Dieren-welzijn


Plaats reactie
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

02-08-2007 12:51

Boarders

Vanmorgen stond er op de voorpagina van een landelijk dagblad, een met een pijl door-kliefde reiger.
Een duidelijk voorbeeld dat het welzijn van dieren niet iets vanzelfsprekends is.
Nu zal dit voor een aantal board-gebruikers wel weer een weerspiegeling van de maatschappij zijn.
Maar daarmee geeft men wel een ieder een vrijbrief om dieren te mishandelen.

Hier op dit board leest men soms zaken, waar men er gewoon niet om heen kan dat het fout is.
Het trieste is alleen dat het ook nog eens normaal gevonden wordt.
Een duidelijk voorbeeld (en feit) is Dhr. Stoop.
Twee vissen in een bewaarzak wordt deze man niet aangerekend.
De arrogantie van deze man spreekt boek-delen, hij is hierin gewoon niet fout geweest.
Er zijn hier zelfs een aantal mensen die het goed-keuren.
Het zou deze man echt sieren om dat eens toe te geven, inplaats van het afzeiken van de karpervisserij.

Tevens worden degene die er wat over geschreven hebben, geschaardt onder de kleine meerderheid die het voor de rest verpesten.
Mensen op dit board welke actief zijn in het begeleiden van de jeugd, moeten dan ook maar eens toegeven, dat er tijdens kampen bewust karpers worden beschadigd.
Dit alles in functie van het leer-proces.

Anno 2007 heeft de karpervisser volgens zeggen van een aantal mensen een voorbeeld-functie naar anderen toe.
Dit klopt voor geen meter, elk mens heeft een voorbeeld-functie t.a.v. het omgaan met dieren, en niet alleen op het moment dat er gevist wordt.
Dat veel mensen hier lak aan hebben, is dus onlangs duidelijk aangetoond door Dhr. Stoop.

Nu weet ik wel dat er hier op board een aantal mensen weglopen met Dhr. Stoop.
Dat moeten deze mensen zelf weten, maar het geeft wel aan hoe het tegenwoordig werkt.

Het draait allang niet meer om de karpers zelf, het draait alleen om de persoon wie de karpers heeft gevangen.
Is hij bekend genoeg, dan blijft men daar vanaf.
Want een bekende kop hebben, houdt in dat alles wat zij doen gedoogd wordt.
Zijn de mensen die het voor Dhr. Stoop opnemen, zelf wel een goed voorbeeld dan ?

Het enigste antwoord wat men dan kan krijgen is, dat men dan moet stoppen met vissen.
Tja...als men niet om de feiten heen kan, dan komt men met dit soort simpele uitspraken.

met dier-vriendelijke groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

02-08-2007 13:02

Moet dit nou weer Hans-Peter? :-?

Als men ergens bewust is van dierenwelzijn en de discussie hieromtrend is dat bij Sportvisserij Nederland!

Met onbegrijpende groet,

FB
beetje bij beetje
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

02-08-2007 13:10

Gaat dit over een reiger? Gaat dit over dierenwelzijn? Gaat dit over Ed Stoop? Gaat dit over bewaarzakken? Gaat dit over KSN jeugdkampen?

M.a.w. waar gaat dit in godsnaam over? Wat wil je hiermee bereiken en wat wil je ermee zeggen? Voor wie maak je zo'n topic aan?

Ik ga er inhoudelijk niet verder op in want de meeste opmerkingen raken kant nog wal. En zijn zelfs lachwekkend.

Verder snap ik er weinig van.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

02-08-2007 13:20

Ed Stoop is Dope! 8)

hij ligt misschien met enkele karpervissers in de knoop,maar van vissen weet hij een hoop.

misschien dat zn aandacht een beetje verslapte en de onoplettendheid erin kroop,nu werd hij erop aangesproken en heeft hij misschien wel zn pc gesloopt.het zijn af en toe wel mooie praatjes die hij verkoopt , maar laten we ff relativeren,dat scheelt ook weer een hoop (gezeik)

dus als alle Douwes,hans peters,en jacobs en ondergetekende nou ff dimmen,hoeft er niet weer een eindeloze discussie te beginnen! :wink:

ltrz
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Danny Mieremet

02-08-2007 13:27

Verdient mijn inziens een SLOTJE!!!!!!!!!

Ga eens vissen...... Daar knap je misschien wel van op. :evil:
Patrick Kip
Berichten: 720
Lid geworden op: 20-10-2004 21:43
Locatie: Twente

02-08-2007 14:08

Hans-Peter,

meestal vind ik dat er wel een kern van waarheid in je antwoorden zit, nu vind ik echter dat je aan het doorslaan bent..... :-?

Ook ik vind dat dhr. Stoop nooit 2 vissen in een bewaarzak had mogen stoppen, vooral niet als bekend persoon. Maar ik mis dan even totaal de link met dit stukje;
Mensen op dit board welke actief zijn in het begeleiden van de jeugd, moeten dan ook maar eens toegeven, dat er tijdens kampen bewust karpers worden beschadigd.
Dit alles in functie van het leer-proces.


Waarom nou het woordje "bewust" erbij gaan gebruiken?!
Je kunt me niet wijs maken dat er bij jou nooit en te nimmer een schub in het schepnet is blijven steken? :roll:


Groet,

Patrick
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

02-08-2007 14:28

HPE.

Ergens heb ik gelezen dat jouw ogen meer levensgeluk uitstralen dan die van Eddy Sterckx.
Beetje vreemd dat dat op geen enkele manier uit je postings te halen is.
Wat zit jouw allemaal dwars man?
Je postings hebben meer het gehalte van een behoorlijk gefrusteerd iemand.
Maar zoveel tegen alles en iedereen aan schoppen,het nut daarvan pak ik even niet.
Mzzl Bart
Hans Wikkerink
Berichten: 228
Lid geworden op: 23-08-2006 10:58

02-08-2007 14:42

HPE schopt het liefst tegen personen aan die bekend zijn,
waarom wie zal het zeggen, ach en dat hij meer levensvreugd heeft als Eddy laat me niet lachen hij kent hem niet eens.

Ik denk dan ook dat afgunst er mee te maken heeft of het gewoon lol er aan hebben mensen uit de tent te lokken.

Who knows and I don,t care
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

02-08-2007 15:54

Frank niet geheel mee eens, in de cursus visstandbeheer is het welzijn van de vis een speerpunt, prachtig zou je zeggen.
In de uitvoering wordt het iets anders, de bekende heren op TV mogen gerust op een totaal overbezet - goede doel - water vissen en het ook nog promoten.
Ook hier zie ik het verschil tussen wat wij als visstandbeheerders moeten doen en wat de heren TV promotors mogen doen.

Sensas vist er met de wedstrijdploegen daar kan ik nog inkomen omdat het water overbezet is is het een prachtige manier om de vissers te laten wennen aan karper op de vaste stok.
Het is erg moeilijk om met het buitenland te concurreren in wedstrijden ook al omdat de katapult hier verboden is.

Niet dat het dan wel goed is maar wel begrijpelijk.

Sportvisserij Nederland zou in mijn, en niet alleen in mijn, visie dergelijke wateren moeten mijden.

Dat loopt parallel met de twee vissen in de zak, volgens de KSN regel, die zij ook overgenomen hebben, moet je het niet doen maar omdat het voor een TV programma is met een bekende TV promotor is het goed en wordt het door velen hier geaccepteerd.

Ik blijf dat erg hypocriet vinden, ik zeg hiermee niets over de vissers die zo nodig op moeten zakken dat is een ieder zijn eigen ding.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

02-08-2007 17:18

Douwe, het steeds maar weer oprakelen van de discussie heeft volgens mij weinig toegevoegde waarde. Ed Stoop heeft nota bene zelf kennis genomen van de discussie en zal de volgende keer zeker beter nadenken.

De keuze of je op een overbezette put gaat vissen is weer een heel ander verhaal. Als je wilt kun je altijd wel dingen vinden!

In de cursus visstand beheer wordt ook gezegd dat je het visstandbeheer niet alleen doet voor de vis, maar ook voor de visser (leden waar elke vereniging van afhankelijk is).
beetje bij beetje
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

02-08-2007 17:47

Hans-Peter van Ee schreef:Mensen op dit board welke actief zijn in het begeleiden van de jeugd, moeten dan ook maar eens toegeven, dat er tijdens kampen bewust karpers worden beschadigd.
Dit alles in functie van het leer-proces.
HPE


Uitleg en bewijs graag bij deze allinea HPE!
Ik vind dit werkelijkwaar een belachelijke opmerking die zonder onderbouwing nergens op slaat. Leg uit wat je bedoeld en bewijs dat of hou gewoon je grote bek en kom niet met onzin aan lopen.
Ja, ik doe aan jeugdbegeleiding binnen onze hengelsportvereniging en ik ben op niet minder dan 6 ksn jeugdkampen mee geweest, dus ik weet wel aardig hoe het er aan toegaat. Ik voel me hier behoorlijk aangevallen aangezien deze beschuldiging naar mijn idee werkelijk op lucht gebasseerd is.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

02-08-2007 18:05

Frank je hebt gelijk maar toch is het ontkennen of het antwoord dat je altijd wel iets kunt vinden ook een dooddoener.
Overbezetting op een water mag nooit legitiem gemaakt worden omdat de visser er om vraagt.
Overbezetting legitiem maken omdat het voor een goed doel is al evenmin.

Dat Ed nota bene zelf uitleg heeft gegeven zegt helemaal niks de arrogantie druipt er van af.
Uiteraard zal hij de volgende keer nog wel eens nadenken dat heeft deze discussie dan in ieder geval bereikt.
Vissen is een hobby, geen religie!
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

02-08-2007 18:58

Hans-Peter,

je was vorig jaar ook aanwezig tijdens het jeugdkamp in Zeumeren. Ik heb je niet 1x bij mij aan de tent gezien om je mening kenbaar te maken..

Of had je het te druk met visjes vangen?

Groet,
Stefan
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

02-08-2007 19:25

Douwe, jij weet als geen ander dat de ledenvergadering bepaald wat er in een vereniging gebeurd. Ook al is het bestuur van een vereniging tegen, de leden kunnen er toch voor zorgen dat er een overbezette put komt. Of het goed of slecht is laten we maar even in het midden, daar heeft iedereen een mening over.

Ik vind wel dat we onze belangen als vissers niet uit het oog moeten verliezen bij het visstandbeheer.
beetje bij beetje
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

02-08-2007 19:55

Mee eens, toch zou ik in een dergelijk geval mijn conclusie trekken.
Bovendien kan een ledental wel iets willen maar dat gaat dan alsnog niet door omdat er meer partijen daar een woord in hebben.
Jij gaat uit van een visput die in eigendom is van een HSV o.i.d. dus daar waar een waterschap geen inspraak heeft.
Vissen is een hobby, geen religie!
henry de klein
Berichten: 104
Lid geworden op: 01-03-2006 23:26
Locatie: Sappemeer

02-08-2007 20:21

HPE,

Echt een topic die alleen door jou zo beschreven kan worden! Die haak die jij bewust door een karper zijn bek hengst is ook diervriendelijk? Het lood wat je af en toe kwijt raakt in het water is ook diervriendelijk? Alle "ongelukjes" die kunnen gebeuren met lijn plus lood plus haak in het water is natuurlijk ook het diervriendelijkste wat jij voor hebt met de vis? Nee, natuurlijk hoe jij vist is de goeie methode en dan mag je ook gewoon een oordeel over iedereen hebben! Dat is ook zo!

groet'n,
Henry.
Vissen is net als pissen, Je moet gewoon!
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

02-08-2007 20:27

Daaf

Zeumeren is overbezet.
Dat is al vanaf het begin zo geweest.
De karpers groeien er hoog-uit een pond per jaar.

Vorig jaar heb ik een karper van Zeumeren op de foto gezet.
Deze foto laat ik vaak zien aan mensen die niet vissen.
Veel van hen valt op, dat die karper zo'n 'rare' bek heeft.
Laat de jeugd er maar weer op los...

Hier in de regio zijn bijna alle wateren overbezet.
Tevens komt men hier karpervissers tegen, die pas zien dat een karper-bek kapot is, al ze er op worden gewezen.

Hier op het board zat er ook al één die beweerde dat de vissen van Zeumeren er tip -top uitzagen.
Bij nader inzien...

Stefan

Dat ik daar vorig jaar zat was niet toevallig.
Jullie gaan nachtvissen in een regio, waar dat voor alles en iedereen verboden is.
Dus ook voor de goed-willenden.
Tevens ga ik er vanuit dat de mensen die dit kamp be-geleiden, oud en wijs genoeg zijn, dus mijn aanwezigheid was wederom niets-zeggend.

Vissen op de Veluwe is anders, dan karperen op de Waal.
Ik ga er vanuit dat de KSN de kennis in huis heeft, wat de beste manier van vissen is op dit water.
En Zeumeren is geen 'thuis-water' van mij, nooit geweest ook.
Een test-water is het wel...

met testende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
henry de klein
Berichten: 104
Lid geworden op: 01-03-2006 23:26
Locatie: Sappemeer

02-08-2007 21:02

HPE,

Ik vis ook op de veluwe, het is niks anders dan vissen op de waal! Je gooit gewoon je hengel uit!

Groet'n,
Henry.
Vissen is net als pissen, Je moet gewoon!
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

02-08-2007 21:10

Hans-Peter van Ee schreef:En Zeumeren is geen 'thuis-water' van mij, nooit geweest ook.
Een test-water is het wel...


Hehehe... prachtig dit. Leg eens uit Hans, wat ''test'' jij dan zoal :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

02-08-2007 21:56

Dat een water overbezet is betekend nog niet dat je karpers bewust beschadigd voor het leerproces.
Daarbij is een pond groei per jaar op veel plaatsen alles behalve abnormaal, dat wil ik nog niet eens overbezetting noemen.
Wat wil je dan doen, de jeugd op een moeilijk, laag bezet water loslaten? Dat is al geprobeerd, meerdere keren en het is geen succes geworden omdat meer dan de helft van de deelnemers visloos naar huis ging.
Laten we nou met zijn allen eens accepteren dat niet elk water dunbezet kan zijn. Natuurlijk kan extreme overbezetting nooit de bedoeling zijn, maar ik ken veel wateren waar de situatie veel erger is. Overbezetting is op veel plaatsen zelfs een natuurlijk verschijnsel doordat karpers zich zo hard voort kunnen planten. Goh, de vissen groeien wat minder hard. Dat is geen beschadiging van de vis maar een natuurlijke aanpassing. Ik blijf er nog steeds bij dat die opmerking van je kant nog wal raakt.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

02-08-2007 22:20

Hans-Peter,

Het afgeven op een KSN jeugdkamp is natuurlijk te gemakkelijk. Jij maakte in je jeugd ook fouten (inmiddels nooit meer natuurlijk, dat staat als een vuurtoren boven water) en zo'n kamp is bij uitstek geschikt om naast een stuk plezier de jeugd ook wat educatiefs mee te geven. En volgens mij kun je daar nooit tegen zijn. Je suggereert bovendien dat men het nachtvisverbod negeerde, terwijl je drommels goed weet dat daar officieel toestemming voor was gegeven.

Man man, de frustratie druipt van je bijdrages af. Je lijkt in je gedram wel zo'n activist van de linkse kerk! En dan nog een keer of vier, vijf (inderdaad, te beroerd om te tellen, ik werd er dan ook wat beroerd van) Ed Stoop erbij halen zodat er inmiddels al iemand gelooft dat hij die karpers hoogspersoonlijk met zijn tweeen in die zak heeft gefrommeld.

Als je dit nu echt allemaal meent denk ik dat het hoog tijd wordt voor een nog nader te bepalen therapie. Misschien moet je maar eens op de site http://www.canadiancarpsafari.com kijken. Vang je in ieder geval geen frommelbekken en zie je ook geen Daltons of ander gespuis.

Om maar in jouw stijl te blijven met vermoeide groet,

Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Herman Esveld
Berichten: 1188
Lid geworden op: 18-04-2006 19:09
Locatie: nomaad

02-08-2007 23:10

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zeumeren karpers, och kijk eens naar die bekken!

Echt dikke papegaaienbekken en zwaar ondervoed. Goed bezig HPE

Ik vind dat hier jeugd wordt aangevallen, maar gelukkig heb jij vroeger nooit fouten gemaakt, nooit de verkeerde haak gepakt, nooit een keer iets te hard getrokken, nooit je lijn gebroken.

Jezus loopt niet meer op deze aarbol rond (of ben jij et HPE?), even met beide benen op de grond.

Ik heb op zeumeren nog maar 1 zwaar gehavende vis gevangen, voor de
rest hier en daar een hoek van een bek die niet helemaal meer is zoals
ie was. Maar daar ontkom je denk ik niet aan op een water waar
regelmatig gevist wordt.

Ik kan je zo 4 wateren noemen waar het slechter is gesteld met de karper
PR Schub: 2,001 kilo
PR Spiegel: 2,003 kilo
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

03-08-2007 08:47

Ik ken wateren daar word ook wel veel gevist,maar door mensen die weten wat ze doen.

Niet 1 vis met de bek kapot.

Ken ook erg veel wateren waar veel jeugd zit en peppies.
Vis ziet er niet meer uit.

Herman ik val je niet aan,er zijn ook jeugdige vissers die weten wat ze doen.
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

03-08-2007 09:36

Hans-Peter van Ee schreef:dus mijn aanwezigheid was wederom niets-zeggend.


Net als hier op het board... :wink:

Met zwaaiende groet,
MD
Herman Esveld
Berichten: 1188
Lid geworden op: 18-04-2006 19:09
Locatie: nomaad

03-08-2007 10:06

Het beeld wat HPE van zeumeren schetst klopt gewoon niet. De intentie van
dit topic ontgaat mij volledig. Volgens HPE is het grootste deel van de karpers
op zeumeren zwaar verneukt. Mijn ervaringen zijn nogal anders. Of heb ik
"toevallig" de mooiere vissen gevangen?

En Ruben, je kan moeilijk peppies verbieden hier te gaan vissen.....
PR Schub: 2,001 kilo
PR Spiegel: 2,003 kilo
Plaats reactie