2 vissen in zak moet stoppen.. (rtl 4 gisteravond.)


Gesloten
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

22-07-2007 00:10

Vanavond op rtl 4 nieuws, paar van die blagen, hadden weer eens een keer 2 vissen in de bewaarzak hadden ze even bewaard voor de tv...
Echt waar waar zijn we mee bezig voor de jeugd, nu word ik hier toch echt misselijk van...

ze hadden wel voor 400 euro matriaal en dan alleen de steunen en piepers woepie wees er trots op.......

Mensen stop met vissen te bewaren en de bedenk eens dat je zelf met zijn 2en gezellig in 1 zak zit...

Mischien meneer Ed Stoop eens emailen om op tv te vertellen hoe goed om te gaan met vis, aangezien hij in een intervieuw met rtl4 sprak.
Laatst gewijzigd door Kenny Willems op 22-07-2007 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
karel bouma
Berichten: 167
Lid geworden op: 08-04-2003 02:00

22-07-2007 09:10

Er sterven dagelijks duizenden onschuldige mensen aan honger en oorlog.
En jij maakt je druk over een super positief stukje tv met èèn foutje??
Soms snap ik de mensen niet.
don't imitate but innovate
houd het gezellig aan de waterkant en ook op karperwereld aan elkaar afzeiken heeft niemand iets
Gebruikersavatar
Jeroen Leuven
Berichten: 465
Lid geworden op: 13-06-2005 08:32
Locatie: Amsterdam

22-07-2007 09:43

Karel,

Het gaat niet om het feit dat het een "super" positief stukje was maar om een voorbeeld functie.
Iedereen die dit heeft gezien denkt dat je makkelijk 2 vissen in één bewaarzak kan bewaren.
Beetje jammer.

Gr,
J.
Na 20 biertjes is alles een goed idee....
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

22-07-2007 10:00

heb liever dat ze het helemaal niet promoten....dan scheelt weer een hoop figuren die ff een uitrusting kopen en gaan vissen
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Gebruikersavatar
Jeroen Leuven
Berichten: 465
Lid geworden op: 13-06-2005 08:32
Locatie: Amsterdam

22-07-2007 10:20

Barry,

Daar ontkom je niet aan, zien vissen doet vissen. Helemaal als ze zien wat een machtige (sport/vecht) vis de karper is. Persoonlijk vind ik dat als je jezelf in de media manifesteert je moet realiseren dat je een voorbeeld hebt. Een klein foutje kan grote gevolgen hebben.

Gr,
J.
Na 20 biertjes is alles een goed idee....
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

22-07-2007 10:27

Niet zo verwonderlijk hoor,

De traditionele hengelsport heeft het er nog steeds moeilijk mee dat het karpervissen steeds verder oprukt en de overige hengelsporttakken aan het overgroeien is...

Dus zo'n Stoop doet interview vanwege z'n loonstrookje, niet omdat zijn hart klopt voor de karpervisserij, want het is nu eenmaal geen karpervisser!!! Anders had hij er meteen wat over/van gezegd!!!
Het boeit hem gewoon niet, volgens mij heeft ie het zelfs helemaal niet door: brasems gooi je toch ook met tientallen in één net? zo zal hij wel gedacht hebben, maar omdat de jonge vissertjes allemaal op de karper willen, toch maar z'n kop erbij op tv...

Ik hoef het geeneens gezien te hebben, om alweer te begrijpen waar het over gaat: En Kenny, goed zo!!!

Er sterven inderdaad mensen in de wereld, maar daar wordt niets aan gedaan. Hier is wel wat aan te doen, maar dan moet je het, net zoals wat jij gedaan hebt, het gewoon aan de kaak stellen!!!

Wij hoeven het niet te pikken dat witvissers ons imago van serieuze karpervissers kapot maken door een stel van die pummels te interviewen die niet weten hoe ze een karper moeten behandelen!!! (Zeker weer vriendjes of vage kenissen van een of andere sponsor van het geheel??? Heb ik gelijk???)

Ik snap eigenlijk helemaal niet waarom die onzin is uitgezonden.

Het is jammer, ik kan ook wel filmen hoe die witvissers na een wedstrijd de vis uit het net gooien, je maag keert zich om!!! De vis die geen kracht heeft om zelf het diepe te bereiken, wordt gewoon met de laars het water ingeschopt (staan die weegkerels van de wedstrijd gewoon bij) als ze al dat geluk hebben. Ik heb wel eens de oevers langsgelopen na zo'n wedstrijd: hier en daar een (half)dooie vis, en veel lege verpakkingen van alles en nog wat!!! Maar ja, als we deze meningsverschillen op de nationale tv moeten gaan rechtzetten, speel je alleen maar de zgn. linksradicale partijen in de hand, die alleen aan hun eigen salaris denken en dus nog graag wat jaartjes meeprofiteren van dit soort misstanden.

Alleen maar doorgaan met dit soort toestanden te melden en je bereikt er bijvoorbeeld mee dat deze wedstrijdvissers nu gedwongen worden, zij het tegen hun zin, om de troep achter hun reet op te ruimen.

Dus nogmaals Kenny: je hebt gelijk. Wij willen het goed doen. En daarbij hebben we geen karpervissende witvissers nodig die het allemaal niet zo nauw nemen. Laat ze opdonderen en weer op brasem gaan vissen!!!

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

22-07-2007 13:02

Hij die nog nooit door onwetendheid of door wat voor een reden dan ook ooit een karper fout heeft behandeld tijdens de dril, op de mat ( of geen mat ) tijdens het fotograferen of wat voor handeling dan ook belt als eerste de programma makers op.

En sorry ik mag dan niet bellen.
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

22-07-2007 13:04

Jos Holla schreef:dat er 2 karpers in die zak zaten was mij niet eens opgevallen, dus een neutrale kijker waarschijnlijk ook niet.


Oh, dan is het goed.


Groetjes,
Jacob

Wat niet weet, wat niet deert...
Kenny, je moet niet zoveel oog voor detail hebben m.b.t. het welzijn van de karpers... Anders moeten we straks allemaal nog voorzichtig gaan doen met onze vangsten... En dat willen we niet!
Wonderful Days
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

22-07-2007 13:17

Misschien gingen ze die 2 vissen wel opeten. Dat mag in de omgeving van Naaldwijk. Ze waren volgens mij met zijn vieren, dus er konden er nog 6 bij in die zak, en dan ga ik er voor het gemak maar even vanuit dat je 2 karpers per persoon mee mag nemen, net als hier.

Oh ja, andere reply had ik weggehaald omdat de link het niet deed. Maar goed ......
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

22-07-2007 13:22

Maakt niet uit, maakt niet uit...

Had ik het ook maar zelf moeten bekijken (heb ik trouwens nog niet gedaan en ben het ook niet van plan).

Misschien was het mij ook niet opgevallen.

Om kort te gaan, ik sluit me aan bij Kenny.
En de rest kan kiezen. Case closed.

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

22-07-2007 13:31

http://www.rtl.nl/(vm=/actueel/rtlnieuws/)/system/video/html/components/actueel/rtlnieuws/miMedia/2007/week29/za_1930vissen.avi_plain.xml
Knip en plak in een nieuwe browser schrem.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Sam Bos

22-07-2007 17:46

snapte ook niet waar de kids dat weg hielden nounou 400 euro aan material poepoe dieven denken straks dat zijn makkelijke slachtoffers
karel bouma
Berichten: 167
Lid geworden op: 08-04-2003 02:00

22-07-2007 19:03

Van vissen word je een goed en evenwichtig mens.
Dat is toch een geweldige slot zin.
Wat is er nu mis met zo'n leuk stukje?
Komt de karpervisserij een keer op een leuke manier aan bod, en zijn er nog mensen die zich druk maken.
don't imitate but innovate
houd het gezellig aan de waterkant en ook op karperwereld aan elkaar afzeiken heeft niemand iets
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

22-07-2007 19:20

Hééééé, ik was (bijna) met vakantie...

Toch nog even dan.

Wil iemand als ik zodadelijk echt weg ben op vakantie, even uitleggen wat het probleem kan zijn als je 2 karpers in 1 zak doet?

Ik meen dat in één van de laatste Karperwerelden ook een stukje over het gebruik ervan stond, ik heb het blad helaas niet bij mij.

Als deze uitleg niet helpt, dan hebben de karpers gewoon pech als ze door de mensen worden gevangen die het niet (willen) snappen.
Niks aan te doen. Dan heeft een positief stukje op tv voor de karpers geen enkele zin, voor de visverenigingen/hengelsportzaken/iedereen die z'n geld ermee verdient wel.

En dan zijn we weer waar we wezen willen, toch?
Para, para.
En de rest is bijzaak.

Groet,
Jacob

En waar blijven de mensen nu die helemaal tegen het gebruik zijn?
Ikzelf ben alleen voor het gebruik zoals omschreven in de KW. Dus niet onnodig (risiconemend) zakken. Maar degene die tegen zijn, laat je even horen. Ik kan me niet voorstellen dat als jullie tegen één vis zakken zijn, jullie niet tegen het zakken van twee vissen in één zak zijn. Of sla ik de plank nu helemaal mis???

En nu m'n laatste woorden:

Van vissen word je een goed en evenwichtig mens.

Ik vis nu al best wel een tijdje hoor, goed ben ik wel, maar evenwichtig?
Waar halen ze toch in 's hemelsnaam die uitspraken vandaan?
:D
Laatst gewijzigd door Jacob van Wensveen op 22-07-2007 19:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Wonderful Days
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

22-07-2007 19:38

Edje had ze gelijk een draai om de oren moeten geven.
vr gr peter
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

22-07-2007 20:38

Groet'n Henk..

still growing Old.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

22-07-2007 21:05

Jacob, het is duidelijk dat jij het stukje uitzending niet gezien hebt. Heel toevallig heb ik het wel gezien. Opnames van RTL 4 van een aantal (naar schatting) 12 tot 14 jarige jeugdige karpervissers. Op de 2 vissen in één zak na was het wel degelijk zeer positief. Ik had de indruk dat deze jeugdige vissertjes ook niet beter wisten. Of anders was het omdat daar opnames gemaakt zouden worden en het dan toch wel erg stoer is als je, als jonge visser, een vis kunt laten zien, en liever nog twee natuurlijk.
Ed Stoop had direct met deze opnames niets te maken, was daar ook niet bij, dus stop s.v.p. met verwijten of verwijzigingen naar Ed Stoop wat dit betreft.
Het zet meer zoden aan de dijk om jeugdige vissers aan de waterkant het verstandige gebruik van een bewaarzak uit te leggen of uit te leggen waarom jij wellicht sowieso tegen dit gebruik bent, dan om die jochies hier een beetje af te katten.
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

22-07-2007 21:09

Ik ben tegen het gebruik van een bewaarzak omdat ik het totale ONZIN vind!!!! punt
vr gr peter
Gebruikersavatar
richard huiveneers
Berichten: 260
Lid geworden op: 04-05-2007 16:00
Locatie: vianen

22-07-2007 21:19

ik ga met je mee peter. je kan ook gewoon een foto in het donker schieten of niet. het gaat toch om de vis niet om de omgeving waar je trouwens de hele dag al in zit.

richard
mijn droom is uitgekomen
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

22-07-2007 21:28

Ja idd waarom zakken ik snap het niet. Prioriteit nummer 1 is toch de vis en al het andere erna. Ik zeg altijd maar: Je bent een ZAK als je een vis zakt!!
En als men zegt als je zakt dan moet je het goed dan heb ik er geen problemen mee vind ik ook BULLSHIT het zou maar een keer mis gaan. De mensen die zakken zijn gewoon foto geil.

groeten peter
vr gr peter
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

22-07-2007 21:37

Hoi Aart :D ,

Ik heb nu al 20 keer afscheid genomen ban het forum.
Ik ga morgen dan maar echt op "vakantie".

Ik heb het hele stuk niet gezien, heb ik ook al gezegd inderdaad.
Ik ga af op de (juiste, naar ik heb begrepen) constatering van Kenny,
dat men voor tv-opnamen 2 karpers in één zak heeft gedaan.
(Nu hadden ze dit niet moeten doen waar ik bij was, maar dit terzijde.)

Als die jongens, waar jij het over hebt, niet beter wisten, zijn het in ieder geval de begeleiders die beter zouden moeten weten.
Je maakt mij de kat niet wijs, dat er notabene gefilmd wordt om het karpervissen te promoten én dat daar dan niemand aanwezig is die ervaring met karpervissen heeft!!!

En wat Stoop betreft: Als dat een karpervisser wàs geweest, had hij zelf de beelden ook terug kunnen zien en kunnen constateren dat er een grove fout was gemaakt!!! Iemand die zelf niet in hart en nieren op karper vist, ziet het niet en kàn er dus ook niets over zeggen...

Als het werkelijk noodzakelijk was geweest om ze in 1 zak te stoppen, maar die noodzaak bestaat eenvoudig niet, ook niet voor een tv-opname, had men minstens ergens in het stuk moeten uitleggen dat er tegen de regels in, 2 vissen, bij zeer ernstig hoge uitzondering, in 1 zak werden gestopt!!!

Nogmaals die noodzakelijke reden is er niet, bestaat gewoon niet.
Er is geen melding gemaakt van het (mis)bruik van die zak
en heeft Kenny gelijk door te zeggen, dat hier het verkeerde voorbeeld wordt gegeven. HOE POSITIEF DE REST VAN HET STUK OOK IS.

Ik hoor niemand waarom het wordt afgeraden 2 karpers in 1 zak te doen.
Natuurlijk ben ik blij dat de vis klaarblijkelijk ongeschonden uit de zak is gehaald, maar als de vissen wel schade hadden ondervonden van deze actie, was dat met geen enkel excuus goed te praten, evenmin dat het later goed te praten zou zijn als andere vissen wel beschadigd raken doordat hier het verkeerde voorbeeld is gegeven!!!

En je praat notabene over tv-opnames!!!
Is er dan werkelijk geen enkele ervaren karpervisser bereid om daar bij aanwezig te zijn??????

Als die opname werkelijk zo heilig is, waarom knip je dan niet de beelden van die bewaarzak eruit? Je ziet het maar, het wordt opgemerkt!!!
En Aart, ik hoor je niet positief over Kenny, ik heb hem al het compliment gemaakt dat hij wél oog heeft voor het welzijn van de karper door deze grove fout te constateren...

Ik hoop ook dat die jongens, ook al zal hun best geen blaam treffen, want het lijkt mij bij nader inzien gewoon een beslissing van een van de opnamefiguren of wat er nog meer omheen loopt, snel zullen inzien dat dit onmogelijk goed te praten is, ook al hebben zij er part noch deel aan en het zelf hierna ook nooit meer zullen doen!

Zoek maar uit wie de beslissing heeft genomen.
En als dit promotiemateriaal moet zijn, bewerk het en/of vermeld erbij
dat het gebruik op deze manier nooit te tolereren is. Maar dan zou ik
ervoor kiezen het er helemaal uit te knippen.

Iedereen moet er zich gewoon van bewust zijn dat het niet kan.

Meer is er niet over te zeggen, vind ik.

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

22-07-2007 22:21

Je hebt het korte nieuwsitem niet gezien Jacob, laat staan dat je iets over deze opnamen kunt vertellen. Maar een hoop woorden maak je er in elk geval wel over vuil. Ook hier staan de beste stuurlui weer aan wal.

Het item belichte het groeiend aantal sportvissers onder de jeugd en dat deze vissertjes nu vaak voor karpervissen kiezen. Heel toepasselijk filmpje van die karpervissertjes. En inderdaad valt er nog wel wat te leren. Er horen geen 2 karpers in een bewaarzak.

Ed Stoop werd geheel onafhankelijk zijn mening gevraagd. Maak mij zelfs sterk dat hij de opnamen van de karpervissertjes gezien heeft. Het is tenslotte een nieuwsitem en geen Vis TV onder redactie van SN.

Groet, Kees
Laatst gewijzigd door Kees Ouwehand op 22-07-2007 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

22-07-2007 22:31

Hoi Kees :D ,

Weet je echt zeker dat ik mijn mening t.a.v. het zakken van 2 karpers in 1 zak zal herzien als ik de opnames alsnog bekijk???

Als ik jou woorden goed uitleg, wel.

Wil je dan ook zo goed zijn om mij alvast uit te leggen waarom het geen kwaad kan? Het zakken van 2 karpers in 1 zak?

Als de mensen niet kunnen uitleggen wat er mis mee is?
Wil jij dan uitleggen waarom het geen kwaad kan???

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

22-07-2007 22:33

Jacob,

Je lult de oren van ieders kop, maar zonder de reacties inhoudelijk te lezen.

Ik ga mijzelf niet quoten. Lees het nog maar eens.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Sam Bos

22-07-2007 22:40

het materiaal word steeds goedkoper daardoor gaat de jeugd veel meer vissen want als ze thuis zegen van "mam ik ga vanacht weg,, dan mag dat niet. Maar als ze zeggen mam ik ga vanacht vissen dan mag dat wel . Dan kunnen ze ook lekker keeten enzo ik merk dat wel hier op deze wateren. |Ik zou oook graag willen dat er een beetje meer uitleg van fabricante erbij zit hoe ze dat nou precies met een karper aan moeten .

groet sander
Gesloten