markeropstelling?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stef Jansens
Berichten: 978
Lid geworden op: 09-02-2007 21:59

31-07-2007 20:08

heey karperaars! 8)
een maat van me heeft kort geleden een esp marker gekocht.
maar nu twijfelen we over de opstelling van de marker.
dus zou iemand zo vriendelijk willen zijn ons uit te leggen hoe je een marker opstelt?
mvg stef jansens
Gebruikersavatar
Jeroen Overmars
Berichten: 844
Lid geworden op: 31-03-2005 19:09
Locatie: Raalte

31-07-2007 21:45

je wilt ermee peilen?
Gr,

Jeroen :)
Gebruikersavatar
Stef Jansens
Berichten: 978
Lid geworden op: 09-02-2007 21:59

31-07-2007 22:32

nee gewoon als marker gebruiken
Gebruikersavatar
koen bril
Berichten: 895
Lid geworden op: 07-11-2005 16:22
Locatie: lutten
Contacteer:

02-08-2007 13:53

Meestal peil je eerst en als je dan een mooie plek hebt gevonden laat je de marker even liggen. Werpt de hengel er heen en haalt die marker dan weer weg. Tenminste zo denk ik dat het moet.

Wat je ook kan doen is de marker laten liggen en dan top lood aan de hengel met marker zo heb je minder last van de lijn.
Gebruikersavatar
Tim Schless
Berichten: 657
Lid geworden op: 08-07-2005 00:58

03-08-2007 13:18

ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met het opstellen van een marker...?

Hoe ik mijn (zelfgemaakte) markers gebruikte:
Vanuit een bootje stekken peilen, en als je een mooi bankje of richeltje of iets dergelijks vindt, marker droppen, voeren en klaar.
Ik voerde standaard aan de voorkant van de marker, beginnend 2 meter voor de marker, en er dan naartoe voeren. als je dat bij alle markers doet, weet je altijd supernauwkeurig je stekken te vinden.

Mijn markers bestonden overigens uit een lange pvc pijp, met aan beide kanten een kurk er strak ingedrukt. aan de bovenkant met een beetje ducktape een breekstaafje getaped. als anker gebruikte ik 150gr. zee lood. met van die uitbuigbare ankers.

Op mijn stekken was het ondiep, dus kon het lood tot tegen de marker aan, en bleef ie nog uit het water steken. zo heb je geen lijn tussen de bodem en het begin van je marker, waar je vislijn achter kan blijven hangen. nu kan je je marker dus laten liggen.
Als je je marker steeds weghaalt, heeft een marker geen zin. Dan kan je je visstek dus ook niet meer terugvinden.
(wij roeiden onze lijnen overigens uit)

gr, tim
Als alles goed gaat, heb je waarschijnlijk iets over het hoofd gezien.
Plaats reactie