Triest.....wat kost een vuilniszak?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
raymond jongeling
Berichten: 151
Lid geworden op: 25-11-2006 12:44
Locatie: zwijndrecht

07-08-2007 12:55

Gister liep in met me maatje een rondje rond ons thuiswater.
Plezierig om te zien dat Karpie rondjes zwom. Op een bepaald moment kwamen we langs een stek waar net een "sessie"was geweest.

Niet te beschrijven wat een TERINGZOOI!!!!!!

2 paar sokken , lege sigarettenpakjes , bierblikjes , verrot gedraaide steunen , lege emmer en ga zo maar door. Stelletje zwijnen. Echt wat een tyfus zooi hadden die gasten achtergelaten. Ik zou me eigen gewoon schamen om het zo achter te laten. Op zulk soort momneten wil je echt dat de politie een keer langs komt.

Voor de heren wie dit hebben gedaan : Hartelijk dank , zo help je het karpervissen naar de kloten.

ps...wat kost vandaag de dag een vuilniszak?
Kijk liever naar een spiegel aan de waterkant , dan naar de spiegel in m'n badkamer.....
Gebruikersavatar
Luc belterman
Berichten: 310
Lid geworden op: 26-02-2007 22:57

07-08-2007 13:02

Raymond, het is echt zeer spijtig dat dit soort dingen gebeuren het is hier ook een aantal keren gebeurd maar er word gewoon melding gemaakt bij de politie en de daders lopen vanzelf wel met de kop voor de paal, wij hebben hier nu ook containers rondom de wateren staan en het komt nu amper meer voor dat er een teringzooi a8er word gelaten :wink: maar zulk soort mensen blijf jeh ouden ...

mvg luc!
ie-j mot neet sprekken ie-j mot visken.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

07-08-2007 13:22

Komo Vuilniszak 60x80cm/rol 20

1.79EUR

1.79 % 20 = 0.0895 = 1 vuilniszak van KOMO

vr gr,

michel
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

07-08-2007 13:32

Contact opnemen met politie/beheerder en zorgen voor extra controle tijdens de bouwvak. Dit helpt echt...
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
roberto tas
Berichten: 34
Lid geworden op: 28-07-2007 13:47
Locatie: nieuwkoop

07-08-2007 13:37

Me onderschrift zegt genoeg kan er ook niet meer tegen :cry:
Vis graag in een schone omgeving niet in andermans pestzooi!
Gebruikersavatar
Patricia Bos
Berichten: 412
Lid geworden op: 06-01-2005 17:14
Locatie: Assen

07-08-2007 13:50

Helaas een veel voorkomend probleem... :(
martijn zeij
Berichten: 566
Lid geworden op: 24-02-2007 17:05

07-08-2007 13:52

idd, karpervissers horen respect te hebben voor de natuur
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

07-08-2007 14:42

Dat zijn geen karpervissers,maar idiooten die een portie op hun donder moeten hebben.
Gebruikersavatar
Rene Reijntjes
Berichten: 18
Lid geworden op: 14-07-2007 02:08
Locatie: Hoogeveen

07-08-2007 15:04

Troep aan de waterkant...helaas iets van alle tijden...

Helaas snappen deze 'idoten' want dat zijn het toch wel een beetje, nog steeds niet door dat ze hun eigen glazen mee ingooien door er een puinhoop van te maken.

En zal het aleen maar erger worden want de gedachte voor andere vissers kan dan zijn: als zij hun rotzooi hier kunnen achterlaten kunnen wij het ook...

Ook al kost een vuilniszak minder dan 9 eurocentjes per stuk dan is het nog altijd de bedoeling dat de vuilniszak ook daadwerkelijk in een vuilcontainer gegooid wordt, en ik heb met eigen lede ogen moeten zien dat op veelbeviste wateren hier in de buurt die gasten te beroerd waren om hun eigen vuilniszakken thuis weg te gooien !

Hele bossen oud (karpervissnoer) en talloze flessen en blikken bier heb ik opgeruimd op plekken die ik graag beviste...

Gelukkig worden op sommige wateren de rotzooimakers erop aangesproken door andere karpervissers op hun gedrag, en misschien ligt hier wel de sleutel.

mvrgroet !

René Reijntjes
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

07-08-2007 15:41

Heren,

Niet om het goed te praten, zeker niet, maar dit probleem is niet exclusief voor karpervissers. Is al eerder gezegd, maar zeer recent weer een voorbeeld hiervan langs het kanaal. In het weekend hadden er boten afgemeerd gelegen. Op maandagochtend waren er diverse plaatsen waar het afval vlak voor de afvaart op de kant was gezet. Dan maar hopen dat de gemeente snel is met opruimen, anders ligt het verspreid over de omgeving. Voor iedereen is duidelijk hoe het moet, maar kennelijk is de keuze slechts bepaald door het eigen gemak.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

07-08-2007 15:57

een beter milieu begint bij jezelf.

ik ruim zelf altijd mn troep op.maar ik vertik het om de troep van anderen op te gaan ruimen..

ik ben geen liefdadigheids instelling,bekijk het ff lekker!

als ik eenmaal daarmee ga beginnen kom ik ten eerste nooit meer thuis en ten tweede ga ik falliet aan vuilniszakken kopen.(voor iemand anders)

dat is meer iets voor de schoonmakers van de gemeente,we betalen genoeg belasting in dit land,ik vis net 2 weken op een stek waar een vuilnisbak staat.die is in die 2 weken nog nooit geleegd.. dus mijn vuilnis moet ik dan mee naar huis nemen..om vervolgens te constateren dat de bakken bij mn huis ook propvol zitten.. :-?

lang leve de gemeente! :roll:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Rene Reijntjes
Berichten: 18
Lid geworden op: 14-07-2007 02:08
Locatie: Hoogeveen

07-08-2007 16:28

Beste Michel,


Als je denkt dat ik ALLE troep van anderen loop op te ruimen heb je het helemaal verkeerd !

Maar wel ruim ik de rommel op van anderen die op mijn stek liggen..!..
Ik zou mij er nl. KAPOT aan ergeren om er de hele tijd ernaar te moeten kijken.

En trouwens is het ok nog eens zo wanneer er een Viskontroleur, Boa, Politie, Staatsbosbeheer of Jachtopzichter de volgende keer aan je tent staat kun je wel donder op zeggen dat JIJ ervoor aangekeken wordt voor de troep die rond je tent liggen... ook al zijn die door andere (karper)vissers neergegooid.

Wat ook heel makkelijk is aan het eind van je Karpersessie van een aantal dagen, is je (eigen) vuilniszak te deponeren bij de dichtsbijzijnde tankstation....scheelt weer een volle Container thuis.

En ach ja...Gemeentedientsten...zal wel de vakantietijd zijn...

Met stekschoonmakende groet !

René Reijntjes
Laatst gewijzigd door Rene Reijntjes op 07-08-2007 16:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

07-08-2007 16:29

michel Tja schreef:een beter milieu begint bij jezelf.

ik ruim zelf altijd mn troep op.maar ik vertik het om de troep van anderen op te gaan ruimen..

ik ben geen liefdadigheids instelling,bekijk het ff lekker!

als ik eenmaal daarmee ga beginnen kom ik ten eerste nooit meer thuis en ten tweede ga ik falliet aan vuilniszakken kopen.(voor iemand anders)

dat is meer iets voor de schoonmakers van de gemeente,we betalen genoeg belasting in dit land,ik vis net 2 weken op een stek waar een vuilnisbak staat.die is in die 2 weken nog nooit geleegd.. dus mijn vuilnis moet ik dan mee naar huis nemen..om vervolgens te constateren dat de bakken bij mn huis ook propvol zitten.. :-?

lang leve de gemeente! :roll:


Dat vind ik erg slecht. Een goed millieu begint bij jezelf, wil ook zeggen dat je troep opruimt, OOK als het NIET van jou is!!!

Als ik rotzooi tegenkom (en dat is ook zo in het bos als ik ga wildkijken) dan ruim ik dat op, wie het er ook heeft achtergelaten!!

En dat de gemeente te laks is om de vuilnisemmers te legen is dan erg jammer, maar raap het in ieder geval bij elkaar in een vuilniszak en zet die naast de container neer...
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

07-08-2007 16:41

Rene,

als ik op een stek kom en ik zie troep liggen dat er nog niet lag toen ik bijv. ging voeren ,dan ga ik er niet eens zitten ,want straks wordt ik dan nog voor stekkenpezer uitgemaakt!

Peter,

als jij een maand woont waar ik woon , dan doe je het ook niet meer..
ik woon trouwens in een studenten ghetto (30.000 lekkere wijven op 1km2 :D )aan de rand van Amsterdam..

ik laat dat soort dingen (troep van anderen opruimen) wel over aan de mensen die met pensioen zijn die dat leuk vinden en denken de medemens er een plezier mee te doen..

geloof mij... hier waar ik woon is er geen beginnen aan.

ik kijk in het geval van troep opruimen alleen naar wat ik heb gebruikt/verbruikt..en dat gooi ik altijd netjes weg.

als iedereen dat nou eens deed :roll:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

07-08-2007 17:04

wonen idd een zooi lekkere wijven daaro....dat jij de kans nog heb om naar de troep te kijken met al die chicks....
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

07-08-2007 17:26

hehehe 8)

laat mn meissie het maar niet horen 8)
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
richard emperpoll
Berichten: 50
Lid geworden op: 04-08-2007 14:36
Locatie: heerenveen

07-08-2007 22:45

j
a zulke zooi waar barry het over heeft wil iedereen wel op zijn stek :D helaas is het vaak een andere (rot)zooi :cry:
Davey vd liefvoort
Berichten: 278
Lid geworden op: 02-08-2006 18:29

08-08-2007 00:32

Hmm... De vuilniszakken zijn tegenwoordig vrij duur, moet even wachten tot de plasticprijs weer gaat zakken.
Sorry voor de overlast!
Gebruikersavatar
raymond jongeling
Berichten: 151
Lid geworden op: 25-11-2006 12:44
Locatie: zwijndrecht

08-08-2007 13:05

Goed om te lezen dat sommige mensen weten wat een vuilniszak kost.
Als mensen hier in de buurt dit ook eens lezen , en de moeite nemen om eens een rol te kopen , en vooral gebruiken. Moet kunnen toch , als je fortuinen uitgeeft aan hengelspullen........
Kijk liever naar een spiegel aan de waterkant , dan naar de spiegel in m'n badkamer.....
Gebruikersavatar
dennis van den hoven
Berichten: 187
Lid geworden op: 31-10-2005 20:54
Locatie: waddinxveen

08-08-2007 21:56

Luc belterman schreef:Raymond, het is echt zeer spijtig dat dit soort dingen gebeuren het is hier ook een aantal keren gebeurd maar er word gewoon melding gemaakt bij de politie en de daders lopen vanzelf wel met de kop voor de paal, wij hebben hier nu ook containers rondom de wateren staan en het komt nu amper meer voor dat er een teringzooi a8er word gelaten :wink: maar zulk soort mensen blijf jeh ouden ...

mvg luc!

Inderdaad Luc bij jullie is het goed geregeld ook met de ophaaldienst.Bij ons proberen ze het goed te doen .Wij hebben hele kleine bakken staan waar je hand niet eens in kan.Als deze vol is hangen ze de plastic zak aan de vuilnisbak zodat de vogels alles er weer uithalen.Nog altijd beter dan achterlaten op de stek,het begin is er.Maar persoonlijk zou ik het toch overwegen om het thuis weg te gooien,maar ja gemak dient de mens he? :cry:
karpervissen=wachten op iemand die je nooit eerder gezien heb
Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

09-08-2007 09:33

Overal het zelfde liedje. En niet alleen het jonge grut. Ook volwassen kerels laten hier hun teringbende voor een ander liggen.

De concumpie/wegwerpmaatschapij draait op volle toeren.

IK denk alleen dat megaboetes voor het vervuilen van openbaar terein oplossingen kunnen bieden, maar helaas willen we niet de hele dag op onze vingers worden gekeken. Het is hier tenslotte niet Noord Korea.

Van de week zater er 4 kerels van 25 verscholen in de bossen te vissen. De vuilnishoop van jaren groeit al lekker aan. Van etensresten tot hengelsportmatriaal. Toen ik zei dat ze ales konden laten liggen, en dat de kabouters het wel weg haalden waren ze 'not amused'. Of ik me wel ff met mijn eigen wilde bemoeien......UIteraard kon ik het niet laten om te zeggen dat ik het meende. Echt, hier lopen in donker kabouters vuilnis te ruimen, kleine mannetjes met grote zakken vol vuil, zelf gezien.

De jongens draaieden zich om en lachte lekker dom tegen elkaar.


Consumeren en weggooien........ Misschien tijd voor actie in het land. Want schrijven op een (nep) papiertje op internet heeft helaas geen zin.

Het is net als plassen in een donker pak, het geeft je een warm gevoel, maar niemand die er iets van ziet. (weet niet meer van wie die was)

Ik ga ff kijken of ik een vis kan verschalken.
Gebruikersavatar
Luc belterman
Berichten: 310
Lid geworden op: 26-02-2007 22:57

09-08-2007 09:39

Inderdaad Luc bij jullie is het goed geregeld ook met de ophaaldienst.Bij ons proberen ze het goed te doen .Wij hebben hele kleine bakken staan waar je hand niet eens in kan.Als deze vol is hangen ze de plastic zak aan de vuilnisbak zodat de vogels alles er weer uithalen.Nog altijd beter dan achterlaten op de stek,het begin is er.Maar persoonlijk zou ik het toch overwegen om het thuis weg te gooien,maar ja gemak dient de mens he? :cry:


Ik heb ook echt respect voor onze visvereniging, de controleurs zijn er 3 keer per dag bij elk water alle mensen die geen vergunningen hebben worden er gewoon van af gegooit! ook als er gekloot op de stek is geef ik 1 belletje naar een controleur en staat met 5 min aan het water .. respect!

mvg luc![/quote]
Gebruikersavatar
Harry post
Berichten: 148
Lid geworden op: 15-10-2006 18:06
Locatie: Hoogeveen

28-08-2007 14:13

was laatst ook al zo'n teringzooi hier op de stobbeplas in lutten .
alle vuilnis netjes in de zak gedaan , nemen ze de zak mee naar de rand van het weiland en zetten de vuilniszak daar neer .
met alle gevolgen van dien .
toen ik het ontdekte , lag dus alles uit de zak , wat een zooitje zeg :evil:
en bedankt he :o
kun je het vissen op de stobbeplas binnenkort ook wel vergeten !!!!!!!!
Jens Dobbinga
Berichten: 559
Lid geworden op: 29-08-2007 20:08

01-09-2007 13:09

Ik heb het zelf ook al een paar keer gehad. Ik vind het zelf ook erg vervelend dat ze al die zooi achterlaten.
Wat ik ook wel is doe is dat ik een vuilnis zak mee neem en de zooi mee neem want het is jammer als het blijft liggen.
Plaats reactie