2 vissen in zak moet stoppen.. (rtl 4 gisteravond.)


Gesloten
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

26-07-2007 15:59

Robert je kunt mij eruit pakken met hoofdletters dat moet je helemaal zelf weten, dat laat zien hoe jullie met MENSEN om wensen te gaan.
Het kleineren van een karper tot knol, met andere woorden waar heb je het over, schiet bij mij in het verkeerde keelgat.

Dat het geen Vis TV is weet ik Robert ik ben niet gek en weet heus wel waar ik het over heb.

Jou poging om jou collega te verdedigen slaat ook nergens op volgens mij is hij best zelf in staat om dat beter te doen.

Hoe de hobby in de media komt en hoe je daar mee om MOET gaan om het te promoten ben ik met jou eens.
Dit is een SLECHTE manier om het te promoten met meer INZICHT had je NU gebruik MOETEN maken om 1 VIS PER ZAK TE PROMOTEN.

Vislessen op school ben IK mee op de hoogte Robert wij doen dat al jaren namelijk, dat hoef jij mij niet te vertellen.
Ik doe MEER dan genoeg om de vissport te PROMOTEN en doe ook heel veel aan de andere dingen die jij noemt.
De misstanden word ik wekelijks zo niet dagelijks mee geconfronteerd ook bestuurlijk moet ik maar zorgen om er een weg in te vinden.
Jij maakt gebruik van oneigenlijke argumenten dat heeft niets te maken met de uitzending.

Ed had NA MOETEN DENKEN en JIJ OOK.

Ga nu hier niet verder in discussie het kan dan alleen maar feller worden en dat is helemaal geen promotie.
Ik laat mij door jou in ieder geval NIET TERECHT wijzen.

PS een karpervisser is ook een WITVISSER.
Vissen is een hobby, geen religie!
Robert de Wilt
Berichten: 422
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Capelle a/d IJssel (Zuid-Holland)
Contacteer:

26-07-2007 16:09

Beste Douwe,

Blijft toch jammer dat jij het iedere keer weer voor mekaar krijgt om een negatieve sfeer op het board neer te zetten...Er wordt nu zelfs al gesputterd dat een kleine karper een knol noemen kleinerend is voor het beestje. Ik denk dat iedere kleine karper liever 'knol' zou willen worden genoemd dan een haak in zijn bek te krijgen. Maar weeas gerust ik heb het veranderd want ja dit kan natuurlijk absoluut niet! Dus dat is mijns inziens werkelijk weer een typisch voorbeeld van 'de kleine dingetjes opzoeken en maar kritiek leveren'.

Ik geef mijn mening op het verhaal en sta volledig aan de kant van Ed hierin. Heeft niks met verdedigen te maken, dat is een mening die ik hier neer zet net zoals jij je mening hier veelvuldig neerzet.

Ik heb nooit gezegd dat jij niks doet aan promotie van de hengelsport, in tegendeel zelfs. Maar feit blijft dat je tot (helaas) een minderheid behoort en dat is wel en probleem voor de sportvisserij in de toekomst. Er moeten genoeg mensen blijven die bereid zijn zich in te zetten voor educatie van jeugd etc.

Maar eerlijk gezegd heb ik met jou de moed een beetje opgegeven Douwe.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

26-07-2007 18:01

GAAAP
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

26-07-2007 18:09

Beste mensen, als het hier alleen gaat om acceptatie door het grote (onbenullige) publiek ligt er inderdaad een punt.
Zit ik wel met de vraag is het werkelijk zo belangrijk de hengelsport te promoten en in dit geval de karpervisserij. In wiens belang is dit?? Ben ik wel zo gelukkig bv. met nog een 100.000 karpervissers er bij. Die vraag zou ik graag door mijn oude dorpsgenoot Ed Stoop of andere (deskundige) beantwoord willen zien.

Wel zal men kritische opmerkingen op de juiste waarde moet schatten. Nu wordt alles op een hoop gegooid. Wil men serieus genomen worden zal men hier terdege rekening mee moeten houden. Gaat het hier over de voor en nadelen van een of meerdere karpers in een bewaarzak of het bewuste programma aan zich. Bagatelliseren, het is maar een half uurtje gaat er bij mij niet in. Neem je een voortrekkers rol in zal je alles op de juiste waarde moeten schatten. Stel het simpel we hadden dit anders in moeten schatten, punt. Komt me nu erg hoogmoedig over, en dat voor een Hagenaar.

Kan zijn dat mijn persoontje ook onder de kritische minkukels gerekend wordt.

Peter Otte
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

26-07-2007 19:17

[quote="Robert de Wilt"]Beste Douwe,

Heren,

Wederzijds op elkaar liggen hakken dient geen enkele zaak. Dat bepaalde personen kritiseer zijn in hun woorden mag en moet kunnen. Wel zal respect voor de mening van andere (ook al kan je er helemaal niet in vinden) als uitgangspunt moeten dienen wil je samen ergens komen. Probeer er eens een vrolijke draai aan te geven. Pittige discussies komen dan in een heel ander daglicht te staan.

Peter
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

26-07-2007 20:25

Klaas

Het gaat hier over het zakken van twee karpers in één bewaarzak.
Er worden zelfs een aantal 'redenen' opgesomt waarom het in dit geval gebeurd was.
Prima, maar het hoort niet, of toch wel?
M.a.w. vanavond vang ik twee karpers.
Omdat ik deze karpers toch al gehaakt heb, kunnen ze best samen in de bewaarzak.
En tevens heb ik dan geen boter meer op mijn hoofd.

Snap trouwens niet wat twee karpers in één bewaarzak te maken hebben, met nachtvissen waar het niet mag ?
Klaas, ik heb geen voorbeeld-functie.
Ook niet als bestuurslid van een HSV, welke meer dan driehonderd karpers op 2,5 ha. laat rond-zwemmen.
En daar veranderen jij en ik niets aan, en dat feit ligt er al jaren.
Dit geldt trouwens wel voor meer wateren.

Of wil jij zeggen dat Zeumeren niet overbezet is, en de karpers er allemaal tip-top uit zien.
Dacht het niet, dus het karpervissen promoten is helemaal niet zo'n verstandige zaken.
Voorlichting en Educatie daar-in-tegen wel.

Hoe meer zielen, hoe meer ellende.

met karnende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
jo lodewyckx
Berichten: 12
Lid geworden op: 06-07-2007 18:12

26-07-2007 21:02

bewaarzakken, leefnetten, ...

Zelf heb ik er niet eens, daar ik zelf ook voor de sport vis.

Echter erger ik me soms wel aan de reacties in de trend van "... die arme KARPER ..." .

Respect hoort er voor alles en iedereen te zijn, niet alleen voor de karper.

Misschien klinkt wat ik nu ga zeggen contradictorisch, aangezien ik zelf niet in het bezit ben van een leefnet of bewaarzak maar ... Ik dit eigenlijk wat overroepen ...

Laten we dan ook metteen stoppen met vogeltjes in een kooi te stoppen, honden in een ren te zetten, vissen in vijvertjes en aquariums te zetten, reptielen in terraria te houden, ...

Ik ben zelf een groot dierenvriend en doe niets van wat ik hierboven zei maar om dan zo'n groot drama te maken rond dat ene filmpje met die "arme karpers" ...

nuja, je verstaat men punt wel wss ....

p.s.

Het is hier dan uiteraard ook een karperforum maar het zou nogal hypocriet zijn om die jonge lui zo de grond in te boren terwijl daar op de achtergrond bij jou thuis een parkiet zijn klaagzang aan het afsteken is in zijn kooitje ;)

edit:

owja, witvissers zijn niet per definitie slechte karpervissers hoor. :)
Ik ben ook ooit begonnen als witvisser en blijf het nog steeds tussendoor doen. (kwestie van afwisseling)
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

26-07-2007 21:09

De moed nooit opgeven Robert doe ik ook niet.

Waar het mij feitelijk om gaat is dat er een kans gemist is om verantwoord op te zakken te promoten.
Ed is in veel ogen een grote kenner van de hengelsport, ik zal de laatste zijn om dat te ontkennen, ik ben het lang niet altijd met hem eens maar dat hoeft ook niet.

Juist die erkenning kan hij gebruiken en hierin heeft hij door niet na te denken over de gevolgen een kans gemist.
Ik weet haast zeker dat Marco die kans niet had gemist, en daar ligt het verschil tussen de heren onderling Marco is veel meer karpervisser.

Jammer genoeg lees ik in jou antwoordt daar niets meer over.

De negatieve sfeer neerzetten op dit forum is een interpretatie, ben je het er niet mee eens ja dan is het snel negatief daar kan ik niets aan doen.
Ik verdom het om mee te waaien voor de goede orde of omdat iemand anders zich negatief behandeld voelt.

Zoek ik de kleine dingen op? ja dat zou best wel eens kunnen maar dat doe ik hoofdzakelijk bij mensen die veel beter zouden moeten weten, en ja daar ben jij dus één van.

Kritiek leveren? dat klopt zonder kritiek geen discussie en dan wordt een forum pas echt saai.

Jij bent het met Ed eens, geweldig niets mis mee, ik ben het er niet mee eens.
Een volgende keer zal hij wel voorzichtiger zijn naar ik mag hopen, heeft mijn negatieve benadering dus zin gehad.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

26-07-2007 21:17

Jo, helaas bedien jij je ook met niet ter zake doende argumenten.
Het interesseert mij niet of er tijdelijk twee knollen in een bewaarzak zitten het gaat er om dat een van TV bekende "promotor" van de hengelsport niet nadenkt over de gevolgen van een klein deel van een uitzending.
En juist dat kleine ding is een hot item bij de hedendaagse karpervisser.
Zou hij het in het antwoordt erkennen dat het een gemiste kans was hoor je verder niemand over, maar ja dat valt niet mee.

Die jongens weten niet beter maar daarna hadden ze het WEL geweten.
Ik neem hen dan ook niets kwalijk.
Vissen is een hobby, geen religie!
Mark Pijnappels
Berichten: 5
Lid geworden op: 09-10-2003 02:00

27-07-2007 11:15

Heren,

Laat ik eerst vooropstellen dat ik wel een visser ben, maar geen karpervisser. Als iemand van de 'buitenwereld' zou ik ook echter graag mijn mening willen geven.

Het zakken van 2 vissen in één zak is natuurlijk nooit aan te bevelen, maar het moet ook niet worden overdereven. Zoals door sommige hier, die het als een regelrechte misdaad beschouwen.
Oké het zijn deze kleine dingen waar de mensen op moeten worden aangesproken, want als het op zo'n jonge leeftijd al fout gaat...
Ik zou zeggen; laat dit soort publicaties maar over aan proffesionele mensen zoals de mensen bij Sportvisserij Nederland.
MAAR er zijn véél andere belangrijke zaken die waar men zich veel meer zorgen om moet maken....

Ik spreek wel eens bewoners bij een klein putje midden in een woonwijk. Voor hen staat een plu of tentje altijd gelijk aan nachtelijke overlast.
De buitenwereld ziet namelijk geen verschil tussen de slechte (die wel heel erg in de minderheid zij laat ik dat wel voorop stellen) en de goede.
Ook al zien ze een keer een serieus iemand op een totaal andere plek; de associatie blijft.
Ook al is hier tot in de treure op dit board, maar ook aan de waterkant over gesroken; in actie komen in de praktijk blijft uit!

Een aantal karpervissers is héél goed bezig door zich actief in te zetten voor hun lokale hsv, maar in bepaalde regio's wil het maar niet lukken.
Laat ik als voorbeeld de regio Rotterdam nemen (waar ik zelf vandaan kom). Als je daar op een zaterdagochtend wat rond gaat fietsen/rijden kom je werkelijk overal karpervissers tegen.
En iedereen langs de waterkant en op dit board heeft wel een menig of ideeen hoe het allemaal beter moet.

Maar als de karperafdeling van Groot-Rotterdam een oproep plaats (via het verenigingsblad, maar ook via dit board) aan alle karpervissende leden in de regio om naar de Algemene leden vergadering te komen, komt er nauwelijks iemand opdagen..
Of wat vinden jullie van 8500 leden en er maar 10 karpervissers die komen opdagen..? In dan is dat nog een hoge 'karper'-opkomst ook hoor!
En hoeveel reacties, suggesties denken jullie dat die karperafdeling van Groot-rotterdam al binnen heeft gekregen....?
Wanneer begint het door te dringen dat de sportvisserij zich op de voeten houd door al die vrijwilligers?

Het geschreeuw hierzo heeft totaal geen waarde. Als je iedeeen en suggesties hebt zet die dan op papier en ga naar je lokale hsv of naar de karperafdeling van je vereniging.
Ik wil best geloven dat heel wat mensen op dit board actief in hun hsv zijn, maar verreweg het grootste deel steekt werkelijk geen poot uit.

Gr,

Mark
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

27-07-2007 11:36

Dat ed het zelf heeft gezegt om de 2 vissen even in 1 zak te doen :o :o :o :o :o :o :o :o

Sorry hoor en dat een modarator het hier ook nog mee eens zijn bewijst maar weer eens het zwakbegaafde nivo hier.

Kom op mensen dit kunnen jullie toch niet eens zijn. En dat argument van de haak in de vis zijn bek slaan tsja. Moeten we dan maar gaan speer vissen. Of moet ik nu maar gaan stoppen omdat ik tegen een bewaarzak ben

ED STOOP dat je dit promoot en goedkeurt. Mischien had Marco Kraal deze opdracht moeten doen. Mischien dat ie het wat slimmer had aangepakt. Want als de mensen nu 1 of 2 vissen zien het was beide keren positief geweest voor de sportvisserij. En dit bewijst ook meteen maar weer het onnodige doel van een BEWAARZAK! En nu zijn we het er ook nog eens mee eens dat 2 KNOLLETJES wel even een half uur in een zakje kunnen. Als het maar positief is voor de sportvisserij.Ik kan hier met mijn VOLLE VERSTAND niet bij.

BTW Douwe geeft helemaal geen negatieve sfeer op dit forum die man geeft een ongezouten mening waar iedereen wat aan heeft. Die man heeft nog steeds een goed HART voor het karpervissen. Wat van andere hier niet gezegt kan worden.

tjuus
Laatst gewijzigd door Peter kuipers op 27-07-2007 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
vr gr peter
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

27-07-2007 12:07

Deze minkukel wil even vermelden dat hij het er niet mee eens is!

en teleurgesteld ben ik niet in je, want ik vond je toch al waardeloos!

geef mij A.Terlouw maar!

groetjes,

minkukel
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

27-07-2007 12:23

ik stop ze meestal in een 2 persoonsdekbedovertrek......dan kunnen ze nog rustig rondzwemmen met ze 5en 8)
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

27-07-2007 12:53

Het is gebeurd klaar! Punt is bereikt lijkt me zo.... :roll:
De volgende keer zullen ze er vast beter bij nadenken.

Probeer samen die hengelsport op een goede manier neer te zetten, Ed Stoop doet dit dagelijks, met goed resultaat! Nu in 5 minuten wordt ie op het bot afgebrand! Kijk daar even doorheen mensen!
beetje bij beetje
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

27-07-2007 13:08

Peter kuipers schreef:

ik heb maar 1 ding te zeggen ED STOOP je bent een dikke ... dat je dit promoot en goedkeurt. tjuus


Naamgenoot,

Het met zaken niet eens zijn prima.
Bovenstaande zin draagt echter niet bij tot enig begrip voor elkaar mening. Vraag je hem dan ook met klem te verwijderen.

Peter
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

27-07-2007 13:28

pj otte schreef:
Peter kuipers schreef:

ik heb maar 1 ding te zeggen ED STOOP je bent een dikke ... dat je dit promoot en goedkeurt. tjuus


Naamgenoot,

Het met zaken niet eens zijn prima.
Bovenstaande zin draagt echter niet bij tot enig begrip voor elkaar mening. Vraag je hem dan ook met klem te verwijderen.

Peter


Zo beter ben de raarste ook niet.

Snap alleen niet helemaal waar edje mee bezig is En ik snap al HELEMAAL niet dat een beheerder het met meneer stoop eens is. dit gaat mijn pet te boven.
vr gr peter
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

27-07-2007 13:37

Peter kuipers schreef:Sorry hoor en dat een modarator het hier ook nog mee eens zijn bewijst maar weer eens het zwakbegaafde nivo hier.


Sommige mensen hechter er schijnbaar wel heel veel waarde aan dat er "moderator" onder iemand z'n naam staat. Vind dit ook nogal een uitspraak... over dat zwakbegaafde. Laat ik daar maar verder niet op in gaan.

Peter kuipers schreef:ik heb maar 1 ding te zeggen ED STOOP je bent een dikke ... dat je dit promoot en goedkeurt. Mischien had Marco Kraal deze opdracht moeten doen. Mischien dat ie het wat slimmer had aangepakt. Want als de mensen nu 1 of 2 vissen zien het was beide keren positief geweest voor de sportvisserij. En dit bewijst ook meteen maar weer het onnodige doel van een BEWAARZAK! En nu zijn we het er ook nog eens mee eens dat 2 KNOLLETJES wel even een half uur in een zakje kunnen. Als het maar positief is voor de sportvisserij.Ik kan hier met mijn VOLLE VERSTAND niet bij.


Verder vind ik dat er weer eens vreselijk dramatisch gedaan wordt. Discussies over bewaarzakken zijn een verhaal zonder eind. En elke keer als het ook maar enigzins ter sprake komt moet er een welles-nietes verhaal van gemaakt worden over bewaarzakgebruik. Er wordt gesproken over "doel" van een bewaarzak? Wat heeft er in een hobby een doel dan? Ik keur niet goed dat je 2 vissen in 1 zak doet. Zou best wel zwakbegaafd van mij zijn om te zeggen dat dat geen kwaad kan. Je kunt tegenwoordig niet voorzichtig genoeg zijn met alle Partij van de Dieren, Dierenbescherming en andere irrationeel denkende clubjes en als zelfs de karpervissers als gruwelen over een vis in het water hangen. Misschien had Kraal dit beter kunnen doen ja. Er is altijd wel wat aan te merken op iets of iemand. Maar zo negatief als het hier geschetst wordt is het volgens mij helemaal niet. Bovendien hoeveel niet vissende gemiddelde RTL-nieuws kijkers zal met zijn mond open van verbasing toekijken dat er 2 vissen in zo'n zak gedaan worden? Volgens mij zijn het meer een aantal muggenziftende karpervissers zelf die er een punt van maken en het nog in de publiciteit brengen ook! En volgens mij huppelt de helft van alle karpervissers die huilen over een vis in een zak gewoon met de meute mee. Ik vraag me van velen af of ze wel weten waar ze over praten wanneer er zo vreselijk zielig gedaan wordt. Weleens naar een vis gekeken in een bewaarzak? Volgens mij liggen ze vrij rustig op de bodem. Maar nu herhaalt de geschiedenis zich weer en nóg een discussie hierover is zinloos. Bovendien draaien veel discussies uit op een discussie waarbij de inhoud ervan totaal uit het oog verloren wordt en men alleen maar aan het zoeken in om elkaar tegen te spreken en af te zeiken.
En om mensen die veel betekenen voor de sportvisserij, ook achter de schermen(!) hier zo door het slijk te halen vind ik helemaal treurig. De beste stuurlui staan immers aan wal. Zo'n doemscenario als hier geschetst wordt is het volgens mij niet. Verstandig is het natuurlijk nooit om 2 vissen op tv in een zak te doen, al zien we volgens mij zelf er het grootste probleem van in, dat zoiets op nationale tv wordt vertoond. Dat is ook zoeken naar iets om af te zeiken. Optimistich gezien zie ik liever een paar jongens op het nieuws vissen (waarbij ze dan 2 (kleine) karpers in 1 zak doen) dan elkaar neersteken op het schoolplein of met z'n 8en een meisje verkrachten. Maar het is maar net wat je wil zien en wat je af wil zeiken. Misschien uit verveling of zo?

Mark Pijnappels schreef:Ik spreek wel eens bewoners bij een klein putje midden in een woonwijk. Voor hen staat een plu of tentje altijd gelijk aan nachtelijke overlast.
De buitenwereld ziet namelijk geen verschil tussen de slechte (die wel heel erg in de minderheid zij laat ik dat wel voorop stellen) en de goede.
Ook al zien ze een keer een serieus iemand op een totaal andere plek; de associatie blijft.
Ook al is hier tot in de treure op dit board, maar ook aan de waterkant over gesroken; in actie komen in de praktijk blijft uit!

Een aantal karpervissers is héél goed bezig door zich actief in te zetten voor hun lokale hsv, maar in bepaalde regio's wil het maar niet lukken.
Laat ik als voorbeeld de regio Rotterdam nemen (waar ik zelf vandaan kom). Als je daar op een zaterdagochtend wat rond gaat fietsen/rijden kom je werkelijk overal karpervissers tegen.
En iedereen langs de waterkant en op dit board heeft wel een menig of ideeen hoe het allemaal beter moet.

Maar als de karperafdeling van Groot-Rotterdam een oproep plaats (via het verenigingsblad, maar ook via dit board) aan alle karpervissende leden in de regio om naar de Algemene leden vergadering te komen, komt er nauwelijks iemand opdagen..
Of wat vinden jullie van 8500 leden en er maar 10 karpervissers die komen opdagen..? In dan is dat nog een hoge 'karper'-opkomst ook hoor!
En hoeveel reacties, suggesties denken jullie dat die karperafdeling van Groot-rotterdam al binnen heeft gekregen....?
Wanneer begint het door te dringen dat de sportvisserij zich op de voeten houd door al die vrijwilligers?

Het geschreeuw hierzo heeft totaal geen waarde. Als je iedeeen en suggesties hebt zet die dan op papier en ga naar je lokale hsv of naar de karperafdeling van je vereniging.
Ik wil best geloven dat heel wat mensen op dit board actief in hun hsv zijn, maar verreweg het grootste deel steekt werkelijk geen poot uit.


Volgens mij is dit al jaren een probleem met karpervissers. Maar ik vraag me af door er op te hameren en te stimuleren of het echt zoveel verschil brengt. Karpervissers vissen anders dan witvissers. Het zijn meer de nomaden, de zwervers, de einzelgangers. Er is vaak totaal geen binding met een hsv. Als ik naar mezelf kijk, ik vis momenteel wel op 7 of 8 wateren van een stuk of 4 verenigingen. Misschien volgend jaar weer aan de andere kant van Nederland om het maar even heel cru te zeggen. Witvissers zijn veel honkvaster en trouwer aan hun vereniging. Volgens mij krijg je dit verschil in mentaliteit er moeilijk uit en verklaart een deel van het gebrek aan inbreng van karpervissers in een visvereniging. Als je je karpertjes kunt vangen en je targets binnensleept en volgend jaar weer een andere uitdaging zoekt dan steek je toch ook geen poot uit?
Daarbij verpesten karpervissers die er een zooitje van maken het vooral voor elkaar (en uiteindelijk voor zichzelf) Goedwillende karpervissers die er hinder van ondervinden zoeken hun heil vaak elders in plaats van er werk van te maken binnen de HSV, heb ik vaak het idee. Dat kan natuurlijk anders.


Goed weekend.
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

27-07-2007 13:54

Rick Boerboom schreef:
Peter kuipers schreef:Sorry hoor en dat een modarator het hier ook nog mee eens zijn bewijst maar weer eens het zwakbegaafde nivo hier.


Sommige mensen hechter er schijnbaar wel heel veel waarde aan dat er "moderator" onder iemand z'n naam staat. Vind dit ook nogal een uitspraak... over dat zwakbegaafde. Laat ik daar maar verder niet op in gaan.

Peter kuipers schreef:ik heb maar 1 ding te zeggen ED STOOP je bent een dikke ... dat je dit promoot en goedkeurt. Mischien had Marco Kraal deze opdracht moeten doen. Mischien dat ie het wat slimmer had aangepakt. Want als de mensen nu 1 of 2 vissen zien het was beide keren positief geweest voor de sportvisserij. En dit bewijst ook meteen maar weer het onnodige doel van een BEWAARZAK! En nu zijn we het er ook nog eens mee eens dat 2 KNOLLETJES wel even een half uur in een zakje kunnen. Als het maar positie
f is voor de sportvisserij.Ik kan hier met mijn VOLLE VERSTAND niet bij.


Verder vind ik dat er weer eens vreselijk dramatisch gedaan wordt. Discussies over bewaarzakken zijn een verhaal zonder eind. En elke keer als het ook maar enigzins ter sprake komt moet er een welles-nietes verhaal van gemaakt worden over bewaarzakgebruik. Er wordt gesproken over "doel" van een bewaarzak? Wat heeft er in een hobby een doel dan? Ik keur niet goed dat je 2 vissen in 1 zak doet. Zou best wel zwakbegaafd van mij zijn om te zeggen dat dat geen kwaad kan. Je kunt tegenwoordig niet voorzichtig genoeg zijn met alle Partij van de Dieren, Dierenbescherming en andere irrationeel denkende clubjes en als zelfs de karpervissers als gruwelen over een vis in het water hangen. Misschien had Kraal dit beter kunnen doen ja. Er is altijd wel wat aan te merken op iets of iemand. Maar zo negatief als het hier geschetst wordt is het volgens mij helemaal niet. Bovendien hoeveel niet vissende gemiddelde RTL-nieuws kijkers zal met zijn mond open van verbasing toekijken dat er 2 vissen in zo'n zak gedaan worden? Volgens mij zijn het meer een aantal muggenziftende karpervissers zelf die er een punt van maken en het nog in de publiciteit brengen ook! En volgens mij huppelt de helft van alle karpervissers die huilen over een vis in een zak gewoon met de meute mee. Ik vraag me van velen af of ze wel weten waar ze over praten wanneer er zo vreselijk zielig gedaan wordt. Weleens naar een vis gekeken in een bewaarzak? Volgens mij liggen ze vrij rustig op de bodem. Maar nu herhaalt de geschiedenis zich weer en nóg een discussie hierover is zinloos. Bovendien draaien veel discussies uit op een discussie waarbij de inhoud ervan totaal uit het oog verloren wordt en men alleen maar aan het zoeken in om elkaar tegen te spreken en af te zeiken.
En om mensen die veel betekenen voor de sportvisserij, ook achter de schermen(!) hier zo door het slijk te halen vind ik helemaal treurig. De beste stuurlui staan immers aan wal. Zo'n doemscenario als hier geschetst wordt is het volgens mij niet. Verstandig is het natuurlijk nooit om 2 vissen op tv in een zak te doen, al zien we volgens mij zelf er het grootste probleem van in, dat zoiets op nationale tv wordt vertoond. Dat is ook zoeken naar iets om af te zeiken. Optimistich gezien zie ik liever een paar jongens op het nieuws vissen (waarbij ze dan 2 (kleine) karpers in 1 zak doen) dan elkaar neersteken op het schoolplein of met z'n 8en een meisje verkrachten. Maar het is maar net wat je wil zien en wat je af wil zeiken. Misschien uit verveling of zo?

Mark Pijnappels schreef:Ik spreek wel eens bewoners bij een klein putje midden in een woonwijk. Voor hen staat een plu of tentje altijd gelijk aan nachtelijke overlast.
De buitenwereld ziet namelijk geen verschil tussen de slechte (die wel heel erg in de minderheid zij laat ik dat wel voorop stellen) en de goede.
Ook al zien ze een keer een serieus iemand op een totaal andere plek; de associatie blijft.
Ook al is hier tot in de treure op dit board, maar ook aan de waterkant over gesroken; in actie komen in de praktijk blijft uit!

Een aantal karpervissers is héél goed bezig door zich actief in te zetten voor hun lokale hsv, maar in bepaalde regio's wil het maar niet lukken.
Laat ik als voorbeeld de regio Rotterdam nemen (waar ik zelf vandaan kom). Als je daar op een zaterdagochtend wat rond gaat fietsen/rijden kom je werkelijk overal karpervissers tegen.
En iedereen langs de waterkant en op dit board heeft wel een menig of ideeen hoe het allemaal beter moet.

Maar als de karperafdeling van Groot-Rotterdam een oproep plaats (via het verenigingsblad, maar ook via dit board) aan alle karpervissende leden in de regio om naar de Algemene leden vergadering te komen, komt er nauwelijks iemand opdagen..
Of wat vinden jullie van 8500 leden en er maar 10 karpervissers die komen opdagen..? In dan is dat nog een hoge 'karper'-opkomst ook hoor!
En hoeveel reacties, suggesties denken jullie dat die karperafdeling van Groot-rotterdam al binnen heeft gekregen....?
Wanneer begint het door te dringen dat de sportvisserij zich op de voeten houd door al die vrijwilligers?

Het geschreeuw hierzo heeft totaal geen waarde. Als je iedeeen en suggesties hebt zet die dan op papier en ga naar je lokale hsv of naar de karperafdeling van je vereniging.
Ik wil best geloven dat heel wat mensen op dit board actief in hun hsv zijn, maar verreweg het grootste deel steekt werkelijk geen poot uit.


Volgens mij is dit al jaren een probleem met karpervissers. Maar ik vraag me af door er op te hameren en te stimuleren of het echt zoveel verschil brengt. Karpervissers vissen anders dan witvissers. Het zijn meer de nomaden, de zwervers, de einzelgangers. Er is vaak totaal geen binding met een hsv. Als ik naar mezelf kijk, ik vis momenteel wel op 7 of 8 wateren van een stuk of 4 verenigingen. Misschien volgend jaar weer aan de andere kant van Nederland om het maar even heel cru te zeggen. Witvissers zijn veel honkvaster en trouwer aan hun vereniging. Volgens mij krijg je dit verschil in mentaliteit er moeilijk uit en verklaart een deel van het gebrek aan inbreng van karpervissers in een visvereniging. Als je je karpertjes kunt vangen en je targets binnensleept en volgend jaar weer een andere uitdaging zoekt dan steek je toch ook geen poot uit?
Daarbij verpesten karpervissers die er een zooitje van maken het vooral voor elkaar (en uiteindelijk voor zichzelf) Goedwillende karpervissers die er hinder van ondervinden zoeken hun heil vaak elders in plaats van er werk van te maken binnen de HSV, heb ik vaak het idee. Dat kan natuurlijk anders.


Goed weekend.


Dit soort dingen moet je niet goed keuren en kan je eigenlijk ook niet goed keuren. Is het nou zo raar dat mensen dit erg vinden voor de karper vinden jullie deze reactie dan zo raar? Het is toch gewoon een normale reactie van mensen die dit niet goed keuren. Dat van dat zwakbegaafde is mischien wat overdreven (was meer tegen ed stoop gericht met zijn minkukels)alleen ik kan me er zo boos om maken dat het als ware goed gekeurt word. Als het maar in het belang van de sportvisserij is (pegels?). Als het maar op tv komt als er maar meer mensen op deze site komen als er maar meer sponsors op deze site komen als als als meer meer meer het is niet altijd beter. Maar het heeft toch weinig zin om het hier te posten. Mensen achter de schermen weten hetw aarschijnlijk beter.

:roll:
vr gr peter
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

27-07-2007 14:27

blijf wel gewoon met beide benen op de grond en maak een karper hoe mooi ook niet meer dan wat hij (of zij) is, namelijk een karper.


blijf met je beide benen op de grond en maak iemand die achter de schermen werkt en op tv komt niet meer dan wat hij is,namelijk een individu/mens/visser/presentator en geen GOD!
Ed Stoop
Berichten: 1
Lid geworden op: 27-07-2007 15:22

27-07-2007 15:26

Nogmaals beste karpervissers,

Mijn naam is diverse keren genoemd en dat noopt mij om nog maar eens
geheel tegen mijn principe in te reageren. Maar goed, soms lijkt het te
moeten. Niet dat ik ook maar de illusie koester om daarmee tot de bijna
ziekelijk negatieve grijze massa van een aantal hypochonders (in Van
Dale te vinden onder de H) door te dringen. Dom en eigenwijs gaan immers
altijd hand in hand. Wat betreft mijn cv kan ik jullie verzekeren dat ik
alvorens aan het wedstrijdvissen te zijn begonnen eerst vele jaren
fanatiek heb gekarperd. Alleen niet vanaf een rodpod en stretcher, maar
met de pen of als het even kon met de korst en kattenbrokken. Penvissen
doe ik trouwens nog steeds. Twee hengels op de steun en wachten op een
stretcher vond en vind ik daarentegen veel te passief. Dat mag ik toch
zeggen hoop ik? Karpers zijn voor mij prachtige vissen, maar dat zelfde
geldt voor een zeelt, snoek, de door velen van jullie zo verguisde
brasem, kabeljauw, tonijn, marlijn en ga zo nog maar even door. Ook een
voorntje is en prachtig dier. Als presentator van een
hengelsportprogramma denk ik dat die brede kennis en ervaring onmisbaar
is om mijn werk te kunnen doen. Goed jongens, dit allemaal terzijde en
sorry dat ik jullie er mee heb verveeld.
Het gaat goed met de hengelsport. Wat betreft de omzetten in de handel
is dat voor een belangrijk deel te danken aan de karpervisserij.
Tegelijk is die karpervisserij zoals Robert de Wilt al meldde er meer
dan bij andere hengelsportdisciplines debet aan dat het sportvissen af
en toe ook negatief in de publiciteit komt. Het negeren van
vergunningvoorwaarden, negeren van het nachtvisverbod, overlast voor de
buurt en noem maar op, doen de sportvisserij in brede zin absoluut geen
goed. Dat is zondermeer jammer. Het wordt voor Sportvisserij Nederland
onderhand een dagtaak om met gemeenteambtenaren in conclaaf te gaan
omdat er weer allerlei maatregelen tegen sportvissers dreigen te worden
genomen. En helaas zijn deze maar al te vaak het gevolg van fout gedrag
van karpervissers. En, echt niet omdat er op televisie twee karpertjes
uit een bewaarzak werden getoverd voor het geval jullie dit mochten
denken!
Natuurlijk zit een aantal van jullie niet te wachten op een toename van
het aantal sportvissers in Nederland. Jullie willen immers graag met
drie hengels een plasje van een paar hectare helemaal voor jezelf
hebben, dulden niet dat een ander op jouw plek vist omdat je daar
toevallig zonder dat die ander het weet een paar dagen hebt lopen voeren
en jullie vinden - wie de schoen past trekke hem aan - alles wat niet op
karper vist kennelijk maar minderwaardig volk. Sommige reacties op deze
site te hebben gelezen, kan ik immers niet anders concluderen. Gelukkig
weet ik evenzeer dat het hier om een kleine minderheid gaat, die
tegelijkertijd wel in staat is om zaken voor de grote meerderheid te
verzieken. En juist van die positief ingestelde grote meerderheid moet
de sportvisserij het hebben.
Met een organisatie die staat als een huis - en trouwens vaak als
voorbeeld wordt genomen voor de rest van Europa - met daarachter een
geweldig legioen sportvissers (1,8 miljoen), krijg je veel meer voor
elkaar dan met een handvol schreeuwers, die maar al te vaak niet
begrijpen waarom en waarover ze in feite schreeuwen.
Een jaar of tien geleden was de algemene acceptatie van de hengelsport
behoorlijk tanende. Als er toen een Partij voor de Dieren actief was
geweest, hadden we het bijzonder zwaar gekregen. Dan waren we in ons
doen en laten waarschijnlijk net zo beperkt geworden als de jagers. We
hebben echter voor een heel positieve aanpak gekozen. We zijn op alle
fronten de boer opgegaan, hebben alle mogelijke dag- en weekbladen
benaderd, zijn televisieprogramma's over de sportvisserij gaan maken en
hebben Hét Visblad veel meer inhoud gegeven. We laten zien hoe mooi en
visrijk Nederland is, op welke manieren je allemaal kunt vissen, wat je
hier allemaal kunt vangen en dat dat al voor een paar euro kan. We laten
vooral ook zien wat hengelsportverenigingen allemaal doen, tonen een
gedegen jeugdbeleid maar ook een stuk visstandbeheer. Allemaal pure
promotie van de hengelsport die er voor zorgt dat meer Nederlanders en
met name meer jeugdige landgenoten zijn gaan vissen en dat er veel meer
niet-vissende Nederlanders positief naar de hengelsport kijken dan een
décennium geleden. Zo'n stukje in RTL-Nieuws helpt daar geweldig aan
mee.
Daar ondervinden jullie karpervissers ook profijt van. Of, woon je in
een ei en denk je dat de hele wereld alleen om karpervissen draait en
dat iedereen er over valt dat er twee karpertjes heel even tegelijk
werden gezakt ? Nota bene een vis die we hier verafgoden, terwijl elke
Pool hem in de pan stopt en men in Australië na de vangst zieltogend op
de kant mietert. Maak je eigen wereldje daarom vooral niet al te klein!

Terwijl overal in kranten negatief wordt geschreven over hangjongeren
en criminaliteit zie je op tv ineens drie knullen die heerlijk zitten te
vissen, leuk over hun hobby vertellen, twee mooie vissen hebben gevangen
en deze springlevende vissen bovendien ook nog eens netjes terugzetten.
Beter promotie kun je niet krijgen. Dat het toevallig karpervissertjes
waren, doet verder totaal niet ter zake. Voor 90% van de nieuwskijkers
maakt het echt geen verschil of je nu een karper en een makreel laat
zien, laat staan dat ze weten wat een bewaarzak is. Des te triester is
het dat er dan een hele discussie ontstaat over die twee karpers in een
zak die kerngezond zijn en niets mankeren en weer keurig zwemmen in hun
plasje. Als ze een kwartier van te voren zonder zak op de mat waren
gelegd had je ondanks de droge schubben niemand gehoord. Maar, laat ik
vooral niet de indruk wekken dat wij zoiets voor televisie doen, want
dan breekt de volgende heftige discussie ongetwijfeld los. Jullie maken
van al je karpers immers onmidellijk na de vangst razendsnel slechts één
foto en zetten de vis direct daarna weer terug zodat het hele avontuur
op het droge luttele seconden duurt. Ja toch? Zoals ik in m'n vorige
reactie al aangaf is het zaak om binnen wat wij doen, namelijk een vis
met een haak vangen en soms even bewaren - verder zo veel mogelijk met
respect met de gevangen vis om te gaan. Dat doen we ook, maar dat
betekent niet dat je 'm als een soort heilige moet beschouwen en zeker
niet moet gaan vermenselijken. Een gaatje van een haakje met antibiotica
afdeppen; het moet echt niet gekker worden! Ronduit slecht is het
daarentegen om een karper aan 300 meter dyneema of een veel te lichte
lijn te drillen. Maar, laat ik vooral oppassen om zelf nu ook niet in de
verwijtende sfeer te schrijven. Daar is niemand bij gebaat. Op tv ging
het immers om drie vissende jochies die heel even twee karpers in een
zak deden om deze trots voor de televisie aan het Nederlandse publiek te
kunnen tonen. Niet meer en niet minder. En, gezien het feit dat er
behalve een reactie van de Vissenberscherming - die altijd reageert -
verder bij RTL 0,0 negatieve reacties waren, mogen we nogmaals stellen
dat het goed voor ons was.
Natuurlijk zullen de Douwes, de Hans Peters, de Jacobs en noem maar op
ongetwijfeld opnieuw flink tegensputteren. Ik zou zeggen; ga lekker je
gang jongens , mij zal het allemaal worst zijn. Van mijn kant is deze
toch al veel te lange discussie in ieder geval gesloten. Vang ze!

Ed Stoop
Gebruikersavatar
Bart Smol
Berichten: 438
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00

27-07-2007 15:47

prima antwoord waar ik me prima in kan vinden
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

27-07-2007 15:53

Sorry Ed,

maar het eerste deel van jouw reactie straalt het negatieve er van af.

en naar mijn idee ook erg een eenzijdige visie.

Jullie willen immers graag met
drie hengels een plasje van een paar hectare helemaal voor jezelf
hebben, dulden niet dat een ander op jouw plek vist omdat je daar
toevallig zonder dat die ander het weet een paar dagen hebt lopen voeren
en jullie vinden - wie de schoen past trekke hem aan - alles wat niet op
karper vist kennelijk maar minderwaardig volk.


spreek voor jezelf aub. over 1 kam scheren is ook wel makkelijk, ik zelf vis op karper ,maar heb een hekel aan alle bovenstaande praktijken die jij schetst en ben niet op zulke wateren te vinden.

een karper hoef je niet als een heilige te behandelen ,maar het in een zak stoppen voor een foto of filmpje vind ik onzin. die hele bewaarzak vind ik onzin en er kunnen alleen maar slechte dingen van komen (dooie of beschadigde (met meer vissen in 1 zak ook gestreste) vissen dat tegenover een foto staat! en omdat ze in australie en amerika en polen zo met de karpers omgaan,moet ik mn volgende vis maar al la ronald koeman in het water trappen? klink ook wel negatief vind ik.....

van mij mogen ze die bewaarzakken afschaffen , misschien kan je in je programma daar eens aandacht aan besteden, want zeg nou zelf,wat is er nou goed aan een bewaarzak? in welke zin verbeterd het de visserij?ik kan er geen een bedenken namelijk.

verder kijk ik graag naar jullie programma,maar ik vind wel dat bepaalde dingen besproken moet kunnen worden.en een beetje kritiek moet je wel tegen kunnen,anders moet je ook niet midden in de publiciteit gaan staan als je dat niet kan hebben.

en als je mij een L*L vind omdat ik dit zeg, is jouw goed recht.ik kan er wel tegen , en ik heb niet eens een publieke functie!

vrgr,.

michel
Gebruikersavatar
Patricia Bos
Berichten: 412
Lid geworden op: 06-01-2005 17:14
Locatie: Assen

27-07-2007 15:58

Over het algemeen gezien een helder antwoord waar ik mij grotendeels wel in kan vinden, maar ben het eveneens met Michel eens, dat er toch wel een klein beetje een negatieve ondertoon aan zit.

Wellicht enigszins opgewekt door sommige reacties hier op het board...

In ieder geval bedankt voor je reactie Ed! Biedt wel verduidelijking.
Laatst gewijzigd door Patricia Bos op 27-07-2007 16:44, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

27-07-2007 16:00

nou ik dus helemaal niet op bepaalde fronten heeft hij gelijk en op sommige zit hij er volledig naast.

Natuurlijk zit een aantal van jullie niet te wachten op een toename van
het aantal sportvissers in Nederland. Jullie willen immers graag met
drie hengels een plasje van een paar hectare helemaal voor jezelf
hebben, dulden niet dat een ander op jouw plek vist omdat je daar
toevallig zonder dat die ander het weet een paar dagen hebt lopen voeren
en jullie vinden - wie de schoen past trekke hem aan - alles wat niet op
karper vist kennelijk maar minderwaardig volk.
TOTALE ONZIN
De lokale jeugd help ik zelfs een handje op weg met stekken en vissen!!

Nota bene een vis die we hier verafgoden, terwijl elke
Pool hem in de pan stopt en men in Australië na de vangst zieltogend op
de kant mietert. Maak je eigen wereldje daarom vooral niet al te klein!

Dit geeft niemand het recht om 2 karpers te zakken!!

jullie maken
van al je karpers immers onmidellijk na de vangst razendsnel slechts één
foto en zetten de vis direct daarna weer terug zodat het hele avontuur
op het droge luttele seconden duurt. Ja toch?

Dat doe ik idd ja

Natuurlijk zullen de Douwes, de Hans Peters, de Jacobs en noem maar op
ongetwijfeld opnieuw flink tegensputteren. Ik zou zeggen; ga lekker je
gang jongens , mij zal het allemaal worst zijn.

Een hele dikke worst ja in je zakken van rtl4.

Je bent een kijk cijfer kanon.

. Alleen vind ik dat je toch een voorbeeldrol hebt en die zou je toch wat beter kunnen benutten. En in je vorige post heb je het over minkukels. Lekker vriendelijk Ed en nu zal het je allemaal weer een worst zijn?? toch respect dat je hier een reactie post

vr gr peter
vr gr peter
ron bouman
Berichten: 389
Lid geworden op: 14-02-2007 18:51

27-07-2007 16:39

zeg Tja en Peter,
stel jezelf eerst is de vraag:

Wat is er nou goed aan een stuk ijzer in een vis slaan?
Wat geeft ons het recht? Uiteindelijk draait het hierbij toch om onszelf, of niet soms???

Ik heb 6 jaar op Curacao gewoond. Deze mensen vissen voor de pot, ze leven van de vis die ze vangen. Deze mensen hebben respect voor de vissen die ze vangen.

En ik denk dat wij de weg dus een beetje kwijt zijn...

En Ed ik ben het volledig met jou eens.
Gesloten