Betaalwater


K. van den Herik

17-10-2007 12:31

Jeroen,

Op openbare wateren wordt vele, vel, vele malen meer gesleept met vis dan op btw en.

Helaas kunnen die BTW grappenmakers volkomen legaal hun dikke vissen kopen.

Klein voorbeeldje: Sliedrecht, hier zijn geen 100 karpers uitgezet. Momenteel zit in elke trut prut kutsloot dikke kerpers, rara plisiepet.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

17-10-2007 13:24

Een betaalwater is een mooi alternatief als er op je thuiswater allemaal van de groene mannetjes zitten die je water verneuken.in de drukke maanden
en als je het zat bent steeds weer te stuiten op die mensen die op je voorgevoerde stek zitten,en die controle die je soms wel 3x per dag krijgt. :lol:

en of ik nou een 50er vang op het ijsselmeer of op een put van 1 voetbalveld groot. het is en blijft een 50er. :lol:

nou, ik ga gelijk boeken ,want na al die reclame zal het wel druk worden de komende tijd...

wat slecht beheer , vissen jatten en regeltjes betreft...daar heb ik lak aan! zolang er maar een BBQ klaar staat als we aankomen :D

en pas op , de DB kan meelezen...... (douwe bijlsma dan he :wink:)
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

17-10-2007 14:00

Beste Klaas,
Als de enquete nog niet is aangepast dan vindt je het vast niet erg dat ik niet kijk :D De reden is je wel bekend neem ik aan.

Van Salagou was ik niet op de hoogte. Sinds het bewust doorknippen van een aantal netwerklijntjes eind vorig jaar komt de informatie zeer miniem binnen druppelen tot mijn eigen vreugde :wink:

Weet jij de reden voor deze actie, iets in de trend van du der en een x aantal andere wateren rond die tijd? Of wel gedrag van vissers die lijden tot het nemen van maatregelen waarin men ook commercieel een graantje meepikt. Zou er niet van staan te kijken.

Wat betreft je artikel, ik zal binnen mijn huidig netwerk mijn best doen om een oog op het stuk te kunnen leggen.

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
K. van den Herik

18-10-2007 11:37

Peter,

BTW vissers worden in het verdom hoekje gedrukt. BTW vissers houden zich over het algemeen daarom op de vlakte.

Stel nu dat een BTW visser ergens is geweest waar het een puinhoop is, dan is de kans 90 ten 100, dat hij zijn mond houdt. Bang voor de reactie van nananana leukuh puh.

Nu komt Jopie uit de kast
:lol: en er wordt niet gelijk zo krampachtig gedaan, kan ie hier of daar zijn ei kwijt. Lezers annex stiekem toch btw vissers lezen dat en besluiten dan toch maar niet naar put x te gaan.

Na het condemnaten kan je ook gaan educaten. Of te wel niet naar x maar waar dan heen?


http://www.karperwereld.nl/board/viewfo ... 96fcebdf78


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

18-10-2007 11:54

Klaas,
mee eens, zeker dat verdomd hoekje.
Mij boeit het niet maar dat had je al wel verwacht neem ik aan :lol:
Men mag mij best neersabelen en me verketteren, vindt het allemaal prima. Indien men de keuze zou geven en zou luisteren zonder te oordelen dan kan het zijn dat het eens boven water komt wat beter is en wat slecht. Zolang dit niet gebeurt vergeet het maar, wegdenken kun je niet meer. Zoals je ook terecht aangeeft, gestolen vis hoeft niet aanwezig te zijn op een water. Er zijn ook legale manieren.

De andere keuze`s, ja zoals je weet heb ik mensen ook geregeld die kanten opgestuurd. Helaas voor hun, wil ik niet alles prijsgeven, tevens zijn dit wateren die voor de meesten niet passen. Nachtvissen verboden :D

Dus ja en btw vissen, pionieren en op openbaar water je visje pakken, kan volgens velen niet samen wel? Of zou het toch kunnen?

Groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

18-10-2007 15:47

Klaas, Kan je melden dat bekende van mij die op Etang de La Poiteviniere gevist hebben en deze keer (zij komen er regelmatig) niets gevangen hebben.
Peter Baan
Berichten: 457
Lid geworden op: 03-01-2006 19:20

18-10-2007 15:52

De mensen die hier de grootste mond hebben tref je waarschijnlijk bijna allemaal op een btw in frankrijk.

Grotere dresseur putten als betaalwateren zijn er bijna niet. Week in week uit wordt er gevist, dus ff snel een paar dikke plukken zit er vaak niet eens in.

Zit ik laatst op een put in NL te vissen, vang je alleen misvormde (mishandelde) vissen. Denk je toch ook bij je zelf..... wat zou er nu slechter zijn voor een vis? BTW of deze put? Op een btw wordt je gecontroleerd of je de juiste materialen hebt. (net/mat enz)

Maar je kan hier lang of breed over lullen... Er mag niet over gepraat worden en er zijn altijd mensen die alleen maar bull sh*t posten hier. Kinderen!

Peter
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

18-10-2007 16:26

Peter Baan schreef:De mensen die hier de grootste mond hebben tref je waarschijnlijk bijna allemaal op een btw in frankrijk.


Waar haalt mijnheer deze ''wijsheid'' vandaan ?
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

22-10-2007 10:33

Beste Niels,
zou er niet een kern van waarheid in zitten, geeft toe redelijke generaliserend is het wel.

Hoe je het went of keert, het zal niet verdwijnen. Eerder nog toenemen, je kunt in mijn optiek dan beter de discussie ingaan hoe je dit kunt reguleren op een normale wijze. Ofwel hoe zorg je ervoor dat de betere aanbieders bekend worden en de slechtere die zich niet aan regels houden bekend worden.

Krijg je net als in elke branche, marktwerking door. Het is een niche markt dus moeilijk zal het niet zijn een aantal zaken inzichtelijk te krijgen.
Hoe goed de vragenlijst met de uitkomsten van de KSN ook is bedoeld, het is te vrijblijvend. Je zult door gebruikerservaring en mond op mond reclame eerder inzicht krijgen in het totaalplaatje. Zoals er nu door een select groepje trouwens met deze mensen wordt omgegaan levert niets maar dan ook niets op.

vergis je niet, het aantal karpervissers die op btw`s vissen is beduidend groter dan jij en ik waarschijnlijk in kunnen schatten. Ingaan op de discussie en luisteren naar elkaar levert meer op. Ben dan ook blij dat alle of topic berichten zijn gewist, misschien kan er nu een keer een echte discussie worden gevoerd.

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

22-10-2007 11:13

Peter,

De KSN enquette had slechts tot doel een indruk te krijgen rond het functioneren van betaalwateren. Dit was een steekproef en blijft een moment opname. Het doel was niet een selectielijst te bieden voor de keuze van een geschikt betaalwater. Omdat er meer dan 500 wateren zijn en de tijd niet stil staat is dat een onmogelijke taak voor een vereniging als de KSN.

Je kunt je ook afvragen of zo een lijst erg zinvol is. De resultaten van de steekproef stemden niet gerust over de kwaliteit van het karperbeheer op commercieel gedreven wateren, die slechts de karpervisserij als doel hebben. Voor mij een bevestiging dat een beheer zoals de KSN voorstaat op dit soort wateren onmogelijk is. Hetgeen feitelijk al eerder bevestigd was door betaalwatervertegenwoordigers zelf. Willen we dit verbeteren, dan zal er een ander vorm moeten komen waarbij exploitatie van het karperbestand niet de primaire inkomstenbron is.

Overigens kun je naar http://www.betaalwater.nl gaan om te zien hoe zinloos de mond tot mond reclame van betaalwatergangers is. Dit reflecteert dat visstandbeheer niet een zorg is, maar de stekkeuze en hoeveel en groot je kunt vangen in een week. Een week blanken, wat op elk ander water gewoon is, is aanleiding om een water direct de grond in te boren. Niet of het bestand van bovennatuurlijke proportie is.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

22-10-2007 12:49

Sebastian Huvenaars schreef:Ik hoop dat er in de toekomst een soort van internationaal keurmerk zal
komen voor betaalwateren. Of een zwarte lijst of iets dergelijks...

Een dergelijk keurmerk kan er wel voor zorgen dat de visser bewuster
omgaat met het uitzoeken van een betaalwater, en dus ook eerder voor
een goed water zal kiezen.

Grs sebas
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

22-10-2007 12:53

peter postema schreef:vergis je niet, het aantal karpervissers die op btw`s vissen is beduidend groter dan jij en ik waarschijnlijk in kunnen schatten.


Dat ben ik helemaal met je eens. Ook geloof ik zeker dat er vissers zijn die roepen tegen btw te zijn, maar er zelf ook proberen er hun visje te vangen. Er zijn immers voorbeelden te over.

Ingaan op de discussie en luisteren naar elkaar levert meer op.


Ook hier ben ik het volledig mee eens. Daarom is het eigenlijk wel jammer dat er zo panisch wordt gedaan over betaalwateren op het board. Ik ben er ook tegenstander van, maar door het fenomeen te negeren of dood te zwijgen gaat het probleem niet weg. Dergelijke wateren zullen altijd vissers blijven aantrekken, dan kun je maar beter open zijn over de voors en tegens van bepaale wateren. Feit blijft natuurlijk dat er ook slecht beheerde openbare wateren zijn, waarbij menig betaalwater in het niet zal vallen. Kijk bijvoorbeeld naar de Bosbaan :cry:

Helaas zijn de huisregels zoals ze zijn, maar een aparte hoek aangaande betaalwater lijkt mij op zich helemaal geen vreemd idee. Wordt het geheel wellicht iets transparanter dan het nu is.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

22-10-2007 12:59

Nogmaals Niels, is al in voorzien.

http://www.betaalwater.nl

Draagt mijn inziens niks bij. Graag deze site inhoudelijk eens bekijken en daarop commentaar geven in plaats van eigen interpretaties maken van de huisregels.

Voor het keurmerk Sebastiaan moet je bij de betaalwater exploitanten eens proberen. Die hebben hier hun inkomen uit, waarmee ze iets dergelijks zouden kunnen financieren. Vergis je niet in de kosten hiervan.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

22-10-2007 13:59

Beste Kees,
De insteek van de ksn begrijp ik qua enquete, dan nog vraag ik me af of deze juist is opgesteld. Maar dit terzijde, deze discussie hebben we al eens gevoerd. ik kan dit niet controleren.

Dus val de ksn hier ook niet mee aan, begrijp alle goede bedoelingen. Begrijp ook het standpunt qua visstandbeheer, of ik het met de opzet eens ben zoals dit nu is geformuleerd staat niet ter discussie. Je mag best weten dat dit voor mij geen doorslaggevende factor is, speelt mee als het extreme vormen aanneemt.

Wel kom je natuurlijk terecht terug op een punt zoals juist visstandbeheer, 1 van de speerpunten van de ksn. Dit zul je ook niet voor elkaar krijgen zoals men dit graag wil, dat is correct. Alleen zul je per individu dienen te bepalen of dit voor jou een keuze is om niet te gaan. De slogan ga naar een openbaar water vind ik persoonlijk dan ook niet altijd opgaan, visstandbeheer op menig openbaar bevisbare wateren is te zot voor woorden. Vaak ook voor commercieel gewin of klanttevredenheid, legio voorbeelden te over.

Leuk dat je deze site opnoemt, is ook een eenzijdig verhaal waar 1 kant van het verhaal wordt verteld, als je alle btw vissers hieronder wil scharen dan generaliseer je wel. Toch wil ik je erop wijzen dat als je tussen de regeles doorleest je er zeker dingen uit haalt.

Wil je wel bedanken voor je reactie, op deze wijze kun je een keer normaal van mening wisselen. Zoals je weet vis ik op elk type water, meestal openbaar maar toch weer houd dit alles mij niet om eens een btw te bezoeken die in mijn visie voldoet.

groet,
Peter.
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

22-10-2007 14:22

Peter,

Persoonlijk vind ik de KSN geen partij in deze, hoe graag we dat ook willen zien.

Voor de KSN is het visstandbeheer mijn inziens de belemmerende factor. Met de KSN visie kom je niet ver. Je gelooft in sprookjes als je verwacht dat een betaalwater exploitant daarmee uit de voeten kan. Alleen op gezondheid gecontroleerde 3-zomerige karpertjes, een ecologisch verantwoorde gevarieerde visstand en benutting door de hele hengelsport. Begrijpelijkerwijs wil de exploitant een mono-cultuur, waarbij conditionering door grote aantallen zoveel mogelijk onderdrukt wordt en uitsluitend bevissing door de doelgroep. Ik kan het hem niet eens kwalijk nemen. Als de KSN een rol wil spelen moeten zij hun visie herzien. Ik zie dat niet gebeuren en denk dat de karpervissers dit stokpaardje los moeten laten. Laat de hengelsport eerst maar eens beroepsorganisatie oprichten die hun belangen en die van hun consument behartigen. Wellicht dat de SBBK in de toekomst hier iets kan bieden. Maar daar loopt het nog geen storm. Eerst maar eens gaan doneren.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

22-10-2007 14:35

Kees Ouwehand schreef:Nogmaals Niels, is al in voorzien.

http://www.betaalwater.nl


Sorry Kees, maar dit is in mijn ogen een verkapte reclame site. Op het board zal er op een andere manier over gesproken worden aangezien er hier veel kritischer naar gekeken wordt. Vele reacties op betaalwater.nl hebben slechts betrekking op de vangsten en de faciliteiten. Opmerkingen mbt beheer van wateren ben ik niet tegengekomen.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

22-10-2007 14:44

Tja Niels, ik weet niet of die site gecensureerd wordt. Helaas verwacht ik niet veel beters hier. Maar dat kan cynisme zijn, wellicht wil dé redactie eens een proef doen.

Maar ik laat het hierbij. Steeds dezelfde mensen figureren hier. Laten anderen maar eens hun zegje doen. Probeer echter eens buiten de kaders van "de KSN moet het maar doen" te denken.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

22-10-2007 15:06

Kees Ouwehand schreef:Tja Niels, ik weet niet of die site gecensureerd wordt. Helaas verwacht ik niet veel beters hier. Maar dat kan cynisme zijn, wellicht wil dé redactie eens een proef doen.


Kees, ik weet niet of een dergelijke ''ervaringen met btw hoek'' zinnige discussies gaat opleveren, maar wellicht zou een proef dit uit kunnen wijzen. Het is overigens geen commentaar op de richtlijnen van de redactie, maar ik denk dat wat meer openheid van zaken zeker geen kwaad zou kunnen aangaande dit onderwerp. Een open en eerlijke voorstelling van zaken betreffende een bepaald water kan mensen er wellicht van weerhouden een ''fout'' water te gaan bevissen. En wellicht komen de ''goede'' wateren ( degelijk beheer etc ) ook boven water.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

22-10-2007 20:39

Niels Schouten schreef: Een open en eerlijke voorstelling van zaken betreffende een bepaald water kan mensen er wellicht van weerhouden een ''fout'' water te gaan bevissen. En wellicht komen de ''goede'' wateren ( degelijk beheer etc ) ook boven water.


Niels, die vraag is hier al tientallen keren gesteld. Een van de problemen is dat kennis van visstandbeheer bij veel eigenaren en nog meer van karpervissers beperkt is.
Stel je met deze kennis de vraag hoe je dit dacht te realiseren. Kom niet met het voorstel dat dit mooi iets is voor de KSN is me een iets te gemakkelijke schijn oplossing.

Weet dat BTW eigenaren/beheerders deze site regelmatig bezoeken. Heb daarom wel eens voorstellen gedaan om persoonlijk periodiek onderzoek te doen. Dat je aan deze onderzoeken niet alles op kan hangen mag duidelijk zijn. Toch kan je aan de hand van een aantal criteria bepaalde conclusies trekken. Of deze rijp zijn voor publicatie en bij wie is een vraag die ik alleen niet kan beoordelen.

Peter
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

22-10-2007 22:46

"pj otte" Kom niet met het voorstel dat dit mooi iets is voor de KSN is me een iets te gemakkelijke schijn oplossing.


De KSN heeft in mijn ogen met dit verhaal niets te maken. Bij mijn weten staan zij ook los van het board.

Ik zie alleen een apart gedeelte binnen dit forum aangaande btw wel als een reele optie. Gewoon om ervaringen e.d. uit te wisselen. Zo kun je potentiele btw gangers waarschuwen ( of afschrikken zo je wilt ), betreffende ''foute'' wateren. Niemans zal immers graag naar een volgepropte papegaaienbekken put afreizen.

Ook ben ik van mening dat goed beheerde wateren ook best positief belicht mogen worden. Zelf zou ik er evengoed niet heengaan, maar dat is mijn persoonlijke keuze.

Weet dat BTW eigenaren/beheerders deze site regelmatig bezoeken.


Des te beter. Als zij zien hoe hun water ( redelijk ) onafhankelijk beoordeeld wordt, kunnen zij hier ook iets mee. Zolang wanpraktijken doodgezwegen worden, is dat voor hen een vrijbrief om ongestoord verder te gaan.

Op de diverse merken en hengelsportzaken wordt regelmatig zowel postieve als negatieve kritiek gegeven, waarom dit niet ook doen op betaalwateren ? Met een oplossing voor de beheer problematiek zullen we wellicht nooit komen, daar de commerciele belangen te zwaar wegen.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

22-10-2007 23:08

Beste Niels,
Doe eens een goed onderbouwd voorstel richting de beheerders van het forum. Op dit moment is het door jou voorgestelde not done conform de huisregels.

Groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

22-10-2007 23:12

Beste Kees & Peter,

@Kees:
In mijn opinie moet een ksn zich hier helemaal niet in mengen als men weet dat het effect nihiel is, er is voldoende te doen op eigen bodem. Het is lastig voor velen om de scheiding te maken tussen privepersonen en de ksn bestuursleden. Ansich niet vreemd natuurlijk zoals je natuurlijk ook begrijpt.

Dat er snel wordt gewezen naar de ksn op dit gebied vind ik ook niet vreemd trouwens, er wordt snel gelinkt naar de site met btw gegevens. Herschrijven van de visie, hmmm zou een leuke zijn, maar leef niet in utopia.

@Peter
Beste Peter,
waarom de ksn ? Wat mij betreft niet, voegt niets toe aan de discussie.
Het standpunt van de ksn is bekend als je goed leest. Hier ben je het mee eens of oneens.

Er zal wel een open discussie mogelijk moeten zijn op een ander niveau. Ofwel gewoon luisteren en mensen de kans geven hun verhaal te doen zonder dat eeuwigdurende geneuzel er omheen. Kan me best voorstellen dat mensen niet reageren als je ziet hoe ze worden bestookt en behandeld. Randje is dichtbij zo af en toe.

groet,
Peter
Laatst gewijzigd door peter postema op 22-10-2007 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

22-10-2007 23:18

peter postema schreef:Doe eens een goed onderbouwd voorstel richting de beheerders van het forum. Op dit moment is het door jou voorgestelde not done conform de huisregels.


Peter, hier ben ik me ook terdege van bewust. De huisregels zijn er immers niet voor niets. Bij genoeg animo wil ik best en voorstel doen richting de beheerders ( alhoewel ik mijn beweegredenen en denkwijze hieromtrent wel genoemd heb ). Als er geen behoefte is aan dergelijke ervaringen hoek heeft het weinig toe te voegen aan het board uiteraard. Graag zou ik dan ook wat terugkoppeling hebben van de overige forumgebruikers met betrekking tot zo'n ervaringen hoek aangaande btw.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

22-10-2007 23:24

Beste Niels,
Tsja ben benieuwd wat eruit komt, zullen er mensen uit de kast komen :wink: straks hebben we nog een btw prideday :D :D :D

Zonder ongein, ben benieuwd naar de uitkomsten.
Hier zijn mogelijkheden voor trouwens zoals je weet, een poll is voldoende.
groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

22-10-2007 23:30

Beste Niels,
heb je vraag bij bertil neergelegd, een poll waarin mensen duidelijk aan kunnen geven ja of nee natuurlijk met de uitleg waarom en wat wel cq niet kan binnen dit topic. vangst hoeveelheden etc niet belangrijk. Dewijze waarop men is behandeld, de conditie van de vissen etc. etc.

Heb gevraagd of de reactieoptie kan worden gesloten zodat je een gewone ja/nee vraag hebt.

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.