Fox op Watergoor


Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

18-10-2007 17:01

gaat weer helemaal nergens over zo jammer weer dit
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Gebruikersavatar
Dirkx Smits
Berichten: 353
Lid geworden op: 28-08-2006 22:37
Locatie: De KSN vrije zone

18-10-2007 17:19

Remon.

Zie dat je uit Nijkerk komt, dus de plas zal jou wel niet
onbekend zijn.
Weet niet of jij er ook wel eens vist ?
Maar als je er wel eens hebt gezeten, is het je
vast wel opgevallen dat je overal karper ziet.
Ze achter elkaar vangt, en helaas bijna allemaal
met een gesloopte smoel.

Toen opa laarmans er nog zat, was dat volgens mij
nog niet zo :wink:

Met vr gr,

Dirk
Frank de Beer, is niet meer.
Gebruikersavatar
jurgen heintjes
Berichten: 682
Lid geworden op: 28-08-2006 12:53
Locatie: JRC twin skin

18-10-2007 17:27

Dirkx Smits schreef:Gaat men hier bewust op een overbezette put de karpervisserij promoten?

Dirkx


Het is in ieder geval een populair water onder de "fox vissers".
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

18-10-2007 17:48

ik heb daar leren vissen is mij zeker bekendt.Vis er nu niet meer ga er wel weer vissen ik heb mooie herrineringen aan dat water.dus van de winter ben ik van de partij.dat er te veel zwemt is mij duidelijk mar is dat niet met de meeste wateren zo.misschien tot de 27ste ik ga wel lijkt me leuk en interesant commercie of niet het intreseert mij geen bied
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Gebruikersavatar
Kevinskie de Boer
Berichten: 542
Lid geworden op: 12-02-2005 17:34

18-10-2007 17:55

Misschien is het hoe en wat niet helemaal oke, maar het is een dag om van te leren toch ?? Lijkt me dan wel de bedoeling dat er een vis op het droge komt dus dan is plas Wategoor uitermate geschikt.

Het is dan wel een en al commercie maar er valt ook veel uit te leren lijkt mij (??)



Wat is nou het punt waar iedereen zich zo druk om maakt ?? :roll:

zal het wel niet begrijpen :oops:

Kevin.
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat 8)
Gebruikersavatar
Dirkx Smits
Berichten: 353
Lid geworden op: 28-08-2006 22:37
Locatie: De KSN vrije zone

18-10-2007 20:08

Kevin(ski)

Overbezet dat is waar het probleem ligt.
En zoals Remon al aangeeft is dat op veel
wateren zo.
Tegenwoordig kan iedere Jan L. zonder er moeite
voor te doen, meerdere karpers in 1 sessie vangen.
Wat er in resulteerd dat men steeds minder respect
heeft voor de (kleine) karpers.
Doe daar ook nog eens alle bling-bling van fox bij,
dan gaat het inderdaad meer op een modeshow lijken.
( profesionele fotograaf en fotoshop vereist )

Wat ik tegenwoordig aan de waterkant constateer is dat,
het bij de meeste meer om zien en gezien worden gaat.
Dan dat ze gedreven zijn door de lokroep van het water.

Helaas ben ik al te veel vissen tegengekomen die hier het
slachtoffer van zijn geworden.
Ik hoop dat er goede voorlichting gegeven zal worden, maar
de achterlichende gedachte zal toch (nog) betere verkoop-
cijfers zijn.
Helaas zullen er ook wel een x aantal niet vissers op af komen.
En die zullen ook ervaren dat karper vangen niet zo moeilijk is,
dat het gezellig is en de materialen een lust zijn voor het oog.

Dus ben bang voor de mensen in de regio, dat er volgend
jaar weer een nieuwe groep karperaars bijkomt.
Bij fox zullen ze daar in ieder geval niet mee zitten.
Nu maar hopen dat ze uit het goede hout zijn gesneden.

Met hopende groet,

Dirk
Frank de Beer, is niet meer.
Gebruikersavatar
Pim Houten
Berichten: 17
Lid geworden op: 06-11-2006 11:52
Locatie: Ruurlo

18-10-2007 22:52

Wat een gezeik zeg.
Als jullie goed zijn geinformeerd dan is het vangen van een vis helemaal niet de opzet.
Het water ligt centraal in Nederland, er is een clubgebouw waar lezingen worden gegeven (oa Herwin Kwint en Ian Chillcott)
Verder staan er enkele producten opgesteld om te tonen daar veel winkels hier de ruimte niet voor hebben en ze bij Fox toch graag de consument de gelegenheid wil geven deze te bekijken.
Ook zal er gevist worden, ja. (werd mij verteld door max 4 man) Maar met technieken die in NL niet veel worden toegepast, de bedoeling hier achter is gewoon informatief.
Heeft men vragen dan kan men die stellen of zelf dingen proberen.
Er staan spod en peilhengels klaar voor een ieder om eens te proberen, er is eten en drinken.
Dus een feestje???
Denk dat het feestje 's avonds misschien ergens anders in de kroeg zal zijn 8)
Ga in ieder geval kijken, in ieder geval wat informatiever dan een beurs.

Groeten,
Pim
Jan Peter Teerling

18-10-2007 23:05

Jij vind het gezeik Pim,je vindt het hopelijk toch niet erg dat ik jouw post onder de zelfde noemer plaats?
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

18-10-2007 23:18

Nou, ik zou wat andere woorden gebruiken, maar kan mij wel vinden in Pim zijn waarneming. :roll:

http://hoopopgeluk.nl/id38.htm

Water, clubhuis en wat ruimte rond de plas. Leuk. Maar het had ook ergens anders gekund hoor, waar die elementen tenminste aanwezig zijn. Maakt dat dan wat uit? Het is de opener van het topic die er een bepaalde waarde aangeeft die er niet is.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Dirkx Smits
Berichten: 353
Lid geworden op: 28-08-2006 22:37
Locatie: De KSN vrije zone

19-10-2007 10:53

Kees

Wat is de waarde van het welzijn van de karper op een flink aantal wateren in onze regio ?
Vrijwel nihil, overbezetting en overbevissing op één hetzelfde water is hier schering en inslag.
Normen en waarden vervagen wanneer de comercie ergens de hand in heeft, zeker als het de karpervisserij betreft.
Het uitdragen van een faire manier van het belagen van karpers wordt door de diverse medias regelmatig op onzinnige manier naar buiten gebracht.
Maar wanneer een karpermishandelend indivdu tegen een pak slaag oploopt dan staat de halve wereld op zijn kop, omdat dat schandalig schijnt te zijn.
Terwijl het bewust(!!!) belagen van een karper in een ongezonde leefomgeving van echte lafheid getuigt.
En het ergste zijn dat de meeste karpervisers niets willen weten van dit soort randzaken.
Wat men niet ziet, is er niet.

HPE
Laatst gewijzigd door Dirkx Smits op 19-10-2007 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Frank de Beer, is niet meer.
K. van den Herik

19-10-2007 11:10

Dirkx,

Ik vind karpervissen geen voorntjes tikken en dat hoeft van mij ook niet, laat dat duidelijk zijn.

Ik heb al diverse malen getracht om een algemeen beeld te krijgen van wat we als karpervissers acceptabel vinden.

Mijn ideeën heb ik al lang en breed uitgedragen, zie o.a. visie karperbeheer.

Hoe lullig ook, de karper is de meest tolerante vis voor wat betreft waterkwaliteit, overbezetting, voedsel of zelfs gebrek aan etc. etc. Beestje overleeft bijna alles.

Er is nog NOOIT onderzoek gedaan naar het welzijn van karper in het wild, wel naar consumptie kweek varianten. Qua bezetting: in kweek situatie meer dan 3 ton opbrengst per ha.

Elk water kan zijn eigen functie hebben en of krijgen. Zo zullen er ook karper putten blijven bestaan. Zonder nu op details in te hoeven gaan en ook eens ff zo iets aan te nemen, maar mocht zo'n put 1000 kg vis per ha te kunnen bergen. Zou er dan iets op tegen zijn dat dat 80 % karper is?

Zouden de karpertjes in de Efteling slecht hebben? Ik weet het niet. Poosje niet meer geweest.

Ander voorbeeld.

Brasems kunnen met gemak 8 a 9 kilo worden. Hoeveel zwemmen er daar van in NL. Waarom?

Ik ben er nooit geweest en de info die ik heb is uit de 2e en 3e hand. Maar zo als ik het zie is niet de bezeting het probleem, maar meer hoe de beestjes belaagd worden.


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

19-10-2007 11:13

Dirk,

Dat is jouw perceptie maar niet de mijne. Sorry, maar ik lees slechts wat samengeharkte kretelogie, dus kan alleen daarop ingaan.

1. Overbezetting van karperwateren wordt al heel wat jaren aangekaart bij de HSV's en er wordt een duidelijk signaal en heldere aanbevelingen gegeven. Daarmee is het tegenwoordig al veel minder dan dat het ooit was. Er zijn dus vorderingen en ik merk een toenemend aantal serieuze karpervissers die zich daarvoor inzetten.

2. Wat betreft commercie leven we nu in 2007 en niet in 1980. Langzamerhand is commercie een niet terugdringbaar onderdeel van de hele samenleving geworden. Dat zullen we een plaats moeten geven, alleen al omdat onze welstand er nauw mee samenhangt.

3. Agressie neemt hand over hand toe, maar is ontoelaatbaar. Begrijp niet wat er goed is aan een pak slaag geven. Begrijp wel dat de mensen doodziek worden van die agressie die vooral bij jongeren alleen maar lijkt toe te nemen. Eigen rechter spelen past nooit en te nimmer in een zich ontwikkelende samenleving.

4. Ligt eraan hoe je karpervissers benaderd. Je bent één van hen. Plaats je jezelf boven de groep, dan zal niemand meer naar je luisteren.

5. Je beschuldigt een hele groep van sportvissers die voor hun plezier op een makkelijke manier een visje vangen van lafheid? Is nogal overdreven en kortzichtig.

Groet, Kees
Laatst gewijzigd door Kees Ouwehand op 19-10-2007 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
K. van den Herik

19-10-2007 11:21

Was Hans Peter op de koffie Dirk sorry Dirkx? 8)

MVG

Klaas
Jan Peter Teerling

19-10-2007 11:31

Het duurd wel héél lang voordat het kwartje bij jou valt Klaas..
dennis scherjon
Berichten: 421
Lid geworden op: 13-02-2006 10:11

19-10-2007 11:32

(Zouden de karpertjes in de Efteling slecht hebben? Ik weet het niet. Poosje niet meer geweest.)

ik heb een tijdje geleden vernomen dat die verhuist zijn naar een betaalwater in nederland,ze zwemmen in iedergeval niet meer in de efteling (op een paar grassies na.)
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

19-10-2007 11:44

overbezetting en overbevissing op één hetzelfde water is hier schering en inslag


Dat is sterk... dat vraag om enige uitleg.
K. van den Herik

19-10-2007 12:09

Een deel gevonden

http://home.wxs.nl/~hwdenie/welzijnvis.pdf

Het "Congresboek"heb ik vast nog wel. Van Nie is ook nog wel te vinden op internet.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

29-10-2007 05:33

De dag was leuk en informatief te noemen.De opkomst was goed er kwamen toch een 1500 vissers naar de waterkant ,zo kon je de nieuwe producten zien en gebruiken.En werden al je vragen beantwoord.Dus de zfeer was goed te noemen.Voor een ieder die wat leren wou kon dat.De overbezeting was goed te merken aan de vangsten van de vier visser,de mannen vingen er nul mar deden toch hun uiterste best.Al met al een leuke dag
Laatst gewijzigd door remon van dusschoten 2 op 29-10-2007 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Wouter Hut
Berichten: 244
Lid geworden op: 14-08-2007 08:51
Locatie: Twente

29-10-2007 08:09

remon van dusschoten 2 schreef:De dag was leuk en informatief te noemen.De opkomst was goed er kwamen toch een 1500 vissers naar de waterkant ,zo kon je de nieuwe producten zien en gebruiken.En werden al je vragen beantwoord.Dus de zweer was goed te noemen.Voor een ieder die wat leren wou kon dat.De overbezeting was goed te merken aan de vangsten van de vier visser,de mannen vingen er nul mar deden toch hun uiterste best.Al met al een leuke dag


Dan heb jij de dag anders ervaren als wij! Zie link voor mijn mening.

http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?t=43930
Gebruik je verstand aan de waterkant.
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

29-10-2007 08:18

waar maken we ons allemaal druk om??? visfilms worden ook op lopende wateren gemaakt....jeugd dag word ook op de bosbaan gehouden.
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Jan Peter Teerling

29-10-2007 13:29

Zo als verwacht,niks beginnende vissers helpen.Alleen het merk Fox pushen.

Geen wonder dat er niks word gevangen met 1500(!) mensen die langs de waterkant lopen te stampen,en gegooi met spods,markers en lood.

Ach als de zweer maar goed is!
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

29-10-2007 13:57

remon van dusschoten 2 schreef:Dus de zweer was goed te noemen


Ik wist niet dat er tegewoordig ook goede zweren zijn, maar ik sla toch liever een beurtje over.....


http://nl.wikipedia.org/wiki/Zweer
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

29-10-2007 13:58

ik heb nog nooit een zweer gehad die goed zat,meestal moet ik een zalfje halen tegen die zweren,ik zweer het.....

on topic.

zodra ik aan het water zit en er zijn meer dan 2 karpervissers aan dat water is er wat mij betreft geen SFEER meer.

van alle groepen mensen zijn de karpervissers wel het minst collegiaal en behulpzaam naar mijn mening,geheimzinnigheid en een vleesrace beheersen die wereld,en niet openheid en collegialiteit.

verder is Fox een kutmerk met mooie spullen! :D
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Wouter Hut
Berichten: 244
Lid geworden op: 14-08-2007 08:51
Locatie: Twente

29-10-2007 14:25

Jan Peter Teerling schreef:Zo als verwacht,niks beginnende vissers helpen.Alleen het merk Fox pushen.

Geen wonder dat er niks word gevangen met 1500(!) mensen die langs de waterkant lopen te stampen,en gegooi met spods,markers en lood.


Om heel eerlijk te zijn heeft fox zich helemaal niet voldoende geprofieleerd. Ik heb geen standje gezien met het hele assortiment ofzo hoor. Geen workshops met hun matteriaal. Was allemaal beetje half werk...

Tja en over dat vangen... De 4 vissers hebben zelf ook behoorlijk wat spod mix gevoerd op een behoorlijk koud water en volgens mij zaten de meesten met de hier niet zo gebruikelijke onderlijnen (met pop-up eraan).
1 van die vissers was zelfs verbaast dat ie er nog geen had na een uur, was ie niet gewend of zo... Mn maat en ik keken elkaar aan en dachten allebei hetzelfde: vind je het heel vreemd met al die kilo's voer en lood die erin gaan hier...

Ik heb een paar karpers zien springen... allemaal op plekken waar de vier vissers niet gevoerd hadden (en de mensen die mochten gooien ook niet)...
Gebruik je verstand aan de waterkant.