens in de bol om het die dag eens eventjes helemaal anders te doen en die levensgevaarlijke katapult voor het vissen........Dat kan toch heulemoal niet! Stel je voor je schiet een kind er mee in het oog....... (ik zie die snor het al zo zeggen met z'n wijze prietpraat). Enig uitleg is er helaas bij de meesten niet bij.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

14-02-2008 10:28

Het moest verboden worden om cat. 1 wapens uit de winkels te halen.
Ik begrijp het niet je maakt je alleen maar schuldig aan illegale wapenhandel wat is daar nu mis mee?

Maar ja zolang de katapult in die wet staat moet je niet zeuren, tis net oars.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

14-02-2008 10:36

Dit was toch al afgekaart? De politie kreeg het in zijn bol toen een paar (karper)vissers het in hun bol kregen naar anderen te schieten. Dat die anderen ook nog agenten waren maakt de zaak er natuurlijk niet beter op. Het betreft een cat. 1 wapen dat niet verkocht mag worden en de politie vroeg zich begrijpelijkerwijs af hoe de vork nu precies in de steel zat. Verder is dit een lokaal incident en ik hoop dat het daarbij blijft.

Nogmaals, als de werpijp als wapen misbruikt gaat worden zullen er maatregelen volgen. Hierop zinspelen is niet in ons voordeel en tamelijk dom.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

14-02-2008 10:48

Werppijp hangt dan zo,n kapstokartikel aan net als aan een barkruk of stoel.
Een verbod daarop lijkt mij niet voor de hand liggen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

14-02-2008 11:06

Nee idd, daarbij kan ik iemand meer toetakelen met mijn peilhengel (leuk werploodje, "scherpe" gevlochten lijn :roll: ) dan met knikkers uit de werppijp als ik kwade zin zou hebben. Zo kunnen we nog een heel wapenarsenaal bedenken! :D

Dus ik denk wel dat 't bij het verbieden van alleen de katapult blijft.