Het lef van de AHV en/of Sportvisserij Nederland


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

03-11-2007 21:07

Zojuist komt mijn holmaatje Raymoendo binnen, met het verhaal dat de AHV het nu wel ERG bont heeft gemaakt.

De contributie-acceptgiro was in de bus gevallen, en wederom verzoekt men om de beruchte 9,50 nog maar eens even lekker over te maken.
Begin 2008 krijg je het dan teruggestort... NOT !!

Geen idee wat het verder voor gevolgen heeft maar de gewenste 38 euro wordt toch door ons/mij persoonlijk gereduceerd tot 19 euro, aangezien ik de 9,50 van vorig jaar ook nog steeds niet heb teruggezien !

Zal heus niet aan de AHV liggen maar aan Sportvisserij Nederland, maar ik laat me geen 2de keer een oor aannaaien !

Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

03-11-2007 21:20

Ik laat me nooit meer een oor aannaaien door een rgv, hsv of welke dementerende club dan ook en koop gewoon geen vergunningen meer.

Zolang ze polen,russen en duitsers gewoon hun gang laten gaan en alles laten wegvangen koop ik geen vergunning meer.

Ik netjes elk jaar mn vergunning van verschillende federaties en visvereningen kopen en me scheel betalen.en waarvoor?

Zodat die oostblokkers er een terring zooi van kunnne maken,er word zeker wel gecontroleerd,maar ik hoorde van een controleur dat ze die hufters gewoon hun gang laten gaan omdat er geen beginnen aan is en men bang is voor agressie.

Maar ohhhh wee als je een keer je papiertjes bent vergeten,direct een prent.

Gegroet
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

03-11-2007 21:31

Nou nou jongens,

Denk dat jullie zonder papiertjes/pasjes niks vangen volgend jaar :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
leon gijtenbeek
Berichten: 219
Lid geworden op: 06-12-2006 21:07
Locatie: groesbeek

03-11-2007 21:36

tja jongens, ik heb hetzelde probleem met de ahv .
hij viel bij mij ook vandaag in de bus maar ja wat moet je,je kunt ook
thuis blijven zitten dan vang je zeker niets.
en over onze buitelandse vrienden ,ik heb in dit forum dat punt al eens aangekaart in dit wou ik even kwijt.

mvg leon.
carpfishing,respect 2 all.

verbeter de wereld,begin bij je zelf!!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

03-11-2007 22:35

===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

03-11-2007 22:59

Ach kijk toch,
hoe er nog goede en lieve mensen met uiterst goede bedoelingen zijn bij de organisaties.


Dit overbodige formulier geeft in ieder geval voor mij weer aan hoe grondig de balie-klerken te werk gaan.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

03-11-2007 23:06

Tja Henk. Ik heb het maar geprobeerd en even de met/zonder sterretjes genegeerd. Geen idee verder of het lukt. Maar wellicht zie ik nog eens wat terug. :-?

Pfff. Op de kaarten staan de juiste gegevens. Je zou toch zeggen dat dit matched voor redelijke computer software.

Overigens heb ik voor 2007 nooit meerdere aktes hoeven kopen, dus dat het nu met het huidige systeem voor het eerst mogelijk is om dit te besparen snap ik ook niet helemaal. Ben ik ondanks doorleren gewoon te stom voor waarschijnlijk.

Maar ja, nu nog 2008. Als dat maar goed gaat.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

03-11-2007 23:17

Kees,
2008? Zelfwerkzaamheid..

Voor mij worden komende jaren heel beste jaren.
Betaal nu al ruim 40 jaar voor een klungel van een apparaat..en ga nu eerst afwachten hoe lang het klungelapparaat blijft draaien zonder mijn bijdrage.
:roll: :lol:

Vermoedelijk merken de baliekluivers het niet eens. :o
Groet'n Henk..

still growing Old.
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

03-11-2007 23:17

Met liefde betaal ik alle vergunningen die ik nodig heb.Maat laten al die federaties en hsv"en rgv etc zien dat het hun niet alleen om het geld te doen is en dat ze daadwerkelijk dingen met dat geld doen wat nuttig is.

Ik krijg nu het beeld dat het alleen om de knaken gaat.
Hoe vaak heb ik wel niet gebeld met een federatie als ik weer eens een stel ossies een rivier of plas zie leegstropen.En niet 1 keer heb ik nadien een controleur of een boa gezien.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

03-11-2007 23:25

Geen idee Henk. Ik wil gewoon vissen in het water waar ze visrechten hebben, met de wettelijk vereiste papieren. Nou, dat lukt. Nu nog de juiste bijdrage. Donaties schenk ik wel aan het SBBK. Heb ik nog het idee dat het in elk geval bij mijn tak van sport terecht komt. En dan mogen ze gerust vergeten mijn naam te vermelden.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
K. van den Herik

04-11-2007 10:48

kut hsv ook... bah..

Nu is het wel zo, dat bijna elke hsv wel een bestuurs vacature heeft.

Wie gaat het voor doen?

O ja: de hsv ben jij! Dus doet jou hsv het fout omdat jij dat zo op de alv gewild hebt.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

04-11-2007 12:30

Als AHV kan je nu in 2007 niet zien bij welke HSV Jantje in 2008 hoofdlid is.
Terugbetalingen van bijdrage aan Sportvisserij Nederland en Federaties zullen dus ALTIJD achteraf plaats vinden. Iemand een idee hoeveel vissers jaarlijks van vereniging veranderd? Wil het dan nog niet hebben over personen die lid worden van een andere federatie. Dit in verband met federatie afdrachten.

Is dus zeker geen onwil van alle partijen die zich met de uitgiften bezighouden. Is voor hun alleen maar extra werk waar wij als HSV eigenlijk niet op zitten te wachten. Maar ja je doet het om je leden van dienst te zijn. Het gemak waarmee hier door sommige ongezouten kritiek geloosd wordt blijft me verbazen.

Met vriendelijk groet,

Peter
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

04-11-2007 12:44

Beste PJ,

De oorsprong van die ongezouten kritiek ligt hem aan het feit dat die 9,50 van vorig jaar, nog steeds ergens aan een of andere strijkstok bengelt...

En aangezien ik niet de spreekwoordelijke ezel wil zijn....

Gr,
Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

04-11-2007 12:57

Het is een vervelend probleem en dat vindt de AHV ook.

Dit probleem heeft een logistieke oorzaak:
Sportvisserij Nederland en de aangesloten verenigingen werken met een ledenadministratiesysteem dat het mogelijk maakt onderling gegevens uit te wisselen. Dat systeem werkt volgens mij prima, ware het niet dat het een deelnemer met het ledental (ongeveer 15.000) van de AHV niet aan kan. In Amsterdam werkt men dus noodgedwongen nog met een ander systeem.

Er wordt nog steeds gekeken of e.e.a. met elkaar uitwisselbaar te maken is. Zo ver zijn we helaas dus nog niet. Begin volgend jaar wel, is nog steeds het doel.

Dennis: als je die dubbele bijdrage van vorig jaar nog steeds niet terug hebt, klopt er iets niet. Sputteren op het forum lost niks op. Kijk op http://www.ahv.nl en stuur een e-mail over je probleem of bel het kantoor.

Groeten van Bert.
ff v==
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

04-11-2007 13:09

Dennis, Bert,

Fijn dat er nu karpervissers in het bestuur van AHV zitten, kan alleen maar positief werken blijkt nu al. Ga er vanuit dat dit ook goed komt heren.

Peter
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

04-11-2007 13:26

Net wat Bert ook al opmerkt, nog lang niet alle HSV,s hebben hun ledenadministratie op orde.
Wel blijven klagen bij de HSV die kan.moet dat dan meenemen bij de evaluatie over 2007 en waar het (nog) mis kan gaan.
Geef het nog een jaartje heren, het zal nooit zonder fouten gaan met 1 1/2 miljoen aangesloten leden.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

04-11-2007 13:30

Beste Bert,

De AHV reageert helaas niet op emails, althans niet op de mijne.

Voor de mensen die zichzelf aangevallen voelen, het volgende scenario.


Stel dat bijv je internetprovider met de melding komt dat door wat voor adminitratieve reden dan ook(gerechtvaardigd of niet), je een tientje meer moet betalen, maar dat op korte termijn weer teruggestort krijgt.

Vervolgens blijkt dat jij en VEEEEEEEELE anderen dat tientje niet terugkrijgen, ook een jaar later nog niet, zouden jullie dat tientje het jaar daarop dat gewoon weer braaf betalen ?

Als je hier bevestigend op reageert, ben je of een leugenaar ofwel zitten er meerdere kontaktjes los onder je pan....


Dat er nog/geen systeem bestaat om op te lossen, snap ik want is gewoonweg zga onmogelijk, maar er zijn ook andere oplossingen.

Dat tientje kan namelijk bijv. ACHTERAF ook betaald worden.

Ik snap dat er genoeg mensen zijn die dat dan niet doen, maar dan weten ze bij Sportvisserij Nederland ook eens hoe het is om in de maling te worden genomen.... :lol:

Wil nu voor eens en altijd ook wel eens weten WIE die gelden terugbetaald, de verenigingen OF Sportvisserij Nederland ?

Gr,
Dennis
Laatst gewijzigd door Dennis van den Bogaert op 04-11-2007 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

04-11-2007 13:34

Heel goede vraag Dennis, ik ben benieuwd naar de meningen, wie nu wat terug moet betalen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

04-11-2007 18:57

K. van den Herik schreef:kut hsv ook... bah..

Nu is het wel zo, dat bijna elke hsv wel een bestuurs vacature heeft.

Wie gaat het voor doen?

O ja: de hsv ben jij! Dus doet jou hsv het fout omdat jij dat zo op de alv gewild hebt.


1. Wat is er mis met het nieuwe AHV bestuur? Niks toch.
2. Als ik bij elk probleempje dat er is in een bestuur moet gaan zitten, dan had ik nu meer dan een dagtaak naast mijn werk.

Ik zou niet eens weten bij wie het probleem ligt. De onduidelijkheid is juist het probleem. Eén ding weet ik wel, ik ben geen hoofdlid van de AHV, maar van de Purmerendse Afdeling XI. Dat er absoluut geen kwade wil is lijkt mij voor de hand te liggen. Dat zou namelijk oplichting zijn. Ik wacht even mijn e-mail naar SN af en anders maar weer mailen naar de AHV.

Dank voor het compliment Dennis. De giro is inmiddels op de bus. Achteraf verhalen is nu eenmaal de standaard procedure in Nederland.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

04-11-2007 19:29

Ik betaal altijd gewoon wat er op die acceptgiro’s staat, en ik weet niet echt over welk tientje het gaat, maar hoeveel rente trek je op 1.500.000 tientjes oftewel 15.000.000 euro in een jaar?

Voor wie is die dan?

We zullen wel korting krijgen volgend jaar :D

8)
8)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

04-11-2007 20:32

Waar het op neer komt is dat de enkele visakte die ik vroeger apart kocht nu gecombineerd is met de vispas van de vereniging. Zodra je lid bent krijg je een vispas. Deze is zowel “visakte” als bewijs van lidmaatschap. Ben je echter lid van meerdere verenigingen, betaal je ineens meerdere “visaktes”. Het geld daarvan kun je terugkrijgen. Ik begrijp nu van Bert dat het voor de AHV aan de database ligt, zodat de match niet gemaakt kan worden. Vraag is wie er nu terugbetaald over 2007 (ik heb ook niks gezien) en straks over 2008. Mijn verzoek ligt inmiddels bij SN.

Dat is belangrijk minder tientjes, Robert.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

04-11-2007 20:48

robert de jong schreef:
We zullen wel korting krijgen volgend jaar :D

8)


Korting??
Over iets wat je al betaald hebt gedurende enkele decenia?

Ze sturen mijn pasje maar af, heb achteraf al 40 jaar teveel "afgedragen" aan nieuwlichterij.
Groet'n Henk..

still growing Old.
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

04-11-2007 20:49

Dan zijn het inderdaad een stuk minder tientjes, maar wel 2 van mij dan denk ik, die nu al enkele procenten in waarde zijn gestegen :lol:
8)
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

04-11-2007 20:51

En wie heeft dan dat opgestoken vingertje niet gezien van de SN.
Ieder die geen toestemming heeft van de SN mag geen eigen rechter spelen in zijn eigen water ,ook een HSV en anderen mogen niks doen zonder de SN.
Jawohl,
Ik heb trouwens al mijn visvergunningen opgezegd en ben uit diverse overleg organen getreden.
Ik blijf maar lekker vissen in mijn Nieuwkoop, gewoon een vergunning kopen .
und verder kein gelul, am meine arsh.
Ps er is een leegloop op bestuursnivo ,i wonder why?
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

04-11-2007 21:25

K. van den Herik schreef:kut hsv ook... bah..

Nu is het wel zo, dat bijna elke hsv wel een bestuurs vacature heeft.

Wie gaat het voor doen?

O ja: de hsv ben jij! Dus doet jou hsv het fout omdat jij dat zo op de alv gewild hebt.


Klaas,
HSV's zijn door de tijd achterhaalde oubollige verenigingetjes.
Een keer of 4 bestuurvergadering met hapje en drankje per jaar, stuk of tien onderlinge witviswedstrijdjes per jaar, uitje op de nat. hengelsportdag, uitje bootzeevissen, feestavond met prijsuitreikingen van de wedstrijdvissers met lofuitingen betreffende de persoon welke de meeste vleespakketten wist binnen te vissen, verloting enz. enz

Laatste ledenverg..
Neen Henk, op karpervissen met drie hengels gaat echt niet, mag ook niet, is verboden, wat haal je in je hoofd, die karpervissers kunnen ook nooit genoeg krijgen. :o

Klaas, wil je nooit meer zeggen: De HSV dat ben jij.
Iets wat voor jou wel op gaat kan voor iemand anders al heel lang passé
zijn.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Plaats reactie