3e hengel


Gebruikersavatar
Sander Franken
Berichten: 2
Lid geworden op: 17-09-2007 12:10
Locatie: Noordoost Brabant

17-10-2007 15:20

Ik vis altijd maar met 1 henge. :oops:
Danny Mieremet

17-10-2007 15:24

Sander Franken schreef:Ik vis altijd maar met 1 henge. :oops:


Dan zou ik er maar snel een tweede bij ophalen :wink:

Waarom vis je eigenlijk met 1 hengel? Als je een vergunning hebt mag je er toch gewoon met 2 zitten.

Gr Mieremet
Freek Swaans

17-10-2007 15:36

2 hengels wil niet altijd zeggen dat je meer vangt ;)
En niet iedereen wil veel geld uitgeven aan karpervissen,
en dat is ook helemaal niet nodig...
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

17-10-2007 18:38

Ik vis altijd met mijn vaste hengeltje, in het kleine putje... :lol:
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
Bart Olde Kalter
Berichten: 74
Lid geworden op: 05-05-2007 14:18
Locatie: Losser

17-10-2007 21:53

Zitten hier geen BOA's of poltieagenten op het forum?
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

17-10-2007 22:52

Wat wil je weten van die mensen dan??
De juiste antwoorden zijn allang gegeven.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

18-10-2007 18:27

Ja dat denk ik ook, je hoort trouwens de regels wel te weten.
Dan weet je ook waar je op kunt rekenen als je ze overtreed :wink:
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

20-10-2007 13:05

Wat een verschrikkelijke kansloze regel is dat 3 hengel gezever.
Wanneer je met z'n 2en achter zo'n set zit is 't prima, wanneer nr.2 100 meter vederop z'n termos uit de auto haalt, moet je nr 3 inhalen want anders ben je in overtreding. Het heeft geen enkel waarde ter bescherming van de vis/natuur etc etc. Waarschijnlijk ook in 't leven geroepen door iemand met een bamboe stokkie en geldingsdrift.
't Zegt al genoeg dat er mensen met een pet op hiervoor op pad worden gestuurd. Alsof er geen andere misstanden zijn die de publieke aandacht behoeven. Maar daar lopen we met een grote boog omheen, net zolang totdat er iemand in Den Haag roep dat er 1.3 miljard nodig is om de wijk weer "bewoonbaar" te maken. Als al die petjes daar nu eens aandacht aan geschonken hadden, hadden we nu niet met z'n allen die 1.3miljard op hoeven hoesten. Maar met dat "gespeur" naar dat 3de hengel gespuis hebben we daar net effe geen tijd voor.
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

20-10-2007 13:38

Rene met die instelling kun je alle wetten wel nutteloos gaan noemen.
Ik begrijp dat er verzet tegen is daar niet van.

Het is ook niet zo dat er speciaal mensen op pad gaan op de derde hengel terroristen op te speuren.
Het is gewoon een reguliere controle op een wet waaraan iedere visser zich moet houden.
Wordt je bij die controle betrapt op een overtreding is het niet anders.
De visser begaat die overtreding, niet de controleur.

Kun je niet leven in een land met zoveel regels blijven er maar twee dingen over, het pikken of emigreren naar een land waar geen of minder regels zijn.
Zien hoelang je dat leuk vindt.

Kansloze regel, niet helemaal anders zou niemand een bekeuring krijgen.
Kansloos in de ogen van de vissers, niet helemaal op de meeste wateren waarop gevist wordt is een derde hengel een last voor andere vissers.
Kansloos in de aanvraag voor toestemming, ook niet de visrechthebbende mag een meerhengelontheffing uitgeven.

MAW kansloos?????????? helemaal niet, kansen genoeg ook voor de vissers.

Vaak wel kansloos omdat er veel teveel vissers zijn die alleen maar zeuren en het werk overlaten aan diegenen die de kansen wel zien en er ook iets mee gaan doen.

Aan jou om te kiezen of je de kansen oppakt of alleen maar blijft zeuren op Nederland regelland.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

20-10-2007 13:45

Jeroen Neef schreef:Ik vis altijd met mijn vaste hengeltje, in het kleine putje... :lol:


Ik in het slootje hoor, niet in het bruine putje :lol:
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

20-10-2007 16:31

Een last voor andere vissers???? Dus als we met z'n 2en 2 hengels uitgooien is dat prima maar alleen 3 is overlast? Overlast word 't volgens mij als er meer vissers dan karpers zijn....... en dan nog?!?!?
De laatste visser die aanschuift is de overlast.
Maximaal 9 personen in een lift. Nr 10 stapt ook in. Wie is de overlast? De dikke meneer van 180Kg die als 3de instapte?
Pffffff... hou toch op.
Recht praten wat krom want 't staat op papier.....
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

20-10-2007 17:00

Rene je zult het niet graag willen horen maar er zijn meer vissers bezig met hun hobby dan alleen de karpervisser die denkt aan alles schijt te kunnen hebben.
Er zijn nu al heel veel situaties waarbij andere vissers erg veel last hebben van de vaak onnozel lange lijnen die ze uit hebben staan.

Meerdere hengels op groot water oke in veel gevallen bespreekbaar, op wateren kleiner dan zeg 100 ha aaneengesloten water moet je het niet willen.

Vis je o[p groter water met veel boot- roofvissers moet je er ook voorzichtig mee omgaan.
Vis je op groot water waar veel gebruik gemaakt wordt van zwemgelegenheden en/of boten moet je er ook voorzichtig mee omgaan.
Factoren die jou niets kunnen schelen maar wel voor diegenen die de toestemming moeten verlenen.

Jij gaat veel te simpel voorbij aan de factoren die van belang zijn, maar dat verwonderd mij niets dat is veel karpervissers eigen.

Vreemd genoeg reageer je niet op de kansen die JIJ op kunt pakken en gaat lekker door met zeiken op de papieren wereld.
Alhoewel vreemd genoeg????
Vissen is een hobby, geen religie!
pascal astarte
Berichten: 180
Lid geworden op: 10-03-2006 12:18
Contacteer:

20-10-2007 18:17

[quote="Jeroen Neef"]Maat van mij heeft hem ook gehad maar dat was wel even 175 e ipv 160.
Belachelijk hoog! Wij zijn naast de auto de 2e melkkoe van de overheid aan het worden heb ik wel eens het idee. Door rood rijden is goedkoper en daar kunnen veel ergere dingen mee gebeuren.[/quote]

Dat is een ding wat zeker is !!
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

20-10-2007 18:19

Ik zeiken? Dit topic staat toch vol met ene Bijlsma? Op de hele aardkloot moet je altijd met elkaar rekening houden. Daar maakt vissen met 3 hengels echt geen uitzondering op. Hoevaak ik 't niet meegemaakt dat er mannen met een vast stokkie op een meter van m'n rotpod gingen zitten omdat ze daar nu eenmaal op dat stekkie hadden "afgesproken".
Zoals ik reeds eerder gezegd heb: je hoeft heus geen 3 hengels te hebben om overlast aan de waterkant te veroorzaken. En het is ook niet zo dat 3 hengels=overlast, als in X=MC2.
Dat petje zou zich eens druk kunnen gaan maken om alle zooi in en naast 't water. Of ga je nu vertellen dat 't typisch karpervissers zijn die fietsen/winkelwagentjes en complete hennepplantages in 't water flikkeren. O ja, d'r zijn ook sukkels die vissnoer achterlaten.......en daarvan weet je in ieder geval dat het een VISSER moet zijn geweest.
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

20-10-2007 18:36

Douwe ik begrijp jou mening maar een derde hengel moet kunnen zolang je er geen andere vissers mee lastig valt.
En dan bedoel ik ook die witvisser die gewoon voor zjn eigen kantje zit te vissen.
Wel moet ik erbij zeggen dat ik steeds meer 'gewoon'met 2 stokjes vis.
Bevalt me prima en ik heb {zeker!} niet het idee dat ik vis mis, een lijntje minder in je sector scheelt veel.
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

20-10-2007 23:56

Jeroen, of dat moet kunnen of niet bepaalt vanaf 1 januari j.l. de visrechthebbende (HSV of Federatie). We zijn allemaal lid van een of meer HSV-en en een Federatie (via de aangesloten HSV), daar moet je dus zijn om dit op een democratische manier voor elkaar te krijgen.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

21-10-2007 13:39

Rene ook nu laat jij je voorkeur weer zien, een ander zeikt en jij doet wat je moet doen, NIETS, behalve de bal bij een ANDER neerleggen.
Duidelijker kun jij je standpunt niet laten zien aan de andere boardgebruikers.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

22-10-2007 09:04

Democratisch in Nederland betekend nog altijd: 49%-51%. In dat geval loopt dus 49% met de pest in z'n lijf want de groep 51% bepaald de regels. In de politiek is dat nog erger. Immers geen enkele groepering haalt 50%. Daarom gaan ze coaltities aan. Dat betekend dat een groep van 75% NIET gekozen heeft voor de besluitvorming (in welke vorm dan ook). Dat betekend dus dat er een grotere groep mensen ontevreden is (want er gebeurd NIET(S) van hetgeen je op gestemd hebt. En een kleine(re) groep mensen bepaald de regels/besluitvorming/wetten etc.etc.
Daarmee kan je concluderen dat er meer mensen het ergens met ONEENS zullen zijn dan EENS.
De EENS mensen betrap je vervolgens makkelijk op het preken voor eigen parochie. En sturen de petjes op je af als je het niet eens bent met een DEMOCRATISCH besluit.
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

22-10-2007 12:14

Ik ben het meer met jou eens dan je zou denken, alleen denk ik in oplossingen en niet in de problemen.

Je krijgt wat de meerderheid kiest dat noemen ze democratisch.
Ben je het er niet mee eens blijft er niet veel anders over dan slikken of vertrekken.
Zodra er weer gekozen kan worden bepaald weer de meerderheid hoe het er uit komt te zien.
Vissen is een hobby, geen religie!