2 vissen in zak moet stoppen.. (rtl 4 gisteravond.)


Gesloten
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

22-07-2007 22:41

Jammer Kees,

Ik vroeg om uitleg, niet om een quote.

Het lijkt er inderdaad op, dat de beste stuurlui aan wal/bij de opnames staan. Niemand weet het uit te leggen. Lees daarom KW nr. ... er nog maar eens op na, misschien dat je er wijzer van wordt.

Ik wist ook wel dat je geen aannemelijk argument kon geven, die het gebruik van een bewaarzak op deze manier, kan goedpraten.

Ik val helaas wel weer in herhaling door te zeggen dat er niets maar dan ook niets op de hele wereld is dat rechtvaardigt om 2 karpers in één zak te doen! Je laat de minst grote, minst mooie, of whatever karper, gewoon zwemmen. En waarom ik wel in herhaling val? Er is altijd wel één, die net zoals Kenny, het licht gaat zien.

En dan heeft mijn respons alweer wat opgeleverd voor de karper.
En de stuurlui? Oost west, thuis best...

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

22-07-2007 22:43

Man, man, is lezen nou echt zo moeilijk?
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

22-07-2007 22:48

sander wolters schreef:Ik zou oook graag willen dat er een beetje meer uitleg van fabricante erbij zit hoe ze dat nou precies met een karper aan moeten .

groet sander


Nog even en alle fabrikanten van allerlei gebruiksvoorwerpen moeten handleidingen bijleveren, daar waar opvoeding en respect voor elke levensvorm eigenlijk voldoende moest zijn.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

22-07-2007 23:00

Warempel!!!
Die zit, Kees.

Je hebt helemaal gelijk!
Ik was niet verder gekomen dan beste stuurlui,
ik had door moeten scrollen...

Mijn excuses.

Zoals jij het neerschrijft klopt het helemaal:
Er horen geen 2 karpers in 1 bewaarzak!

Dan wil ik zelfs als de beste stuurman worden betiteld!!!

Nogmaals excuses voor mijn onzorgvuldigheid;
ik kan beter de volgende keer een vis drillen in plaats hier
de plank jammerlijk mis te slaan!!!

Gelukkig dat je me op het rechte pad hield;

Groet,
(1e Stuur) Jacob

(Recht zo die gaat)
Wonderful Days
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

22-07-2007 23:40

Henk ter Maat schreef:
sander wolters schreef:Ik zou oook graag willen dat er een beetje meer uitleg van fabricante erbij zit hoe ze dat nou precies met een karper aan moeten .

groet sander


Nog even en alle fabrikanten van allerlei gebruiksvoorwerpen moeten handleidingen bijleveren, daar waar opvoeding en respect voor elke levensvorm eigenlijk voldoende moest zijn.


In amerika is dat wel verplicht, soms denk ik zouden ze hier ook moeten doen.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Sam Bos

23-07-2007 05:21

ben ik wel zeker van dat het beter is
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

23-07-2007 10:11

karel bouma schreef:Er sterven dagelijks duizenden onschuldige mensen aan honger en oorlog.
En jij maakt je druk over een super positief stukje tv met èèn foutje??
Soms snap ik de mensen niet.


juist!

die jonge jongens zitten lekker te vissen en hebben er plezier in. zijn trots op hun materiaal en alles is netjes bij ze en er zijn weer bepaalde mensen die zich druk lopen te maken om een klein foutje van die mannen. doe toch eens normaal. iedereen maakt door zijn enthousiasme weleens een foutje.

ik vond het een mooi stukje en goede reclame voor onze hobby.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

23-07-2007 10:37

Goh zeg 2 vissen in een bewaarzak, oke het mag niet dat zijn wij wel met elkaar eens, feitelijk moet je de hele bewaarzak verbieden maar dat ook maar terzijde.
Wat mij opvalt is dat het opvalt dat niemand over de vinger in de bek van de karper en de vinger op het oog van de karper valt.
Maar oke die bewaarzak dat is toch echt wel het summum van dierenkwelling.
Of niet??

Mooi stukje promotie voor de jeugd, twee kleine karpertjes in een grote bewaarzak is hun vergeven.
Die vinger in de bek en op het oog? Voorlichting mijne heren dat is de sleutel.

Mooie reclame in beeld, toeval????
Licht materiaal waarmee ze urenlang in de hand kunnen staan?? Goede kennisoverdracht door de winkelier.

Zo blijft er altijd wel wat om over te zeiken.
8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)
Vissen is een hobby, geen religie!
martijn zeij
Berichten: 566
Lid geworden op: 24-02-2007 17:05

23-07-2007 15:27

Kenny Willems schreef:Vanavond op rtl 4 nieuws, paar van die blagen, hadden weer eens een keer 2 vissen in de bewaarzak hadden ze even bewaard voor de tv...
Echt waar waar zijn we mee bezig voor de jeugd, nu word ik hier toch echt misselijk van...

ze hadden wel voor 400 euro matriaal en dan alleen de steunen en piepers woepie wees er trots op.......

Mensen stop met vissen te bewaren en de bedenk eens dat je zelf met zijn 2en gezellig in 1 zak zit...

Mischien meneer Ed Stoop eens emailen om op tv te vertellen hoe goed om te gaan met vis, aangezien hij in een intervieuw met rtl4 sprak.


Idd ik kan toch zo pissig worden op die gasten. Dure spullen hebben ze, maar ze gaan slecht met de vissen om. 2 vissen in een bewaarzak stoppen en een goede onthaak mat hadden ze ook niet echt
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

23-07-2007 15:44

Ze hebben teminste een Onthaakmat, kunnen veel gasten niet zeggen.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
K. van den Herik

23-07-2007 16:28

Is er dan werkelijk geen enkele ervaren karpervisser bereid om daar bij aanwezig te zijn??????



Het antwoord zit in de vraag.

Zolang er bewaarzakken worden verkocht worden deze gebruikt.

Rare lui die britten maar soms he:

education no condemnation.

fijne vakantie
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

23-07-2007 16:33

EDUCATION !

http://www.sbbk.net/projecten.htm

Verantwoord Karpervissen.

Word achter de schermen hard aan gewerkt.
K. van den Herik

23-07-2007 16:43

Afbeelding

Wie eerst?

Lekker allemaal zeuren. Ga toch gewoon lekker vissen, als het mag.


Wel ff kijke wie er mag gooien...

Afbeelding

aju paraplu
K. van den Herik

23-07-2007 16:44

o waren ook nog gesponsorde vissertjes.

In het jeugdteam van spro. De sprotjes
martijn zeij
Berichten: 566
Lid geworden op: 24-02-2007 17:05

23-07-2007 16:53

Kenny Willems schreef:Ze hebben teminste een Onthaakmat, kunnen veel gasten niet zeggen.


idd, maar vissen uit een bewaarzak zijn meestal wild en ze hielden 2 karpers over 1 onthaakmatje van nog geen meter
Gebruikersavatar
martijn bunte
Berichten: 1342
Lid geworden op: 25-07-2006 16:22
Locatie: ENSCHEDE
Contacteer:

23-07-2007 17:18

wij zijn mensen,en doen waar we goed in zijn,en das zeuren en klagen 8) mijn mening,het is verkeerd,maar als het goed is denken we daar allemaal wel zo over! de leek zal er niet over vallen (2 in 1 zak) en die zien alleen jonge knaapjes,die genieten van hun hobby,keer eens wat anders als de jeugd met een dikke joint op de lip,of die overal tegen aan schoppen,dus al met al denk ik,dat het een positief stukje naar de buiten wereld is voor de buiten staander!
aldejekes loat goan!
Gebruikersavatar
Tim Schless
Berichten: 657
Lid geworden op: 08-07-2005 00:58

23-07-2007 17:34

Peter kuipers schreef:Ja idd waarom zakken ik snap het niet. Prioriteit nummer 1 is toch de vis en al het andere erna. Ik zeg altijd maar: Je bent een ZAK als je een vis zakt!!
En als men zegt als je zakt dan moet je het goed dan heb ik er geen problemen mee vind ik ook BULLSHIT het zou maar een keer mis gaan. De mensen die zakken zijn gewoon foto geil.

groeten peter


Om jou reactie kan ik écht alleen maar lachen!!
Ik denk dat een vis in de zak minder stress ervaart dan een horde pootspiegeltjes in een teil van een of andere skp! (niets tegen skp's, ik ben zeker een voorstander!!)
maarja, daar heb jij ook niet over nagedacht natuurlijk.
prioriteit nummer 1 is de vis... hahahhaha
ga dan lekker uit een boom de karpers observeren, in plaats van een haak in zn bek slaan wil je! Daar kan trouwens meer bij "mis gaan" dan wanneer je een zak verantwoord gebruikt.

groetjes tim, ik ben ook een ZAK
Als alles goed gaat, heb je waarschijnlijk iets over het hoofd gezien.
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

23-07-2007 17:36

Zelfde gezeik weer als altijd over Rex Hunt. Voor leken is dit alleen maar positief.

Ik heb trouwens nog wel een mooi (lichtjes off-topic) verhaal over media aandacht voor sportvisserij:

Eeen aantal jaren terug werd er bij Eefde een nieuwe sluisdeur in het Twentekanaal gezet. Onder de kop 'Sportvissers blij met sluiting Twentekanaal' bracht regionale krant De Stentor (voorheen het Gelders Dagblad) toen een artikel waarin ze een Duitser interviewden.

Strekking van het artikel was dat het weel heel fijn was dat het dobbertje van meneer niet steeds wegstroomde zodat hij nog meer paling, snoekbaars en brasem kon vangen, waar hij vervolgens zijn receptenboekje voor prijsgaf...

Ik heb toen een brief geschreven naar De Stentor waarin ik in duidelijke bewoordingen te kennen gaf dat ik het bijzonder spijtig vond dat ze de hengelsport zo negatief in het nieuws brachten door net die Duitser eruit te pikken terwijl er zoveel sportvissers zijn die hun uiterste best doen om de hengelsport een betere naam te bezorgen. Ook wees ik in die brief even op de problematiek langs de Nederlandse rivieren met onze Oosterburen en ander Oost-Europees volk.

Wat schetst nu mijn verbazing? Tijdens het vissen krijg ik eerst een sms van mijn zusje dat mijn brief is geplaatst, en een half uurtje later word ik gebeld door TV Gelderland. Ze hadden mijn brief gelezen en wilden graag in het journaal aandacht besteden aan de problematiek langs de IJssel. Ik was zelf in Enschede en heb ze daarom maar doorverwezen naar mijn 'jeugdvereniging' H.V. De Karper in Brummen. Daar heeft een bestuurslid toen een uiterst gepaste reactie gegeven, waardoor we in het journaal op TV Gelderland dus een mooi stukje reclame hadden voor de hengelsport!

De moraal van dit verhaal: Leg je nooit neer bij negatieve publiciteit, wie weet kun je het omkeren!

Groeten Christian

p.s. In het item was een leefnet te zien! erg he? 8)
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

23-07-2007 18:32

erg zielig de opmerkingen van sommige "vooral jonge" personen!

laat die jongens lekker vissen. wat Christian al zegt, voor een leek ziet het er harstikke goed uit hoe die jongens met hun vissen om gaan.

en dan zijn er een paar kleuters op dit board die opmerkingen plaatsen die gewoon nergens over gaan. jalours dat jullie niet op tv zijn geweest?

ga eens gewoon lekker vissen en maak je niet druk om andere. dan doen er al genoeg....
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

23-07-2007 19:23

Heren

Anno 2007 lijkt de onthaakmat aardig ingebugerd onder de karpervissers, een positief 'verschijnsel' naar de 'boze' buitenwereld.
Wij, de karpervissers zelf, accepteren het niet als er tegenwoordig iemand zonder onthaakmat zit te vissen.
Er wordt dus weldegelijk aandacht besteed aan het welzijn van de karper.

Nu zijn wij mensen natuurlijk niet allemaal even slim.
Maar als men een onthaakmat bezit, dan begrijpt men toch ook wel, dat twee karpers stoppen in een bewaarzak niet hoort.
Anders heeft men er echt helemaal niets van begrepen.
Men doet dan alleen maar, wat een ander ook doet.
En dan wordt het echt tijd voor educatie, meneer Stoop...

met door-dachte groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

23-07-2007 19:27

Hans-Peter van Ee schreef:Heren

En dan wordt het echt tijd voor educatie, meneer Stoop...

met door-dachte groet

HPE


O.a. Marco Kraal, ook goed ?

Met opvoedende groet. :wink:
Martin Kamp
Berichten: 84
Lid geworden op: 04-02-2005 12:48
Locatie: Overijssel

23-07-2007 19:44

Maar anno 2007 mag je wel met 2 karpers op de foto, de visbladeren en deze forum doen er aan mee. Eerde wisten ze niet beter
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

23-07-2007 19:49

Tim om die van jou kan ik ook alleen maar lachen alhoewel wel met een grimas.
De enige reden om een vis te zakken is een egoistische alleen maar om je eigen fotogeilheid te bevredigen.

Soms heel Soms is er ook een visvriendelijke reden maar die zal jou niet zo snel te binnen schieten naar ik aanneem.
Begin maar te schoppen, ik heb mijn eigen mening en die laat ik echt niet verpesten door iemand anders.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Tim Schless
Berichten: 657
Lid geworden op: 08-07-2005 00:58

23-07-2007 20:40

Je neemt maar een eind aan douwe, maar als jij jou mening door niemand laat beinvloeden, (wat ik al op meerdere topics heb gemerkt) heb jij feitelijk ook niets te zoeken op een forum.

En douwe, om wat voor reden vang jij die vis dan eigenlijk?
Is dat geen egoistische reden dan? Of doe je dat omdat het goed is voor de vis? Vang je die karpers om een visvriendelijke reden?
Daar wil ik wel heel graag een antwoord op.

Om terug te komen op jou vraag, ik ben nou eenmaal een egoist.
Ik vang die vissen voor MIJN plezier, omdat het mijn hobby is. Als ik een vis zak, omdat ik graag een mooie foto wil, dan is dat een zéér egoistische reden.
Maar ben jij ook niet een egoist als jij een vis tot doodsvermoeidheid toe afmat, om deze daarna op de kant te "bewonderen"?

met zeer egoistische groet,
tim
Als alles goed gaat, heb je waarschijnlijk iets over het hoofd gezien.
ron bouman
Berichten: 389
Lid geworden op: 14-02-2007 18:51

23-07-2007 21:13

mooi gezegd tim,

Douwe.... je kan wel heeel ver gaan. Maar iedereen slaat toch wel eens een mug dood of mooier nog, vernietigd een mierennest.
Ook een fijn voorbeeld, goh wel voorzichtig met die karper!!!!!
Ja voor die brasem maak ik mijn mat niet nat!?!

zo kan je wel doorgaan,

Mijn mening is, en iederen kan er tegen aan schoppen....:

Doe lekker wat je zelf wilt, maar verpest het niet voor anderen! We helpen deze wereld al op een heel andere manier naar de klote!!
Ben jij je DAAR van bewust douwe?

Zo is het wel weer mooi geweest..
Gesloten