Gratis Karperblad


Plaats reactie
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

28-08-2007 13:20

Kenny,

Natuurlijk heeft de jeugd te toekomst! Het is niet voor niets dat wij met de KSN jeugdcommissie zo druk bezig zijn met het geven van voorlichting en het op weg helpen van de jeugd.

Trouwens, niet alleen de jeugd is kneedbaar.
Ook oudere karpervissers kunnen nog genoeg leren. Het probleem is denk ik vaak dat ze het niet wíllen leren..
Maar buiten dit alles om is het sowieso goed om een informatiebron te hebben (een DVD en/of een blad) met daarin alle belangrijke dingen toegelicht zodat er in ieder geval een goed voorbeeld beschikbaar is!

Groeten Bart
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

28-08-2007 13:31

Het aannemen van een ander schijnt tegenwoordig een probleem te zijn.
Ook al leg je ze het nog zo goed uit, ze denken altijd alles beter te weten, Maar door het eens op papier te zetten kan voor vele een oplossing zijn al moeten we niet vergeten dat de jeugd recreanten niet vaak in een hengelsport winkel komen en ook geen karper bladeren lezen.
Dus hoe dit probleem op te lossen.
Denk dat dit bij de vis verenigingen ligt, die moeten vaker voorlichting geven, merk dat hier in duiven wij een echte witvis vereniging hebben en ook niks met karper vissers vandoen willen hebben al heb ik het al zo vaak ge probeert.
De jeugd vist daarin tegen steeds vaker op karper vooral statisch is bij hun duidelijk favoriete.
Ik probeer zelf zoveel mogelijk voorlichting aan het water te geven helaas kan ik niet overal bij zijn.
Dus is zoon Gratis voor lichting blad wel de echte oplossing ?
Denk dat de meeste karper vissers die vaker in een hengelsport winkel komen, wel weten hoe ze het moeten gebruiken, en ja natuurlijk zitten ze er tussen die totaal niet weten wat ze doen. Maar denk dat we het toch bij de water kant moeten zoeken.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

28-08-2007 13:36

Kenny Willems schreef:De jeugd is nog kneedbaar :wink:


Iedere boosdoener is kneedbaar, mits je ze kan overtuigen dat ze meer gaan vangen!
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

28-08-2007 13:38

Bas kun je wel eens gelijk in hebben, maar moeten ze wel vangen anders heeft het nog geen zin.
De meeste vissen gelukkig ook maar tijdelijk op karper want als ze niks vangen stoppen ze snel.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Henk Derks
Berichten: 217
Lid geworden op: 26-11-2006 21:02
Locatie: Hoogeveen

28-08-2007 15:08

in wat voor vorm het gegoten gaat worden ligt helemaal aan de opzet van de uitgave, lekker simpel, voor iedereen goed leesbaar enzo.
ik denk dat op deze manier, zoals Piet trouwens zelf al voorstelde, het beter overkomt dan een eenmalig iets.
trouwens , hebben ze meteen iets om naar uittekijken, een deeltje of 3, 4 , lijkt me aardig. met veel tekeningen en plaatjes erin. Jippie. :D .

gr.
pascal astarte
Berichten: 180
Lid geworden op: 10-03-2006 12:18
Contacteer:

28-08-2007 16:08

Toppie idee
Gebruikersavatar
Roel van Haandel
Berichten: 1514
Lid geworden op: 12-01-2007 21:03
Locatie: Erp
Contacteer:

28-08-2007 16:13

ik ben er zeker wel voor.. op het begin weet ik dat ik zelf dingen ook fout heb gedaan in de loop der tijd heb ik heel veel dingen geleerd wat ik wel en niet moest doen om de karper weer onbeschadigd teruzetten... en wie weet weet ik nog wel niet alles!

waar zou je dat blad dan moeten halen ?
Gebruikersavatar
Jaap de Bliek
Berichten: 15
Lid geworden op: 04-06-2002 02:00
Locatie: Breskens

28-08-2007 20:13

goed plan Piet. Moet uitvoerbaar zijn.
Hierbij zeg ik je (indien gewenst), mijn medewerking toe

greetzz

en succes aan ons allen

Jaap
Henk Derks
Berichten: 217
Lid geworden op: 26-11-2006 21:02
Locatie: Hoogeveen

28-08-2007 20:57

:D :D , kijk zulke mensen moeten we hebben, dat vinden de vissers leuk.
Foto van Jaap met die mooie Cassien vis op de voorpagina, en voordat je het in de gaten hebt ben je aan de tweede druk toe :D :D :D .

weet zeker dat het wat moois gaat worden.

gr
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

28-08-2007 21:20

Jaap
In één woord geweldig! Ik ga het volgende week allemaal uitzoeken en benader een paar toonaangevende groothandels en merken. Ik ben benieuwd wat zij ervan vinden. Tot op heden helaas nog niets in deze topic uit het bedrijfsleven.

Gr Piet
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

28-08-2007 21:27

Goed idee Piet, ik vraag me af hoe je erop komt...
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

28-08-2007 23:10

Jeroen,

In Amsterdam en de rest van NL zijn de mensen over het algemeen wat slimmer dan die achterbuurt waar jij vandaan komt :wink:

Mooi werk Piet ! Met de juiste schakels naar het bedrijfsleven gaat het zeker lukken!

Groetjes,

Michiel
Het leven is te mooi om er niet ten volle van te genieten!
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

29-08-2007 10:16

Piet

Ik ben het met jou eens dat de KSN goed werk verricht inzake voorlichting en begeleiding.
Zij bereiken echter een beperkte groep mensen.
De naam Piet Vogel (PB-products) zegt veel beginnende karpervissers meer dan de KSN.

Niet omdat ik dat beweer, maar het is gewoon een feit.
Het kan haast niet anders dan dat jij op basis van jouw naams-bekendheid meer mensen gaat bereiken.
Wat mij vooral aanspreekt is, dat jij een lans wil gaan breken voor het welzijn van de karper.
Want dat proef ik zeer zeker uit jouw woorden, het gaat niet om Piet of de KSN, maar om onze geliefde karper.

Al meerdere jaren wordt er op dit forum door verschillende boarders aangegeven, dat er meer rekening dient gehouden te worden met het welzijn van de karpers.
Dat jij hier op staat om er echt werk van te gaan maken, vind ik prijzenswaardig.

met prijzende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

29-08-2007 10:50

Hoezo beperkt? Melding van de gratis DVD die in de maak is heb ik toch al een aantal keer voorbij zien komen.

Michel Hollaar schreef:
Peter kuipers schreef:
Gerard Brondijk schreef:Lijkt me een goed plan !.
Want als ik sommige leeftijdsgenoten zie vissen dan kan ik er met mijn kop niet bij.

Voorbeeld 1 , Bij een vijver bij mij in de buurt vang ik een graskarper ik zet hem netjes en geheel ongeschonden terug. een week later vang ik de zelfde vis nog een keer 2 gespleten vissen, blind aan een oog en er ontbraken een groot aantal schubben.

Ik baal me dood , maar bedenk dan hoe moeten beginners weten hoe ze een vis rustig moeten houden en hoe reanimeer je een karper.
kijk als ik een boekje van bijvoorbeeld fox of vlemmix opensla dan zie ik bij elkaar 3000 producten ik weet wel aardig wat ik nodig heb, hoe moet een beginer met een beperkt buget dat zien.

Voorbeeld 2 , ik zie 2 vissertjes die hun ( Nylon ! ) lijnen op de kleine wielen onder een brug doorvaren om vervolgens onder een omgevallen boom te droppen,

Ik vertel ze dat er op nylon lijnen over zo'n afstand ( + 200m)verschrikelijk veel rek zit en dat ze de aanbeet niet eens door zullen krijgen terwijl de vis zich allang hopeloos heeft vast gezwommen.
Wat krijg ik als antwoord, Ik las in een boekje dat takken goede stekken zijn en die vissers zijn gesponsord hou jij je mond nou maar.


Wat ik ook belangerijk vind is dat er een basis is , beginnen met een bamboe stok , eerste hengeltje , eerste werphengel , eerste karperhengel , sparen voor een piepertje ..... Niet meteen dat gedoe van tegenwoordig ... ach dat karpervissen lijkt me wel leuk en pats daar staat een rodpod met 3 poken terwijl ze niet eens weten hoe ze de pieper aan moetenzetten.


Tja het zou geweldig zijn als er een boekje voor dat soort jongens zou wezen waar ze met eigen ogen kunnnen zien en lezen hoe het wel moet of hoe het beter kan.

Met Vriendelijke groet gerard


Volledig met je eens en dan meteen maar een paar foto's erbij van hoe je de vissen verziekt als je op de verkeerde manier vist. Gelijk goed duidelijk maken.

Vr gr peter


Mag het ook in de vorm van een gratis DVD zijn ?
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

29-08-2007 12:15

Kees

Als men hier aan de waterkant aan karpervissers vraag of ze weten wie Piet Vogel is, dan zal er zelden nee worden ge-antwoord.
Vraagt men aan dezelfde karpervissers of zij de KSN kennen, dan zal het antwoord nee, heel wat vaker worden genoemd.
Laat staan dat men vraagt of men weet wat de KSN doet.

Persoonlijk denk ik dat het beter is dat Piet Vogel dit plan verder uitwerkt, al dan niet in samenwerking met anderen of de KSN.
Het gaat hier toch om het welzijn van de vis, niet om de KSN of Piet Vogel.


Er wordt hier constant gedweept met de plannen die de KSN al klaar heeft liggen.
Maar voor al dat volk aan de waterkant zeggen de namen van Jeroen Neef of Chris Noorlander niet zo heel veel.
De naam van Piet 'PB-products' Vogel des te meer.

Piet heeft met eigen ogen kunnen constateren, dat er heel wat kennis ontbreekt bij de beginnende karpervissers.
Dat hij hier op inspeelt, is niet meer dan logisch.
Zijn eigen thuis-water kent genoeg karpers met papegaaien-bekken.
En in heel veel gevallen is de oorzaak een gebrek aan kennis en kunde, en van deze onkunde is de karper de dupe.
Daarbij heeft het PB-team een niet te onderschatten kennis van onderlijn-materialen en alles wat daarmee van doen heeft.

met vis-vriendelijke groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

29-08-2007 12:57

Tuurlijk Hans Peter. Heel relaas, maar :-?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

29-08-2007 15:03

Kees

Maar wat maar ?

Ik niet begrijpen, maar misschien ikke niet zo goed in grammatiek ?

met onbegrepen groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Hans Wikkerink
Berichten: 228
Lid geworden op: 23-08-2006 10:58

29-08-2007 19:42

Ik vind dit een kansloos voorstel dat kant nog wal raakt.
Als ik nieuwe audio auto computer koop zit hier een beschrijving bij hoe men dit dient te gebruiken. Dit is volgens mij normaal indien je het goed gebruiken wil.

De producenten die materiaal op de markt brengen die bij verkeert gebruik schade aan de karper toebrengen dienen zich dan ook achter de oren te krabben waar ze dan wel mee bezig zijn.

Ik denk dan ook dat het beter is dat deze spullen zonder een duidelijke en goede gebruiks aanwijzing niet meer door de hengelsportzaken verkocht worden.

Spullen op de markt brengen waarvan je weet dat ze bij fout gebruik schade aan de karper toe brengen vind ik dan ook ASSOCIAAL en het verdraaien van het probleem.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

29-08-2007 19:57

Hans-Peter van Ee
Vindt persoonlijk dat je de KSN nu heel erg tekort doet :-?

Je kunt me echt niet wijs maken dat jij aan de waterkant aan sportvissers gaat vragen of ze Piet Vogel kennen of de KSN....het e.e.a komt op mij puur speculatief over ...over aannames gesproken :D

Je schrijft dat Piet Vogel een bekende naam is bij de karpervissers, iets wat ik niet zal ontkennen
Maar Piet kon enkel bekend worden door zijn vele uitstekende publicaties in de karpermagazines en zijn uitzonderlijke vangsten die hierin beschreven worden en hieruit voortvloeiend zijn PB bedrijf met uitstekende producten
De groep die Piet vogel dus kennen van naam, lezen de magazines en zouden dus moeten weten hoe je verantwoord dient om te gaan met de vissen, immers dit komt regelmatig toch terug in de bladen? :wink:

De doelgroep wat aangesproken moet worden, leest de magazines niet vanwege de abonnementskosten.

Als ik deze topic goed hebt gevolgd, is de dvd van de KSN al zo goed als klaar.
Piet Vogel moet nog beginnen.
Vindt persoonlijk het initiatief van Piet Vogel veel weg hebben van het reeds uitgevoerde DVD initiatief van de KSN.
Waarom niet samenwerken en de dvd en blad combineren??
Laatst gewijzigd door Hans Brinkel op 29-08-2007 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
pim starreveld
Berichten: 897
Lid geworden op: 22-09-2005 10:00
Locatie: zaandam

29-08-2007 20:04

Hans Brinkel schreef:Pim,
Met alle respect, maar als ik die verkoper zou zijn geweest, had ik hem niks meegegeven


beetje late reactie, maargoed..
hij had uiteindelijk ook niets meegenomen, hij zou kijken waar zijn maat mee viste en dat ook halen. zijn maat viste al wat langer op karper dus ik denk dat hij wel safety systemen enz. gebruikt, dat hoopte ik tenminste.

je hebt helemaal gelijk! een onveilige manier zou ik hem natuurlijk ook niet vertellen, dan maar niet vissen! dan is het maar te hopen dat er niet iets nog onveiligers uitkomt.

mvg.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

29-08-2007 20:23

Pim,
Bedankt voor je sportieve en goede reactie :D , maar we zijn inmiddels alweer een discussie verder.

HPE en overigen
Voor alle duidelijkheid, heb veel respect voor Piet vogel, maar eveneens veel respect voor al die mensen binnen de ksn die belangeloos hun werk doen.
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

29-08-2007 20:27

Hans W
Ik denk dat je nu wel heel kort door de bocht reageerd en niet echt op de hoogte bent van de problemen. Ikea levert bijvoorbeeld heel goede en zeer uitgebreide beschrijvingen bij hun producten.... en toch gaat het heel veel fout. De safetyclips waar ik over schrijf zijn van Korda een bedrijf dat heel goed bezig is en zeker goede gebruiksaanwijzingen meelevert...en toch gaat het fout!! Dus je kunt nog zo veel mooie tekeningen meeleveren als een persoon totaal onbekent is met de materie gaat het fout. Als je veel vist zoals ik kom je vroeg of laat die problemen tegen en als je geeft om het karpervissen doe je er wat aan!! Dus kansloos is het volgens mij zeker niet. Ik weet het één en ander van karpersystemen omdat ik al meeggegroeid ben sinds 1978 een computer gebruik ik pas vijf jaar en daar heb ik ondanks die beschrijving hulp bij nodig. Geen enkel bedrijf zal ten koste van de vis geld willen verdienen, gebrekkige informatie komt omdat degene die het uitgeven er helaas van uitgaan dat het voor een iedereen te begrijpen is. Inmiddels weten de meeste bedrijven wel anders en gaan er zeker mee aan de slag. Dus assosiaal is belachelijk gesteld door jou.
Piet
Gebruikersavatar
Roel van Haandel
Berichten: 1514
Lid geworden op: 12-01-2007 21:03
Locatie: Erp
Contacteer:

29-08-2007 21:03

volkomen met piet eens.. ik zie vaak mensen die de gebruiksaanwijzigen niet lezen en alles in elkaar flatsen zoals ze denken dat het hoort.. het werkt misschien wel maar niet zoals het hoort en de karpers beschadigd raken.

het is misschien wel hun eigen verantwoordelijkheid maar de karper beschadigd hierdoor wat niet de bedoeling is!!!!!!!!!!
Henk Derks
Berichten: 217
Lid geworden op: 26-11-2006 21:02
Locatie: Hoogeveen

29-08-2007 21:21

:D, vind zeer zeker dat het plan :o , een kans moet krijgen, misschien, let wel, misschien dat er wel vissers zijn die de gebruiksaanwijzing lezen, en het ook nog snappen, maar wat dacht je van het gebruik van goede, betrouwbare knopen, om je hele veilige volgens de gebruiksaanwijzing in elkaar geflantste rig richting horizon te slingeren?

wanneer dit niet goed voor elkaar is, gaat de karper er alsnog met het hele zootje vandoor.

ik kom in iedergeval weinig beginnende karpervissers tegen die alles goed verantwoord voor elkaar hebben, dus een KEI van een idee.

de gr. maar weer.
Hans Wikkerink
Berichten: 228
Lid geworden op: 23-08-2006 10:58

29-08-2007 21:48

Beste Piet,
Indien Korda een duidelijke beschrijving bij hun product leveren en toch wordt het fout gebruikt, kunnen we concluderen dat degene die het gebruiken niet goed kunnen lezen of dat ze het geen donder intresseerd. Dat jij al lang vist heb ik in meerdere artikelen kunnen lezen dat jij in je stukken veel belang hecht aan zorgvuldig gebruik van de te gebruiken materialen. Dit alles vind ik een goede zaak.
Toch vind ik dat er teveel materiaal op de markt is wat bij verkeert gebruik de karper beschadigd, bv leadcore belachelijk dat dit verkocht wordt en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Tenopzichte van een 60 pagina,s tellend magazine wat ook nog meerdere malen verschijnen moet kostenloos en betaald door adverteerders,in dit geval de groothandels en niet de leveranciers van deze materialen ?

Is het niet zo de vervuiler betaald?
Maar goed een kleine schatting: kosten per uitgave 45000 euro, exclusief layout en verspreid kosten.

Wat moet een advertentie dan kosten?
Hoeveel potentiele groothandels blijven er dan over die dit kunnen betalen?

En ook ik kom geregeld aan het water en praat met vissers, ik denk dan ook dat maar een 20 tot 30 % geintresseerd is om te lezen aan het water of om uberhaubt maar te lezen.
Deze hebben andere intresses bv walk man de hele dag op hun hoofd,de hele dag slap lullen,bier zuipen of blowen enz.
Hierover zijn ook meerdere topics over bv wat doe jij aan het water.

Let wel ik veroordeel je niet ik vind zelfs dat je goed bezig bent maar dit idee geef ik weinig kans van slagen en ik denk dat je je energie beter kunt besteden voor het welzijn van de vis