marker,doen of niet?


Anton Nijhof
Berichten: 27
Lid geworden op: 18-04-2006 21:33

21-03-2008 14:38

Hallo,

Vindt het altijd maar vreemd waarom geen marker?
Hoe vaak aast een karper niet tussen honderden rietstengels en takken?
Nee, die onzin gaat er bij mij niet in. hetzelfde als de tube loden deze
zouden volgens velen rechtop in de bodem gaan staan bij het ingooien en vervolgens
de karper afschrikken kom op zeg.
Heb hier heel lang meegevist en nog wel, en heb er vele karpers mee gevangen.
We maken tegenwoordig het hele karpervissen veel te moeilijk
met z'n allen.

mvgr,Anton
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

25-03-2008 07:52

Anton Nijhof schreef:We maken tegenwoordig het hele karpervissen veel te moeilijk met z'n allen.


Anton, als je er veel te licht over denkt kan het je vissen kosten. Als je er heel goed over nadenkt, kan het alleen maar meevallen.

Ik probeer zo'n marker zo min mogelijk te gebruiken. Als het niet anders kan, dan wel. Als ik bijvoorbeeld, voor wat voor reden dan ook, een stek moet delen met een ander (wat ik liever niet heb) gebruik ik zo'n marker om zo dicht mogelijk bij mijn voerstek te zitten en om geen fouten te maken met uitvaren. Als ik zonder een marker kan, doe ik het graag.

En om jouw vraag te beantwoorden of de vissen een link leggen tussen gevangen worden en een staafmarker, ja ik denk het wel. Het is algemeen bekend dat vissen op sommige wateren een ander patroon van azen tonen dan voorheen. Dit gebeurt op wateren waar veel gevist wordt. Dat de vissen dus een link leggen naar bepaalde dingen die ze zien/proeven/voelen voordat ze gevangen worden en het daadwerkelijke vangen zelf is een feit. Waarom zou dat dan niet gelden voor een staafmarker?

Je hebt het zef over rietstengels en takken. Deze dingen kennen ze vanaf hun geboorte en vaak zijn deze dingen juist toevluchtsoorden waar ze zich veilig voelen. Maar als zo'n vis een aantal keren gevangen wordt naast een onnatuurlijk iets voor hun (een staafmarker en/of ander soort marker), gaat er bij hun ook een lampje branden.
Gebruikersavatar
Raymon Verkaik
Berichten: 123
Lid geworden op: 14-02-2008 22:05
Locatie: Gelderland/Betuwe

25-03-2008 09:23

Ik heb in het verleden met vismaten GPS getest in combinatie met een Marker. En ik kan je vertellen dat ik tot de conclusie ben gekomen dat ik de voorkeur aan de Marker geef. We hebben 10x de test gedaan met GPS positie vastzetten en daarop een Marker geplaats in het water. 10x kwamen niet meer bij de Marker uit met verschillen van 1meter tot 5meter van de marker vandaan. Dus ik geef de voorkeur aan waar het mogelijk is met je roei/moterboot een stek te zoeken en daar een Marker te plaatsen en er bijv. 2 meter voor te voeren en je aas te laten zakken. Of er gewoon tegenaan kan natuurlijk ook.

Gr. Raymon
Ik laat me niet opjagen. Ik ben aan het werk en niet op de vlucht. !!!
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

25-03-2008 09:48

raymon, als je in een straal van 1 tot 5 mtr komt met de gps, kan je toch dmv een visvinder weer je juiste stek vinden? een paar cirkeltjes maken met de boot en je vindt het wel. of zie ik het nou verkeerd?
Gebruikersavatar
Raymon Verkaik
Berichten: 123
Lid geworden op: 14-02-2008 22:05
Locatie: Gelderland/Betuwe

25-03-2008 10:13

Mourad Aviara schreef:raymon, als je in een straal van 1 tot 5 mtr komt met de gps, kan je toch dmv een visvinder weer je juiste stek vinden? een paar cirkeltjes maken met de boot en je vindt het wel. of zie ik het nou verkeerd?


Dat kan zeker. Maar mijn ervaring is dat ik met een marker ook vis vang. Dus waarom zou ik tijd verliezen en eventueel accu spanning van een voerboot,fishfinder en electromoter. Terwijl ik met een marker er zo terug naar toe vaar en het voer + aas laat zinken. Geen tijd verlies altijd juiste plek en vis. We maken het vissen veel te ingewikkeld met al die moderne techniek.
Ik laat me niet opjagen. Ik ben aan het werk en niet op de vlucht. !!!
Rob van Riet
Berichten: 152
Lid geworden op: 13-12-2004 10:15
Locatie: Almere

07-04-2008 12:18

Geen markers,
Ik vis iedereen naar huis met een marker. :roll:

Beter iets naast de kwestie dan dat ik de hotspot met een boei verknoei.
compacte voerstek??? lekker ruim voeren is vaak veel beter.