Gratis Karperblad


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

26-08-2007 19:23

janieck spithoff schreef:Heej Gerard, bedankt nog voor de mooie sessie, en de onderlijnen, het gaat me nu veel beter af, en heb vandaag een aantal mooien weten te strikken!! Ik heb er echt wat van opgestoken.
Waarneer doen we weer een sessie :D


Graag gedaan janieck , wij kunnen trouwens volgend weekend wel een nacht doen op de schieringer als je zin hebt want ik ben dan vrij.

En ik was dit nog vergeten te zeggen als ik wat kan doen BEL ME
want dit kan zo niet langer
0621665660
Laatst gewijzigd door Gerard Brondijk op 26-08-2007 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
KSN
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

26-08-2007 19:24

Dit is een fantastisch idee en een bijzonder initatief dat van alle kanten steun verdiend en dan niet alleen van het bedrijfsleven maar ook van de organisaties, bv van de NVVS en KSN en VBK want jongens er gaat wat verkeerd aan de waterkant en niet alléén van de jeugd maar ook van ervaren vissers, zelfs van "ervaren carpiste"s die op karperforums commentaar geven, ik ga geen voorbeelden of namen noemen, maar het is soms bizar, dit is idd mede de oorzaak van te weinig info een te moelijke schrijfstijl en benamingen en verkeerde interpretaries en zien door de bomen het bos niet meer( foto"s of tekeningen zeggen meer) kortom op de practijk gericht, want de drang naar grote vis is groot.
Het zou geweldig zijn als er een blad puur vistechnisch en dan bedoel ik visvriendelijke montages en onderlijnsystemen aangevuld met info van het nachtvissen met een tent, en/of veilig uitvaren en ook het omgaan met de gevangen vis, dat dan voor iedereen te begrijpen is op de markt komt en dan nog gratis ook, bv als bijlage aan andere bladen, of aan een verengingsblad gekoppeld, maar als een zelfstandigblad is ook prima, ik juich het aan alle kanten toe omdat uiteindelijk daar iedereen zijn voordeel aan heeft en je kan er nog wat van opsteken, ja zelfs ik :wink:
Wat mij betreft kom maar .
Sucses CN
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
ramon ansing
Berichten: 655
Lid geworden op: 23-08-2006 17:46
Locatie: tolbert (groningen)
Contacteer:

26-08-2007 20:08

Vind het een goed idee piet vooral het woord gratis zullen veel mensen waarderen. korda had ook een x een klein boekje met wat standaart dingetjes erin en die waren erg snel op. was wel alleen met korda materiaal maar toch.

hier in mijn omgeving heb je ook van die watertjes te zeilig gewoon. 80 grams lood aan een 40/00 hoofdlijn geknoopt met een onderlijn met een haakmaat 4 met 2 mais korrels. op een water met vissen tot 60 cm. de vissen eruit tillen aan de lijn omdat ze het schepnet droog willen houden, waarom hbe je dan zo`n ding. als je der wat van zegt krijg je gewoon een grote bek terug. het knopen leggen gaat de meeste ook zo goed af een los met daarin nog 3 kopen voor de stevigheid.


of der kwam laast een jongetje in de winkel die vroeg waar dat tuigje voor was `welke soort vis kan ik daarmee vangen` een dobbertje van een halve gram met een haakje 16. en dan vraagt ie moet spul hebben voor karperonderlijnen Alleen! van fox want daar vang je meer mee. gelukkig kwam zu`n moeder eraan dus moest ie weg.

dus lijkt me een goed idee voor een karperblad zonder al teveel merk promotie of gewoon geheel willekeuring van alles wat. zodat je niet direct het idee hebt dat je een bepaalde rig alleen maar met korda hoeft te maken maar ook met ultimate hot stuf.
groet`n ramon
Gebruikersavatar
ramon ansing
Berichten: 655
Lid geworden op: 23-08-2006 17:46
Locatie: tolbert (groningen)
Contacteer:

26-08-2007 20:09

...
groet`n ramon
Gebruikersavatar
klaas Sipma
Berichten: 156
Lid geworden op: 25-12-2005 15:51

26-08-2007 21:05

Piet een heel erg top idee.

Ik heb eens zitten denken.
Opzich een top idee, maar een nadeel van de bladen.
Er word soms dingen bescheven van die ene topaanpak en rigje en zo.
Een echt how to word in bladen tegenwoordig niet meer behandelt, bijvoorbeeld een how to hengels precies op stek krijgen en verder zien te werpen, zulke dingen lees je nooit.

Ook bijvoorbeeld uitleg over bereiding van tijgernoten en particles, het maken van je eerste boilie, dat soort dingen zijn voor beginner van onschatbare waarde.

Vanzelfsprekend voor vele vissers, zeker niet voor beginners.
Maar als je jeugd wil bereiken moet het met artikelen door enkele bekende vissers en zeker net zoveel jeugd.

Dus een eenmalig jeugdboek met tips en zo in magazine uitvoering een beter idee?

Zoiets beschijft veel meer dingen in een keer en zal alles behandelen voor de jeugd.
Of bijvoorbeeld een serie boekjes, 5 ofzo
Dat in al die boekjes het totale beeld compleet word gemaakt.

Ik wil mezelf voor zulke dingen zeker beschikbaar stellen.
Er zijn er nu nog teveel die geen flauw idee hebben van wat ze eigenlijk aan het doen zijn, helaas.
Laten we daar verandering in brengen met bijvoorbeeld een KWO magazine.


Klaas Sipma
Laatst gewijzigd door klaas Sipma op 26-08-2007 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

26-08-2007 21:28

Cor Nannings schreef:Dit is een fantastisch idee en een bijzonder initatief dat van alle kanten steun verdiend en dan niet alleen van het bedrijfsleven maar ook van de organisaties, bv van de NVVS en KSN en VBK want jongens er gaat wat verkeerd aan de waterkant en niet alléén van de jeugd maar ook van ervaren vissers, zelfs van "ervaren carpiste"s die op karperforums commentaar geven, ik ga geen voorbeelden of namen noemen, maar het is soms bizar, dit is idd mede de oorzaak van te weinig info een te moelijke schrijfstijl en benamingen en verkeerde interpretaries en zien door de bomen het bos niet meer( foto"s of tekeningen zeggen meer) kortom op de practijk gericht, want de drang naar grote vis is groot.
Het zou geweldig zijn als er een blad puur vistechnisch en dan bedoel ik visvriendelijke montages en onderlijnsystemen aangevuld met info van het nachtvissen met een tent, en/of veilig uitvaren en ook het omgaan met de gevangen vis, dat dan voor iedereen te begrijpen is op de markt komt en dan nog gratis ook, bv als bijlage aan andere bladen, of aan een verengingsblad gekoppeld, maar als een zelfstandigblad is ook prima, ik juich het aan alle kanten toe omdat uiteindelijk daar iedereen zijn voordeel aan heeft en je kan er nog wat van opsteken, ja zelfs ik :wink:
Wat mij betreft kom maar .
Sucses CN



Cor,

even geleend uit een andere topic. De KSN, Sportvisserij Nederland en een ( te klein) deel van de groothandel geven die steun al ruimschoots aan een ander reeds eerder dit jaar opgestart project, binnenkort staat hierover een persbericht gepland.

Voor mij persoonlijk staat het buiten kijf dat elk initatief inzake voorlichting aan karpervissend Nederland zo breed mogelijk gesteund dient te worden.


Piet,

Prachtig plan, misschien samenwerken met de uitgifte van de DVD ?

Zoals je weet zijn op initiatief van 2 KSN leden Jeroen Neef en Chris Noorlander met financiele ondersteuning van de SBBK, Sportvisserij Nederland, de KSN, de jeugdcommissie van de KSN en een ( tot op heden nog te klein ) deel van de groot-en middenhandel reeds de benodigde beelden geschoten voor een DVD ,met als werktitel "Verantwoord vissen op karper "

Deze ca 60 minuten durende DVD zal voor het eerst op de landelijke najaarsmeeting van de KSN a.s. 01 december te zien zijn.

Na Carp 2008 zal deze DVD gratis bij de deelnemende winkeliers of misschien wel samen met het bovenstaande gratis infoblad beschikbaar zijn. Kan men meteen zien wat men leest.




Helaas ontbreken meerdere groothandels en merken tot op heden nog op de sponsorlijst van de DVD. In de loop van deze week hoop ik nog enkele namen en bedragen toe te kunnen voegen. Aan de drie karpermagazine's welke ( als eersten ! ) wel fors bijdragen ligt het in ieder geval niet.
Wouter Hut
Berichten: 244
Lid geworden op: 14-08-2007 08:51
Locatie: Twente

26-08-2007 21:31

Ik vind het echt een top iedee. Ik zelf ben net begonnen met karper vissen en het is dat ik hier terecht ben gekomen (vooral de chat) anders had ik nu nog met een afstandhouder met voerkorf gevist e.d.

Je ziet online door de bomen het bos niet meer, en in de bladen staan de basics ook niet meer.


Ik zelf heb toen ik net begon met auto klussen (beetje stylen e.d.) ook zon boekje gekocht waar echt vanalles uit stond gelegt o.a. over ET waardes en allerlij andere basics die je eigenlijk moet weten om miskopen e.d. te voorkomen.


Als het blad/boekje komt ga ik m zeker lezen ! 8)
Gebruik je verstand aan de waterkant.
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

26-08-2007 21:35

Wouter ,
Wat voor dingen mis jij als beginnende karpervisser
en wat zou beter kunnen volgens jou ,.
KSN
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

26-08-2007 22:31

Bas Bakker schreef:Piet,

Laat ik eerst even melden (zoals iedereen dat doet) dat het een goed initiatief en (vooral) idee is van jou.

Naast een boekje lijkt het mij ook verstandig om een website te ontwikkelen als ondersteunend platform. Misschien dat de inhoud van de website gelijk is aan het boekje zodat men altijd toegang heeft tot de informatie (ook als de boekje niet meer op voorraad zijn). Daarnaast kun je met een website natuurlijk nog veel meer bereiken (denk aan nieuwsbrieven, tips, vragen, quiz etc.).

Wat betreft de website (ontwerp en evt. ontwikkeling) wil ik mezelf daarvoor beschikbaar stellen!


Piet
Zoals eerder gemeld, fantastisch plan!
Voorbeelden te over zoals hierboven reeds beschreven geven aan dat er "iets" , moet gebeuren.
Ben van mening dat je dit project dan zo breed als mogelijk moet doen, en alle middelen die er ter beschikking is gebruiken.
Dvd, gratis blad ..en dus ook een website.
Voor wat betreft de website , kan ik je Bas Bakker van Harte aanbevelen.
Wat die gemaakt heeft ziet er perfect uit, en hij weet perfect de kleurstellingen en lay-out aan te passen aan de juiste doelgroepen.

Verder schreef je;
Ik hoop dat winkeliers wel de verzend kosten voor hun rekening nemen om de kostprijs zo laag mogelijk te houden. De winkeliers in ons land zijn niet allemaal technisch onderlegd om onervaren vissers advies te geven of hebben er de tijd niet voor. Dus ook voor hun is het weer een win win situatie.


Heb hier eerlijk gezegd weinig vertrouwen in...erg weinig vertrouwen :cry: . Kijk maar eens op de site van de SBBK
Te weinig winkeliers staan er vermeld als sponsor :cry:
Terwijl iedereen hier ook baat bij heeft

Heb hierover met enkele winkeliers gesproken waar dit aan kan liggen. (SBBK)
Tendens is dat ze in hun optiek al zoveel geld moeten bijdragen aan allerlei activiteiten. Als voorbeeld werd er o.a genoemd
Bijdrage voor wedstrijden (sponsoring) , Voor Vis TV wordt ook een bijdrage gevraagd aan de winkeliers , Plaatselijke goede doelen.
Veel post om geldelijke bijdrages blijven dus vaak gewoon liggen...
Ja, ik weet eerlijk gezegd niet of dit allemaal steekhoudende argumenten zijn. Je bent dan meestal wel snel uitgeluld.

Concreet, heb dus niet zoveel vertrouwen in de win-win situatie vanuit de optiek van de winkeliers.
Mischien hiervoor een andere oplossing?..iemand?

Met meedenkende groeten
Hans
Gebruikersavatar
Raymond van der Voord
Berichten: 60
Lid geworden op: 19-07-2007 10:14
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

27-08-2007 00:27

Beste Piet,

Het is een heel goed idee, maar afgezien van de inhoud is het belangrijkste of jouw idee haalbaar is ja of nee. Ik denk dat het zeker niet onhaalbaar is. Er zijn echter enkele dingen om rekening mee te houden. Zelf werk ik al enige tijd in een uitgeverij en wij hanteren ook vaak dezelfde methode. We verzorgen voor bedrijven zelfs complete Open dagen incl. magazine geheel gratis. Hoe? Inderdaad alle relaties laten adverteren en hierdoor alle kosten en in ons geval ook de winst (anders is het voor een uitgeverij uiteraard niet interessant) in de advertentieprijs op te nemen.

De Win/Win situatie
Het moeilijke in jouw geval is dat er al enkele (betaalde) magazines in de markt zijn en jij simpelweg nooit een aantrekkelijke prijs voor de adverteerders kunt neerleggen. De kosten van bijvoorbeeld het opmaken, drukken en de verspreiding moeten namelijk allemaal worden betaald uit de advertenties en aangezien de karpervisser niets betaald kan dit voor de adverteerder aardig oplopen.
Bij het eerder genoemd voorbeeld van de Open dag zijn de adverteerders meestal goede relaties met degene die de Open dag geeft en hierdoor zijn die adverteerders een soort van verplicht tegenover hun relatie om te adverteren. Dit is in jouw geval niet zo. Je moet de adverteerder iets extra bieden waardoor het interessant is die hogere prijs te betalen. Hierbij is het meenemen van de adverteerder in de redactie een slimme zet. Denk bijvoorbeeld aan de Fox rubriek in de karperwereld. De lezers vinden het interessant, komen met hun vis op de foto, en karperwereld spreekt met fox af dat ze in ruil 3 pagina advertentie van een x bedrag afnemen. Win / Win.

De omvang
Persoonlijk denk ik dat je qua pagina’s aan de hoge kant zit en niet gelijk compleet full color moet gaan. Probeer het eerst eens met 32 pagina’s (16 pag. full color en 16 pag. zwart wit). Het is tenslotte een gratis blad en het is belangrijk de kosten voor adverteerders zo laag mogelijk te houden. De verhouding van advertentie / redactie in een gratis magazine is ongeveer 3 tot 2. Dus van de bijvoorbeeld 32 pagina’s zijn er +-20 advertentie en 12 redactie. Wil je 50/50, dan gaan uiteraard de kosten voor de adverteerder weer omhoog. 50.000 exemplaren is denk wel een juiste oplage. Vraag gewoon bij enkele drukkerijen wat offertes aan. Binnen enkele dagen weet je ongeveer de kosten en kun je de advertentie tarieven berekenen en kijken of het haalbaar is.


Adverteerders
Persoonlijk denk ik dat je juist wel de kleine ondernemer moet meenemen in het verhaal en niet alleen de groothandels en leveranciers. Ik denk zelfs dat dit erg belangrijk is! Als je bijvoorbeeld iedere uitgave 1 of 2 winkeliers eruit pikt en deze een bepaalt product laat testen of bijvoorbeeld een interview met de verkoper van de desbetreffende winkel is het voor hun interessant en voor jullie. Want ze moeten natuurlijk wel 3x per jaar een advertentie plaatsen voor dat interview :lol: . Op deze manier heb je bijvoorbeeld iedere uitgave alweer 6 advertentie's en 2 interviews. En als hun advertentie / interview in het magazine staat, leggen ze hem graag voor je op de toonbank hoor!! Tevens is het voor de lezer interessant om het verhaal achter die ene winkelier uit de buurt te horen.

Ben erg benieuwd hoe het gaat lopen! Succes en als ik ergens mee kan helpen, hoor ik dat graag.

Groeten,
Raymond
Gerrit Pook2
Berichten: 160
Lid geworden op: 27-04-2007 17:53

27-08-2007 07:43

Nog leuker is natuurlijk een winkeliers test,waarbij de winkelier door een anoniem persoon aan de tand gevoeld wordt over zijn deskundigheid op het gebied van bijvoorbeeld safty systems e.d.
Wouter Hut
Berichten: 244
Lid geworden op: 14-08-2007 08:51
Locatie: Twente

27-08-2007 08:39

Gerard Brondijk schreef:Wouter ,
Wat voor dingen mis jij als beginnende karpervisser
en wat zou beter kunnen volgens jou ,.


Gewoon heel basic:

-Verschil tussen schuiflood en vastlood systeem (theorie ook over aanbijten e.d).
-Hoe leadclip met tube te bevestigen
-Waar dient die leadclip uberhaupt voor (anders gaan mensen zelf vastlood iedee knopen.)
-waar dient de tube voor
- Waar op te letten bij onderlijntjes (vaak worden standaard onderlijnen gekocht en dus gewoon 1 uit het schap gepakt, deden wij ook)
- aas soorten: hoe te vissen met popup (anders hangt ie straks 20cm boven de bodem) enz
- Waarom een groot schepnet een must is (ik had ook een te kleine en moest hem toen maar met mn handen het water uit pakken, niet echt zoals het hoort)
- waarom een onthaakmat

Kortom geef ze inzicht op de "waaroms" als de basics goed uitgelegd worden dan weten ze iig waarom ze spullen aan moeten schaffen hopelijk doen ze het dan eerder...
Gebruik je verstand aan de waterkant.
Gebruikersavatar
nils poldervaart
Berichten: 147
Lid geworden op: 05-02-2003 01:00
Locatie: Pijnacker

27-08-2007 09:17

Als het eenmaal zover komt wil ik wel "belangeloos" de opmaak verzorgen, alleen of met iemand anders.
Moet het alleen niet een wekelijks of maandelijks blad worden, dat vindt m'n baas niet leuk..;-)
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

27-08-2007 09:37

Niels
Prachtig dat je dit aanbied! Het is de bedoeling om 3x per jaar een blad te verzorgen.
Mannen excuus dat ik niet op alle reacties reageer maar het is in huize Vogel spitsuur deze eerste week van de baby.
Ben wel heel blij met alle reacties en hoop dat er ook iets komt uit het commerciele gedeelte.
Gr Piet
Gebruikersavatar
nils poldervaart
Berichten: 147
Lid geworden op: 05-02-2003 01:00
Locatie: Pijnacker

27-08-2007 09:43

Geen probleem, ik hoor 't wel.

Ga eerst maar van de kleine genieten..!
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

27-08-2007 11:12

Misschien een idee om in elke uitgave ook een stukje te wijden aan "back to old skool". Door elk blad een bepaalde periode van het pionierstijdperk van het karpervissen te laten zien en langzaam naar de huidige tijd te werken zullen sommige mensen misschien beter snappen waarom tegenwoordig bepaalde dingen gebruikt worden, waardoor het is ontstaan of zien ze dat er naast het moderne wereld nog iets anders is.

Daarnaast lijkt me een interview met een bekendere karpervisser die regelmatig in de bladen staat (de jeugd kijkt toch al snel op tegen al die bekendere vissers) een goed idee. Maar leg tijdens dit interview dan eens niet de nadruk op successen maar meer op "het beginnen". Het lijkt me dat veel mensen vergetemnn dat vrijwel iedere karpervisser klein begonnen is en door te laten zien dat de "grote jongens" ooit ook met een spinhengeltje en deegbolletje zijn begonnen hoop ik dat mensen minder overhaast naar vlemmix rennen voor een setje boiliepoken zonder alles eerst op te bouwen.

Misschien een artikeltje in de zin van "haal meer uit je knaken"? Hoe kan je met zo weinig mogelijk geld zoveel en zo goed mogelijk iets doen?

En natuurlijk op z'n minst 1 of 2 artikels in verhaalvorm om het ook leuk te houden om te lezen.

Jullie hebben in ieder geval mijn zege en het lijkt me leuk om mee te werken.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

27-08-2007 11:15

Waarom beperken we ons alleen tot karper? Ik kan me voorstellen dat bijvoorbeeld de Snoekstudiegroep ook wel wat kwijt wil over het verantwoord vissen op roofvis?
Piet bijkerk
Berichten: 300
Lid geworden op: 09-02-2007 15:06

27-08-2007 11:16

Hallo,als ik deze dingen zo lees wordt het idd tijd om in te grijpen,ik lees bv dmv een blad maar we leven nu ook in een digitaal tijdperk.
Waarom geen DVD met uitleg en beelden en in een gewone nederlandse taal gesproken zonder die moeilijke woorden.
Kijk eens bv naar die korda dvd,s ze zijn populair omdat er een goede uitleg gegeven wordt(engels dat wel...)en zeer fraaie beelden.
Het mooie van zo,n DVD is dat ik denk dat je een grotere doelgroep(de jeugd in dit geval) bereikt dan een boek,mits de DVD goed in elkaar is gezet.
Dit moet toch niet al te moeilijk te realiseren zijn?
Je zou zo,n DVD bv gratis bij aankoop van een vispas kunnen krijgen.
Het was maar een sugestie.

Groetjes Piet
Een pessimist is een optimist die slecht geïnformeerd is.
Piet bijkerk
Berichten: 300
Lid geworden op: 09-02-2007 15:06

27-08-2007 11:24

PS: Ik bedoel een goede informative DVD hoe je veilig met vis en materialen omgaat,want dat zijn de grootste knelpunten.

Groetjes Piet
Een pessimist is een optimist die slecht geïnformeerd is.
Marcel Mos
Berichten: 256
Lid geworden op: 03-11-2004 01:21
Locatie: Zwartewaal
Contacteer:

27-08-2007 11:28

Piet.

Mooi idee met ook een hoop meewerkende karper vissers.
Ik zelf kan alleen klooie op het internet en aan de waterkant ;-)

Mijn zoontje is nu 6 en wordt begin volgend jaar 7.
Is helemaal gek van vissen.
Ik probeer heb dan ook alle manieren van het vissen te laten zien.
Voor hem heel leersaam (als die oplet) en voor mij leuk om te doen.

Maar dat er voor de opstarten de jeugd gewoon weinig tot geen informatie is in de winkels ben ik helelmaal mee eens.
Mijn viswinkelier wil het allemaal best vertellen aan de koters.
Heeft ook de kennis wel in pacht.
Alleen staat met 2 man in de winkel waar het gewoon weg druk is...
Dus hij heeft de tijd er niet voor om die uitleg te kunnen geven.
Z,n boekje is voor zijn winkel denk ik een uitkomst.

Het nadeel van gratis boekjes is dat net als met flyers iedereen ze wel aanpakt maar de meeste ongelezen de vuilnisbak om de hoek alweer ingaan.

Daarom wil ik best wat van mijn vrije tijd opofferen om met een stapeltje boekjes de waterkanten hier af te rijden en de karpervissers voorzien van een exemplaar.

Mocht je dat wat vinden hoor ik het vanzelf.

Groetjes Marcel Mos.
Een dag niet gevist = een dag niet van de natuur genoten.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

27-08-2007 11:32

Martijn Julien schreef:Waarom beperken we ons alleen tot karper? Ik kan me voorstellen dat bijvoorbeeld de Snoekstudiegroep ook wel wat kwijt wil over het verantwoord vissen op roofvis?


Een hele goede...
Teveel kinderen hier in de wijk zie ik vissen met hun eerste hengel met een blinkertje of ander stuk kunstaas.
Enkel met een hengel zie ik ze dan op stap gaan.
Ze vangen meestal niets....maar als ze wel wat vangen, dan is er paniek!
Geen schepnet..hoe haal je zo'n snoek uit het water?
En over het onthaken zullen we het maar niet hebben...1 groot drama
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

27-08-2007 11:32

Piet B.

Die DVD is al onderweg, sterker nog, de beelden zijn al geschoten.


Michel Hollaar schreef:
Piet V.,

Prachtig plan, misschien samenwerken met de uitgifte van de DVD ?

Zoals je weet zijn op initiatief van 2 KSN leden Jeroen Neef en Chris Noorlander met financiele ondersteuning van de SBBK, Sportvisserij Nederland, de KSN, de jeugdcommissie van de KSN en een ( tot op heden nog te klein ) deel van de groot-en middenhandel reeds de benodigde beelden geschoten voor een DVD ,met als werktitel "Verantwoord vissen op karper "

Deze ca 60 minuten durende DVD zal voor het eerst op de landelijke najaarsmeeting van de KSN a.s. 01 december te zien zijn.

Na Carp 2008 zal deze DVD gratis bij de deelnemende winkeliers of misschien wel samen met het bovenstaande gratis infoblad beschikbaar zijn. Kan men meteen zien wat men leest.




Helaas ontbreken meerdere groothandels en merken tot op heden nog op de sponsorlijst van de DVD. In de loop van deze week hoop ik nog enkele namen en bedragen toe te kunnen voegen. Aan de drie karpermagazine's welke ( als eersten ! ) wel fors bijdragen ligt het in ieder geval niet.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

27-08-2007 11:48

Kijk eens aan... :wink:

Is de koppeling met de vispas geen goede suggestie? (dvd en evt blad)

Voorheen kreeg je altijd een heel klein boekje met de vergunning opgestuurd , hoe je om moet gaan met de vissen.
Wellicht in een ander jasje een optie?.
Piet bijkerk
Berichten: 300
Lid geworden op: 09-02-2007 15:06

27-08-2007 11:59

Michel Hollaar

Piet B.

Die DVD is al onderweg, sterker nog, de beelden zijn al geschoten.

Gelukkig,het kan niet snel genoeg.
Het andere stukje had ik over het hoofd gezien :o
Dus is zo,n dvd niet verkeerd voor mij ook :wink:
Een pessimist is een optimist die slecht geïnformeerd is.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

27-08-2007 17:24

Piet

Mijns inziens moet er ook wat gebeuren bij de bedrijven zelf door middel van goede info op het product. Ik koop nog te vaak klosjes voorslag zonder ook maar en goede beschrijving hoe het veilig te gebruiken en waarom. Wel een hoop bla bla hoe goed het wel niet is! Miss dat jij hier ook het voortouw in kan nemen met je eigen bedrijf?
Daarnaast is en gratis karperblad natuurlijk ook een topidee