Gratis Karperblad


Plaats reactie
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

26-08-2007 12:10

In de topic papegaaien bekken heb ik mijn verontrusting uitgesproken over het technisch vermogen van jeugdige en recreatieve karpervissers om goede en veilige loodsystemen toe te passen. In de week die ik heb doorgebracht met 12 jeugdige KSN leden ben ik daar enorm van geschrokken. Gelukkig waren een aantal van die jongens wel goed bezig echter de helft van hen maakte grove fouten. Ondanks die fouten zag je dat ze het wel graag goed wilden doen maar de kennis ontbrak gewoon. Ze hadden wel ergens de klok horen luiden maar waar de klepel hangt was een ander verhaal. Ik heb daar de eerste dag safetyclips met antitangle tubing gezien waar boven de tube nog even twee loodjes waren opgeknepen. Leadcore leaders die op de hoofdlijn gemonteerd zaten doormiddel van een wartel en zelfs een clip die met het tailrubber naar de wartel was gemonteerd. Geheel andersom dus onbegrijpelijk! Daarnaast ook nog eens beschadigde lijnen die na een dril klakkeloos opnieuw werden uitgeworpen. Wat mij echter het meest is bijgebleven is dat ze producten monteerden waarvan ze niet eens wisten waar deze voor dienen. Leadcore omdat een vriendje dat ook gebruikte. Natuurlijk maakten de ervaren begeleiders dagelijks de mannen hierop attent maar wat had er kunnen gebeuren als wij er niet bij waren geweest? Ik ben die week met al die mannen gaan praten en heb hun gevraagd hoe het in godsnaam mogelijk is dat ze die fouten maakten terwijl er zoveel informatie voorhanden is. Denk aan de drie karperbladen of aan de vereningingsbladen zoals KSN en VBK. Als eerste kwam ik erachter dat ze in veel gevallen moeten kiezen om of een zak boilies te kopen en dus te kunnen vissen of een karperblad en dus niet vissen. Daarnaast denk ik zelf dat het schrijfniveau van de bladen voor velen gewoon te hoog is. De informatie die zij volgens mij nodig hebben is heel basic. Geen moeilijke hi-tech maar gewoon goed werkende bewezen systemen. Nu ben ik al een tijdje aan het brainstormen hoe ik deze grote groep zou kunnen bereiken want de klok staat op vijf voor twaalf. Er moet iets gebeuren als we over een aantal jaren nog mooie en gave vissen willen vangen.

Mijn idee is om een gratis te verkrijgen karperblad 60 pagina's in kleur uit te gaan geven die vol staat met techniek op hun niveau. 2 verhalen per uitgave en niet alleen maar succes stories. Het blad zal betaald moeten worden (doormiddel van advertenties) door de merken en groothandels omdat zij er veel baat bij hebben dat deze grote groep bereikt wordt. Ten eerste om hun handel voor de toekomst veilig te stellen en ten tweede omdat zij deze groep vissers anders nooit in een karperblad zullen bereiken. Het is dus een win win situatie. 50.000 stuks minimaal en dat 3 keer per jaar. Er komen geen advertenties in van winkeliers zodat er voor hun geen concurrentie ontstaat als zij het blad via hun winkel beschikbaar stellen. Ik hoop dat winkeliers wel de verzend kosten voor hun rekening nemen om de kostprijs zo laag mogelijk te houden. De winkeliers in ons land zijn niet allemaal technisch onderlegd om onervaren vissers advies te geven of hebben er de tijd niet voor. Dus ook voor hun is het weer een win win situatie.

Nu wil ik graag met jullie brainstormen wat jullie er van vinden en ook graag eventuele kritiek. Daarnaast ook ideeen voor het blad enz. Ik hoop dat er ook vanuit het bedrijfsleven reacties komen want ik ben benieuwd wat zij ervan denken. Zelf weet ik uit ervaring dat deze bladen er als koek ingaan. PB Products is er groot mee geworden. Wij maakten in het begin geheel zelf een primitief blad en gaven iedere dealer er een aantal. Binnen één dag waren ze meestal al op en konden we weer nieuwe opsturen. Want zeg nou eerlijk wie wil er nu niet lekker aan de waterkant een beetje leesvoer bij zich hebben. Ik ben zeer benieuwd naar jullie reacties en zal spoedig een haalbaarheidsplan maken.
Gr Piet
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

26-08-2007 12:29

Heeeeeel goed plan Piet!!!

Misschien is het een idee om het achterkantje steeds standaard te bedrukken met alle punten waar op moet worden gelet na de vangst, zodat de vis weer veilig en onbeschadigd teruggezet kan worden???

Als de vissertjes dit altijd voorhanden hebben, kunnen ze bij twijfel snel kijken wat ze doen moeten en/of na een x aantal uitgaven kunnen ze die handleiding dromen!!!

Toch zou ik graag van je willen horen, hoe je die problematiek met de producenten van de diverse systemen hebt bekeken:

Als je een systeem in de winkel koopt, staat er nagenoeg altijd een goede gebruiksaanwijzing bij... Of schort het daarin??? Uit ervaring weet ik dat als je bijvoorbeeld ergens een Multipack van haalt, je de eerste keer volgens het boekje monteert en vervolgens moet je verder vertrouwen op je geheugen omdat de verpakking zoek raakt... Nu is het voor de ervaren mensen niet moeilijk. Maar voor de jeugd???

M.a.w. is het ook een goed idee om te onderzoeken wat er op de markt is aan materiaal en de verpakking ervan en dit te belichten (in jouw uitgave) met als bonus een verslag naar de leverancier/producent waarin de knelpunten (als die er zijn) worden onderstreept zodat er bij een vervolgproductie rekening kan worden gehouden met een aanvullende of gewijzigde gebruiksaanwijzing of zelfs kleine aanpassingen in het product zelf?

Goed idee. Ik zou het zeker een kans willen geven!!!

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Henk Derks
Berichten: 217
Lid geworden op: 26-11-2006 21:02
Locatie: Hoogeveen

26-08-2007 12:33

piet,

geweldig initatief man, ben samen met mijn zoon al een tijd aan het bedenken hoe deze praktijken aan te pakken.
helaas ontbreekt het voor wat betreft veilige haken e.d. toch wat aan kennis, dus we zijn er nog niet helemaal uit hoe dit aan te pakken, maar dat het nodig is blijkt wel uit de meest vreemde systemen die je tegenkomt.
zoals je zelf al wat aangaf, hebben veel het geld er niet voor om wat fatsoenlijks aante schaffen, veel wordt wat geleend van vriendjes.
dat veel systemen visonvriendelijk zijn komt ook wel omdat het totaal niet leeft bij de beginnende categorie, ze staan er niet bij stil wat de gevolgen kunnen zijn, "een vis verspeelt, ja, dat is jammer", v
maar hier blijft het dat meestal wel bij.

we hebben hiet in Hoogeveen een fanatieke jeugdcommissie, dus hier moet iets mee te doen zijn, een infoavond of zo iets.

ben benieuwd op verdere reacties,

met vr. gr. henk
Gebruikersavatar
Martin Post
Berichten: 397
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Franeker

26-08-2007 13:53

Piet en anderen,

Buiten het feit dat dit een fantastisch initiatief is moet het probleem mijns inziens breder worden getrokken dan systemen en overige hardware. Want de basis van onze visserij begint natuurlijk bij een stukje kennis over de biologie van een karper en haar omgeving. Vanuit die basiskennis heb ik mijn visserij geleerd en leer ik het nog steeds. Ik denk dus ook dat we niet enkel moeten kijken naar de gebruikte systemen, haken, onderlijnen etc maar dat we bij de basis moeten beginnen bij dingen als voeding, ecologie, gedragingen etc. Volgens mij is daar ook al een goed boek over geschreven door Stef Michiels namelijk: Karperstarter. Ik heb het boek zelf niet gelezen hoor, maar naar ik heb vernomen is dit een prima basisboek voor de beginnende visser. Helaas heb je dan wel weer het knelpunt dat je hiervoor dik 20 euro moet neertellen! En daar zit inderdaad het probleem want zo’n glimmend pakje haken vangt immers direct vis, de kennis uit zo’n boek op de lange termijn natuurlijk veel meer maar wie staat daar in de beginjaren bij stil?

Het lijkt mij niet zo’n probleem om fabrikanten en groothandels te betrekken bij dit project. Zoals je zegt is het voor beiden een win win situatie. Voordeel is dat bij deze firma’s vaak ook wel de nodige kennis aanwezig is die je kunt gebruiken in het magazine. Bijvoorbeeld de aasfirma’s die het nodige weten over voeding en hardwarefabrikanten die de systemen, haken, veiligheidsartikelen ontwikkelen met een bepaalde filosofie en die je in zo’n magazine dus ook ter verantwoording zou kunnen roepen.

Uit ervaring weet ik dat het uiterst lastig is om de juiste doelgroep te bereiken. Daar ligt dus volgens mij ook de grootste uitdaging. Er zijn voldoende manieren om ze te bereiken maar om deze mensen te prikkelen en de kennis ook daadwerkelijk over te dragen en in de praktijk te laten uitvoeren....! Ik heb mijn twijfels maar met enkele brainstormsessies moet het vast gaan lukken.

Enkele concrete dingen wil ik deze week wel ventjes met je doorspreken maar daarover bellen we wel eventjes.

Succes en groetjes,

Martin
Thijs Lutters
Berichten: 349
Lid geworden op: 14-03-2006 15:19
Locatie: Noord Brabant/ Liessel

26-08-2007 14:13

Iedereen maakt foute als hij net met karpervissen begint.
En als er dan eens op internet gekeken word zien ze van alle soorten rigs, lood systemen enz staan.
Deze gaan ze dan vaak toepassen zonder dat ze weten of het wel veilig of niet veilig voor de vis is en hoe men het toe moet passen om het veilig te houden.
Ik vind dan ook dat er voor deze groep alles gewoon heel simpel uitgelegt moet worden, dit zou kunnen d.m.v een blad wat je zelf al zegt.
Maar er zal altijd een groep blijven die overal 'schijt' aan heeft en toch doet wat hij/zij zelf wil.

Gr Thijs.
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

26-08-2007 14:21

Lijkt me een goed plan !.
Want als ik sommige leeftijdsgenoten zie vissen dan kan ik er met mijn kop niet bij.

Voorbeeld 1 , Bij een vijver bij mij in de buurt vang ik een graskarper ik zet hem netjes en geheel ongeschonden terug. een week later vang ik de zelfde vis nog een keer 2 gespleten vissen, blind aan een oog en er ontbraken een groot aantal schubben.

Ik baal me dood , maar bedenk dan hoe moeten beginners weten hoe ze een vis rustig moeten houden en hoe reanimeer je een karper.
kijk als ik een boekje van bijvoorbeeld fox of vlemmix opensla dan zie ik bij elkaar 3000 producten ik weet wel aardig wat ik nodig heb, hoe moet een beginer met een beperkt buget dat zien.

Voorbeeld 2 , ik zie 2 vissertjes die hun ( Nylon ! ) lijnen op de kleine wielen onder een brug doorvaren om vervolgens onder een omgevallen boom te droppen,

Ik vertel ze dat er op nylon lijnen over zo'n afstand ( + 200m)verschrikelijk veel rek zit en dat ze de aanbeet niet eens door zullen krijgen terwijl de vis zich allang hopeloos heeft vast gezwommen.
Wat krijg ik als antwoord, Ik las in een boekje dat takken goede stekken zijn en die vissers zijn gesponsord hou jij je mond nou maar.


Wat ik ook belangerijk vind is dat er een basis is , beginnen met een bamboe stok , eerste hengeltje , eerste werphengel , eerste karperhengel , sparen voor een piepertje ..... Niet meteen dat gedoe van tegenwoordig ... ach dat karpervissen lijkt me wel leuk en pats daar staat een rodpod met 3 poken terwijl ze niet eens weten hoe ze de pieper aan moetenzetten.


Tja het zou geweldig zijn als er een boekje voor dat soort jongens zou wezen waar ze met eigen ogen kunnnen zien en lezen hoe het wel moet of hoe het beter kan.

Met Vriendelijke groet gerard
KSN
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

26-08-2007 14:26

Gerard Brondijk schreef:Lijkt me een goed plan !.
Want als ik sommige leeftijdsgenoten zie vissen dan kan ik er met mijn kop niet bij.

Voorbeeld 1 , Bij een vijver bij mij in de buurt vang ik een graskarper ik zet hem netjes en geheel ongeschonden terug. een week later vang ik de zelfde vis nog een keer 2 gespleten vissen, blind aan een oog en er ontbraken een groot aantal schubben.

Ik baal me dood , maar bedenk dan hoe moeten beginners weten hoe ze een vis rustig moeten houden en hoe reanimeer je een karper.
kijk als ik een boekje van bijvoorbeeld fox of vlemmix opensla dan zie ik bij elkaar 3000 producten ik weet wel aardig wat ik nodig heb, hoe moet een beginer met een beperkt buget dat zien.

Voorbeeld 2 , ik zie 2 vissertjes die hun ( Nylon ! ) lijnen op de kleine wielen onder een brug doorvaren om vervolgens onder een omgevallen boom te droppen,

Ik vertel ze dat er op nylon lijnen over zo'n afstand ( + 200m)verschrikelijk veel rek zit en dat ze de aanbeet niet eens door zullen krijgen terwijl de vis zich allang hopeloos heeft vast gezwommen.
Wat krijg ik als antwoord, Ik las in een boekje dat takken goede stekken zijn en die vissers zijn gesponsord hou jij je mond nou maar.


Wat ik ook belangerijk vind is dat er een basis is , beginnen met een bamboe stok , eerste hengeltje , eerste werphengel , eerste karperhengel , sparen voor een piepertje ..... Niet meteen dat gedoe van tegenwoordig ... ach dat karpervissen lijkt me wel leuk en pats daar staat een rodpod met 3 poken terwijl ze niet eens weten hoe ze de pieper aan moetenzetten.


Tja het zou geweldig zijn als er een boekje voor dat soort jongens zou wezen waar ze met eigen ogen kunnnen zien en lezen hoe het wel moet of hoe het beter kan.

Met Vriendelijke groet gerard


Volledig met je eens en dan meteen maar een paar foto's erbij van hoe je de vissen verziekt als je op de verkeerde manier vist. Gelijk goed duidelijk maken.

Vr gr peter
vr gr peter
Henk Derks
Berichten: 217
Lid geworden op: 26-11-2006 21:02
Locatie: Hoogeveen

26-08-2007 14:38

Herkenbare situaties Gerard,

voedselgedrag, stukje ecologie,mmmm, weet niet of de meesten hier wel zin in hebben.
ben het wel met je eens dat back to bases, het beste uitgangspunt is voor de visserij, maar de "jeugd" wil eigenlijk alleen maar een dikke vis vangen, tenslotte worden ze helemaal gek gemaakt door alle videos en foto"s en een hengelsportzaak. je schijnt dan pas ergens "bij"te horen, vraag me alleen niet waarbij.
de jeugdcomm. hier ter plaatse heeft een soort beginnerskoffertje gemaakt, waar wat beginnersmateriaal in zit, zoals; dobbertje, nylon, haakjes e.d.
met dit koffertje gaan ze op pad, en vervangen, al pratend met beginnende vissertjes hun hopeloos in elkaar gefrutselde tuigje.

misschien is dit een idee. probeer een groepje karpervissers ter plaatse zover te krijgen dat ze op deze manier te jeugd benaderen, en gratis hun systeem e.d. verbeteren.
misschien kan de KSN een brief opstellen waarbij ze de winkeliers vragen om produkten voor dit doel ter beschikking te stellen aan de plaatselijke
ja, geef het een naam, voorlichtingsbrigade :D .

gr.
peter andrae

26-08-2007 14:45

Mij lijkt het dat je het niet te ingewikkelt moet maken wil geen discussie opstarten maar ik weet niet of mensen het nou echt intressant vinden hoe een karper zijn voedsel opneemt,wij wel maar wij zijn maar een klein gedeelte van karpervissend Nederland.


Mensen willen vissen vangen en het liefst zo groot mogenlijk laten we nou eens goed beginnen en niet meteen van alles erbij halen,ben maar erg weinig karpervissers tegengekomen die over de aasopname van een karper praten in al die 30 jaar dat ik op karper vis,wel over rigs systemen en Martin als je ze vraagt waarom ze zo vissen blijven zij je het antwoord vaak schuldig omdat ze het zelf ook weer van een ander hebben gekopieert en de achterliggende gedachte van een systeem niet weten nog begrijpen.

Zo denk ik dat je bijvoorbeeld aangaande het drillen,het optillen van je schepnet met inhoud nog veel kan bereiken want ook met het optillen kun je vreselijke verwondingen aanbrengen bij een vis.

De afhandeling op de kant ook heel belangrijk,het afstrijken van de vinnen tijdens het scheppen of wegen ook een veel gemaakte fout door vele.

Hoe bevis je bepaalde wateren wat voor matriaal heb je nodig en hoe vis je het best.

Zo heb ik een bloedhekel aan uitroeiers puur omdat ze het vaak niet kunnen laten de grens te verlegen 100 mtr word 200 mtr en voor je het weet liggen ze vlak voor je voeten met alle gevolgen van dien voor de karper,ik denk dat Piet wel weet wat ik bedoel,ook hier schort het aan.

Daarom begrijp ik ook de AHV niet om dit weer toe te staan het is een doorn in mijn oog ook verenigingen maken zich schuldig zij zouden beter moeten weten,ik kan op bepaalde plekken niet vissen al zit ik er eerder ze varen die boot gewoon dwars over je plek en als je dan ziet waar ze hun rig plaatsen dan lopen de koude rillingen je over de rug,obstakselvissen heet zoiets :-? maar wel met 200 mtr nylon,ik hoef je niet duidenlijk te maken wat de gevolgen zijn,en zeg er niets van ze worden nog boos op je ook,kijk dus we zullen nooit iedereen bereiken want er loopt ook een groot gehalte aan klootzakken bij als ik zo vrij mag zijn het zo te zeggen.


Dan heb je nog een gedeelte wat niets met vissen heeft maar mee gaat met een maat om het huis te ontvluchten,en dan nog de zuipers nee die zullen we niet bereiken das een volk apart.


Bij de jonge karpervissers heb ik nog wel enige hoop.


Ook ik ben weleens op mijn bek gegaan omdat ik iets niet goed deed of niet de juiste spullen had ik heb er van geleerd en ik denk dat het daar om gaat.

Ik moet even mijn vingers laten rusten hihi,heb nog zoveel dingetje,s en ideetje,s maar dan heb ik een pagina vol en ik wou nog even vissen ook :wink:.
peter andrae

26-08-2007 14:55

Vind het ook een goed idee van Jacob om op elke uitgave op de achterkant de basisregels uit te leggen.

Laten we het het maar de gouden regels noemen :wink:.


Dan de systeemhoek waar je een complete handleiding krijgt met fotoos en uitleg en op wat voor soort wateren je deze inzet.

En misschien de in en outs van bepaalde wateren onder de loep nemen wat kan wel en wat moet je vooral niet doen.
Gebruikersavatar
Martin Post
Berichten: 397
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Franeker

26-08-2007 15:45

Henk,

In dit geval is de doelgroep helaas breder dan de jeugd. Er zijn immers heel veel beginnende karpervissers die het stadium jeugd inmiddels wel zijn gepasseerd...

Ik ben het met je eens dat het niet te ingewikkeld moet zijn omdat de meeste lezers er anders niets meer van begrijpen. Maar een beetje basiskennis kan je volgens mij niet achterwege laten! Het één is nodig om het ander te begrijpen. Bijvoorbeeld de uitleg van een type haak of onderlijn. Om de werking te begrijpen zul je moeten weten hoe en wat er onder water gebeurt! Dat is op dit moment ook 1 van de knelpunten. Een gebrek aan voorlichting over de producten en de werking ervan.
De moeilijkheidsgraad van de stof kun je als redactie natuurlijk zelf bepalen en aanpassen aan de doelgroep.

Peter,

Op de kant gebeuren inderdaad veel ongelukken. Over de behandeling van een karper heb ik inmiddels een artikel geschreven wat dit najaar te lezen zal zijn in 1 van de magazines. Heel basic en simpel dus voor iedereen begrijpbaar.

Dat er vissers zijn die de werking van systemen niet begrijpen geeft des te meer aan dat educatie hard nodig is. Dat is voor een dergelijk magazine waarschijnlijk ook de uitdaging. Mensen voorlichten op een manier waardoor ze het ook gaan toepassen!

Vriendelijke groet,

Martin
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

26-08-2007 16:03

Peter kuipers schreef:
Gerard Brondijk schreef:Lijkt me een goed plan !.
Want als ik sommige leeftijdsgenoten zie vissen dan kan ik er met mijn kop niet bij.

Voorbeeld 1 , Bij een vijver bij mij in de buurt vang ik een graskarper ik zet hem netjes en geheel ongeschonden terug. een week later vang ik de zelfde vis nog een keer 2 gespleten vissen, blind aan een oog en er ontbraken een groot aantal schubben.

Ik baal me dood , maar bedenk dan hoe moeten beginners weten hoe ze een vis rustig moeten houden en hoe reanimeer je een karper.
kijk als ik een boekje van bijvoorbeeld fox of vlemmix opensla dan zie ik bij elkaar 3000 producten ik weet wel aardig wat ik nodig heb, hoe moet een beginer met een beperkt buget dat zien.

Voorbeeld 2 , ik zie 2 vissertjes die hun ( Nylon ! ) lijnen op de kleine wielen onder een brug doorvaren om vervolgens onder een omgevallen boom te droppen,

Ik vertel ze dat er op nylon lijnen over zo'n afstand ( + 200m)verschrikelijk veel rek zit en dat ze de aanbeet niet eens door zullen krijgen terwijl de vis zich allang hopeloos heeft vast gezwommen.
Wat krijg ik als antwoord, Ik las in een boekje dat takken goede stekken zijn en die vissers zijn gesponsord hou jij je mond nou maar.


Wat ik ook belangerijk vind is dat er een basis is , beginnen met een bamboe stok , eerste hengeltje , eerste werphengel , eerste karperhengel , sparen voor een piepertje ..... Niet meteen dat gedoe van tegenwoordig ... ach dat karpervissen lijkt me wel leuk en pats daar staat een rodpod met 3 poken terwijl ze niet eens weten hoe ze de pieper aan moetenzetten.


Tja het zou geweldig zijn als er een boekje voor dat soort jongens zou wezen waar ze met eigen ogen kunnnen zien en lezen hoe het wel moet of hoe het beter kan.

Met Vriendelijke groet gerard


Volledig met je eens en dan meteen maar een paar foto's erbij van hoe je de vissen verziekt als je op de verkeerde manier vist. Gelijk goed duidelijk maken.

Vr gr peter


Mag het ook in de vorm van een gratis DVD zijn ?
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

26-08-2007 16:24

een uitleg hoe maniliseer je je materiaal en vis je toch veilig.Wat ik vaak zie bepakte fietsen van jongeren mar de onthaak mat kon niet meer mee dus hoe richt je je fiets in minder voor meer zal ik mar zegge.er zal ook een deel moeten komen over knopen goed uitgelegd en makkelijk te begreipen.gewoon een leuk blad met luchtige artikel en bom vol met techniek op een simpele manier houw het simpel mar doeltrefend
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

26-08-2007 16:40

Piet,

Laat ik eerst even melden (zoals iedereen dat doet) dat het een goed initiatief en (vooral) idee is van jou.

Naast een boekje lijkt het mij ook verstandig om een website te ontwikkelen als ondersteunend platform. Misschien dat de inhoud van de website gelijk is aan het boekje zodat men altijd toegang heeft tot de informatie (ook als de boekje niet meer op voorraad zijn). Daarnaast kun je met een website natuurlijk nog veel meer bereiken (denk aan nieuwsbrieven, tips, vragen, quiz etc.).

Wat betreft de website (ontwerp en evt. ontwikkeling) wil ik mezelf daarvoor beschikbaar stellen!
Gerrit Hees

26-08-2007 16:45

Piet , over de uitgave van het blad, Als je een vispas hebt krijg je toch ook zoveelkeer per jaar het visblad thuisgestuurd? ( of hoe dat blad ook mag heten) misschien zou je het daar bij kunnen doen, ik denk dat de meeste vissertjes wel een vispas hebben als ze op karper vissen en op deze manier bereik je ze zeker weten!
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

26-08-2007 17:01

Jacob
Helaas schort het nog wel eens aan een goede gebruiksvoorschriften en hier moet ik heel kritisch zijn ten opzichte van mijn eigen bedrijf PB :oops: . Wij hebben een verpakking ontwikkeld een aantal jaren geleden en daar hebben we toen geen rekening mee gehouden. Helaas zaten wij met een veelfout aan verpakkings materiaal en kunnen als klein bedrijfje niet zomaar alles weggooien en overnieuw doen. Daar wordt voor komend seizoen hard aan gewerkt om dat up to date te maken daar kun je van op aan.
Gr Piet
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

26-08-2007 17:08

Martin
Ik ben er vanuit gegaan in mijn plan dat de bedrijven die adverteren ook een pagina krijgen om door een karpervisser (fieldtester) te laten invullen. Hier kunnen ze product informatie toevoegen uit de praktijk. Het moet echter niet nog een advertentie worden. Martin het zou ook heel goed mogelijk en zelfs wenselijk zijn om schrijvers van bedrijven in te zetten maar ook hier geld niet te commercieel.
Goed dat je meedenkt klatser.
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

26-08-2007 17:11

Bas
Het zou misschien goed zijn om iedere uitgave ook compleet op internet te zetten..Gr Piet
Henk Derks
Berichten: 217
Lid geworden op: 26-11-2006 21:02
Locatie: Hoogeveen

26-08-2007 17:19

bij een aantal tips heb ik toch zo mijn vraagtekens,

als controleur van de HSV raak je vaak ik gesprek met karpervisser(tjes)
en dan blijkt dat er helaas nog genoeg mensen zijn die geen computer hebben, veel moeite hebben met lezen, of geen cent te makken hebben thuis, misschien toch iets om rekening mee te houden in de manier van informatieverstrekking.
let wel, deze vissers hebben natuurlijk ook geen rodpot, en mooie hengels, maar vissen vaak met wat bijelkaar geraapt spul.

een brede opzet, zoals Piet voor ogen heeft lijkt mij dan ook wenselijk, voor iedereen toegenkelijk dus.

gr.
Henk Derks
Berichten: 217
Lid geworden op: 26-11-2006 21:02
Locatie: Hoogeveen

26-08-2007 17:31

Martin,

sorry, je hebt gelijk, het woord "jeugd"is hier ook niet zo op zijn plaats, maar je typt het zo snel in :oops: .

gr
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

26-08-2007 17:40

Mocht ik op de een of andere manier kunnen helpen...

Je weet me te mailen...
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

26-08-2007 17:47

@ Peter, ik stel mijn album beschikbaar, ik heb heel wat "voor" en "na" vangsten

@ Henk, voedselgedrag, en ecologie zijn toch puzzelstukjes voor in ons karper bestaan, mischien moeten we dit op een makelijkere en vooral begrijpbaardere manier brengen.
Het gaat inderdaad aleen maar over grote vis vangen lijkt het wel, laatst was ik een avond bij wat bevriende karper vissers nadat ik wat fotos van het kanaal heb laten zien. vroeg een van die jongens aan me met wat voor hengels vis jij dat jij zo'n grote vis vangt ! , het lijkt net alsof het alemaal over wie heeft de mooiste en de grootste gaat.

@ Peter andrae, ook hier weer gebrek aan voorlichting met uitvaren (vind ik) is opzich weinig mis maar zoals ik in mijn voorbeeld aangaf NIET met nylon lijnen over de hele ganse plas om die ene brug of takkenjungle te bevissen

@ Martin , volkomen met je eens.
Doelgroep alle beginnende al dan niet jeugdige karpervissers

@ Michel Hollaar , Tuurlijk waarom niet ...

@ remon van dusschoten, inderdaad

@ bas bakker, ik denk dat je met een website 2 vliegen in een klap slaat,
1.Het kost je (bijna geen geld) 2. Je kunt de hele wereld berijken World Wide Web

@ Gerardo heezen , Stel het voor zou ik zeggen !

@ Piet , ik heb nog niet veel bedrijven gezien die dat wel doen.

Als er mensen zijn die het nogwel wat vinden meevallen dan hier nog een reeks fotos om aan te tonen dat het NIET meevalt ! ;

Afbeelding
deze vis mist een vin en de helft van zijn kieuwdeksel aan de andere kant

Afbeelding
Deze mist een groot aantal schubben welicht door het niet gebruiken van een onthaakmat)

Afbeelding
Deze 2 gespleten vinnen en blind aan een oog

En ga zo maar door ..... per sessie vang ik 9 van de 10x een beschadigde vis ,. Zoveel ? Ja zoveel ja als je me niet gelooft zal ik je een cd sturen met 343 Driehondert drie en veertig mensen is dit nou echt nodig ? :(

Als ik er wat aan kon doen.... al zal ik dan de rest van het jaar niet meer kunnen vissen ik doe het met liefde.

Want dit gaat zo niet meer. Ik word er echt ziek van.

en als ik zie hoe somige volwasenen vissen ....


IK WORD ER MOE VAN

Afbeelding


We hebben het er nog over, ik ga eten

M.v.g,

Gerard Tel.06-21665660
KSN
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

26-08-2007 18:31

lijkt mij een goed inatitief piet
en wss ook nog wel handig voor mezelf, aangezien ik dit jaar pas ben begonnen met karpervissen,

leer wel een hoop via het internet en balden, maar er kan altijd wel info bij
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

26-08-2007 18:57

Heej Gerard, bedankt nog voor de mooie sessie, en de onderlijnen, het gaat me nu veel beter af, en heb vandaag een aantal mooien weten te strikken!! Ik heb er echt wat van opgestoken.

Waarneer doen we weer een sessie :D
Mvg, Janieck
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

26-08-2007 19:18

Echt een geweldig initiatief Piet, hier kan en mag de handel gewoon geen nee tegen zeggen. Als ik iets kan bijdragen dan zal ik dit zeker niet laten.

Groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Plaats reactie