Fish smugglers


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mark van Balveren
Berichten: 79
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: In the middle of Brabant

15-01-2003 19:59

Voor de geïnteresseerden:

<!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.independent.co.uk/story.jsp?story=369291" target="_blank" class=bericht>http://www.independent.co.uk/story.jsp?story=369291</a><!-- BBCode auto-link end -->

Mark
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

15-01-2003 21:13

Dit is alweer het zoveelste transport dat onderschept is... hoeveel transporten zijn er wel door gekomen.. en in welke wateren zijn al die honderden, duizenden vissen uit Nederland, België en Frankrijk gebleven..?

Niet te geloven dit!

Als de engelse ECHO leden nu ook eens zo ageeerden tegen betaalwateren in Frankrijk.. dan waren we een eind verder!

Vr.Gr.

Bertil
peter m hoogeveen
Berichten: 221
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

15-01-2003 22:00

Prettig dat nu eindelijk eens man en paard genoemd worden. Lekkere jongen die Mark Dallas, 37, van Premier Fish Suppliers (Smugglers lijkt me beter) uit Essex.

Met kotsende groet,

Peter
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

15-01-2003 23:16

Die jongens van ECHO doen goed werk. Gelukkig weer een transport onderschept.

Respect!

Bart
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

16-01-2003 08:33

Volgens mij is dit niet een melding van een diefstal maar een melding van een problematiek welke nu als echt serieus wordt beschouwd (een lange lap tekst, ik kan het ook fout begrepen hebben).

Gelukkig begint het bij hun ook door te dringen dat het een echt groot probleem is en dat de straffen te licht zijn. Wat is nou 30.000 pond boete, daar lachen ze om (een klein transportje en de boete kan zo betaald worden).

Dat mensen dat er voor over hebben, de kans is zo groot dat ze met geinmpoorteerde vissen de gehele bestaande visstand om zeep helpen op hun (p/v)isputten. (Uit de tekst: SVC besmette vissen werden geimporteerd, uitzetten zou betekenen dat minstens 85% van de populaie het loodje zou leggen.)

Ik heb hierover al eens een onderwerp aangesneden op het fishingwarehouse Carp forum. Ik moet zeggen dat ik redelijk werd afgefikt door Paul Selman en consorten... belachelijk. Willen ze het niet zien of hoe zit het.... Aha, meneer Selman heeft zelf ook watertjes in Frankrijk waar je voor 1000 piek per week mag vissen... Drop dead!

Met walgende groet,
Martin

PS
Ik heb van een paar Engelsen begrepen dat ECHO ook naar het Continent komt om zodoende beter grip op de situatie te krijgen (en meer inzicht). Op Zwolle zullen ze ook zijn, en ik kan alleen maar zeggen... WORDT LID!! Een webpagina van ECHO komt er binnenkort aan.
Jeroen Leuven

16-01-2003 09:50

Zal er nu dan eindelijk serieus aandacht aan besteed worden.

Daders bij naam noemen is al een goed begin want dat schrikt af.

Ik vind dat op dit soort transporten gevangenisstraffen moeten komen te staan.

Gr.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

16-01-2003 10:03

Heren,

De aandacht is er al wat langer, ook in Nederland.

Dat er nu mensen opgepakt zijn, is te danken aan de gezamelijke inspanning van o.a.:
ECHO
KSN
VBK
CAMOU

En de Britse overheid die CEEFAS een beetje geld heeft gegeven om te kunnen controleren.

De taktiek die gehanteerd is, kan nog even niet verklapt worden, ze werkt nog steeds en waarschijnlijk trappen er nog meer in.

Zo tussendoor. De uitvoerder van de vissen komt ongeveer 4 keer per week in Nederland vis ophalen. Helaas is dit niet strafbaar. Het enige strafbare feit nu was de invoer in Engeland.

ECHO staat in de KSN stand op Carp 2003. Reken maar dat de KSN daar trots op is. Waarschijnlijk is ook CAMOU aanwezig. Dit is nog niet zeker, daar in hetzelfde weekend in Italie een landelijke beweging ala KSN/VBK/CAMOU wordt opgericht. Filip Lagabbe is hiervoor uitgenodigd.

Jullie zien: zodra karpervissers zich een beetje verenigen, is er veel mogelijk.

MVG

Klaas
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

16-01-2003 10:56

als je er wat dieper over nadenkt....

hoeveel karpervissers zijn nodig geweest deze karpers bij elkaar te vangen? Hoe worden die gevangen? Begrijp ik het goed dat dit gebeurt door groepen vissers die ze daadwerkelijk vangen met de hengel? Is daar een karpervissersteam voor? Uit hoeveel mensen bestaan die dan? Wie zijn DAT dan? Wat vangen hun daarvoor aan cash? Als ze ze vangen met de hengel, hoe krijgen ze het dan voor elkaar zo een groot aantal karpers bij elkaar te vangen? Aan bijvoorbeeld het vermelde lac du der? Dit moeten dan toch niet de minste karpervissers zijn?

Je gaat je ook bedenken hoe een enorme belangrijke stempel is komen te liggen op het verneukte gehalte van prestatiedwang wat er is komen sluimeren in het karpervisgebeuren. GEEN enkele andere reden voor dit gebeuren is op te noemen dan dat er een vraag erna is gecreeerd. Wie heeft deze vraag gecreeerd? Spiegeltje spiegeltje aan de wand: Wie houd deze vraag in stand?

Zonder te willen stoken, dit wil ik niet, ik wil slechts een open beeld; realiteit. Maar ik wil het volgende eens speculatief maken. Morgen is bekend geworden dat ik het nieuwkoops record karper heb overgezet naar de klinkerbergerplassen te voorhout, klein putje, makkelijk te bevissen. Vangkans gegarandeerd. Hoevelen van ons gaan er dan toch eens vissen? Zijn in het verleden niet immer de gestolen / overgeplaatste vissen keurig gevolgd?

Als je dit gebeuren slechts vizualiseert aan de hand van ingebeeld plaatje aan een onderschepte vrachtwagen(?) door de duane valt ut eigenlijk wel mee. Als je echter elke seconde van dit gebeuren vizualizeert wordt het pas echt een nachtmerrie. En dan laat ik eventuele gevolgen van ziektes even buiten beschouwing. Als ik terugdenk aan de foto van een verzameling karpers op een weekeinde door fransen voor een groepsfoto (welbekend naar ik aanneem), dan moet zulks een transport ongeveer een kwadraat in het kwadraat ervan als beeld opleveren.

Dat de naam van 1 man openbaar wordt juich ik toe, maar het doet me niets. Het is slechts een klucht. en als het doek strak valt ga ik weer huiswaarts.

Het bovenstaande vizualizeer ik mij al een tijdje, edoch is niet dit beeld wat mij misselijk maakt, maar het besef dat de vraag erna gewoon zal blijven bestaan en groeien.

Dan kan je tegen commercie zijn, tegen betaalwater, tegen valse heldendom, etc. Het besef dat ook ik ergens zelfs maar klein deeltje ben van deze vraag stemt mij bitter. Edoch blijf ik bestaan en doe wat ik doe. Vissen die door media worden benoemd als zijnde 'naampjes' als den grooten etc etc bevis ik niet, ik wens ze niet eens. Zo een bekendheid geven aan een vis betekend vandaag de dag er meteen een prijskaartje aan hangen.

Een wrang voorbeeldje nog. Ik ben een slechte handelaar en zoek naar kostbare karpers. Hoe kom ik hieraan? Dan logt hij in op allerhande websites, zoals ook deze. ziet hij als eyecatcher een geweldig mooie spiegel en een besikte karpervisser, en denkt: ah. 5000 euro misschien? en stuurt wat mensen op onderzoek uit om de herkomst van deze vis te traceren en een eventuele verplaatsing voor te bereiden. Dit is toch helemaal niet een vreemde voorstelling nietwaar? Niets ervan is als verwijt te belezen. Het is schandalig genoeg dat er hier uberhaubt sprake van is, en het is te bezopen voor woorden dat het al niet meer mogelijk zou kunnen zijn om zulks een mooie foto's te kunnen plaatsen, al zijn het eerlijke vissen, al zijn het eerlijke vissers. Dat begrijp ik terdege. edoch is het onderdeel geworden tot een instandhouding van de vraag erna.

Hoe ik over de moderne tijd denk moge al een beetje duidelijk zijn geworden, dus daar niets meer over. Ik probeer vooral geen vraag te creeeren, dat ik een karpervisser ben voel ik mij al schuldig genoeg om.

tsja....

ed

ps: Klaas, ik had dit al geschreven voor jou posting. Dank je voor een wat positiever tegenbeeld aan mijn bovenstaand zwartgallig realisme. Het doet mij meer en meer beseffen dat niet-lid ervan zijn er in ieder geval nergens aan toe bijdraagt.
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

16-01-2003 14:17

Kolere lijers zijn het,

wat ik nog erger vind is die lui die nietsvermoedend een compleet snoekbestand om zeep helpen en aan de chinees verkopen, snoeken van meer dan een meter zijn toch ook al op leeftijd en brengen veel kuit. Die nemen ze even mee en er moet weer jaren gewacht worden op de opvolgers dahag biotoop!!!

Dat van die karpers is ook om te janken hoor! Hier in het land is trouwens ook een heuze handel in -IJsselmeer- karpers, kijk dat er af en toe wat knollen op de plank bij de visboer liggen jammer dan, maar er gaan heel wat bakken naar verenigings wateren en dan met name de viserdorpen die liggen aan het ijsselmeer bweeeeeeh!!!
VB; horroput in Enkhuizen, was erg mooi water totdat we door krgen waar ineens al die kilo's vandaan kwamen, echt niet van de boilies want je mocht er geen bal bij voeren(?).... zeeeer triest!

gr ray!
Sjoerd Koster
Berichten: 142
Lid geworden op: 19-06-2002 02:00

16-01-2003 14:59

Afschieten dat tuig!

Het probleem is denk ik dat zeer veel engelsen karpervissers geil zijn op betaalwateren zodat ze maar op een zo makkelijk mogelijke manier grote vissen kunnen vangen...

Helaas wordt het dan een simpel vraag/aanbod principe voor de eigenaren van de wateren in kwestie...

Met verbitterde groet,
Sjoerd Koster
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

16-01-2003 15:29

Sjoerd,

zij kennen niets anders dan betaalwateren. In Engeland hebben ze niet zulk water wat we hier hebben. Een jaarvergunning voor een enkel water kost al snel 500 Euro.

Hiermee praat ik natuurlijk niet goed wat die kloothommels doen, want die moeten ze afschieten of doodkietelen...

Martin
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

16-01-2003 15:58

Martin,

Die 500 Euro betalen ze alleen voor de topwateren en het zijn maar een beperkt aantal vissers die op zulke wateren vissen.

De meeste vissers daar vissen op vereningswateren of op zogenaamde Day ticket wateren waar je per dag moet betalen.
Ze zijn over het algemeen per jaar natuurlijk wel veel meer kwijt dan wij.

Opzich is het ook totaal geen punt dat ze op "betaalwateren" vissen. Zolang er maar gewoon "Home grown" vis zwemt. En dat er een evenwicht is in het visbestand.

Echter de Engelse betaalwateren in Frankrijk zitten werkelijk BOMvol met grote vissen. Op een paar bijv. 5 hectare makkelijk 400 vissen, waaronder enkele zeer dikke, veelel afkomstig uit openbaar water. Dat is pas een kwalijke zaak en ik hoop dat wat meer echte Engelse karpervissers daar ook eens stelling tegen nemen, dat zie ik veel te weinig.


Vr.Gr.

Bertil
peter m hoogeveen
Berichten: 221
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

16-01-2003 21:12

Laten we wel wezen: als er Geld te verdienen valt gaan de hogere principes overboord:
hondenliefhebbers die verworden tot broodfokkers en hun honden, met doorgesneden stembanden vanwege de herrie, zoveel mogelijk pups laten werpen;
varkensboeren die opeens een charmeoffensief inzetten met een website, waaruit moet blijken dat die roze lieverds het toch maar getroffen hebben. Ondertussen gaat het onverdoofd castreren, staarten en tanden knippen gewoon door;
kalveropfokkers die met een soort soldeerbout de opkomende horens wegbranden. En als het dier flauwvalt van de pijn dan nog keihard beweren dat 'die daar niets van voelt';
karpervissers die eerst hun vangst vertroetelen als een baby, totdat blijkt dat die baby ineens veel geld waard blijkt te zijn en -als ie mazzel heeft - in een badkuip naar een Engels watertje wordt vervoerd. Als-ie pech heeft overleeft-ie het niet. Hoewel dat laatste misschien nog beter is dan rondzwemmen met een aantal even beklagenswaardige soortgenoten in een veel te kleine vijver.

Met mistroostige groet,

Peter
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

16-01-2003 21:49

Ed,

Hoe ze aan die vissen komen?

Sorry maar kan nog niet in al teveel details treden.

Op de randmeren liggen karpers nu in de overwinteringsgebieden. Een aantal vissers vissen met netten deze gebieden af. Enkele keren per week worden de vissen opgehaald en weggebracht.

Momenteel wordt/is tonnen geboden voor een een schubvisvergunning, zelfs als er de laatste jaren niets gevangen is. Just an excuse for being there. "Waar heeft u deze vis gevangen meneer?" "Op mijn eigen stuk." Ergo: alleen een heterdaad, kan straf opleveren. Bellen dus die AID, ook al lijkt het niet (direct) te helpen.

Hopelijk begint het belang van belangenbehartiging, maar ook hengelvangstregistratie een beetje door te dringen. Belangenbehartiging neemt de KSN voor haar rekening. Heeft daar wel een beetje steun voor nodig.

HVR moet van jullie komen. Neem de spiegelkarperprojecten. Over 3 jaar komt er een spiegelkarper uit een engels water in de bladen. Blijkt het een "Vis van Joris" te zijn. Klein briefje met foto's naar de pers en...

Rest my case.

MVG

Klaas

PS

3 uur in natte zakken in de kofferbak? Sic.
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

17-01-2003 02:57

Klaas,

Als deze vis smokkelaars op heterdaad betrapt
worden, wat voor straf staat hier dan op?
Ik persoonlijk vind dat hier zeer zwaar op
gestrafd moet worden!

groetjes Benny
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

17-01-2003 18:31

Benny,

Naast de eeuwige jeuk en lamme klauwen?

Exact weet ik het niet. In theorie kunnen de bgebruikte materialen in beslag genomen worden. Of dat gebeurt?

Er vaart een schip rond, die reeds 2 (of al 3?) keer betrapt is en nog steeds een vergunning heeft.

Wel weet ik dat getracht wordt er een economisch delict van gemaakt kan worden. Dan zijn de (geld) straffen beduidend hoger.

MVG

Klaas
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

17-01-2003 19:44

Klaas,

Ik kan er met m,n kop niet bij, dat dat schip
nog rondvaart naar 2 of 3 keer al betrapt te
zijn, hoe is het mogelijk dat deze mensen
hun vergunning nog hebben....!
Ik blijf erbij er moet veel zwaarder op ge-
strafd worden, en ik vind dat het ook niet
alleen bij heterdaad moet blijven, maar ook
als het aantoonbaar is, dat bepaalde mensen
zich met vreemde pratijken bezig houden, dat
ze ook bestrafd kunnen worden.

Ik begrijp trouwens helemaal niets van het
Nederlandse recht systeem, ik vind de straffen doorgaans veel te licht.

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Gerrit Ritmeester
Berichten: 484
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Kamerik
Contacteer:

18-01-2003 08:04

Hier de link voor de in het Nederlands vertaalde versie:

<!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.karperwereld.nl/artikel/smokkelaar.php" target="_blank" class=bericht>http://www.karperwereld.nl/artikel/smokkelaar.php</a><!-- BBCode auto-link end -->

Gerrit Ritmeester
Karperwereld Online
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

18-01-2003 11:37

Nogmaals wil ik dringend vragen verdachte zaken te melden op het AID telefoonnummer en ook per mail door te geven aan de KSN en de NVVS.
Ed van Peppen
Berichten: 131
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Delft

02-02-2003 23:28

Beste karpervrienden, het illegaal handelen van de groep waar nog geen woord, zin, of verhaal goed over kan spreken, ik houd het netjes, zal alles voor ons karpervissers in o.a. frankrijk verpesten, als buitenlander zal je direct op de zwarte lijst worden geplaatst en onder de pioniers van ons zal het vissen op de NIET betaalwateren, de rivieren steeds moeielijker, zoniet onmagelijk worden gemaakt doordat controles steeds frequenter en strenger zullen worden gehouden.. Bedankt stelletje kloothommels!!!!
Ed
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

03-02-2003 09:15

Het doorgaan met illegaal vis vangen NA betrapt te zijn is niets abnormaals (ook al denken wij er anders over).
Een verklaring hierover heb ik wel gekregen van de AID. en ik citeer:U RAAKT UW RIJBEWIJS TOCH OOK NIET VOOR DE REST VAN UW LEVEN KWIJT BIJ 1 KLEINE VERKEERS OVERTREDING.
Daar kun je het dan mee doen,ik moet eerlijk toegeven dat er natuurlijk een kern van waarheid inzit,maar een fikse boete zou wel op zijn plaats zijn dacht ik zo.
Bij ons is de AID al jaren aan het azen op illegale visvangsten van een zekere beroepsvisser maar op heterdaad betrappen is blijkbaar moeilijk (vooral als je na bellen over illegale praktijken 3 uur later pas op plaats delict verschijnt en het ook nog raar vind dat er niks meer te zien is,ja sorry we hebben het druk).
Het is een probleem dat al jaren bezig is en word niet alleen veroorzaakt door "beroepsvissers" ook karpervissers verplaatsen massaal karpers met alle gevolge van dien.
Het is en blijft een raar gezicht als je in een Duits visblad ineens een vis ziet die gevangen is in een of ander putje in Duitsland maar waarvan je 100% zeker bent dat hij van een kanaal komt bij ons in de buurt.
Of de gedachte van een paar mede vissers,als we genoeg grote vissen overzetten naar onze eigen putten hoeven we in het vervolg niet meer zo ver te rijden om een kans op een dikke vis te maken.
Eerlijkheids halve moet ik wel toe geven dat de AID het vangen van schubvissen door beroepsvissers wel serieus gaat nemen,dat is ons tenminste toegezegt,maar aan het meenemen van vissen door karpervissers is blijkbaar weinig te doen.

Wil.
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

03-02-2003 09:26

Gewoon boot in beslag nemen en een peperdure boete. Eens kijken wat ze dan zeggen..

afschieten die eikels!

mvg
stefan
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

04-02-2003 23:20

OPHANGEN AAN DE HOOGSTE BOOM,AAN HUN KLOTEN WELTEVERSTAAN !!!!!!!!!!!!!!!
amen
Plaats reactie