Omgang met stieren....


Beau van Antwerpen
Berichten: 135
Lid geworden op: 07-09-2005 17:25
Locatie: Nederland
Contacteer:

07-08-2007 23:55

Heeft er iemand nuttige tips, heb geregeld te maken met ze in mijn visserij.
:P :P :P
<<< Some times i think i'm crazy, and some time i know i am not! >>>
peter andrae

07-08-2007 23:59

ja je hardloop schoenen aantrekken.


geen geintje.
Beau van Antwerpen
Berichten: 135
Lid geworden op: 07-09-2005 17:25
Locatie: Nederland
Contacteer:

08-08-2007 00:00

Dat heb ik al meerdere horen zeggen, maar ik blijf eigenwijs.

:lol: :lol:


Gr :wink:
<<< Some times i think i'm crazy, and some time i know i am not! >>>
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

08-08-2007 00:10

Een rode tent kopen :wink:
beetje bij beetje
peter andrae

08-08-2007 04:50

Beau van Antwerpen schreef:Dat heb ik al meerdere horen zeggen, maar ik blijf eigenwijs.

:lol: :lol:


Gr :wink:



Nou ben ik ook niet bang uitgevallen Beau ga voor niemand een niets een straatje om maar voor stieren maak ik een uitzondering,kom een weiland op lopen niks aan het handje loop om de rietkraag en daar staat hij dan nog niks loos tot hij mij zag,mannnn een soort van strijdkreet gaf dat beest,ik dacht shit hij rennen,ik ook 8) ben over het hek gesprongen maar net op tijd.

Ben ook een keer aangevallen door een kudde koeien :lol: maar dat was minder de mopje,s vonden mij gewoon aardig,behalve die ene dan die er met mijn petje vandoor ging.
Gebruikersavatar
Albert van Benthem
Berichten: 319
Lid geworden op: 07-07-2006 14:38
Locatie: Oosterwolde (Fr)

08-08-2007 06:41

Mijn tip:

Gewoon bluffen..

Laat niet merken dat je bang voor hem bent (werkt ook bij honden).

:lol:

Gr.
Melk nooit mannetjesgeiten...

http://vimeo.com/9069111
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

08-08-2007 07:09

Bluffen werkt als er alleen een stier rondloopt.

Lopen er echter koeien bij..........................

Bluffen werkt dan niet meer en de stier zal willen laten zien dat hij ten koste van jouw de baas wil zijn.
Een tip voor je, de stier wint :lol:

Trouwens Albert, wil best eens de proef op de som nemen en kom je eens bluffen bij mijn honden 8)
K. van den Herik

08-08-2007 07:54

Bij ons bluft de boer.

"Bokito, staat er op het hek.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Bas Stevens
Berichten: 452
Lid geworden op: 20-04-2004 09:20

08-08-2007 10:26

Hoe je je kan gedragen hangt een beetje van de stier in kwestie af. Ik viste bijvoorbeeld soms op een landje met 3 grote stieren. Deze beesten waren nieuwsgierig en kwamen vaak aan je spullen ruiken (of kauwen). Je moest heel rustig blijven, geen onverwachte bewegingen maken en als ze echt vervelend werden je stem flink verheffen. Tip: niet laten zien dat je bang bent of achteruit lopen! Als het dreigt fout te gaan, bijvoorbeeld je hebt een karper op de mat en zo'n beest komt vlakbij of als je ze niet wegkrijgt als ze aan je dure spullen zitten, dan is het laatste 'redmiddel': 1 harde 'stoot' op de neus met bijvoorbeeld een schepnetsteel. Als je dat goed doet, is het te hopen dat ie verdwijnt (wat ze meestal wel doen).

MAAR, dit jaar weer tussen een paar stieren gevist. 1 komt wel erg snel naar me toe, waarop ik mezelf met mijn armen groot maak en mn stem verhef. Ik zet een stap naar hem toe en dat pikte hij niet! Dat beest had me bijna te pakken, kon net op tijd zig-zaggend wegrennen. (als je weg rent van een stier, doe dat dan zig-zaggend. Dat kunnen die beesten moeilijker volgen, ze erg rechtlijnend ingesteld heb ik eens gehoord). Later kwam de boer me vertellen dat er 1 stier tussen zat die zeer vervelend was en nergens bang voor is....en het moge duidelijk zijn dat een confrontatie met zo'n grote biefstuk niet prettig is :wink:

succes
Bas
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

08-08-2007 10:46

Besef dat een stier niet niks is, een beetje stier weegt al gauw een 500 kg, let wel dit zijn de middelmaatjes.
Een volwassen stier kan tot 1000 kg wegen.

Een stier kan met het grootste gemak een mens doden, danwel zeer zwaar verwonden.

Ben jij lekker ruig door toch te spotten met die beesten?

Kijken of je nog ruig bent tussen 6 planken.

Oja, van wege mijn werk ga ik vaak genoeg met die beesjes om, toch ben ik er heel heel voorzichtig mee.
Beau van Antwerpen
Berichten: 135
Lid geworden op: 07-09-2005 17:25
Locatie: Nederland
Contacteer:

08-08-2007 11:04

Alvast bedankt voor de kalmerende woorden :D

Het gaat hier om 1 stier in het bijzonder die in een kudde koeien leeft op een weiland van ongeveer 8km lang bij 600m breed.
Dus hij kan mij niet altijd meteen zien.
Volgens mij is deze stier nog niet helemaal volgroeid, maar heeft al wel de ring door de neus, hoorns zijn verwijderd.
Het vervelende is dat 2 stekken van mij net op dat land liggen.

Ik dacht zelf dat die stier niet zo'n probleem moest zijn, aangezien zijn leeftijd, maar hij word steeds nieuwschieriger en loeit steeds meer en vind mijn honden maar erg raar.

Begin hem steeds meer te wantrouwen.

Maar hoe houd ik hem het beste op afstand aangezien hij zo bij mijn tent en spullen kan.
:roll:

gr :wink:
<<< Some times i think i'm crazy, and some time i know i am not! >>>
Beau van Antwerpen
Berichten: 135
Lid geworden op: 07-09-2005 17:25
Locatie: Nederland
Contacteer:

08-08-2007 11:06

Ik weet de oplossing,

GRATIS AF TE HALEN, STIER.


:lol:
<<< Some times i think i'm crazy, and some time i know i am not! >>>
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

08-08-2007 11:26

Wil Jeurninck schreef:Trouwens Albert, wil best eens de proef op de som nemen en kom je eens bluffen bij mijn honden 8)




Haha...ik zeg niks..
Mzzl Bart
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

08-08-2007 11:43

Stieren bij koeien, dat is een kwestie van tijd voor hij je aanvalt.
Misschien vragen naar de bekende weg, heb je toestemming van de boer om op zijn land te vissen? Ik weet vrijwel zeker dat je die niet hebt een boer neemt geen risico bij vreemden bij een loslopende stier.
Dikke bult? eigen schuld!
Oja voor die honden is hij ook niet bang, zouden die schade bij de stier veroorzaken heb je een nog groter probleem.

Advies? niet daar vissen zolang dat beest daar rondloopt, hij valt op een gegeven moment aan.
Vissen is een hobby, geen religie!
Beau van Antwerpen
Berichten: 135
Lid geworden op: 07-09-2005 17:25
Locatie: Nederland
Contacteer:

08-08-2007 11:50

Beste Douwe,

Ik heb toestemming van de boer om op zijn land te vissen.

Nu alleen nog leren omgaan met de stier

:roll:
<<< Some times i think i'm crazy, and some time i know i am not! >>>
peter andrae

08-08-2007 11:55

Je kan natuurlijk ook een koeienpak huren,maar ja dat brengt ook weer een risico met zich mee :lol: 8)
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

08-08-2007 11:59

Die boer heeft dan waarschijnlijk dikke aardappelen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Beau van Antwerpen
Berichten: 135
Lid geworden op: 07-09-2005 17:25
Locatie: Nederland
Contacteer:

08-08-2007 12:01

Hahaha,

Denk dat ik dan echt een probleem heb, meneer is nogal een charmeur.

Hoe was het nou, You fuck with the bull, you get the horns....

Maar ff serieus, valt er echt niet om te gaan op een normale manier met een stier, ook al is hij nog niet volgroeid?

Begin me toch lichtelijk zorgen te maken over mijn volgende sessie, mijn vorige sessie heb ik gelukkig doorstaan.

gr :wink:
<<< Some times i think i'm crazy, and some time i know i am not! >>>
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

08-08-2007 12:12

Het meest heb je last van jonge dieren alleen zijn die alleen nog nieuwsgierig, de agressie komt pas later als de hormonen een rol gaan spelen.
Jij bent voor hem een vreemde in zijn kudde en die zal hij beschermen, daar doe je niets aan.
Ik begrijp dan ook echt niet dat de boer jou toestemming geeft om op het land te komen waar een stier bij de koeien rondloopt.
Vraag hem er eens naar, hij kent zijn dieren het best, en de dieren hem ook vandaar dat hij er wel welkom is.

Schrikdraad om de stek is voldoende. :wink: :wink:
Vissen is een hobby, geen religie!
K. van den Herik

08-08-2007 12:16

watjes zeg...

Afbeelding
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

08-08-2007 12:21

kan je niet vanaf de andere kant van het water bij die stekken komen??
peter andrae

08-08-2007 12:22

Die is afgericht dat zie je meteen ik durf te wedden dat die nog kunstje,s ook kan.


Liever een watje dan door 1000 kg omver te worden gelopen.



Oleeeeeeeee.
Beau van Antwerpen
Berichten: 135
Lid geworden op: 07-09-2005 17:25
Locatie: Nederland
Contacteer:

08-08-2007 12:46

Beste Douwe,

De boer maakt het volgens mij allemaal weinig uit wat ik zo uit zijn verhaal begreep, het land is groot genoeg.
Maar ik heb ook al meermaals een lammetje tussen de koeien uit moeten halen omdat die weer eens over het hek sprong, maakt de boer volgens mij ook zelf weinig uit.
Heb de boer overigens ook maar 1x gezien en gesproken, zal het de volgende keer aan hem vragen.

Maar de stier moet al ouder zijn dan 1jaar want hij word volgens mij als dekstier gebruikt.

Maar heb me ook laten vertellen dat die ring in zijn neus is voor als hij agressief gedrag vertoond,Als je hem vastpakt,trekt zou hij rustig moeten worden.

Misschien weet Will daar meer van??
Ik kan helaas niet aan de andere kant van het water komen, heb nog geen boot :-?

Schrikdraad om mijn tent ga ik niet redden met mijn 9volts batterijtjes, boer heeft zelf 220 om zijn land staan.
En dat heb ik gevoeld zeg.
Dacht dat er geen stroom stond op dat prikkeldraad, even overheenstappen aaah fuck.

gr :wink:
<<< Some times i think i'm crazy, and some time i know i am not! >>>
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

08-08-2007 12:52

Ik heb ooit eens in een wei met koeien gevist en daarbij een stukje afgezet met touw en bandsticks. Voor de nieuwsgierige koeien was dit voldoende, voor een stier ook??? (ik zou het er niet op gokken, maar goed)

Ach, wees blij dat je niet in Canada / Amerika vist ;)

Afbeelding
Frank Penning
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-12-2005 20:00

08-08-2007 13:17

Laat de stier heel duidelijk je barbeque zien...wedden dat ie zich koest houd :wink: