Het nut van dit forum.


henry de klein
Berichten: 104
Lid geworden op: 01-03-2006 23:26
Locatie: Sappemeer

12-09-2007 21:57

Beste boarders,

De laatste tijd, of best wel al een lange tijd. Lees ik weleens met verbazing topics. Hoe hier de mensen met elkaar omgaan. Hoe mensen met een vraag, ook al is het water of stek of het aas. In ieder geval een vraag of situatie omtrent het vissen worden beantwoord op dit forum. Als ik soms de antwoorden lees denk ik bij mezelf, waarom heb je een forum voor karpervissers als iedereen elkaar in mijn ogen het daglicht in de ogen nog niet gunt. Ik zie het karpervissen puur als hobby en het me "vrij" voelen. Vaak word gezegd, "er moet meer voorlichting zijn" maar als iemand hier een vraag stelt word er vaak met een spottende antwoord gereageerd, omdat de vraag "dom" is in de ogen van een andere boarder. Ik vind het nogal dom dat iemand denkt de wijsheid, of nieuwigheid in pacht te hebben, dat niemand anders heeft, want dit is uiteindelijk niet zo, je hebt alleen misschien meer ervaring. En als je deze niet wilt delen reageer dan simpelweg niet in mijn ogen.Waarom is de overheersende sfeer op dit forum zo betweterig? Ik vind de sfeer gewoon nogal negatief, ben benieuwd wat anderen ervan vinden???

Groet'n,
Henry.
Vissen is net als pissen, Je moet gewoon!
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

12-09-2007 22:14

Ik ben het helemaal met je eens. Ik ben nog niet zo lang actief op dit forum maar heb al menig forums erg actief mogen beleven en ben zelfs op een paar moderator en beheerder. Een forum moet bedoeld zijn voor zowel beginner als ervaren gebruiker en met (in mijn ogen) als doel een paar zaken.

> Het moet informatief zijn (voor een ieder wat wils)
> Iedereen moet als gelijke behandeld worden (of je nou begint of ervaren bent (aantal berichten speelt zeker geen rol))
> Ruimte voor discussie en eigen mening
> Leerzaam
> En heel belangrijk gezelligheid

Ik zal er nog wel een paar vergeten zijn maar die kan je zo wel invullen.
Het is nou eenmaal een feit dat ervaring niet betekend dat je meer vangt en vaak de reacties komen wel zo over.
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

12-09-2007 23:27

super topic dit,je slaat de spijker op zijn kop.ik ben werkzaam in de bouw en mijn dictee is puur slecht een spelfout en je wordt al afgerekend.laten we wel wezen dat niemand je door deze hendicap kan af reken op het geen wat er op dat moment van je gedacht wordt.zo kan ik een schat aan info bezite,en wordt je niet serius genomen.vaak worden topics vervuild door replys die niks of noewelkijs toevoegen.Vaak zie ik dit als een tekort koming van de persoon zelf.jammer dat ze dit niet zien de een is slimmer of bijdehanter als de ander,doe je niks aan.Ik kan goed begrijpen dat mensen dit forum de rug toe keren


oja voor ik het vergeet sorry voor de spelfouten of punten en comas.Bel me eens voor een klus merk je verder niks alleen je portomonee heeft een knappe deuk opgeleverd.lang leven de werkhanden
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Gebruikersavatar
vincent bakker
Berichten: 236
Lid geworden op: 20-07-2006 02:54
Locatie: Maastricht
Contacteer:

13-09-2007 02:36

Ik kan me voorstellen dat sommige mensen hier binnenkomen, een vraag stellen, de antwoorden lezen en daarna nooit meer terugkomen.
Het forum wordt gemaakt en gebroken door zijn bezoekers, en met name de mensen die de moeite nemen om hier iets te posten.

Ook mods kunnen hier weinig aan veranderen, de sfeer wordt gemaakt door de leden. Het enige wat WIJ, de leden dus, hier aan kunnen doen is gewoon antwoord geven op alle "domme en overbodige vragen" of in ieder geval vriendelijk verwijzen naar de zoekfunctie.

Ik geef toe dat ik hier zelf schromelijk in te kort geschoten ben. Ik lees het forum dagelijk, maar stel weinig vragen, en geef zelden antwoorden.

Gisteren nog als ik een topic waar ik best een antwoord op had willen geven, maar waar al de nodige smalende antwoorden geplaatst waren. Dus liet ik het maar weer voor wat het was.

Ik zal proberen om wat vaker toch een netjes antwoord te plaatsen op de "domme" vragen. Misschien ook een idee voor ieder die dit forum weer wat "vriendelijker" wil maken?

Een tegengeluid als het ware, zonder daarbij anderen aan te vallen, ook al is het verleidelijk om anderen te wijzen op hun botte manier van antwoorden?

Ach misschien ben ik wel in een idealistische (idealistiese!) bui..... ?
De karper heeft altijd gelijk... http://www.baitcalculator.com
Corne van Huigevoort
Berichten: 62
Lid geworden op: 29-06-2004 12:30
Locatie: Tilburg

13-09-2007 08:57

beste,

Een topic welke ik graag zie , echter zoals eerdere antwoorden reeds suggereren is het de lezers en de antwoorden die een forum maken.
Op dit moment vindt ik het forum verziekt van negatieviteit.
BV als iemand inclusief mijzelf naar een Centerparcs ga en de historie lees ( ja ik heb een gezin met 2 kleine kinderen en zwemmen vinden die kleine mannen leuk dus Centerparcs is een perfecte plek voor het gezin, en voor de papa's om een hengeltje uit te gooien)
Zie ik dat veel mensen gaan en antwoorden willen voor aas locatie etc.
MAAR ANTWOORDEN HO MAAR. ( het gaat niet over een top water, maar een vakantie)
Zoals de amerikanen zeggen I rest my case.

Van elkaar helpen is nog niemand dood gegaan, dus help elkaar, daar is het forum voor.
Dus moderators strenger optreden, en verwijderen indien nodig.


Misschien antwoord ik dan zelf ok wel een keer op topics, welke om een antwoord vragen.
Gebruikersavatar
Hans ter Haar
Berichten: 389
Lid geworden op: 22-02-2007 10:30
Locatie: Tricht

13-09-2007 09:45

Helaas kan ook ik me in dit topic vinden :roll:

En zoals altijd moeten de goede onder de slechte lijden.
Er is hier volgens mij wel een meerderheid aan mensen die het goed met hun medevissers menen. :wink:

Maar er zijn er ook een paar die denken de wijheid in pacht te hebben en andere alleen maar van repliek te kunnen dienen. :-?

Er zijn dan ook maar een paar topics waar ik nog antwoord. Vaak lees ik nieuwe topics en denk na 2 bladzijde.... gezellig hier :(.

Ook de moderators doen hun best maar kunnen niet alles corrigeren.

Ik zou dan ook graag de vorige 5 topic schrijvers willen aanmoedigen om hun positieve bijdrage te blijven leveren.... ook wij vinden elkaar hier en maken het voor elkaar de moeite waard.

Groet,

hans
Experience……
Is not what happens to people.
Its what people do
With what happens to them.

http://www.vismaten.nl
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

13-09-2007 10:00

Op zich ben ik het grotendeels met jullie eens, maar het forum wordt ook vaak verziekt door mensen die allerlei onzin spuien en zonder te weten hoe het forum werkt (zoekfuntie!) ervan alles op gooien en dan een antwoord verwachten, het liefst binnen het uur, als je tussen de regels door leest. Men ziet vanaf de snelweg of op google earth (nog makkelijker, hoef je je luie stoel niet voor uit) een water en daar wil men dan alles van weten, liefst op de vierkante meter nauwkeurig en dan te te gebruiken aassoort en rig erbij, alsmede het complete bestand.

Zelfs iets opzoeken, uitzoeken, pionieren (voor mij de essentie van het karpervissen) is er voor veel mensen niet meer bij en dat wekt ook bij mij wel eens irritatie op.
Karpervissen is zoveel meer dan een hengeltje uitgooien op een voorgekauwd stekje en dan maar een visje vangen.

Ook worden er soms kleinere, kwetsbare wateren op het board "gegooid" en aldus in de bekendheid gebracht. Zit daar een mooi bestand op dan kan het er wel eens veel te druk worden met alle narigheid van dien en daar zit je als "local" niet op te wachten.

Kortom, er zit een keerzijde aan de medaille.

Groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

13-09-2007 10:08

remon van dusschoten 2 schreef:oja voor ik het vergeet sorry voor de spelfouten of punten en comas.Bel me eens voor een klus merk je verder niks alleen je portomonee heeft een knappe deuk opgeleverd.lang leven de werkhanden


Remon, die comas veroorzaakt je die ook met je werkhanden? 8)

Zonder gekheid, als je niet zo goed bent in spelling, iedere PC heeft de mogelijkheid tot spellingscontrole. Veel fouten komen ook voort uit gemakzucht, een algemene ziekte waar vooral de jeugd aan lijdt!

Ik stoor me echt niet aan een d , t of n te weinig, maar als je soms die msn taal hier ziet :o .
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

13-09-2007 10:17

Dit topic ga ik volgen!
Op dit moment heb ik geen tijd om te reageren (lees: werk).
Corne van Huigevoort
Berichten: 62
Lid geworden op: 29-06-2004 12:30
Locatie: Tilburg

13-09-2007 10:32

beste Kees en anderen,

Uiteraard is een mail op meerdere manieren te lezen.
Mijn bedoeling was om diegene die naar een vakantie water gaan te helpen, je gaat tenslotte vaak maar een weekje, pionieren is dan net te kort. je gaat tenslotte vaak eenmalig. en het is een gezins vakantie.

De opvatting van je over de kleine/grote waters en op de meter nauwkeurig daarin moet ik je helemaal gelijk geven.
Er moet iets van mistiek over blijven.

ook ik irriteer/stoor mij daaraan, ik maak ook echt de scheiding tussen vakantie en een thuiswater.( hoewel er ook waters zijn die zowel vakantie als thuiswater zijn) een duidelijke schifting is daar wel van belang natuurlijk.

Maar wil je info, omdat je gaat, kom je terug geef dan ook info.

Als je de diverse topics leest, de vragen en antwoorden en je sluit er een nuttige filter op aan ( die er overigens niet is) blijft er weinig zinvolle en nuttige info over.
Schrijffouten maakt iedereen daar stoor ik mij niet aan, de SMS taal echter weer wel. jeugd die het zou moeten weten hoe de taal in elkaar steekt, die kunnen vaak nog veel leren.

Ik ben voorstander van de antwoorden gebruik de zoekfunctie, maar vaak staat er geen nuttige info in.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

13-09-2007 11:00

Corne,

Vakantiewateren is een speciaal geval. Een vraag om info over een betaalwater wordt verwijderd. Vakantieparken of campings die toevallig een water hebben bij de logeermogelijkheden vallen daar voorlopig nog buiten. Doorgaans vind daar geen visstandbeheer plaats dat zich speciaal richt op karpervissers. Maar dat is een andere discussie. In geval de vraag over een vakantiepark gaat moet er natuurlijk behoorlijk geantwoord worden als men info heeft.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

13-09-2007 11:08

Corne je hebt gelijk zo zou het ook moeten gaan.
Wil de vrouw een weekendje of een midweek weg prima als er maar water is.
Is dat op een bungalowpark is daar niets mis mee.
Ik kies dan wel uit hoe en waarop ik wil gaan vissen.
Ervaringen delen op een board doe ik dus niet aan mee.
In een persoonlijk contact of mensen die ik ken zal ik alles delen wat ik weet, Ik laat daarbij wel veel ruimte wat ze zelf in kunnen/moeten vullen.

Dat is een persoonlijke keuze die je, of je dat nu wilt of niet, zult moeten respecteren.

Taalfouten, iemand die weet dat er nogal spastisch op taalfouten wordt gereageerd kan er veel aan doen, Firefox heeft een prachttool die kun je installeren en dat scheelt een heleboel.
MSN taal moeten ze gewoon verbieden op een volwassen forum het wekt teveel ergernis op.

Ik ben van mening dat respect niet van één kant komt, iemand die moeite heeft met schrijven respect voor, nog meer respect zodra hij/zij er alles aan doet om het te voorkomen, Firefoxtool of eerst in een tekstverwerker laten controleren.
Dat werkt twee kanten op, het is veel beter leesbaar en volgens mij leer je er toch ook nog van.
Zodra er ook nog eens meer gebruik van hoofdletters, komma's enz. wordt gemaakt wordt lezen veel prettiger en je krijgt in ieder geval geen commentaar wat; en daar heb je gelijk in, vaak onnodig is.
Vissen is een hobby, geen religie!
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

13-09-2007 11:13

En weer ben ik het compleet met kees verheij eens.

Ik hep hier dan ook niks meer aan toe te voegen.
Wouter Hut
Berichten: 244
Lid geworden op: 14-08-2007 08:51
Locatie: Twente

13-09-2007 11:20

Kees Verheij schreef:
Zelfs iets opzoeken, uitzoeken, pionieren (voor mij de essentie van het karpervissen) is er voor veel mensen niet meer bij en dat wekt ook bij mij wel eens irritatie op.
Karpervissen is zoveel meer dan een hengeltje uitgooien op een voorgekauwd stekje en dan maar een visje vangen.


Ik denk dat je daarin slechts deels gelijkt hebt Kees. Ik ben net een maand bezig met karpervissen en dan wil je snel wat resultaat zien das logisch. Ik vraag mensen voornamelijk op de chat hier en msn de oren van hun hoofd.
Dit houd niet in dat ik niet iets zelf uit wil zoeken... Dit houd meer in dat ik een werkende basis wil creeren die ruimte bied om te gaan experimenteren. Als je geen werkende basis hebt kun je nooit fatsoenlijk experimenteren, want je basis vangt al niet...

Je moet als ervaren visser niet vergeten dat mensen die beginnen de dingen die jij voor de hand vind liggen gewoon niet weten/snappen/inzien.
Gebruik je verstand aan de waterkant.
Marcel Mos
Berichten: 256
Lid geworden op: 03-11-2004 01:21
Locatie: Zwartewaal
Contacteer:

13-09-2007 11:45

Mooi topic.

Alleen het verhaal met die zoekfunctie wordt ik weleens moe van.
Het wordt al snel geroepen.
Bijna alle facette van de karpervisserij zijn de revue hier al eens gepassert.
Dat hou in dat je een dood forum hebt voor de rest.
Alles is wel wat te vinden via de zoek functie.

[b][i][u]Maar[/u][/i][/b] het meeste is alweer achterhaald en zijn weer nieuwe snufjes ,methodes en thechnieken voor.
Zie je een topic en heb je zelf geen zin om te andwoorden...zeg dan ook gewoon niets.
En kom niet telkens terug met een replay zo van...Er is ook een zoekfunctie hoor.

Dat is storend en komt allerminst aardig over.
Dan kan je mijns inziens beter niets zeggen.

Verder zie ik de laatste tijd telkens de topics op het zelfde uitlopen.
Het verkondigen van een standpunt tegen een karper organisatie.
Ze zeggen wel eens dat je mensen de vrijheid van mening moet blijven geven.
Maar als ze daar niet mee om kunnen gaan mag er van mij best in gegrepen worden.
Vrijheid mag..maar laat niet elk topic vervuilen door die menigs vertoning.

verder lees ik dit forum nog steeds vaak...dus het is niet zo dat ik maar plannen had me rug ernaar toe te keren.

Einde preek van mij.

Hoop nog vele leuke discussie te voeren hier.

Marcel :wink:
Een dag niet gevist = een dag niet van de natuur genoten.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

13-09-2007 12:33

Marcel,

Er is niks op tegen om een reactie te plaatsen in een ouder topic over hetzelfde onderwerp. Toont in elk geval dat je gezocht en gevonden hebt.

Het is toch wel storend als hetzelfde topic geopend wordt als een al lopend topic. Soms zelfs binnen een uur na starten van een topic komt de volgende met hetzelfde.

Als een topic al langere tijd ten ruste is, kan het best opnieuw natuurlijk. Maar als een enkel berichtje dat dan wijst op de aanwezigheid van de zoekfunctie al zo storend is, vraag ik mij weer af hoe laag de irritatiegrens is.

Voor de rest kan ik alleen maar toevoegen dat ik soms wens dat forumleden zich ook wat minder zouden laten uitlokken. Maar dat is lastig. Ik weet het. :D

Of het forum nuttig is kan niet ter discussie staan met op dit moment 313 berichten voor de afgelopen 24 uur. Hetgeen zeker geen top score is.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Tibor Peters
Berichten: 321
Lid geworden op: 14-10-2006 00:48
Locatie: Roden

13-09-2007 13:38

Kijk als het het zoveelste topic is over iets simpels kan ik me de irritatie voorstellen. Dat is namelijk hetzelfde als iemand die om het uur precies het zelfde vraagt. DAt is vermoeiend en daar raakt zelfs de beste zwaar geirriteerd van. Maar soms gaat het wel heel ver.. Misschien kunnen we tussen de regelementen zetten:
Geen enkele vraag is dom, sommige antwoorden zijn dat wel
zometeen durftr niemand meer iets te vragen. Das toch idioot? Aan de andere kant, het is wel weer een mooie afspiegeling van de maatschappij. Steeds minder tolerantie, nederlands van de meeste jongeren gaat zwaar achteruit, en jong respecteerd oud niet meer. Is dit een goede zaak?? Maar het gebeurt. Misschien als we meer moderaters aan stellen die actiever ingrijpen geen verwijt. Op andere forums is het vaak snel gedaan met het offtopic gelul als het snel verwijdert wordt. Het is in ieder geval minder storend.


Tibor
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

13-09-2007 14:06

Tibor CS het is ondoenlijk om strak op te treden, bij iedereen is de tolerantiegrens anders.
Ik haal meer tekst weg dan ik uiteindelijk plaats omdat ik minder snel word met de enterknop.

Ook dit forum is een afspiegeling van de maatschappij met - helaas - de daarbij horende randverschijnselen.

Vissers die onder hun reacties pochen met een dikke dertiger en dan vervolgens de meest elementaire vragen gaan stellen.
Vissers die in een paar weken van vragers naar antwoorders gaan omdat ze een vis hebben gevangen.
Vissers die beginnersvragen hebben over aas en na enkele weken zelf de vragen gaan beantwoorden.
Vissers die een aassponsor krijgen en die dan plotseling dat ene merk geweldig vinden.
Vissers die op een MSN- / chatachtige manier onderling hier het forum staan te vervuilen.
Vissers die enz. enz.

Dat is bij mij in ieder geval een hoge ergernisfactor.
Vissen is een hobby, geen religie!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

13-09-2007 14:11

Kees, ik vraag mij af of het nut van dit forum af te leiden valt uit het aantal geposte berichten?
Wat meer tolerantie t.a.v. elkaar en soms een minder kort lontje zou al een heleboel schelen.
Persoonlijk vind ik dat de leeftijd (en daarnaast ook de woonplaats) in het profiel verplicht zou moeten zijn, dit om enigszins te weten op wie je reageert en soms ook hoe te reageren.
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

13-09-2007 14:28

Douwe Bijlsma schreef:Vissers die een aassponsor krijgen en die dan plotseling dat ene merk geweldig vinden.
Dat is bij mij in ieder geval een hoge ergernisfactor.


Douwe,

Geloof me, er zijn er ook, en dat zijn idd uitzonderingen, die een merk geweldig vinden en LATER dat merk mogen gaan testen... :wink:

Gr,
Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

13-09-2007 14:36

Dennis uitzonderingen bevestigen de regel.
Jou merk, onder censuur, is ook niet heiligmakend, zou het wel zo zijn zat Mitsz allang op een tropisch eiland met een drankje in de hand te kijken naar al het schoons.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

13-09-2007 14:41

Douwe Bijlsma schreef:Tibor CS het is ondoenlijk om strak op te treden, bij iedereen is de tolerantiegrens anders.
.


Waarom Douwe is het ondoenlijk? Er zijn/worden regels opgesteld en daar heb je je gewoon als gebruiker aan te houden. In de maatschappij heeft ook ieder zijn eigen grens, maar je hebt je te houden aan de regels die er gelden. Tuurlijk zijn er mensen die dit soort dingen overtreden, en als ze gepakt worden dan worden ze gestraft. Gewoon harder optreden. De eerste tijd zullen de beheerders/mods het een stuk drukker krijgen maar op den duur heeft iedereen het wel door en zal de tendens op het forum wel veranderen.

Ik ben zelf beheerder op het Unofficial FC Groningen forum, en let wel we praten hier over voetbal supporters :wink: , op dat forum wordt er toch een stuk respectvoller met elkaar omgegaan, en dat voor voetbal supporters. Het kan dus wel.
Er zijn hier dan ook gewoon strenge regels van toepassing.

Het gros van de mensen die zich op het carpboard aanmeld heeft nog nooit de forum regels gelezen volgens mij. Op het groningen forum moet je na aanmelding en goedkeuring door een beheerder eerst naar het topic forumregels/regelementen. In dit topic moet je een akkoord geven dat je de regels hebt gelezen, doe je dit niet dan kun je verder nergens posten. Dan is iedereen op de hoogte van de regels en kun je ook gewoon goed hard optreden. Het zal de eerste tijd druk zijn, maar dat neemt met de tijd af. En anders gewoon een paar extra beheerders/mods erbij in trekken.

Ik merk aan mezelf ook dat de tenneur op het carpboard me niet meer aan staat en dat ik daardoor nog maar heel weinig kijk op het forum, laat staan posten.
En het kan zo mooi zijn, hopen dat dat het ook weer word.

Gr.
E.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

13-09-2007 15:26

Ik heb nog wat andere ervaringen met een forum waar het op een gegeven moment ook wel de spuigaten uit liep. De moderators hadden op een gegeven moment veel te veel werk aan die "zinloze" opmerkingen (antwoorden)

Op een gegeven moment werd er een zin in de forum regels geplaatst
Door gebruik te maken van het ................ forum verklaar je akkoord te gaan met de voorwaarden en regels, en je hier strikt aan te houden.

Daarna werdt er voor een korte tijd streng op getreden met betrekking tot het onderwerp waar dit topic over gaat.

Gevolg:
> In het begin veel werk maar het was een kwestie van africhten.
> Nu is dat gedrag een stuk minder

Ik zeg niet dat het "het ei van columbus" is maar alle beetjes helpen volgens mij. En zo zullen er wel meer mensen met iedeeën zijn.
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

13-09-2007 18:15

Eddy ondoenlijk omdat de grens bij iedereen anders ligt.
Wanneer je denkt dat huisregels enz. helpen zit je ook mis dat moet nu ook al en ze trekken zich er niets van aan.

Raymon africhten???? waar heb je het in godsnaam over, denk je nu heus dat je de mensen hier af kunt richten??
Jij verdwijnt hier dan eerder heel teleurgesteld dan dat het hier gaat werken.
Ik blijf van mening dat juist de tolerantie van de modereters dit forum laat leven zo het nu leeft.

Het ligt niet aan het forum het ligt aan de bezoekers.
Volgens mij worden de dingen omgedraaid.

Ken je de huisregels hier wel???? ik denk het niet!!
Dit staat er namelijk al zolang het forum bestaat:

Om het forum leuk en functioneel te houden, is er een aantal regeltjes waar iedere gebruiker zich aan dient te houden. Door te posten in de Carpboard Forums ga je automatisch akkoord met deze regels. Mocht je je niet aan deze regels houden, dan hebben de beheerders het recht om je post te wijzigen of verwijderen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

13-09-2007 18:54

Was de titel niet beter geweest als er gestaan had,

Het nut van een Forum ?