vertrouwen


Plaats reactie
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

23-07-2007 22:43

Wat is vertrouwen?

Je komt het elke dag tegen of hebt er mee te maken.Je denkt mensen te kennen.Maar toch ook weer niet.Je leert van ze en je denkt dat ze jou begrijpen.Je bent blij da je ze kent.Maar achter af gezien had je ze beter niet willen kennen en had je alles zelf willen leren.Of iets willen leren samen met je maatje.

Waar ik dit op bazeer is dat niemand te vertrouwen is je vertrouwt ze bepaalde dingen toe.Maar ondertussen praten ze achter je rug om over je stekken je vangsten.

wil mijn hard even hier luchten en vond het wel een topic waar we verder over kunnen gaan.

Mvg Remco
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

23-07-2007 22:50

whahaha remco ik ben dat nog niet eerder tegengekomen maar dat komt omdat ik nooit wat vang.
en als ik wat vang is het onder de 5 pond. :wink:
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

23-07-2007 23:02

Mijn opa zei altijd: Wees vertrouwd en vertrouw niemand!!
vr gr peter
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

24-07-2007 15:00

Ik ken ook genoeg mensen die met mooie praatjes achter bepaalde dingen willen komen.Mensen waarvan je dacht je ze wel zou kunnen vertrouwen.
Gebruikersavatar
Kevinskie de Boer
Berichten: 542
Lid geworden op: 12-02-2005 17:34

24-07-2007 16:00

"ja ik vertel het je maar dan moet je het niet door vertellen he?'
-"ja das goed ik zeg niks hoor"
"nou kijk.."

En vervolgens gaat het hetzelfde bij dat maatje en via dat maatje en binne slag en staart weet iedereen het, ja beloftes lijken tegenwoordig ook nergens meer op, heb zelf besloten om niemand te vertrouwen en alles tussen mijn eigen lippen te houden. Ik hoor heeeeeeeeeeeel veel van die verhalen hier rondgaan :roll:
Vertrouwen lijkt tegenwoordig nergens meer op, als er niks door word verteld word het vertrouwen wel op een andere manier geschonden. Mensen die beloven om 'samen' met jou een voerstek aan te leggen en vervolgens alleen op hun eigen stekken voeren, zo eentje ken ik er. De dag dat we gingen zitten vroeg ik of ie toch van stekken wou ruilen omdat mijn ledjes links van me pieper zitten en ik het zo rot vind om steeds op te moeten staan om te kijken waar die piep vandaan kwam ( wet een rotsmoes he ). Mijn maatje vond het niet echt een goed plan dus ik zeg "ja maar je hebt toch op alle stekken gevoerd maakt dan toch niet uit je vind mijn stekken ook heel mooi zei je net nog", uitgelult en wel mocht ik dan zijn stekken bevissen en de enige die avond wat ving was ik :roll: Puur geluk? Ik denk van niet: puur egoisme.

Kevin.

P.s lekker maatje he, ik had van te voren al zo mijn twijfels over het vertrouwen in die gozer :-?
Het was een leuke-eens-en-nooit-meer-sessie 8)
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat 8)
Gebruikersavatar
jurgen heintjes
Berichten: 682
Lid geworden op: 28-08-2006 12:53
Locatie: JRC twin skin

24-07-2007 16:49

Vertrouwen vangt dat klopt wel...

Maar toch worden de betere exemplaren vaak nogal onverwacht gevangen.
8)
Gebruikersavatar
martijn bunte
Berichten: 1342
Lid geworden op: 25-07-2006 16:22
Locatie: ENSCHEDE
Contacteer:

24-07-2007 17:35

geen mens is te vertrouwen,aleen jezelf 8)
aldejekes loat goan!
K. van den Herik

24-07-2007 18:17

Wat is vertrouwen?


Iedereen kan over water lopen, mits hij vertrouwen heeft. Zodra de twijfel toeslaat, zak je door het water.
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

24-07-2007 20:29

Slecht eigenschap van de mens denk ik,voordat ik iemand vertrouw daar gaat toch echt wel een hele tijd overheen!!!
....................
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

24-07-2007 21:17

Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten. Gradus, je krijgt nog pijn in je nek van het achter je kijken. :lol: Nee, geef mij maar een gezonde dosis vertrouwen, anders wordt het leven zo naar en de kijk op mensen heel bekrompen. Maar wel met de nodige voorzichtigheid.

Overigens heb je enig vertrouwen op je eigen kunnen ook nodig. Zo zou je bijvoorbeeld op je mensenkennis kunnen vertrouwen. Als je dat hebt, anders wordt het weer hoogmoed en kom je ten val. :wink:

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Herman Esveld
Berichten: 1188
Lid geworden op: 18-04-2006 19:09
Locatie: nomaad

24-07-2007 21:54

jurgen heintjes schreef:Vertrouwen vangt dat klopt wel...

Maar toch worden de betere exemplaren vaak nogal onverwacht gevangen.
8)


Verhaal ervoor wel gelezen meneer Heintjes?
PR Schub: 2,001 kilo
PR Spiegel: 2,003 kilo
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

25-07-2007 12:18

Vertrouwen is een kwestie van ervaringen, slechte ervaringen kweekt achterdocht goede ervaringen naïviteit.
Dat is uiteraard erg zwart wit gesteld, ik ga van het goede van de mens uit en zie wel waar het schip strand, toch is er heel vaak een stemmetjes dat waarschuwd en ik heb geleerd om dat stemmetje niet te negeren.

Ervaringen kunnen je ook dwars zitten, bij een melding over een "foute" visser kom ik eerst bij de melder, goed gesprek gehad dacht ik, later bleek dat mijn gevoel niet juist was geweest.
Toen naar de visser gegaan, ik zie een persoon die ik direct koppel aan een gebruiker van genotsmiddelen.
Toch had ik het gevoel dat mijn eerste ingeving niet klopt en inderdaad de beste man is herstellende van een zware ziekte en is na enkele jaren afwezigheid weer aan het water.

Dit leert weer dat je een melding wel serieus moet nemen maar met de nodige reserve vooraf.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

25-07-2007 22:53

dat is bij mij ook zo dacht ook altijd het goede van iemand maar ervaring leert hou het tussen je vaste vismaat in mijn geval mun broertje en jezelf.
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

26-07-2007 07:07

Peter kuipers schreef:Mijn opa zei altijd: Wees vertrouwd en vertrouw niemand!!




ded mijne zei altijd,Als je de mensen leer kenne ga je van de beeste houden


Ik vindt dat je het beste op karper alleen vis
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Gebruikersavatar
Kevinskie de Boer
Berichten: 542
Lid geworden op: 12-02-2005 17:34

26-07-2007 17:10

Ja alleen vissen is en blijft gewoon de beste optie, ik werd vandaag voor de zoveelste keer gek van mijn maat :-? Die kan gwn niet stil zitten af en toe :-? Terwijl ik er van hou om lekker achterover te leunen te genieten van de natuur en de rust. Blijkbaar ziet hij dit af en toe niet en gaat ie raar lopen doen :-? Hoe los ik dit op.. tape ?? :lol:

Kevin.
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat 8)
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

26-07-2007 18:58

[quote="Kevinskie de Boer"]Ja alleen vissen is en blijft gewoon de beste optie, ik werd vandaag voor de zoveelste keer gek van mijn maat :-? Die kan gwn niet stil zitten af en toe :-? Terwijl ik er van hou om lekker achterover te leunen te genieten van de natuur en de rust. Blijkbaar ziet hij dit af en toe niet en gaat ie raar lopen doen :-? Hoe los ik dit op.. tape ?? :lol:

Kevin.[/quote



Je neemt een stuk touw,en bind hem daarmee vast op zn stoel :lol:
Heeft 2 voordelen hij zit lekker stil,en het andere voordeel is dat jij meer vissen vangt :lol:
grt gradus
....................
Gebruikersavatar
Kevinskie de Boer
Berichten: 542
Lid geworden op: 12-02-2005 17:34

26-07-2007 21:42

Briljant Gradus haha... maar zinloos geweld word niet zo geaccepteerd hier binnen de familie :lol: Ik denk dat ik het volgende doe : Gewoon alleen weer gaan vissen. 8)

Kevin.


alleen wel balen voor mijn maat dat ie dan geen vissen meer vangt :oops: Dan heeft ie namelijk geen aas meer, geen onderlijnen,weet ie de goeie stekken niet en is ie dus kortom hopeloos :lol:
Leuk ! haha
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat 8)
Piet jansen
Berichten: 31
Lid geworden op: 27-05-2007 10:55

26-07-2007 23:57

Alles is maar heel betrekkelijk!
patrick noorman
Berichten: 216
Lid geworden op: 11-12-2005 15:25
Locatie: benthuizen (is bij zoetermeer)
Contacteer:

29-07-2007 15:33

Ja ik heb ook een nare ervaring,

iemand kwam een praatje maken en ik ving een mooie karper van 17 pond en hij zag mn systeem en tijgernoten en hij vroeg van alles nou ja ik ben niet te beroerd om alles uit te leggen, zelfs een paar onderlijnen meegegeven en wat tijgernoiten, en ja hoor ik kom woensdag uit school en je raad nooit wie dr op mijn voerstek zit te vissen.......
best baale natuurlijk is het water niet alleen van mij maar toch...
Plaats reactie