Gratis Karperblad


Plaats reactie
Gebruikersavatar
pim starreveld
Berichten: 897
Lid geworden op: 22-09-2005 10:00
Locatie: zaandam

27-08-2007 18:04

heeeel goed idee piet!

ook ik krijg in de winkel veel mensen die net op karper vissen/willen gaan vissen en om advies vragen mbt de veiligheid van de vis. helaas hebben we het regelmatig erg druk. dus zou het een hoop schelen als we ze een gratis blad erover aan kunnen bieden, op die manier kunnen ze het thuis nog een keer rustig nalezen.

er blijven natuurlijk altijd van die gasten die niets met een safety clip oid te maken willen hebben. laatst toen ik een systeem uitlegde vroeg die jongen aan mij; ''waarom zit dit erop en dit en dat?'' voor de veiligheid van de vis, zo beschadig je hem minder snel. ''die vis kan me geen reet schelen, ik wil zo goedkoop mogelijk vissen.'' triest gewoon

ik hoop dat het gaat lukken piet!!

greetz
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

27-08-2007 18:59

Pim,
Met alle respect, maar als ik die verkoper zou zijn geweest, had ik hem niks meegegeven
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

27-08-2007 19:19

Hans Brinkel schreef:Pim,
Met alle respect, maar als ik die verkoper zou zijn geweest, had ik hem niks meegegeven


Zal Pim zijn baas blij mee zijn geweest. Want als hij het hem niet verkoopt doet een ander het wel. Ik praat het uiteraard niet goed, maar dit is gewoon de realiteit ( helaas ).
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

27-08-2007 19:27

Zie nu ook pas dat Pim 15 is, dan hoef je dat ook niet te verwachten.
Excuses :wink:
wiebrand dragt

27-08-2007 19:40

zo gaat het in elke winkel niet alleen bij pim

Aangezien er geen droog brood meer te verdienen valt met die goedkope karperschit moeten ze wel.
Zie nu tegenwoordig aanbiedingen staan wie daar nog op moet verdienen.

maar een gratis blad of boekje goed idee :P
Gebruikersavatar
dennis van den hoven
Berichten: 187
Lid geworden op: 31-10-2005 20:54
Locatie: waddinxveen

27-08-2007 21:43

Piet,je bent alweer of nog steeds goed bezig.Mijn idee is dat iedereen die wat ouder en ervaren is via de hengelsport vereniging een jeugd cursus werphengel opstart.Ik denk dat dit een structueel probleem is dat iedereen aanspreekt.Als er een goeie informatieve dvd is voor de begeleiders van de cursus,kunnen zij dit overbrengen tot de jeugd.We hebben het over vrijwilligers die 1x in de week de jongeren wat willen leren.Misschien kan dit ook in samenwerking met sportvissrij Nederland.Wij starten zelf volgende week met de werphengelcursus van de leeftijd 12 tot en met 15 jaar.Dezelfde jongens en meiden die een paar jaar geleden de witviscursus hebben gedaan.Bij onze cursus worden ze bekend gemaakt met roofvissen,karpervissen,matchhengel en winckle picker enz.De cursus wordt beeindigd met een wedstrijd.Bij deze cursus bereiken we in een kleine gemeente toch zo`n 25 jeugdige vissers die ook hun vriendjes wat kunnen vertellen.Ook heb ik je presentatie dvd gezien in Zwolle die erg veel indruk op mij maakte dus zodoende voor mij gevoel ben ik ook goed bezig wat betreft deze cursus.Misschien dat U een copie van uw presentatie naar mij kunt opsturen voor de voorlichting op de cursus.Uiteraard mag U ook een keer kijken hoe het op de cursus aan toegaat bij ons,maar met die kleine erbij ,een kleine kans misschien?Kort samen gevat:Uit de hengelsportvereniging kun je ook een hoop doen natuurlijk.Voor de rest allemaal goeie ideen en wie weet wat er allemaal van komt?

Gr.Dennis
karpervissen=wachten op iemand die je nooit eerder gezien heb
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

27-08-2007 21:46

Misschien zou er in zo,n boekje ook kunnen staan hoe je met de natuur omgaat.
Bv; verlaat je stek,zonder drek! Of;neem je rommel mee naar huis.
Mvgr.Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

27-08-2007 21:58

Piet Vogel schreef: Ik heb daar de eerste dag safetyclips met antitangle tubing gezien waar boven de tube nog even twee loodjes waren opgeknepen.

beste piet volgens mij is dit geen probleem! ik gebruik namelijk ook vaak genoeg een zacht loodhageltje boven de tube, dit doen ze al jaren in frankrijk en ik kan je vertellen dat er geen vis mee verspilt word! het idee erachter is dat de tube altijd goed zinkt, je lijn beschadigen ?? zolang je zacht lood gebruik lijkt mij dit van niet. en als de lijn toch op een of anderen reden zou breken dan kan het lood gewoon van de lijn afschuiven! ik weet natuurlijk niet hoe die jongens dat lood er op hadden en hoe zwaar dat loodje was maar ik heb nog nooit met 1 loodje op de tube een probleem gehad!

m.v.gThomas
long as i got lungs and a rod you can't stop me
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

27-08-2007 22:19

Thomas,

Maak hier een aparte topic van a.u.b. Werkt storend op een onderwerp wat me en andere erg aanspreekt.

Peter
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

27-08-2007 22:20

wiebrand dragt schreef:zo gaat het in elke winkel niet alleen bij pim

Aangezien er geen droog brood meer te verdienen valt met die goedkope karperschit moeten ze wel.
Zie nu tegenwoordig aanbiedingen staan wie daar nog op moet verdienen.

maar een gratis blad of boekje goed idee :P


Ik denk dat er meer verkocht word van die goedkope troep dan de kwaliteits producten. De jeugd moet goedkoop vissen en vooral veel vangen. (het meeste van de jeugd zie hier veel jongeren die heel goed bezig zijn mag ook wel eens gezegt worden). Samen moet dit toch wel tot stand komen hoop ik. Nu eens geen woorden maar daden met dit super initiatief.

vr gr peter
vr gr peter
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

28-08-2007 08:45

Thomas
Een knijploodje belemmerd ten alle tijden het loskomen van het lood in combinatie met een clip. Als er lijnbreuk is boven de tube en de clip loskomt van de wartel kan deze niet doorschuiven door het loodje. De enige soort clips waar ditloodje geen invloed heeft is een clip die gefixeerd zit om de wartel. Geloof me ik heb ze allemaal door en door uitgetest voor mijn boek.
Om je tube te laten zinken kun je toch beter een beetje putty om je tube knijpen.
Gr Piet
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

28-08-2007 10:18

Piet

Jij hebt ervaren dat jongeren liever een zak boillies kopen, dan een karperblad.
Hier zit een heikel punt.
Wanneer men op karper wil vissen dan gaat dat geld kosten.
In de papegaaienbek-topic schrijf ik over de ervaren/volwassen karpervisser.

Mensen die niet al te veel geld tot hun beschikking hebben, gaan wel op karper vissen.
Dat levert dus welzijns-problemen op voor de karper en andere vis-soorten.

Zelf spoel ik om de drie maanden verse lijn op mijn molen/spoelen.
Na elke gevangen vis verwijder ik tien meter van mijn hoofd-lijn en vervang de onderlijn.
Ook gebruik ik een manier hoe men op een karper-vriendelijke manier, men wel knijp-lood op de hoofd-lijn kan bevestigen.

met lood-knijpende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gerrit Hees

28-08-2007 10:22

Maar hans vind je zelf de tijdschriften zoals karper,spiegel etc ook niet erg duur? zeker als je dat van bijvoorbeeld een krantenwijk moet betalen ( btw ik koop ze wel hoor maar paar jaar geleden kon ik dit probleem ook ik wou ze wel lezen maar ze waren gewoonweg te duur)
Gebruikersavatar
Pim Houten
Berichten: 17
Lid geworden op: 06-11-2006 11:52
Locatie: Ruurlo

28-08-2007 10:24

Goed idee alleen moeilijk te realiseren zoals het werd voorgesteld.(lijkt mij)
Een oplage van 60 pagina's vraagt veel kopy.
Vraag de mensen van de bladen maar eens hoe moeilijk het is aan goede kopy te komen.

Een blad heeft telkens weer de drukkosten, verzendkosten, lay-outkosten etc. Eenmalig zal dit te realiseren zijn, maar bij een oplage van 3x per jaar wordt het al moeilijk.
Boekhandels willen al geen gratis magazin dus zal het via de hengelsportwinkels moeten gaan. Veel winkels gooien deze bladen op een hoop en schenken er geen aandacht aan, ze verdienen er tenslotte niks aan dus interesseert het ze niet.

Als ik na ga wat er aan inkomsten zijn van de vergunningen, vispas etc. is het dan niet mogelijk dat vanuit Sportvisserij Nederland (SN) een DVD wordt gemaakt welke met elke vergunning/vispas wordt meegegeven?
Beeld materiaal hebben we, visTV etc.
Neem aan dat elke visser een vergunning moet kopen.
Vandaag de dag staat er in elk huishouden wel een DVD speler of computer, dus afspelen mag ook geen probleem zijn.
Desnoods maak je een link op de site van SN met een link waar diverse filmpjes zijn te downloaden.

De kosten zullen lager zijn dan een magazin met een oplage van 50000 zoals geschetst.

Succes verder en ik hoop dat er iets komt.

M.vr.gr.
Pim

P.S.
Misschien dat er vanuit de KSN een "clinicgroep"opgezet kan worden welke bij diverse hengelsportverenigingen een clinic over karpervissen kan geven.
Peter Broers
Berichten: 470
Lid geworden op: 31-05-2006 12:43

28-08-2007 10:48

Ik denk dat de doelgroep waarop eigenlijk gemikt wordt echt geen cursussen / clinics gaan volgens via hun hengelsportvereniging. Diegene die daarvoor wel alle moeite nemen denken er dus wel over na en komen toch wel aan hun info, hetzij via internet danwel de diverse visbladen. (Hoe goed die initiatieven ook zijn hoor!!)

Volgens mij is de doelgroep de gasten die niet over hun visserij nadenken, gewoon wat spullen kopen en ergens gaan vissen. En dus, puur uit onwetendheid, schade aanrichten. Het zal zaak zijn de drempel voor deze personen zo laag mogelijk te krijgen dat ze zich ook eens in onder andere de veiligheid van de karpers verdiepen. Dit kan volgens mij best via een gratis magazine en/of DVD. Dit zal dan wel constant en breed onder de aandacht gebracht moeten worden. Hier ligt inderdaad een belangrijke taak voor de winkeliers. Dus niet die boekjes op een hoop in een hoek kwakken maar ook echt iedere beginnende karpervisser die karperspullen koopt zo'n boekje meegeven en aanbevelen het eens door te lezen.
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

28-08-2007 11:03

Een DVD bij de Vispas leveren?

Extra kosten in totaal minimaal € 1,50 per verstrekte Vispas en wie gaat dat extra miljoen jaarlijks betalen ? De groothandel ? De winkeliers ? SN ? Of uiteindelijk dan toch de hengelsporter zelf ?

Dan moet die DVD ook nog alle aspecten van de hengelsport behandelen, want de Vispas kent geen onderscheid tussen karpervissers, roofvissers en witvissers.
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

28-08-2007 11:19

We hebben toch ook de jaarlijkse uitgave van albatros shimano enz dit zijn toch vrij luxe boekjes met veel producten. En deze zijn gewoon GRATIS. En bijna iedereen leest zo'n boekjes jaarlijks. Als mensen die wat beter bekend staan in de karperwereld dan ik nou eens contact opnemen met die bladen. En vragen of er een pagina bij kan ten
behoeve van de vis. Dat er dan bv bij de karper afdeling een pagina komt waarop staat hoe te handelen met de vis. Dit zou je dan ook bij witvis roofvis enz kunnen plaatsen. De oplages gaan er dan toch al uit en een pagina meer zal ook geen kwaad kunnen denk ik. Misschien dat dit een optie is. bereik je toch weer een groter publiek.

vr gr peter
vr gr peter
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

28-08-2007 11:48

Hey Piet,
Ik vind dit een zeer goed idee en denk dat het ook echt haalbaar is. Ik ben ook al een paar jaar van mening dat er iets moet gebeuren en dit zou zeker kunnen bijdragen. Als ik hierin iets kan betekenen hoor ik het graag!!
Peter Nys
Berichten: 541
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Belgie (Tongeren)
Contacteer:

28-08-2007 12:14

Hallo Piet,


Lijkt mij een zeer goed idee om zoiets te gaan proberen. Om hiervoor uit de kosten te geraken is misschien een ander verhaal. Mocht ik je kunnen helpen met een artikel ofzo dan laat je het maar horen.


Mvg

Peter
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

28-08-2007 12:34

60 pagina,s is inklusief de advertenties. Daarnaast schrijf ik zelf normaal gezien makkelijk 60 pagina's in drie maanden laat staan met de hulp van andere schrijvers die zich al hebben aangemeld. Ik zie daarin geen moeilijkheden. Het niveau zal lager zijn dan als ik schrijf voor spiegel dus kun je het heel uitgebreid doen. Ook hoef je niet het wiel opnieuw (dus onderwerpen genoeg) uit te vinden maar gewoon basic en daar de goed dingen uithalen. Ik wil nog wel even benadrukken dat ik vind dat de KSN heel goed werk verricht met de jeugdkampen en de gratis DVD. Persoonlijk ik denk dat we zo veel mogelijk manieren moeten aanwenden om de boodschap bekend te maken want juist vele herhalingen werken. Als ik een grote groep zou kunnen bereiken met clinics dan zou ik het zeker doen, helaas denk ik dat dat niet snel gaat gebeuren. Ik weet echter uit ervaring dat gratis boekjes mits goed uitgegeven door de winkeliers echt werkt. PB boekjes waren 10 jaar geleden niet aan te slepen. Iedereen leest graag aan de waterkant, dus 's morgens in de hengelsportzaak even aas gehaald boekje mee en vissen. Daar lezen ze tijdens het vissen dan wat wij ze graag willen bij brengen.
Gr Piet
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

28-08-2007 12:43

Piet,

Allereerst wil ik zeggen dat het hoe dan ook een erg goed idee is.
Ik denk echter wel dat het zeer moeilijk realiseerbaar is om een dergelijk blad meerdere malen per jaar uit te geven..
Wat denk ik veel handiger is is een eenmalige (dikke) uitgave te maken In die uitgave maak je dan aparte hoofdstukken.
Bijvoorbeeld:

1) Inleiding
2) Hoofdlijnen/voorslagen
3) Veilige "laatste meter" (Dus naast alle mogelijke loodsystemen dingen ook alles over leadcore en tube en sliders etc etc)
4) rigs/haken
5) Driltechnieken/ landen van de karper
6) Behandeling van de karper op de kant
7) Terugzetten

Op die manier heb je alle informatie gebundeld in 1 "naslagwerk" waar iedereen op terug kan vallen.

Overigens wil ik nog wel even kwijt dat ik denk dat de groep onervaren volwassen karpervissers misschien wel even groot is als de groep onervaren jeugdige karpervissers...

Wat betreft de financiering.
Van verschillende kanten merk ik wel dat de meeste bedrijven er niet happig op zijn om te helpen met dit soort projecten.
Blijkbaar is het nog niet tot ze doorgedrongen dat ook zij verantwoordelijk zijn voor de karpervisserij en dat ook zij er baat bij hebben dat de karpers in leven blijven en dat bijvoorbeeld ook het nachtvissen toegestaan blijft of dat er Projectspiegels uitgezet worden
(SBBK)

Ik ben bang dat dat pas zal doordringen als het te laat is...


Groeten Bart
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

28-08-2007 12:54

Bart
Ik ben deze topic ook geopend met de doelgroep jeugdige en recreatieve vissers. Deze laatste groep absoluut groter dan de jeugdige.
Gr Piet
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

28-08-2007 12:58

Bart
Het benaderen van de groothandels en merken zal ik persoonlijk doen. Ik denk dat ze gevoelig zijn voor een bekende naam. Begrijp mij goed ik voel mij niet beter als welke visser dan ook maar de naam Piet Vogel is heel bekend in het commerciele wereldje. Het zal zeker niet meevallen om het voor elkaar te krijgen maar nogmaals het is 5 voor 12.
Misschien is er een samenwerking nodig met een bestaand blad of uitgeverij? Alles is nog open ben alleen aan het brainstormen!
Gr Piet
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

28-08-2007 13:01

Piet,

Het was meer een opmerking naar alle mensen die dit lezen.
Té vaak merk ik namelijk dat de jeugd alles in de schoenen geschoven krijgt terwijl dit in veel gevallen onterecht is..
Ik denk zelfs dat heel wat zichzelf "fanatieke karpervissers" noemende mensen nog heel wat fouten maken...
Ik denk dat we beter als doelgroep alle karpervissers kunnen nemen..

Groeten Bart
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

28-08-2007 13:11

Bart ben ik het zeker met je eens, maar toch is de jeugd de toekomst.
De jeugd is nog kneedbaar :wink:
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!