Het nut van dit forum.


Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

13-09-2007 19:53

Ik kan me in grote lijnen vinden in dit stuk tekst.




Kees Verheij schreef:Op zich ben ik het grotendeels met jullie eens, maar het forum wordt ook vaak verziekt door mensen die allerlei onzin spuien en zonder te weten hoe het forum werkt (zoekfuntie!) ervan alles op gooien en dan een antwoord verwachten, het liefst binnen het uur, als je tussen de regels door leest. Men ziet vanaf de snelweg of op google earth (nog makkelijker, hoef je je luie stoel niet voor uit) een water en daar wil men dan alles van weten, liefst op de vierkante meter nauwkeurig en dan te te gebruiken aassoort en rig erbij, alsmede het complete bestand.

Zelfs iets opzoeken, uitzoeken, pionieren (voor mij de essentie van het karpervissen) is er voor veel mensen niet meer bij en dat wekt ook bij mij wel eens irritatie op.
Karpervissen is zoveel meer dan een hengeltje uitgooien op een voorgekauwd stekje en dan maar een visje vangen.

Ook worden er soms kleinere, kwetsbare wateren op het board "gegooid" en aldus in de bekendheid gebracht. Zit daar een mooi bestand op dan kan het er wel eens veel te druk worden met alle narigheid van dien en daar zit je als "local" niet op te wachten.

Kortom, er zit een keerzijde aan de medaille.

Groet,
Kees


Kees Verheij schreef:
remon van dusschoten 2 schreef:oja voor ik het vergeet sorry voor de spelfouten of punten en comas.Bel me eens voor een klus merk je verder niks alleen je portomonee heeft een knappe deuk opgeleverd.lang leven de werkhanden


Remon, die comas veroorzaakt je die ook met je werkhanden? 8)

Zonder gekheid, als je niet zo goed bent in spelling, iedere PC heeft de mogelijkheid tot spellingscontrole. Veel fouten komen ook voort uit gemakzucht, een algemene ziekte waar vooral de jeugd aan lijdt!

Ik stoor me echt niet aan een d , t of n te weinig, maar als je soms die msn taal hier ziet :o .
[/b]

En Douwe slaat de spijker ook op de kop.

Het opscheppen, het merkengeil zijn en dan vooral het afkraken van de "minder" merken werkt op mijn bloeddruk/

Spelfouten zal me de reet roesten. Maar laatst kwam ik 2 of 3 keer van één persoon -tauw- tegen ipv touw. Dat vind ik bedroevend erg.

Overigens ben ik na de aanschaf van mijn 1e pc opnieuw gaan leren schrijven. Puur en alleen omdat Word alles rood onderstreepte.....en dat is best erg.

Disleksie daar gelaten!

Het nut van een forum:

Het nut is om discussie te voeren, info uit te wisselen of puur voor de fun.

Helaas moet je ook kunnen incasseren als je mening afwijkt van de meute. Kan je dat niet....ben je niet geschikt voor discussie, slaan is dan je ding.

Dus egt wel ff vreet gaaf duh!!
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

13-09-2007 20:10

Rob de Boer schreef:Spelfouten zal me de reet roesten. Maar laatst kwam ik 2 of 3 keer van één persoon -tauw- tegen ipv touw. Dat vind ik bedroevend erg.


Nou Nou dankje wel om mijn type fouten zo te benadrukken, mijn speling is idd soms erg slecht, maar het gaat er om dat je snapt wat er staat niet dat je onzin uitkraamt.

Spellings controle is soms handig kees, maar ik ga niet voor elk stukje tekst die ik uit kraam elke keer spelings controle doen.
Geen zin en tijd voor, moet nog meer mensen verblijden met mijn meestal zinnige inbreng. :wink:

Met vriendelijke en soms fouten makende groeten.

Kenny Willems.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
henry de klein
Berichten: 104
Lid geworden op: 01-03-2006 23:26
Locatie: Sappemeer

13-09-2007 20:10

Zelf vind ik niet dat de verantwoordelijkheid compleet kan neergelegd worden bij de morderators/beheerders. Tuurlijk moeten ze er zijn om uitspattingen in de gaten te houden. Maar een beetje normaal mens, kan toch zelf wel inzien of zijn/haar posting correct is om te plaatsen. Ikzelf ben ook weleens de mist ingegaan, vooral in het begin om dingen cynisch neer te zetten. Echter het nadeel is dat de mensen je niet zien en het met hun eigen interpertatie lezen. Hierdoor kunnen weleens misstanden ontstaan.

Kees,

Tuurlijk zit er altijd een keerkant aan de medaille. Dat ben ik helemaal met je eens. Ook met je argumenten, maar ik wou deze kant eens belichten.

Wil,

Ikzelf ben niet actief op andere forums, Dus weet ook niet hoe het daar aan toe gaat. Uit andere postings maak ik tot nu toe uit dat het daar iets anders aan toegaat. Maar vandaar dat de titel zo is, en ik heb het ook over dit forum en geen andere.

Waar ik me over verbaas is hoe relaxed eigenlijk alle vissers zijn die ik tegenkom aan de waterkant, en als ik dan hier weleens op het board kijk en hoe er word gecommuniceerd vind ik dat een wereld van verschil.

Groet'n,
Henry.

P.s Eddy, binnenkort is mijn woonplaats ook Sappemeer :D Misschien kom ik je dan nog wel tegen aan de waterkant :lol:
Vissen is net als pissen, Je moet gewoon!
Hans Wikkerink
Berichten: 228
Lid geworden op: 23-08-2006 10:58

13-09-2007 20:17

Ergenissen genoeg,
Bedrijven aanvallen zonder dat men hier goed beargumenteerd klaarheid van zake geven, in dit geval pure broodroof.Belachelijk dat hier zeer beperkt word ingegrepen.

Gesponsorde mensen bijvoorbaad afkraken omdat ze gesponsord zijn,let wel in deze groep is veel kennis,deze laten dit board allang voor wat het is en bezoeken het allang niet meer, zou ik ook niet doen. Of ze bezoeken het nog maar zijn de laatste die informatie weggeven.

vragen stellen over een bepaald water bv mag je hier nachtvissen?
het antwoord luit ja,vervolgens is men niet tevreden omdat de vraagsteller vindt dat zijn antwoord niet wordt beantwoord?

Het beperkte vermogen van mensen,verenigingen of bepaalde vriendengroepen die elkaar hier afzagen tot op de enkels terwijl ze eigenlijk hetzelfde willen.

Dit is tot nu toe een kleine samenvatting van wat tot nu toe in mij opkomt aangezien ik net terug ben van enkele dagen heerlijk te hebben gevist met aan hetzelde water zeer aangename medevissers met wederzijds respect voor elkaar.
Laatst gewijzigd door Hans Wikkerink op 14-09-2007 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

13-09-2007 22:03

Ik denk zelf dat dit een eeuwig discussie punt zal blijven.
Ik hoop alleen dat het ooit zal veranderen

(En om even terug te vallen op een eerder bericht)
Ja Douwe ik kan deze forum regels wel. (Zijn namelijk bijna bij elk forum hetzelfde)
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

13-09-2007 22:35

Ik dacht altijd dat zo'n forum bedoeld was voor het informeren van mensen en om kennis en ervaringen te delen, maar soms lijkt het hier meer op Irak, waar de talibanstrijders de topic's platbombaderen, en dan vervolgens de jeugd er de schuld van geven, om vervolgens die gene zijn mailbox vol te spammen, en dan met een voldaan gevoel de pc weer afsluit, zo ga je niet met elkaar om, laten we het netjes houden, en forum en de leden in hun waarden laten.
Mvg, Janieck
Gebruikersavatar
Maarten Eldering
Berichten: 132
Lid geworden op: 02-08-2003 02:00

13-09-2007 22:40

Ik kan aan diegene die zich aan anderen ergeren maar één advies geven, gewoon over al de onzin heen lezen en de positieve/leuke dingen uit het forum pikken.

Ik heb ook op andere forums (of is het fora?) gezeten en daar was het precies hetzelfde; veel onzin gelul, msn-taal, betweterigheid etc. Op het ene forum is dit erger dan het andere. Aangezien er binnen de karpervisserij (voor sommige) 'grote' belangen meespelen zul je deze negatieve kanten van het forum altijd blijven houden.

Ik ben er inmiddels immuun voor geworden en weet de scroll button op mijn muis dan ook goed te vinden.

Greetz,
Maarten
Enjoy..............just being there
henry de klein
Berichten: 104
Lid geworden op: 01-03-2006 23:26
Locatie: Sappemeer

13-09-2007 22:53

Hans Wikkerink schreef:Ergenissen genoeg, het willekeurig weghalen van teksten die binnen de huisregels vallen omdat de heren modderators toevallig bevriend zijn met deze of gene.

Bedrijven aanvallen zonder dat men hier goed beargumenteerd klaarheid van zake geven, in dit geval pure broodroof.Belachelijk dat hier zeer beperkt word ingegrepen.

Gesponsorde mensen bijvoorbaad afkraken omdat ze gesponsord zijn,let wel in deze groep is veel kennis,deze laten dit board allang voor wat het is en bezoeken het allang niet meer, zou ik ook niet doen. Of ze bezoeken het nog maar zijn de laatste die informatie weggeven.

vragen stellen over een bepaald water bv mag je hier nachtvissen?
het antwoord luit ja,vervolgens is men niet tevreden omdat de vraagsteller vindt dat zijn antwoord niet wordt beantwoord?

Het beperkte vermogen van mensen,verenigingen of bepaalde vriendengroepen die elkaar hier afzagen tot op de enkels terwijl ze eigenlijk hetzelfde willen.

Dit is tot nu toe een kleine samenvatting van wat tot nu toe in mij opkomt aangezien ik net terug ben van enkele dagen heerlijk te hebben gevist met aan hetzelde water zeer aangename medevissers met wederzijds respect voor elkaar.


Hans,

Fijn man dat je lekker hebt zitten vissen, ik moet nog een weekje wachten.. Ik ben het niet helemaal met je eens. Als je gesponsord word of werkt voor een bedrijf sta je in mijn ogen achter de visie van het bedrijf. Juist dan zou je je op dit soort forums moeten begeven, zeker dit forum als het bedrijf met karpervissen te maken heeft. En dan de discussie aangaan, als er zoveel kennis aanwezig is kunnen ze ook overtuigend zijn in topics. Je eerste opmerking heb ik geen ervaring mee, dus zou niet weten of modderators dit soort dingen doen. Verder denk ik dat de verantwoordelijkheid teveel bij andere mensen word neergelegd, in plaats van dat mensen eerst zelf eens nadenken.

Groet'n,
Henry.
Vissen is net als pissen, Je moet gewoon!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

13-09-2007 23:04

Hans ik zal tussen jou punten mijn antwoorden geven.

Hans Wikkerink schreef:Ergenissen genoeg, het willekeurig weghalen van teksten die binnen de huisregels vallen omdat de heren modderators toevallig bevriend zijn met deze of gene.

** Slaat helemaal nergens op ik weet zeker dat de moderaters zich daar niet mee bezig houden, grote ONZIN dus!!!!

Bedrijven aanvallen zonder dat men hier goed beargumenteerd klaarheid van zake geven, in dit geval pure broodroof.Belachelijk dat hier zeer beperkt word ingegrepen.

** Kom eens met bewijzen of voorbeelden waar hier broodroof gepleegd wordt!! Wederom GROTE ONZIN!!

Gesponsorde mensen bijvoorbaad afkraken omdat ze gesponsord zijn,let wel in deze groep is veel kennis,deze laten dit board allang voor wat het is en bezoeken het allang niet meer, zou ik ook niet doen. Of ze bezoeken het nog maar zijn de laatste die informatie weggeven.

** Het is niet één op één dat de zogenaamd gesponserde vissers ook veel kennis hebben, objectief zijn ze - op een enkele uitzondering na - in ieder geval NIET!!

vragen stellen over een bepaald water bv mag je hier nachtvissen?
het antwoord luit ja,vervolgens is men niet tevreden omdat de vraagsteller vindt dat zijn antwoord niet wordt beantwoord?

** Punt voor jou vaak zie je dat een vraag te eenzijdig is opgesteld en verwachten ze een uitgebreid antwoord.

Het beperkte vermogen van mensen,verenigingen of bepaalde vriendengroepen die elkaar hier afzagen tot op de enkels terwijl ze eigenlijk hetzelfde willen.

** Wederom een punt voor jou, vaak is het een kwestie van mannetjes die de grootste willen hebben.

Dit is tot nu toe een kleine samenvatting van wat tot nu toe in mij opkomt aangezien ik net terug ben van enkele dagen heerlijk te hebben gevist met aan hetzelde water zeer aangename medevissers met wederzijds respect voor elkaar.

** Leuk voor jou dat je een mooie sessie hebt gehad, persoonlijk kom ik liever niemand tegen als ik zit te vissen.

Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

13-09-2007 23:48

Douwe ik heb je PB ontvange ge er mee aan de slag.Wat ik wel kwijt wil is dat een ieder de kans moet krijgen door dit forum,geholpen moet kunne worden.Dat kan ook mar niet iedereen weet dat.Zo kom ik van LTS b nivea.Kan je toch zeker niet verwachten dat ik op papier op kan boksen tegen een havo of hoger opgeleide.Op papier of hier op hetg board,kost mijn al moeite om dit stukje tekst te schrijven.wel vidt ik dat je dan wel een kans verdien en dus een normaal antwoord mag verwachten als je een topic open


met een b nivea kun je echter wel slagen als het op ondernemen aan komt
ben blij dat ik daar geen schrijf vaardig heden voor nodig heb als je handen mar goed staan


punt wat Aart Lokhorst aan haalt van leeftijd en plaats verplicht vindt ik super.weet je in iedergeval waar je mee te maken heb.Toen ik 15 was was er met mijn ook geen goed gare te spinne.je meen dat je alles weet mar ben zo arm als het er op aan komt.Laten we met deze leeftijd groep dan ook rekening houden.gewoon met verstant op reageren.en dan hopen dat er met verstand terug gerageerd word


kijk je hoef niet overal op te reageren.mar als je het doet doe het dan wel met eeniog respect voor de topicstarter.staat het je niet aan laat het varen
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
henry de klein
Berichten: 104
Lid geworden op: 01-03-2006 23:26
Locatie: Sappemeer

14-09-2007 00:04

He remon,

Ben het helemaal met je eens! Trouwens kun je als lager opgeleide zoals jij dat zegt wel degelijk tegen hoger opgeleide mensen op. Misschien niet taaltechnisch gezien, maar wel degelijk sociaal gezien. Ken mensen met een hele hoge opleiding maar kunnen nog geen "normaal"praatje met je voeren, puur omdat zij dat niet beheersen. Het is maar net waar jij je waarde aan hecht :D

Groet'n,
Henry.
Vissen is net als pissen, Je moet gewoon!
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

14-09-2007 09:03

Hm, hoger opgeleiden die opeens wel Nederlands beheersen?

Indien iemand vanaf het basisonderwijs naar een Havo of VWO doorgroeid zal er best meer aandacht zijn voor taal. Ik ben echter ook zo'n hoog opgeleide maar ik heb de lastige weg gevolgd van technische opleidingen lts,mts,hts uni. Helaas ben ik totaal niet gevoelig voor de Nederlandse taal, een d of een t op het einde het is mij om het even, heeft gewoon in mijn grijze cellen geen enkele bestaanrecht.

Dan nu nog even over het forum zoals bedoeld in door de topicstarter.

Respect is in de samenleving gewoon ver te zoeken, dat zal hier over het algemeen hetzelfde zijn. Wat mij wel weer opvalt is dat mensen die zeggen erg last te hebben van dit fenomeen, zichzelf telkenmale wel schuldig maken aan denigrerende opmerkingen etc. Niemand in het bijzonder overigens.

De zoekfunctie:

Wel eens een gezegde gehoord over door de bomen het bos niet meer zien. Probeer zelf, als nieuwe gebruiker, maar eens een zoekfunctie te gebruiken. Op een willekeurige zoekopdracht krijg je ontzettend veel hits, mede doordat mensen de meest bizarre zaken in hun onderschrift hebben staan. Het is dus bijna ondoenelijk om daaruit de juiste topics te halen die jij wilt lezen.

Ik hoor de goegemeente mompelen "Dan zoek jij niet goed", KLOPT! helemaal mee eens ..... maar, er is altijd een maar.

Als beginneling kan ik waarschijnlijk niet zo goed zoeken, domweg doordat ik de juiste zoektermen niet kan bedenken. Merendeel van de zoektermen zijn "slang" ofwel termen die nagenoeg uniek in deze sport voorkomen en alleen worden gebruikt door Karpervissers. Hoe kan ik, als beginneling, deze termen weten?

Een kleine terugval op het taalgebruik.
MSN taal, snap ik niet ik kan er niets mee ben ik waarschnijnlijk alweer te oud voor :o . Maar de schrijvers in MSN taal moeten begrijpen dat als wij het niet begrijpen wij geen correcte antwoorden kunnen geven.

Normaal Nederlands, maar met schrijffouten.
Ik ben ook geen voorstander van de spellingscontrole, maar als jij een antwoord op jouw specifieke vraag wilt is het waarschijnlijk beter om de spellingscontrole wel te gebruiken. Hoe beter jouw vraag, hoe sneller het correcte antwoord. Als ik echt moet gaan nadenken over wat iemand vraagt, dan is de kans dat ik het goede antwoord geeft kleiner aan het worden.

Volgens mij moeten wij allemaal eerst eens tot 10 leren tellen voor wij op de send knop klikken.

Met verbijsterde groet

Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Hans ter Haar
Berichten: 389
Lid geworden op: 22-02-2007 10:30
Locatie: Tricht

14-09-2007 09:50

Hoi Marc ben het met je eens,

Ik heb 2 ( bijna 3) universitaire titels, maar niet in Nederlands, en van huis uit dyslectisch, dus d’s t’s en spelling ? Op mijn werk heb ik dat ondervangen door een hele goede secretaresse in dienst te nemen.. Waar ik maar mee aan wil geven dat intelligentie en een perfecte spelling niets met elkaar te maken hebben.

Vaak wordt er in een discussie op de man gespeeld, en draait dit uit op het aantonen dat de ander geen gelijk heeft (lees dom is) want kijk maar hij kan niet eens spellen. Dan gaat het ook niet meer om de inhoud.

We zouden eens moeten proberen om met elkaar de discussie aan te gaan, zonder de ander er van te overtuigen dat jij als enige de wijsheid in pacht hebt.

Heerhugowaard? Maatje van mij woont tegenover de goudenkarper Ursem.... mooi vissen daar.

Groet,

hans
Experience……
Is not what happens to people.
Its what people do
With what happens to them.

http://www.vismaten.nl
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

14-09-2007 10:18

Heren,

Altijd weer nuttig om de meningen van de meeste posters te lezen. Uiteraard volgen wij topics als deze met veel interesse.

Mijn persoonlijke mening is hier door diverse anderen al genoemd.

1.) Toon respect voor elkaar. Ga elkaar niet afzeiken, en als je kritisch wil zijn probeer dat dan positief opbouwend te doen en niet negatief afbrekend.

2.) REAGEER NIET als je een topics niks vind of er niks zinnigs te zeggen hebt, gewoon NIET posten dan, behalve natuurlijk in koffietafelpraat :D .

3.) Als je toch reageert probeer dat dan zo positief mogelijk te doen. Domme vragen bestaan niet.. domme antwoorden wel!!
Het scheelt zoveel gezeik en off topics post als je gewoon positief antwoord probeert te geven op topics waarop je reageert.

4.) Als je boos bent.. tel tot 10 of 20 of 100 voor mijn part voor je op Verzenden drukt.
Ook dit scheelt zoveel gezeik!

Volgens mij kan het zo eenvoudig zijn om een forum voor zoveel mogelijk mensen leuk te houden. Door simpel weg wat meer bovenstaande gedrags en fatsoensnormen rekening te houden.

Gelukkig zie ik bij een groot aantal dezelfde punten terug..
Laten we allemaal proberen er wat van te maken.. alleen ons lukt het niet..

Vr.Gr.,

Bertil
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

14-09-2007 10:21

Grammaticabeheersing en uitdrukkingsvaardigheid is niet hetzelfde hoor. Maar gebrekkig taalgebruik is hooguit storend en nog niet de aanleiding tot al te heftige discussies. Leesvaardigheid en inlevingsvermogen van de lezer is waar het doorgaans mis gaat. Dat zal inderdaad wel een afspiegeling zijn van de huidge samenleving. Men gunt zichzelf de tijd niet meer.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

14-09-2007 10:27

janieck

Als grote mensen een discussie voeren dan horen de kinderen stil te zijn.
Jou opmerking slaat werkelijk nergens op.

Dit is in mijn ogen ook 1 van de problemen van dit forum.
Die pubertjes die denken alles te weten met hun 14 of 15 jaar en alleen maar onzin uitbleren

(NIET ALLEMAAL OVERIGENS) :wink:
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

14-09-2007 10:42

.
Marc Schrikkema schreef:...heel verhaal...


Marc,

Leuk en aardig allemaal maar voor beginners bestaat er toch niet voor niets de beginnershoek?

We zijn toch allemaal onderaan de ladder begonnen?

Nu in de tijd van internet wordt alles achter het beeldscherm en toetsenbord uitgezocht i.p.v aan de waterkantl lijkt het.

Je moet je voorstellen dat als onervaren mensen zich plots gaan mengen in discussies en dingen neerzetten die totaal nergens op slaan, of uitlatingen doen die totaal nergens op gebaseerd zijn, dit weleens wat ergernis kan opwekken bij medeboarders.

De tendens is toch wel dat de mensen waarvan we allemaal, of toch een hele hoop, wat op kunnen steken het vrij snel gezien hebben op dit board.

Als zo iemand z'n (ongezouten) mening geeft wordt dit dikwijls verkeerd (lees persoonlijk) opgevat en wordt zo iemand voor alles uitgemaakt wat niet mooi is.

Logisch dat zo iemand het hier dan snel heeft gezien.

Jammer want persoonlijk vind ik dat het hier de laatste tijd nogal ontbreekt aan discussies die technisch inhoudelijk enige diepgang hebben zonder dat er volledig offtopic in wordt gezwamt of dat mensen zich persoonlijk aangevallen voelen omdat zij het anders doen of er anders over denken.

De meeste discussies die ik de laatste tijd en waarin nog redelijk gepost wordt lees hebben een politieke aard danwel politieke tint, over het vissen zelf en daarmee verbonden aspecten wordt tegenwoordig nauwelijks meer gediscussieërd.

Op zich misschien niks mee mee, alleen aan mij niet echt besteed en wellicht aan een hoop anderen ook niet?
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

14-09-2007 10:50

Politieke aard en tint zou een reden moeten zijn om het topic te verwijderen, aan de andere kant heeft het mij soms wel een idee gegeven hoe iemand in elkaar steekt en ik pas mijn reacties naar dat soort personen aan.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

14-09-2007 11:15

Douwe,

Ik had het misschien wat moeten nuanceren, met politiek bedoel ik meer ethische aspecten als het gebruik van bewaarzakken, omgang met vissen, nachtvisverbod, betaalwateren, enz.

Dus geen tweede kamer politiek, meer "karpervisserspolitiek".
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Mark Wilmink
Berichten: 14
Lid geworden op: 16-11-2006 08:26
Locatie: Borne
Contacteer:

14-09-2007 12:03

Heren,

Er is al veel geschreven over het nut en onzin, etc. op dit board. Veel argumenten zijn goed onderbouwd een aantal andere niet.
De problematiek is volgens mij erg complex om er iets zinnigs over te zeggen en ik ga ook geen poging wagen.

Gezien de leeftijd van het board en het aantal berichten hierop is het misschien een keer noodzakelijk op het board op te schonen. Op die manier kunnen nieuwe gebruikers beter aan hun informatie komen. Het mooie hiervan is dat de ervaring aanwezig blijft doordat 'oudere/ervaren' gebruikers hierop hun bevindingen -opnieuw- posten.
Daarbij de kanttekening dat een aantal regels, zoals o.a. die Aart, opgenomen worden.
K. van den Herik

14-09-2007 12:40

NTIM
BSF
MMW
DILIIGAF
ZJSG?
LMNL
LATERZZZ

Klaas

Ik zal het nooit meer doen.... 1000 keer
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

14-09-2007 13:03

Voor de spelling gestoorde mensen onder ons. Wie heeft firefox? Met deze link

https://addons.mozilla.org/nl/firefox/d ... +tb+sm.xpi

kan je heel simpel een spellingscontrole toevoegen. Als je dan wat verkeerd intypt komt er gelijk een rode streep onder te staan. Je kunt dan met een rechter muisklik op die rode streep je fout corrigeren.

Ik heb hem zelf geïnstalleerd voor dit forum wat ik uiteraard een beetje triest vind. Men begrijpt best wat er staat en om heel eerlijk te zijn hier nogal wat mierenneukers. Gewoon wat minder zeiken en zeuren met zijn allen zal dit forum zeker ten goede komen. Want mensen die een foutje maken met typen worden hier gelijk zo hard op gestraft dat ze bijna niet meer durven te posten. Ik persoonlijk heb hier schijt aan. Een tweede ding is dat we elkaars mening moeten waarderen want niet iedereen denk over iets het zelfde. We hebben allemaal een eigen mening en laten we vooral zo houden anders word het een saaie bedoeling. Maar behandel elkaar met respect dat wil iedereen hier dus doe het dan ook niet bij een nader.

gr peter
vr gr peter
Hans Wikkerink
Berichten: 228
Lid geworden op: 23-08-2006 10:58

14-09-2007 13:05

Douwe Bijlsma schreef:Hans ik zal tussen jou punten mijn antwoorden geven.

Hans Wikkerink schreef:Ergenissen genoeg, het willekeurig weghalen van teksten die binnen de huisregels vallen omdat de heren modderators toevallig bevriend zijn met deze of gene.

** Slaat helemaal nergens op ik weet zeker dat de moderaters zich daar niet mee bezig houden, grote ONZIN dus!!!!

Bedrijven aanvallen zonder dat men hier goed beargumenteerd klaarheid van zake geven, in dit geval pure broodroof.Belachelijk dat hier zeer beperkt word ingegrepen.

** Kom eens met bewijzen of voorbeelden waar hier broodroof gepleegd wordt!! Wederom GROTE ONZIN!!

Gesponsorde mensen bijvoorbaad afkraken omdat ze gesponsord zijn,let wel in deze groep is veel kennis,deze laten dit board allang voor wat het is en bezoeken het allang niet meer, zou ik ook niet doen. Of ze bezoeken het nog maar zijn de laatste die informatie weggeven.

** Het is niet één op één dat de zogenaamd gesponserde vissers ook veel kennis hebben, objectief zijn ze - op een enkele uitzondering na - in ieder geval NIET!!

vragen stellen over een bepaald water bv mag je hier nachtvissen?
het antwoord luit ja,vervolgens is men niet tevreden omdat de vraagsteller vindt dat zijn antwoord niet wordt beantwoord?

** Punt voor jou vaak zie je dat een vraag te eenzijdig is opgesteld en verwachten ze een uitgebreid antwoord.

Het beperkte vermogen van mensen,verenigingen of bepaalde vriendengroepen die elkaar hier afzagen tot op de enkels terwijl ze eigenlijk hetzelfde willen.

** Wederom een punt voor jou, vaak is het een kwestie van mannetjes die de grootste willen hebben.

Dit is tot nu toe een kleine samenvatting van wat tot nu toe in mij opkomt aangezien ik net terug ben van enkele dagen heerlijk te hebben gevist met aan hetzelde water zeer aangename medevissers met wederzijds respect voor elkaar.

** Leuk voor jou dat je een mooie sessie hebt gehad, persoonlijk kom ik liever niemand tegen als ik zit te vissen.


Douwe goede beargumenteerde antwoorden.
Punt 1 heb ik verwijderd omdat ik deze onzorgvuldig heb verwoord mijn excuses kom er na het weekend op terug met de juiste mening.

Punt twee heb je gelijk dat dit niet 1 op 1 werkt met de kennis, maar stel iemand wordt gesponsord door een bollen fabrikant, en deze geeft zijn mening over bv haken rigs onderlijnen hoofdlijnen molens enz. wat niets met zijn sponsor te maken heeft. Lees ik in een aantal topics dat ze niet neutraal zijn(let wel hiermee wijs ik jouw niet aan). Dit is een veronderstelling op dat moment die niet onderbouwd kan worden, dit vind ik jammer want desbetreffende persoon geeft zijn vissie dan niet weer en juist deze lees ik net zo graag als de jouwe en haal tussen de regels door de voor mij intressante info.

Rest van de punten delen we want op het water waar ik gevist heb zat de dichst bijzijnde karpervisser op meer dan 2 kilometer dezen heb ik niet gesproken. Alleen gesprek gehad met 2 roofvissers omdat deze hetzelfde talut bevissen wouden als mij, deze heb ik gevraagd of ze de andere kant van het talut wouden gaan bevissen en ook hier geen probleem.
Helaas is het water niet van mij dus slechts 1 gesprek in 3 dagen en zonder problemen gevist.

Mvg. Hans
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

14-09-2007 18:40

Wanneer een forum je niet bevalt kun je net als op je TV weg"zappen".
Maar dan zie je dat er een aantal gebruikers zijn die overal wel een mening over hebben, al gaat 't over schoenenpoetsen.
Wat ik zelf het meest ergelijk ervaar is dat wanneer iemand een vraag stelt er veel te vaak alleen gereageerd word met: "hebben we al eens behandeld" "zoek 't uit" en meer van dat soort werk.
Als je er een te groot visser voor bent of het "niveau" reeds ontstegen bent ga dan gewoon naar een item wat je wel boeit.
Verder valt 't mij op er een paar zijn die voordurend voordurend in dictee vorm schrijven.
Leven en laten leven is hier op 't forum ver te zoeken.
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

14-09-2007 19:47

Kenny Willems schreef:
Rob de Boer schreef:Spelfouten zal me de reet roesten. Maar laatst kwam ik 2 of 3 keer van één persoon -tauw- tegen ipv touw. Dat vind ik bedroevend erg.


Nou Nou dankje wel om mijn type fouten zo te benadrukken, mijn speling is idd soms erg slecht, maar het gaat er om dat je snapt wat er staat niet dat je onzin uitkraamt.


Kenny Willems.


Kenny, het was één van de punten die me opviel. En waar ik wat over heb geschreven. Voor de rest was je tekst zeer leesbaar. Vergeef me :oops:

Tuurlek begreip ik wat er staad, maar het leesd erg vervelend.als mensen op dese manier schrijven.omdat ze er absoluut geen scheur om gefen hoe het er staad.

Maar vast staat dat deze zin een stuk beter leest, nietwaar Kenny. 8)

Overigens was het geen typefout maar een spelfout. Één keer mis oké, maar steeds dezelfde blijft spelling. :wink:

Uiteraard ben ik als bouwvakker geen taalwonder, ik maak zeker dezelfde missers als jij (of is het -dan- jij?)

Maar teksten als hierboven drijven mijn bloeddruk op.

Maar als ik echt héééél eerlijk ben, geen nieuwe regels en apparte hokjes voor oud en jong of iets in die geest.


Rob.