Gratis Karperblad


Plaats reactie
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

29-08-2007 22:08

Hans Wikkerink schreef:Beste Piet,

Let wel ik veroordeel je niet ik vind zelfs dat je goed bezig bent maar dit idee geef ik weinig kans van slagen en ik denk dat je je energie beter kunt besteden voor het welzijn van de vis


Hans,

Vergeten wat het uitgangspunt is?? Alleen al door het bespreekbaar te maken bereik je een deel van de karpervissers die nu uit onwetendheid handeld. Dat lijkt me de doelgroep die Piet wil bereiken.

Peter
Hans Wikkerink
Berichten: 228
Lid geworden op: 23-08-2006 10:58

29-08-2007 22:29

Beste PJ,

Dit is nu precies wat ik bedoel, mensen lezen niet,volgens mij heb jij mijn reaktie ook niet gelezen.
Lees alleen mijn citaat maar die je gebruikt.
Henk Derks
Berichten: 217
Lid geworden op: 26-11-2006 21:02
Locatie: Hoogeveen

29-08-2007 23:34

Hans,

ik denk niet dat de bierzuipende, blowende en weet ik veel wat meer vissers, de doelgroep is waar Piet zijn zinnen op heeft gezet.

wel de ontwetende beginners, en karpervissers die misschien door de bomen het bos niet meer zien, en daarom maar doen wat hun goed lijkt, terwijl dit eigenlijk helemaal niet goed is.

de eerste groep zal altijd wel een onberijkbare groep blijven, de tweede een intressante denk ik.

gr.
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

30-08-2007 00:02

Hans Wikkerink schreef:ik denk dat je je energie beter kunt besteden voor het welzijn van de vis


Daarom wordt dit magazine ook in het leven geroepen :-? Verder heeft Henk het compleet bij het juiste eind. Die peppie's die aleen lopen te zuipen en blowen zul je op geen enkele manier bereiken ( en wellicht toch ook wel een enkeling ). De serieuse beginneling, die wel geintresseerd is, maar door de diversiteit aan artikelen, de draad weleens kwijt raakt ( met alle gevolgen van dien ), dat is de doelgroep waar Piet zich op zal richten.

Toen ik net begon met karpervissen had ik het geluk en vismaat te treffen die al een aantal jaartjes ervaring had. Toen maakte ik ook kapitale fouten, waar hij me op kon wijzen. Ging ik alleen vissen, dan hing ik om de 10 minuten aan de telefoon om het e.e.a. te vragen. Ik had maar wat blij geweest met een dergelijk magazine als naslagwerk aan de waterkant.

Ik ben er ook van overtuigd dat menig ervaren visser altijd nog iets bij kunnen leren. Ikzelf zal er vast wel nuttige dingen van opsteken. Sommige dingen ( drillen, fotograferen etc. ) worden zo vanzelfsprekend, dat je niet altijd even geconcentreerd bezig bent. Vergelijk het met autorijden. Mensen die 10 jaar hun rijbewijs hebben ''denken het allemaal wel te weten''. Juist omdat het een automatisme is geworden, neemt ook de kans op fouten toe. Daarom is het blad niet alleen intressant voor de beginnende visser, maar ook voor de meer ervaren vissers onder ons.

Al met al een fantastisch initiatief. Er wordt natuurlijk veel geroepen vanaf de zijlijn ( maak ik mij ook schuldig aan ), maar nu eindelijk eens iemand die met een concreet plan komt, wat hopelijk tot uitvoer zal komen. Wat mij betreft niets dan lof voor dhr. Vogel.


En hij maakt nog een bijzonder puik hengeltje ook :lol:
K. van den Herik

30-08-2007 07:10

250 praktische tips voor de karpervisser

en
Gaaf Piet.


Andere kant ook triest maar het is niet anderes. educate met een ELet wel:

200 karpertips

zijn alle gebruikte titels

:lol:

Moest ik iets kunnen doen...

MVG

Klaas
Wouter Hut
Berichten: 244
Lid geworden op: 14-08-2007 08:51
Locatie: Twente

30-08-2007 07:54

Hans Wikkerink schreef:Ik vind dit een kansloos voorstel dat kant nog wal raakt.
Als ik nieuwe audio auto computer koop zit hier een beschrijving bij hoe men dit dient te gebruiken. Dit is volgens mij normaal indien je het goed gebruiken wil.

De producenten die materiaal op de markt brengen die bij verkeert gebruik schade aan de karper toebrengen dienen zich dan ook achter de oren te krabben waar ze dan wel mee bezig zijn.

Ik denk dan ook dat het beter is dat deze spullen zonder een duidelijke en goede gebruiks aanwijzing niet meer door de hengelsportzaken verkocht worden.

Spullen op de markt brengen waarvan je weet dat ze bij fout gebruik schade aan de karper toe brengen vind ik dan ook ASSOCIAAL en het verdraaien van het probleem.


Nederlanders die een handleiding lezen? Ik moet met mn zaterdag baan veel te vaak op pad voor iets dat gewoon in de handleiding staat...

Nederlanders die een tv kopen sluiten hem aan en drukken een tijdje op knoppen, pas als het niet lukt pakken ze de handleiding en bekijken ze wat ze nodig hebben, verder is het trial and error helaas....
Gebruik je verstand aan de waterkant.
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

30-08-2007 09:01

Klaas
Ik zat te denken aan "Karperpraat" Of praatjes. Even voor alle duidelijkheid, dit is geen loze kreet. Ik ga absoluut proberen dit van de grond te krijgen. De eerste gesprekken heb ik al gevoerd met Spiegelmagazine. Dit vooruitstrevend blad heeft zich al gemeld om een steentje bij te dragen of zelfs te participeren. Grote klasse! Over die kosten die een pagina geleden zijn vermeld nou die zijn volgens mij veel te hoog. Het blad gaat nooit en nimmer de drukkwaliteit halen van een commercieel blad zoals Spiegel. Hoeft ook niet want de inhoud is veel belangrijker. Je moet meer denken aan de kwaliteit van de Beet. Volgens mij mag een blad niet meer kosten dan 0,25 cent of zelfs nog iets lager. Ik hou jullie op de hoogte maar ik heb nog niet veel tijd want de kleine Suzanne vraagt aandacht. Es en ik snakken naar nachtrust!
Blijf a.u.b allemaal meedenken ik print alles uit en sla op waar ik iets in zie. Kom op groothandels laat jullie horen!!!!

Gr Piet
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

30-08-2007 09:57

Piet, volgens mij is dit een goed initiatief.
Ik werk zelf bij een uitgeverij, en volgens mij moeten ze hier ook wel oren naar hebben. Het nadeel is dat het uit het oogpunt van een uitgeverij natuurlijk wel winst moet maken, dus hoe je het ook went of keert er zal WEER geld verdiend moeten worden d.m.v. advertenties.
Dus waar je erg op moet letten is dat het geen commercieel bladje wordt, maar dat er een goede verhouding is, en dat de 'fieldtesters' niet alleen hun product de hemel in prijzen, maar objectief blijven.
Josse de Bruin
Berichten: 432
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Maastricht

30-08-2007 10:04

Hoi Piet,

Ik vind de gedachte achter dit idee top alleen komt bij mij meteen het volgende vraagteken en dat is. Ben je niet bang dat een gratis blad zonder ernaar te kijken zo de hoek wordt ingesmeten door de vissers die je hiermee wilt bereiken? Oftewel de vissers waar je je hier op wilt richten met dit gratis blad zijn met een gratis blad ook zeer lastig te bereiken en aangezien je blad op het moment dat het gratis is boordevol reclame zal staan zien ze nog alleen maar allerlei producten en tussen de producten door de artikelen niet meer.
Dus mijn uiteindelijke vraag is bereik je met dit middel wel je uiteindelijke doel. Zou zonde zijn als je er veel tijd insteekt en uiteindelijk het doel of doelgroep niet bereikt.

Groet,
Josse
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

30-08-2007 10:48

Josse de Bruin schreef:Ben je niet bang dat een gratis blad zonder ernaar te kijken zo de hoek wordt ingesmeten door de vissers die je hiermee wilt bereiken?


Zit wat in. Misschien een kleine prijsvraag? Stel gewoon een X aantal vragen die je alleen kan beantwoorden als je het boekje hebt gelezen. Maar dan heb je natuurlijk wel een lieve sponsor nodig ;)

Ik blijf het aanhalen: naast dit blad blijft het noodzakelijk dat er sociale controle is! Dat begint met goede voorlichting van de winkelier en eindigt bij ons wakende oog aan de waterkant.
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

30-08-2007 13:08

Josse
Nee daar ben ik niet bang voor want ik heb ervaring met de gratis PB magazines. Deze werden heel veel gelezen aan de waterkant.

Sander
Ik zal veel zelf schrijven en als je mijn artikelen leest weet je dat ik ze niet vol zet met reklame. Ook noem ik vaak genoeg merknamen van andere bedrijven. Het zal nooit een PB blad worden want dan zouden we geen enkele sponsor/adverteerder krijgen. Daarnaast zullen PB en het botenverhuurbedrijf (dat Niets met PB te maken heeft) dat ik ga opzetten op de rivier de Lot gewoon adverteren tegen de kostprijs die andere bedrijven ook betalen. 20 advertenties op 60 pagina's vind ik een heel mooie verhouding.
Gr Piet
Hans Wikkerink
Berichten: 228
Lid geworden op: 23-08-2006 10:58

30-08-2007 13:38

Volgende vraag zijn er slechts 50000 karpervissers in Nederland ?
Ik dacht behoorlijk wat meer getallen van boven de 150.000 worden genoemd, dit betekend een bereik van maximaal 33 %.

Ja zal er wel geantwoord worden dit is toch beter als niets.
Toch is het weer geen oplossing, ik denk dan ook als je het probleem werkelijk wil oplossen er een ander initiatief ontwikkeld moet worden.

Het visblad wat verspreid wordt in een oplage van 150.000 (weet ik niet zeker)is een mogelijkheid, maar ook niet de oplossing.

Daarom stel ik voor het karperbewijs, een echt diploma oftewel de enige manier om legaal op karper te mogen vissen. Met een echt examen,
waar praktijk en theorie worden getest.

Dit is kort door de bocht neergezet maar in mijn idee de enige oplossing.
En dan nog zal de hebzucht het winnen.

Ik hou het kort want ik ga vissen tot morgen.
Gerrit Hees

30-08-2007 13:41

hans alsof dat gaat werken? mensen gaan gewoon karper vissen zonder dat diploma dan.
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

30-08-2007 13:47

Met die verhouding is inderdaad niks mis mee, en ik denk dat het goed is dat je veel artikelen zelf schrijft, zo hou je het ook in de hand(en idd jouw artikelen is niks mis mee :wink: ). Misschien is het beter om eerst met een kleiner magazine te verschijnen zodat het ook wat overzichterlijker wordt en makkelijker door te komen voor de lezers, misschien beter iets kleiner en vaker uitkomen, op deze manier krijgt het ook meer naams bekendheid omdat het een terugkerend iets word.
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

30-08-2007 13:48

Ga ik gewoon op specimen brasems vissen, daar heb je geen karperdiploma bij nodig toch ?

Vis diploma's werken niet. Kost de HSV-en de kop i.v.m. ledenverlies.

zie :

Aart Lokhorst schreef:Peter, een van de gevolgen van de Duitse Angelprüfung is dat in Duitsland ca. 3% van de totale bevolking vist, in ons land is dat ca. 10%, dus iets meer dan het drievoudige. Als er hier net zo 'weinig' mensen zouden vissen dan in Duitsland gaan vrijwel alle HSV-en failliet, idem de Federaties en Sportvisserij Nederland en kunnen de pachten voor de meeste viswateren ook niet meer betaald worden. Ook t.a.v. de detail en groothandel in vismaterialen zou dit tenminste 2000 vaste banen kosten. Vissen in Duitsland is ook aanmerkelijk duurder dan hier. Van het bescheiden aantal lessen voor de Angelprüfung wordt men absoluut geen ervaren visser, omvat eigenlijk alleen wat grondbeginselen.
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

30-08-2007 15:17

Boarders

Volgens mij was het de bedoeling om de beginnende karpervisser te bereiken.
En dan vooral de beginners die af-wegingen moeten maken, waar zij hun geld aan uit geven.
Lid worden van de KSN kost geld.
KW, Karper of Spiegel kopen kost ook geld.
Het is beter dat deze vissers gratis worden ge-informeerd, zodat zij hun geld bijvoorbeeld kunnen besteden aan verse hoofd-lijn of nieuwe haakjes bijvoorbeeld.

met geld-smijtende groet

HPE
Laatst gewijzigd door Hans-Peter van Ee op 30-08-2007 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Rob van Riet
Berichten: 152
Lid geworden op: 13-12-2004 10:15
Locatie: Almere

30-08-2007 15:22

Shit, weer gezakt voor het diploma...het was een blank :oops:
en...weer gezakt voor het diploma...nu twee keer twee runs tegelijk, ik verspeelde er een :cry:
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

30-08-2007 15:32

Hans-Peter van Ee schreef:Boarders

Volgens mij was het de bedoeling om de beginnende karpervisser te bereiken.
En dan vooral de beginners die af-wegingen moeten maken waar aan zij hun geld aan uit geven.
Lid worden van de KSN kost geld.
KW, Karper of Spiegel kopen kost ook geld.
Het is beter dat deze vissers gratis worden ge-informeerd, zodat zij hun geld bijvoorbeeld kunnen besteden aan verse hoofd-lijn of nieuwe haakjes bijvoorbeeld.

met geld-smijtende groet

HPE


Regel 1 openingsposting :

jeugdige en recreatieve karpervissers
Henk Derks
Berichten: 217
Lid geworden op: 26-11-2006 21:02
Locatie: Hoogeveen

30-08-2007 16:09

Hans Wikkerink schreef:Volgende vraag zijn er slechts 50000 karpervissers in Nederland ?
Ik dacht behoorlijk wat meer getallen van boven de 150.000 worden genoemd, dit betekend een bereik van maximaal 33 %.

Ja zal er wel geantwoord worden dit is toch beter als niets.
Toch is het weer geen oplossing, ik denk dan ook als je het probleem werkelijk wil oplossen er een ander initiatief ontwikkeld moet worden.

Het visblad wat verspreid wordt in een oplage van 150.000 (weet ik niet zeker)is een mogelijkheid, maar ook niet de oplossing.

Daarom stel ik voor het karperbewijs, een echt diploma oftewel de enige manier om legaal op karper te mogen vissen. Met een echt examen,
waar praktijk en theorie worden getest.

Dit is kort door de bocht neergezet maar in mijn idee de enige oplossing.
En dan nog zal de hebzucht het winnen.

Ik hou het kort want ik ga vissen tot morgen.



Ik denk dat dit al helemaal niet wordt, hoe wil je gaan organiseren dat mensen met een visexamen mee gaan doen??
er zullen er ongetwijfelt ook genoeg zijn die zich hier 'te goed'voor voelen, die bereik je dus dan ook al niet.

Wanneer het blad goed gebracht wordt, voldoende reclame e.d.( er niet in, maar voor het blad 8) ) weet ik zeker dat het wel aanslaat.
gr
Henk Derks
Berichten: 217
Lid geworden op: 26-11-2006 21:02
Locatie: Hoogeveen

30-08-2007 16:09

Hans Wikkerink schreef:Volgende vraag zijn er slechts 50000 karpervissers in Nederland ?
Ik dacht behoorlijk wat meer getallen van boven de 150.000 worden genoemd, dit betekend een bereik van maximaal 33 %.

Ja zal er wel geantwoord worden dit is toch beter als niets.
Toch is het weer geen oplossing, ik denk dan ook als je het probleem werkelijk wil oplossen er een ander initiatief ontwikkeld moet worden.

Het visblad wat verspreid wordt in een oplage van 150.000 (weet ik niet zeker)is een mogelijkheid, maar ook niet de oplossing.

Daarom stel ik voor het karperbewijs, een echt diploma oftewel de enige manier om legaal op karper te mogen vissen. Met een echt examen,
waar praktijk en theorie worden getest.

Dit is kort door de bocht neergezet maar in mijn idee de enige oplossing.
En dan nog zal de hebzucht het winnen.

Ik hou het kort want ik ga vissen tot morgen.



Ik denk dat dit al helemaal niet wordt, hoe wil je gaan organiseren dat mensen met een visexamen mee gaan doen??
er zullen er ongetwijfelt ook genoeg zijn die zich hier 'te goed'voor voelen, die bereik je dus dan ook al niet.

Wanneer het blad goed gebracht wordt, voldoende reclame e.d.( er niet in, maar voor het blad 8) ) weet ik zeker dat het wel aanslaat.
gr
Henk Derks
Berichten: 217
Lid geworden op: 26-11-2006 21:02
Locatie: Hoogeveen

30-08-2007 16:11

:oops: :oops: , sorry.

gr
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

30-08-2007 19:34

ze hebben het ook ook 50 000 beginnende vissers waarvoor het blad bedoeld is. alleen dan moeten de doorgewinterde karpervissers het blad gewoon laten liggen voor de nieuwelingen.
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

30-08-2007 19:43

Michel

Euh...nuttig.
Toch blijft het een goed plan.
Want Piet Vogel geeft als eerste groothandel het voorbeeld.
In het belang van het welzijn van de karper, is hij bereidt zich belangeloos in te zetten.
Hopelijk zijn er nog andere 'groot-handelaren' die in dit project willen participeren.

met on-gediplomeerde vis-groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
wiebrand dragt

30-08-2007 20:32

ben dan wel een Willy wartaal

maar vind het een top idee
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

30-08-2007 20:35

Hans-Peter,

ik bedoel alleen maar aan te geven dat de doelgroep van Piet een stuk groter is dan alleen de beginnende karpervisser. Nuttig ??? Ja dus. :lol:

Zeker goed plan sterker nog ik heb al twee keer mezelf gequote dat het een prachtig plan is.

Vanochtend nog even gesproken met Piet en dit nog maar eens beaamd.

We streven tenslotte allemaal naar hetzelfde doel. Een veilig en verantwoorde karpervisserij.