E-petiton to stop immigrants stealing fish stocks for food


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

14-08-2007 22:14

10 Downingstreet:

BETA TEST
The e-petitions system launched in November 2006. It is currently in a public "beta test". This means that users are welcome to sign and create petitions, but we will be making changes to the site, as we fix technical problems, improve usability and respond to feedback.

http://petitions.pm.gov.uk/CarpFishing/

Niet alleen wij maken ons zorgen over Oosterburen die de vis hier vangen voor consumptie. Mooi systeem trouwens: Petities indienen via een web site van de overheid. Iets voor ons?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

14-08-2007 23:55

Kees Ouwehand schreef:10 Downingstreet:

BETA TEST
The e-petitions system launched in November 2006. It is currently in a public "beta test". This means that users are welcome to sign and create petitions, but we will be making changes to the site, as we fix technical problems, improve usability and respond to feedback.

http://petitions.pm.gov.uk/CarpFishing/

Niet alleen wij maken ons zorgen over Oosterburen die de vis hier vangen voor consumptie. Mooi systeem trouwens: Petities indienen via een web site van de overheid. Iets voor ons?

Groet, Kees



You must be a British citizen or resident to sign the petition.


Nog niet dus :wink: anders met alle liefde getekend.

vr gr peter
vr gr peter
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

15-08-2007 01:11

Kees,

Een mailtje aan het Ministerie van Algemene Zaken kan vast geen kwaad. Dit kabinet houdt volgens mij wel van goedkoop en gemakkelijk gegenereerde volksmeningen. Vraag is of er dan vervolgens ook iets zinnigs mee gebeurt, maar niet gevist is altijd geblankt.

Groeten van Bert.
ff v==
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

16-08-2007 18:43

'***********' is je reinste discriminatie...
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

16-08-2007 19:07

Wij als rasechte hollanders worden in ons eigen land gediscrimineerd en moeten ons aanpassen aan dat gespuis.

Er worden pasjes systemen ingevoerd op wateren waar overlast is van oostblokkers.Met het gevolg dat veel serieuse vissers niet meer kunnen nacht vissen op deze wateren,omdat er maar een aantal nachtvispassen worden uitgegeven.

Ik krijg er de schijt van.
Kreeg vandaag ook weer een leuk verhaal te horen van iemand die aan het twentekanaal werd bedreigd door 5 polen met duits kenteken.

Open alle grenzen maar regering.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

16-08-2007 19:07

Hé Aart, ik was niet snel genoeg. Moet ik 2 keer hetzelfde censureren. :D

Mensen,

Dit is niet de bedoeling van het topic. Deze is slechts bedoelt om aan te geven dat wij niet de enige zijn met deze problematiek. En om te laten zien dat er een petitie loopt in Engeland op een wat mij betreft laagdrempelige manier via een internetsite van de overheid.

Bij ons was het pak hem beet zo een 40 jaar geleden zeer ongewoon je vangst terug te zetten. Sinds die tijd is dat langzaamaan veranderd. Deze ontwikkeling is niet doorgemaakt bij onze Oosterburen. Die hadden onder het communistische juk ook wel wat anders aan hun hoofd. Dat dit cultuurverschillen geeft en nu de nodige problemen laat zich raden. Daar moet zeker iets aan gedaan worden, maar niet via discriminatie en schelden. Dat heeft nog nooit gewerkt. Maar natuurlijk ook niet via gedogen. Overigens zijn er hier ook berichten in het nieuws verschenen en krijgt het dus aandacht.

De grenzen blijven zoals ze zijn. Daar hebben wij nu eenmaal zelf belang bij. Zaak om het probleem dus op een andere manier op te lossen. En hou het netjes.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Patrick Kip
Berichten: 720
Lid geworden op: 20-10-2004 21:43
Locatie: Twente

16-08-2007 20:10

Als we het hier toch over oosterburen hebben...

Wie kan mij uitleggen hoe het zit met het verkrijgen van vergunningen voor en door duitsers?

Om als duitser in duitsland te mogen vissen moet men volgens mij in het bezit zijn van fischereischein (het blauwe papiertje). Om deze als duitsers te kunnen krijgen moet men eerst een (dure) viscursus hebben voltooid.

Kunnen Duitsers die niet in het bezit zijn van een Fischereischein maar wel in Nederland willen vissen toch nederlandse vergunningen krijgen?
(volgensmij namelijk wel...)

Het is dan namelijk voor Duitsers veel gemakkelijker om hier voor een paar tientjes de benodigde papiertjes te halen dan in duitsland moeite te gaan doen voor die viscursus.

Suggestie;
Waarom het geheel hier dan niet zo aanpassen dat Duitsers hier pas op het vertoon van een Fischereischein de Nederlandse vergunningen kunnen krijgen?

Dat zou mij jaarlijks waarschijnlijk minimaal 5 vuilniszakken vol rotzooi, en heel wat kracht-termen + stress besparen.


Waarom ik dit vraag;

De vele Duitsers die het Oosten van het land bezoeken om te vissen veroorzaken hier vrij veel overlast en hebben de nare gewoonte om binnen 10 meter afstand van mij te gaan zitten (dit op een kanaal dat vele kilometers lang is), ook na vriendelijk te vragen willen ze toch echt nergens anders zitten....
Zo af en toe heb ik dan ook een duitser als bijvangst... 8)

Met vriendelijke groet,

Patrick

Mocht ik iets verkeerds hebben gezegd, verbeter mij dan...
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

19-08-2007 08:05

Aart Lokhorst schreef:'***********' is je reinste discriminatie...


Hoi Aart,

Ik heb het hele discriminatie verhaal weer eens gemist.
Jammer. Als er niets aan gedaan wordt, zul je deze uitspraken (weer niet persoonlijk gelezen, maar als jij het zegt geloof ik het zonder meer) steeds vaker te horen en te zien krijgen!

Om ontopic te blijven: Dat ze in Engeland ook problemen hebben wil niet zeggen dat we er dan geen oplossing voor moeten zoeken, laat je dus niet het gevoel inpraten van: Oh zij ook al? Oh dan, gelukkig dan zijn wij niet de enige-houding...

Voor de rest van mijn betoog verwijs ik naar Anne's topic,
omdat ik geen zin heb in kinderachtige over on-of topic etc.

delete; ik snap je standpunt.

Groet,
Jacob

Voor Anne's Topic klik hier beneden
Laatst gewijzigd door Jacob van Wensveen op 30-08-2007 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Wonderful Days
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

19-08-2007 11:00

Scheldwoorden waarmee mensen en familieleden worden beledigd vanwege een aangeboren chromosoom afwijking zijn op dit board niet toegestaan, Jacob. Daarom is het scheldwoord uit Raoul zijn reactie verwijderd. Zijn bericht is echter niet verwijderd of aangepast.

Voor de rest is je reactie hier geplaatst toch wel makkelijker te volgen. Ik geloof dat je één en ander nogal uit zijn verband trekt en daarmee onjuiste conclusies trekt en een beetje met de werkelijkheid op de loop gaat. Bovendien zijn de gebruikte scheldwoorden elders op dit board ook niet toegestaan.

Dat het beleid met betrekking tot de grenzen in Europa niet zal veranderen ligt verder niet aan mij. Maar is wel de realiteit. Europese en landelijk economische voordelen zijn te groot en wegen nu eenmaal zwaarder. Je moet wel te vreten hebben, om het maar plat te zeggen. Is jammer als dit het punt van de discussie wordt. Met het nastreven van onmogelijkheden komen we niet echt verder.

Verder roept iedereen dat wij niks mogen zeggen. Maar is dit werkelijk zo? Ik hoor en lees veel over de mening van Nederlanders.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

19-08-2007 12:27

Hoi Kees,

Het is mijn bedoeling niet om hier een pleidooi te houden over het wel of niet mogen gebruiken van scheldwoorden. Ik ben er in principe tegen om mensen persoonlijk uit te schelden. Maar ik kan me voorstellen als iemand die er bij Philips uitgegooid is i.v.m. reorganisatie, zegt: die ***chinezen, ze kopiëren alles waardoor wij geen werk meer hebben.

Dus ook iemand die niet meer op zijn water kan vissen, en zegt:
die ***polen of i.d., nou kan ik niet meer normaal op mijn water (nacht-)vissen!!!

Ik vind dat schelden gewoon anders dan dat ik direct tegen jouw grove taal zou gebruiken. Toch heb ik het hier al een paar keer gelezen en vond het toen bewonderenswaardig dat er niet gereageerd werd. Ik zou het wel gedaan hebben als er echt werd gezegd: He Pietje, vieze ****. Maar ik dacht dat er niets van werd gezegd doordat jullie van het forum zijn scheldkanonade i.c.m. de aanleiding, konden "begrijpen".

Feit is gewoon dat er wat aan het probleem gedaan moet worden.

Het kan nooit beter worden door er niet over te willen praten, kunnen en mogen praten. Moeilijk om een oplossing te verzinnen. M.i. zal het toch echt vanuit Den Haag moeten, dus adviseer ik de stem wijs te gebruiken.

Je kunt je voorstellen dat als je per regeringswet kan verbieden die *** nog langer op en aan onze wateren te tolereren, je in ieder geval al één probleem weg hebt gewerkt: het schelden. De mensen willen gewoon weer kunnen vissen waar ze vroeger ook altijd zaten. Ik mis mijn plekjes ook. En ik ga er echt niet tussenzitten (die ****) om hardnekkig en halstarrig vol te kunnen houden dat het wel meevalt...

En ik vind dat er wat dat betreft ook daar de grens moet liggen. Je mag best eens grof je ongenoegen uiten (ik heb zelf nu ook ervaren wat het is om lekker lang alles op te kroppen, ik hoop dat ik nu wel vaker me kan en mag uiten en het hoeft ook niet hier, maar het is echt niet gezond), ik denk dat iedereen het wel begrijpt!

Nu we toch hier weer aanbeland zijn: het werkt gewoon niet om steeds te moeten denken of je wel of niet iemand ergens mee kwetst. Dan kun je gewoon niets meer schrijven. Ik zie ook andere boarders al bij voorbaat hun excuses maken. Dan denk ik, zo wordt de sfeer er óók niet beter op.

Ik denk dat we allemaal iets minder snel aangebrand moeten zijn (ik voorop, want ik kan me altijd heel slecht inhouden, dus ik krijg daar het meeste problemen mee) en allemaal wel iets meer van elkaar kunnen verdragen (daar zou ik dan misschien weer beter in zijn als je wist wat ik allemaal heb verdragen van dat ***wijf)

Stuur Anne s.v.p. een berichtje. Geef mij de schuld maar. Dan hou ik meteen op met die rare sterren onzin enz. Het is even leuk, maar ik weet niet of ik in de toekomst nog zo snel in situaties wil blijven zitten waar ik het niet naar m'n zin heb. En ondanks de echt warme bijval, voel ik mij er niet lekker bij. Helemaal niet voor Anne. Die heeft niets gedaan behalve ooit in het begin uit enthousiasme omdat ze een karper had gevangen hier in de verkeerde rubriek zich te willen voorstellen om iedereen te laten zien hoe trots ze was, maar hou er dan rekening mee dat ze blond is...

En nu komen we bij het punt waar het dus is misgegaan. Het uit z'n verband trekken. Ik vind het echt niet erg om een terechtwijzing te krijgen én m'n excuses aan te bieden als ik de plank heb misgeslagen. Dit doe ik dan ook gewoon en ik schaam me best wel als ik eens iets over het hoofd heb gezien, dus die excuses zijn echt welgemeend, net zoals laatst met die bewaarzakken ongein. Maar toen ging het nog over iets in z'n algemeenheid. Als het zo mocht zijn dat ik iemand persoonlijk beledigd heb, wil ik ook graag weten hoe de zaak zit want dan kan ik er ook met m'n welgemeende excuses op reageren, plus dat ik weet waar ik de mist in ben gegaan zodat ik het de volgende keer niet weer fout doe.

Geldt ook voor jouw. Toen je met kritiek kwam, heb ik meteen tot treurens toe alles zitten langslopen en ik kan het echt niet vinden wat voor Evert niet zo leuk moet zijn. Dan vraag ik gewoon om uitleg want het kan best zijn dat ik alweer iets niet goed gelezen heb, ik hoor dan graag waar de schoen wringt en dan kan ik daar wat aan doen.

Misschien dat het wel ligt in het feit dat ik iets uit z'n verband heb gehaald?

Laten we maar concluderen dat het fair is om mensen die een fout maken ook de gelegenheid te geven om ze erop te wijzen en de mogelijkheid geven om ze te herstellen! Persoonlijk kan ik je verzekeren dat ik liever met Douwe in een onmogelijke woordenwisseling belandt waar je op een gegeven ogenblik alles rond ziet draaien (maar ik weet nu waar hij zijn voordeel uit haalt) dan dat ik moet lopen gissen!

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

19-08-2007 13:09

Jacob, dat jij nog de moeite neemt om een discussie aan te gaan, ik had het er mooi bij laten zitten :wink:
Mvg, Janieck
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

19-08-2007 14:28

Janieck Jacob doet dat met veel genoegen vergeet dat niet. 8) 8)
Jacob jij denkt mij te doorgronden, dat is al een uitdaging op zich.
Je mag mij eventueel per PB wel vertellen hoe ik mijn voordeel uit dingen haal, er loopt een psychiater rond die met veel belangstelling jou bevindingen zal lezen, tenminste als de beste man nog niet ten onder is gegaan aan zijn twijfels. 8) 8) 8)
Het zou betekenen dat jij het Chinees beheerst waarin mijn gebruiksaanwijzing is geschreven, ik ben benieuwd.

PS jou Annefobie begint ook groteske vormen aan te nemen of ligt die conclusie aan mijn verbeeldingsvermogen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

19-08-2007 15:17

Jacob neemt tenminste wel de moeite om iets te begrijpen en loopt er niet voor weg. Alleen de manier is tamelijk omslachtig. Ik ben verder niet de persoon om iemands motieven hier op het board toe te lichten. Dus of hij daar plezier aan beleeft moet hij zelf uitmaken. In ieder geval verwerkt hij zo een hoop van zijn eigen inzichten, die niet persé stroken met de bedoelingen van een ander.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gerrit Pook2
Berichten: 160
Lid geworden op: 27-04-2007 17:53

30-08-2007 22:18

This petition has been removed in light of our terms and conditions for
e-petitions.

In order for the petition service to comply with the law and with the Civil
Service Code, submissions must not include: language which is offensive,
intemperate, or provocative.

It is on this basis that this petition has now been removed. The full terms
and conditions can be found here:
http://petitions.pm.gov.uk/terms

Prime Minister's Office

Petition information - http://petitions.pm.gov.uk/CarpFishing/

If you would like to opt out of receiving further mail on this or any other
petitions you signed, please email optout@petitions.pm.gov.uk

toch aardig dat Downingstreet 10 nog een mailtje stuurt
marina davies
Berichten: 86
Lid geworden op: 29-03-2007 16:32
Locatie: The Netherlands

31-08-2007 19:50

Klopt die is weg MAAR is is een nieuwe petition

gr Steve D
Plaats reactie