Gratis Karperblad


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

03-09-2007 10:07

Edwin,

Naar je email onderweg.

Datzelfde document is in de vorm van een brief gedurende de eerste week van juli aan circa 70 groothandels en merken verzonden. ( Ook aan ACP )
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

03-09-2007 10:09

Hans B.

Jij schreef het volgende: 'SBBK is in ieder geval in naam onafhankelijk, wat wel eens een heel belangrijk voordeel kan zijn ...toch?'.

Een ieder die weet van het SBBK, weet dat het is opgezet en wordt gecontroleerd door de KSN.
Ik weet niet of het SBBK hier door een positieve uitstraling heeft.
En ik vermoed dat bij Piet misschien wel het zelfde gevoel leeft, waarom wil de KSN overal een vinger in de pap hebben ?

met stralende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

03-09-2007 10:52

Hans-Peter,

Dat de bestuursleden van de KSN momenteel ook de SBBK runnen, omdat daar de eigen kennis nog niet voldoende is, is in mijn ogen noodzakelijk. Maar zoals ik het had begrepen is dat het de bedoeling is dat de SBBK straks op eigen benen staat met eigen bestuursleden. Geef een organisatie als de SBBK ook de kans om zijn naam te vestigen in de karpervisserij, jij begint door een dergelijke opmerking nu al aan de stoelpoten te zagen. Het heeft in mijn ogen niks met die vinger te maken, maar in de belangenbehartiging van de karpervisserij. De KSN heeft inmiddels door de jaren heen een label gekregen (al dan niet terecht), maar spelt dit label dan ook niet op aan de SBBK. Deze organisatie is in het leven geroepen om juist onafhankelijk, zonder label, de belangen van de karpervisserij te behartigen.

Natuurlijk hoeven zij niet bij elk project wat het algemeen belang behartigd betrokken te worden, ook dat zou geen goede beweging zijn. Maar een dergelijk initiatief past zeker in het straatje

De vraag is echter of gekwalificeerde bestuursleden zich aanmelden om het algemeen belang van de karpervisser te behartigen. Een enkeling toont zijn betrokkenheid, een grote groep afzijdig.
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

03-09-2007 10:56

Hans-Peter van Ee

Je blijft me verbazen :o

Jij gooit nu de term positieve uitstraling in de discussie in je twijfelt dus of de KSN en SBBK een positieve uitstraling uitdraagt en hiervoor geschikt is? Persoonlijk twijfel ik hier geheel niet aan. Maar wellicht kan een insider van de KSN hierop verder en beter een antwoord op geven.
Verklaar het volgende eens voor mij?

met stralende groet
.... :-?

Nu ik bovenstaande zo schrijf, kan ik dit niet geheel plaatsen met onderstaande stukken tekst wat jij eerder schreef in deze discussie, want je bent telkens zo tegenstrijdig als wat :o

Ik ben het met jou eens dat de KSN goed werk verricht inzake voorlichting en begeleiding.
Zij bereiken echter een beperkte groep mensen.


Persoonlijk denk ik dat het beter is dat Piet Vogel dit plan verder uitwerkt, al dan niet in samenwerking met anderen of de KSN.
Het gaat hier toch om het welzijn van de vis, niet om de KSN of Piet Vogel.


Verder had ik nog een berichtje richting jou geplaats op
29-08-2007 19:57 , jammer dat je hier niet op ingaat (vooral die passage over aannames ff goed lezen :wink: )

Al het bovenstaande lezenden, houd ik het er maar op dat jij het niet ziet zitten als de KSN/SBBK met dergelijke initiatiefen komt en reeds deels uitgevoerd heeft (DVD), iets wat natuurlijk jou goed recht is.

Verder met de discussie... :wink:

Ik zie het SBBK wel als iets onafhankelijks.
Maar heb ook alle vertrouwen in Piet Vogel zijn objectiviteit als toekomstige redacteur.
Dat lees je ook terug in zijn artikelen waar maar sporadisch reclame gemaakt wordt .
Wel vermoed ik dat vele groothandels die de boel moeten mede-financieren Piet zullen zien als de man van PB-products en SPRO...dan heb je toch al een hele behoorlijke hindernis te nemen?

Piet mocht het eenmaal zo ver zijn, in welke vorm en met wie dan ook :wink: , dan ben ook ik bereid om hieraan mijn bijdrage te verlenen.
mvg
Hans Brinkel
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

03-09-2007 10:58

Hans-Peter,

Kijk op de site van SBBK en je komt er ook de naam van PB Product tegen als sponsor,zegt mij genoeg. Lijkt me niet juist verdachtmakingen of opmerkingen richting wie of wat dan ook hier te ventileren.

Als KSN lid kan je vragen stellen over het wel en wee betreffende het SBBK tijdens meetings te Leerdam. Schriftelijk voor leden zo lijkt me uit mijn hooft zal het zeker ook gaan.

Wil je als buitenstaander bepaalde zaken ter discussie stellen. Is de normale gaan van zaken bij verenigingen dat door leden en bestuur inhoudelijk niet ingegaan wordt op forum discussies als b.v. KWO. Een toelichting geven is een andere zaak, vandaar mijn eerste regel.

Groet,
Peter
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

03-09-2007 12:44

Bart

Als jij goed heb gelezen, dan stel ik het niet als een feit.
Het is algemeen bekend dat de KSN een negatief imago met zich mee-draagt uit het verleden.
Of dit afstraalt op het SBBK, nogmaals, dat weet ik niet.

Jij mag dan beweren dat ik aan de stoelpoten van deze organisatie zaag, maar ik denk niet dat mijn posting het SBBK een negatief imago geeft.
Per slot van rekening ben ik maar een simpel vissertje, wat af en toe post op dit forum.

Hans B.

Stralende groet heeft puur en alleen betrekking op mijn eigen persoontje.
Heb gisteren-morgen naar ik vermoed een project-monstertje gevangen.

0ver 29-08-2007.

Jij mag denken dat het aan-name's en/of speculatie is, wat ik heb gepost aangaande de bekendheid van Piet Vogel-PB-products t.o.v. de KSN.
Jeugdige vissertje's komen eerder in aanraking met de produkten van PB-products dan de KSN.
Mochten jonge/of beginnende karperaars vragen, wie is Piet Vogel ?
Dan is het antwoord: de man achter PB-products.

Maar wat als men vraagt: Wie (of wat) is de KSN ?
Dan is het antwoord: ?????

Dat de KSN goed werk verricht, heeft niets te maken met het imago dat ze uitstralen.
In Dé Karperwereld van Januari geeft Aart aan, dat de KSN nog steeds heeft te kampen met een negatief imago uit het verleden.

In deze topic wordt melding gemaakt van een DVD die de SBBK reeds klaar heeft.
Ik zou zeggen, hopelijk wordt een succes.

Dat Piet Vogel ook iets wil doen aan voorlichting, dat juich ik alleen maar toe.
Laat deze twee projecten onafhankelijk van elkaar functioneren.
Na verloop van tijd kan men daaruit bepaalde zaken ventileren.
Misschien dat men dan aan-name's tot feiten kan verwerken, zodat één en ander minder speculatief is.

Peter O.

Ik maak niemand verdacht en zaken opmerken lijkt mij niet echt verboden.
Jij gebruikt het woord: 'buitenstaander', dit houdt dus in dat iedereen die geen lid is van de KSN, een 'buitenstaander' is.
Blijkbaar gebeuren er geheimzinnige dingen bij de KSN, iets wat een 'buitenstaander' maar beter niet kan weten.

Maar goed, laat ik maar weer on-topic gaan.

Heren Groothandelaren.

Wanneer U interresse heeft in het project van Piet Vogel, schroom dan niet, en neem contact op met deze karpervisser.
Ik zal U en Uw groothandel persoonlijk belonen met een positief stukje op dit board.

met belonende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

03-09-2007 13:22

SBBK is een stichting en heeft wettelijk niks van doen met inspraakprocedures van een vereniging. Maar wat zou het. Goede ideeën worden toch wel opgepakt.

Als ik het goed begrijp is het advies aan de SBBK gebruik te maken van bekende karpervissers. Wellicht moeten we een pol opzetten van de 5 meest bekende Nederlandse kapervissers. Dan kan de SBBK die benaderen over hun medewerking. Het zou natuurlijk zo maar kunnen dat ze al een poging in die richting gewaagd hebben.

Wat een gezeur zeg. Als er meerdere gelijkende oplossingen nastreven voor nagenoeg hetzelfde probleem is een beetje samenwerken wellicht wel zo efficiënt. Het gaat hier over een periodiek die met enige regelmaat verschijnt. Enige aanvullende opmerking is dat de nieuwe stichting SBBK al ver gevorderd is met een dergelijke DVD. Mogen ze? Nadere berichtgeving met meer details zal op een voor hun geschikt tijdstip wel volgen.

Groet, Kees
Laatst gewijzigd door Kees Ouwehand op 03-09-2007 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

03-09-2007 13:27

Joow Bertil, :wink: je hebt gelijk
Laatst gewijzigd door Jeroen Neef op 03-09-2007 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

03-09-2007 13:29

Beste Kees O, die info komt zeker. Eventjes geduld nog.
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

03-09-2007 16:26

Heren,

Nu gaarne ON TOPIC blijven!

Off Topic berichten worden verwijderd!

Vetes vecht je maar per PB uit!

Bertil
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

03-09-2007 16:32

He Piet zijn er al vorderingen omtrend dit goeie idee
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Bein Westerlaan
Berichten: 168
Lid geworden op: 12-02-2006 22:41
Locatie: Lichtenvoorde

04-09-2007 01:14

Goede avond allemaal, heren"groothandelaars"en lezers,
Ik sluit me aan bij de woorden van Klaas van de Herik, wat een gezwam.

Op dit ogenblik reageer ik nog niet want ik ontplof wat een gelul.
Daarom laat ik me nu nog niet uit de tent lokken, maar ik wil alvast wel mededelen dat ik de sbbk een grote toelage heb toegezegd, ik vertrouw volkomen op de onafhankelijke bijdrage van deze groep mensen.

Daarom weet ik ook zeker dat de dvd erkomt basta.
Trap me ook niet teveel op mijn tenen want het achterste van mijn tong heb ik nog lang niet laten zien.

Weltrusten en ik hoop ook allemaal met een goed gemoed.

Bein Westerlaan.
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

04-09-2007 10:09

Boaders

Inderdaad allemaal gezwam.
Er wordt gezegd dat het vijf voor twaalf is wat betreft voorlichting.
Vangsten op Datum: maand September.
Bekijk de foto's aldaar, volgens mij is het allang na twaalven.

met mismoedige groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Jan Peter Teerling

04-09-2007 11:55

Een boekje dat alle aspecten van het veilig vissen op karper behandelt ,met alle daarin (op dat moment) verkrijgbare systymen met beschrijvingen,uitleg hoe te maken en stap-voor-stap foto's,lijkt me beter dan boekje wat maandelijks of per kwartaal uitkomt.

Je kunt immers niet in elke uitgave de zelfde systemen behandelen,en startende karpervissers zullen dus info missen die in eerdere uitgaven wel behandelt zijn.

Een jaarlijks ge-update boekje met alle aspecten van het veilig vissen op karper lijkt me dus zinvoller.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

04-09-2007 13:30

Wellicht nogmaals: aan die DVD hoeft niet getwijfeld te worden, die is als primeur op de landelijke KSN meeting op 1 december a.s. te zien en daarna volgt de landelijke verspreiding vanaf beurs Carp 2008. Alle opnames zijn reeds gemaakt, alleen moet de montage nog gebeuren.
Het onderwerp waar het in deze topic over gaat is niet simpel onder de aandacht van de doelgroep te brengen, daar er nauwelijks c.q. slecht gelezen wordt en helaas ook niet iedereen hierin geinteresseerd is.
In een aantal artikelen in de magazines is hier al aandacht aan besteed, het VBK heeft d.m.v. haar 'Startersboek' geprobeerd hier wat aan te doen maar ook zonder merkbaar resultaat. De komende DVD is een volgende uiting om het verantwoord vissen op karper onder de aandacht te brengen.
Als Piet zijn opzet heeft uitgewerkt en zoiets haalbaar blijkt is dat weer een volgende stap. Het is allemaal en..en..en..en om verantwoord vissen op karper zoveel mogelijk aandacht te laten krijgen. Piet kan altijd op mijn persoonlijke steun rekenen (maar dat is hem wel bekend) en wellicht kan het SBBK ook een bijdrage leveren aan het initiatief van Piet. Ook uitleg aan de waterkant kan hierbij een belangrijke rol spelen, is dus een verantwoordelijkheid voor iedere serieuze karpervisser. Een definitieve oplossing zal hiervoor niet gevonden worden, het is dus zaak om hier blijvend aandacht aan te besteden...
K. van den Herik

04-09-2007 14:57

Wellicht Aart? Zeker kan er op steun gerekend worden.

Herhaling is de kracht van reclame.



MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

04-09-2007 17:39

Aart heeft wel gelijk, eigenlijk zijn wij ook schuldig.
Als ik alleen maar kritisch naar mezelf kijk dan ga ik ook nooit naar zo'n knollentuin om er een pikkie uit te kiezen en hem wat spulletjes en uitleg te geven.
Terwijl als we heel eerlijk zijn en we zouden dat allemaal een paar keer per jaar doen dan bereik je volgens mij meer dan met de andere wegen.
Al moet ik wel zeggen dat het met die dvd van ons wel goed zit, ik heb er het volste vertrouwen in dat mensen er wat van aannemen. {Leren vind ik zo'n k#twoord, het is geen opleiding namelijk}.
Van mij mag het 1 december worden mannen ik ben zeer benieuwd naar het resultaat. Ik ga daar zeker een biertje op drinken!
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

04-09-2007 19:30

Mannen
Laat ik even dit zeggen dat ik een echte KSN man ben. Ik heb diep respect voor deze vereniging. Door die vereniging heb ik zoveel vrienden gemaakt kijk maar eens naar de topic over mijn kleine Suzanne.
Ik weet te weinig van het sbbk maar dat is mijn schuld. Ik wil nogmaals benadrukken dat het niet om mijn persoontje gaat hier maar over de toekomst van het karpervissen. Dus wie het doet en hoe maakt mij niet uit, als het maar gebeurd. Bij deze nog even een bedankje voor alle meningen en opmerkingen blijf meedenken maar maak er geen scheld partij van. Dat is niet nodig.

Edwin
Top dat je zo meedenkt als groothandel ik ben blij met iedere groothandel of merk die ook daadwerkelijk ervaring meebrengen. daarnaast hou ik niet van meepraters en waardeer ik jouw mening.

Met vriendelijke groet Piet
K. van den Herik

05-09-2007 08:16

me2. Graag een poll. :lol:

Niet vergeten he mannen en dames ook natuurlijk.

....maar over de toekomst van het karpervissen. Dus wie het doet en hoe maakt mij niet uit, als het maar gebeurd.
Rest my case.

Merci
Piet.

MVG

Klaas
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

05-09-2007 12:42

Aart en Klaas

Jullie vinden dat de ervaren karpervissers de beginnende vissers zouden moeten begeleiden aan de waterkant.
Daar is dus geen beginnen aan.
Bij de meesten die ik op weg heb proberen te helpen, lijkt het er eerder op dat er wat aan de opvoeding schort.
Iedereen heeft toch op school gezeten en heeft biologie-les gehad ?
Onderzoek maar eens de drijfveer van al die beginners om te gaan vissen en te blijven vissen ?

Onlangs vond ik een in de struiken weg-gepropte plastic zak van een bepaald boillie-merk.
Dat is dus iemand geweest die bewust zijn afval dumpt.
Ik weet wie dit is geweest, en het liefst sloop ik ook zijn aan-gezicht.

Dit soort zaken vind ik gewoon te schandalig voor woorden, maar het gebeurd steeds vaker dat er mensen aan het vissen zijn, die God noch gebod respecteren.
Laat mij dan maar een ongenuanceerde, hypocriete en zichzelf tegen-sprekende klootzak zijn.

met natuur-respecterende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

05-09-2007 14:10

Lekker kort door de bocht weer HPE, er zijn er namelijk ook zat die het wel aan zouden nemen.
Rotte appels heb je er altijd bij maar als ik alleen al naar de jeugdkampen van de ksn kijk, die jongens stellen vragen zat aan hun begeleiders of aan elkaar.
Er zijn er dus wel degelijk bij die wel leergierig zijn.
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

05-09-2007 15:24

Jeroen

Maar dat is een vertekend beeld, ken er hier in deze regio genoeg die jij en ik niet hoeven aan te spreken.
Want een flinke ruzie zal dan het gevolg zijn.
Ik loop daar niet voor weg, maar men komt niet waar men moet zijn.

Alle wateren waar ik vroeger heb gevist zijn allemaal om zeep.
Veel karper zwemmen beschadigd rond, en dit slechts door een paar rotte appels ?

met ongelovige groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

05-09-2007 15:26

En op de KSN jeugdkampen komen alleen maar welwillenden, dat geloof ik graag.


met onwillende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

05-09-2007 15:57

HPE,

vind ook niet dat je van een paar rotte appels kan spreken, als het er inderdaad maar een paar waren, zoals hier op het board soms gesuggereert wordt, hadden we in nederland karperland, ook niet zulke wantoestanden, want dat lukt een paar rotte appels namelijk niet.

De vissers die hiervoor verantwoordelijk zijn groeit gewoon met de dag, denk niet dat deze groep te bereiken is met een DVD of blad, de meesten weten geeneens waarom ze op karpervissen, vind dan ook dat de aandacht die ze hier op het board krijgen veel teveel is.
Laten we die groep maar vergeten, en ons richten op de karpervissers die bewust op karper zijn gaan vissen, en niet omdat ze dan met hun dikke kop in de krant of op de fotopaal in de hengelsportwinkel willen staan.

serieuze karpervissers weten meestal wel waarmee ze bezig zijn, maken wel fouten, maar okè, voor hun zou een boekwerkje wel een steun in de rug zijn denk ik.

met hoopvolle groet.
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

05-09-2007 16:33

Hans-Peter, dat is inderdaad mijn mening. Zoals ik geschreven heb is het en..en..en..en..Alle beetjes helpen dus, ook een ervaren visser die aan de waterkant een beginneling op weg helpt. Wat in ieder geval niets helpt is dat sommigen op dit board allerlei zaken aan de kaak stellen en zelf verder geen poot uitsteken.