Bekeuring voor markerhengel als 3e hengel


Matthijs Gerrietsen
Berichten: 569
Lid geworden op: 10-01-2004 17:08

09-07-2007 13:44

Ik had afgelopen zaterdag controle door een 2-tal Boa's. Ik had 2 hengels, in mijn ogen dan, vis klaar.
Een derde hengel was voorzien van een marker. Beetje dieptes peilen enz, je kent het wel.

De desbetreffende Boa wou mij een bekeuring geven omdat ik met 3 hengels aan het vissen was volgens hem. Een hengel is een hengel ongeacht wat er aan zit volgens hem. Na een heftige discussie bleef het bij een waarschuwing.
Meer mensen ooit gezeur gehad om een marker/ spod hengel??

Dacht altijd dat het om een visklare hengel gaat. Iets wat een marker/spod hengel niet is volgens mij.

Groeten!
Gerrit Hees

09-07-2007 13:57

Hoe gaat dat dan bij witviswedstrijden? die hebben soms wel 5 hengels klaar liggen
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

09-07-2007 13:58

Een derde hengel is alleen een derde hengel als er een haak aan hangt, dus snap niet wat die boa's nou moeilijk deden..
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

09-07-2007 13:58

Ik dacht altijd dat als er geen haak aanzit je gewoon de hengel erbij mocht hebben ook in je foudraal.... ik heb ook vaak een marker hengel uitliggen namelijk, en nog geen problemen mee gehad.

Groet,

Edward
Matthijs Gerrietsen
Berichten: 569
Lid geworden op: 10-01-2004 17:08

09-07-2007 14:12

Edward van Berkum schreef:Ik dacht altijd dat als er geen haak aanzit je gewoon de hengel erbij mocht hebben ook in je foudraal.... ik heb ook vaak een marker hengel uitliggen namelijk, en nog geen problemen mee gehad.

Groet,

Edward


Dat dacht ik dus ook! Ook voorheen nog nooit problemen mee gehad. Heb de markerhengel vrijwel altijd ook gewoon buiten liggen en zijn er nog nooit over begonnen bij een controle..
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

09-07-2007 14:58

klopt als een bus,
Een hengel wordt pas gezien als een vistuig als er een haak op zit en direct inzetbaar is.
een hengel die voorzien is van een haak, maar in een afgesloten foudraal zit.
dus niet direct onder handbereik en gereed is gewoon toegestaan.
Mocht je dus ooit een bon krijgen voor je marker, laat in het pv noteren dat er geen haak is geconstateerd
groet Henk
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-07-2007 15:10

Visklaar is het sleutelwoord. Betekend een stok met touw en haak. Een markerhengel zonder haak is niet visklaar. Boa had het dus bij het verkeerde eind. Gepaste uitleg van mijn kant heeft altijd nog problemen voorkomen. Iedereen maakt tenslotte fouten. Heftige discussies begin ik niet aan. De wet is niet onderhandelbaar.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

09-07-2007 15:30

Hallo Kees,
ben dan ook blij dat steeds meer agenten een controlecurcus nemen.
Het word er allemaal niet makkelijker op,ook als je in een hsvbestuur of commisie zit.
groet Henk
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-07-2007 15:37

Nee inderdaad Henk, mijn inzet is de regels sterk te vereenvoudigen. Iedereen roept maar om nog meer regels. Dat is wat mij betreft een heiloze weg. De verwarring wordt alleen maar groter.

Greot, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

09-07-2007 15:41

Hoe kan iets nog eenvoudiger? je mag niet met drie hengels vissen tenzij je een ontheffing hebt.
Een hengel is een hengel als hij voldoet aan drie dingen, stok, draad en een haak, hoe wil je dat eenvoudiger maken?

Het valt blijkbaar niet meer mee om iets te onthouden.
Vroeger ging het met het geheugen van ouderen vaak mis blijkbaar worden ze nu zo geboren.
Vissen is een hobby, geen religie!
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

09-07-2007 15:55

Henk Janssen schreef:klopt als een bus,
Een hengel wordt pas gezien als een vistuig als er een haak op zit en direct inzetbaar is.
een hengel die voorzien is van een haak, maar in een afgesloten foudraal zit.
dus niet direct onder handbereik en gereed is gewoon toegestaan.


Ja, dat dacht ik ook.

Maar ik heb vorig jaar een waarschuwing gehad. Omdat er in mijn gesloten foedraal een snoekhengeltje (al jaren niet gebruikt) lag. Ik moest hem open maken, en toen zei hij dat ik niet met 3 hengels mocht vissen. Ik was toen erg verbaasd. Ook een discussie gehad, en een waarschuwing dus.

Ik had toen al het vermoeden dat de agent niet helemaal zeker van zijn zaak was.

Maar sindsdien heb ik het kunstaas maar eraf gehaald.
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-07-2007 16:03

Douwe Bijlsma schreef:Hoe kan iets nog eenvoudiger? je mag niet met drie hengels vissen tenzij je een ontheffing hebt.
Een hengel is een hengel als hij voldoet aan drie dingen, stok, draad en een haak, hoe wil je dat eenvoudiger maken?

Het valt blijkbaar niet meer mee om iets te onthouden.
Vroeger ging het met het geheugen van ouderen vaak mis blijkbaar worden ze nu zo geboren.


Inderdaad zijn dit heel eenvoudige basisregeltjes als het daarbij blijft...

Maar loop nu de landelijke lijst eens door met algemene regels van de federatie en bijzondere regels van HSV'en. En denk eens aan alle initiatieven die nu genomen worden om onze mogelijkheden zeker te stellen of te vergroten. Door het bos zie je de bomen niet meer.

En dan ook nog roepen om verplicht matje hier, geen gebruik van haakmodel zus, etc.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

09-07-2007 16:27

Is dat niet typisch Nederlands? alles dicht willen regelen om dan vervolgens steen en been klagen dat iedereen zich met je bemoeid?
Ik bedoel jou hier niet persoonlijk mee want ik denk dat wij het samen wel eens zullen worden wat dat betreft.
Blijkbaar is bij velen het meest elementaire al teveel van het goede, en daar bedoel ik niet alleen de vissers mee maar ook de "controleurs".
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

09-07-2007 16:30

Heel eenvoudig,
waarschuwing voor kennisgeving aannemen, doet geen zeer en kost geen geld en je kan verder vissen.
wel een pv waarvan je zeker bent, dat je geen blaam treft.
gewoon op de verklaring laten invullen hoe of wat en dan in beroep gaan.
heb je gelijk hoef je niet te betalen, heb je geen gelijk dan weet je het voor de volgende keer
groet Henk
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

09-07-2007 16:36

ach ja ze waren met zijn tweeen wie gaat er populair doen voor de ander.Want ja we zijn te de BOAs laten we eerlijk zijn die mensen zijn toch geschoold zou je zegge.Blijkbaar niet jammer als er zulke dingen gebeuren de regels zijn zo simpel.ik ging de discusie niet met ze aan,ik zou zegge zoek eerst mar je regelement boekje op lees hem en kom dan terug pretige dag nog
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

09-07-2007 16:45

Wat betekend: een tweetal BOA's?

Conducteurs bij NS zijn ook BOA's, maar die controleren geen vissers. Ik neem aan dat deze BOA's hengelsportcontroleurs waren? Dan maak je mij niet wijs dat ze niet weten wat een hengel is, dus .................... :roll:





Iedereen die maar een klein stukje cursus mbt hengelsportcontrole heeft gehad weet dat. En ik neem aan dat als je door de politie was gecontroleerd, dat er had gestaan: door 2 agenten. En in dat geval zou ik je meteen geloven.
Matthijs Gerrietsen
Berichten: 569
Lid geworden op: 10-01-2004 17:08

09-07-2007 17:08

Jos Holla schreef:Wat betekend: een tweetal BOA's?

Conducteurs bij NS zijn ook BOA's, maar die controleren geen vissers. Ik neem aan dat deze BOA's hengelsportcontroleurs waren? Dan maak je mij niet wijs dat ze niet weten wat een hengel is, dus .................... :roll:


Een hengel snappen ze wel, maar dus niet wat een visklare hengel is! 8) En het waren dus idd Boa's voor de hengelsport!
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

09-07-2007 18:05

Josef Stalscu schreef:
Henk Janssen schreef:klopt als een bus,
Een hengel wordt pas gezien als een vistuig als er een haak op zit en direct inzetbaar is.
een hengel die voorzien is van een haak, maar in een afgesloten foudraal zit.
dus niet direct onder handbereik en gereed is gewoon toegestaan.


Ja, dat dacht ik ook.

Maar ik heb vorig jaar een waarschuwing gehad. Omdat er in mijn gesloten foedraal een snoekhengeltje (al jaren niet gebruikt) lag. Ik moest hem open maken, en toen zei hij dat ik niet met 3 hengels mocht vissen. Ik was toen erg verbaasd. Ook een discussie gehad, en een waarschuwing dus.

Ik had toen al het vermoeden dat de agent niet helemaal zeker van zijn zaak was.

Maar sindsdien heb ik het kunstaas maar eraf gehaald.


Jij had dus de 3e hengel vis klaar, definitie stok, draad, haak ging voor jou op en jij had dus recht op de prent.

Gr Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

09-07-2007 18:20

Volgens de laatste BOA die mij kwam vervelen was er pas sprake van een 3de hengel wanneer er AAS aan zat.......
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Johan Boersen
Berichten: 106
Lid geworden op: 28-01-2007 19:55
Locatie: ede

09-07-2007 18:37

je hebt ze dr ook tussen die zeggen tijdens het scheppen van een karper, "mag dat wel vissen met z'n groot net ? ik weet het niet eens"

wat dacht je dr van als je een fanatiekeling treft die je aas wil inspecteren.
jij je bolllie binne draaien, ketst er net dan een snoek op, ga dat dan maar is uitleggen :D
respect voor de karpers en de vissers

een schone kant begint niet aan de overkant!!!
Julius Langenberg
Berichten: 289
Lid geworden op: 02-04-2007 20:26

09-07-2007 19:31

Een derde hengel is alleen een derde hengel als er een haak aan hangt, dus snap niet wat die boa's nou moeilijk deden..


Dit klopt helemaal. ken persoonlijke boa's en die zeggen dit en politie heeft het me persoonlijk verteld. Eigenlijk mogen de extra top sets met witvissen dus ook niet klaar liggen maar ze maken vaak een uitzondering.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

09-07-2007 19:53

Ze mogen vaak wel klaar liggen, meestal is er een ontheffing op gegeven.
Is de ontheffing er niet wordt er op gewezen dat meerdere topsets op eigen risico is.
Nu is het nog beter geregeld de visrechthebbende kan een ontheffing verlenen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

09-07-2007 22:46

Matthijs, weet je ook de namen van die 2 Boa's?
Matthijs Gerrietsen
Berichten: 569
Lid geworden op: 10-01-2004 17:08

09-07-2007 22:52

Nee Aart, waren voor mij twee onbekenden.
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

09-07-2007 23:12

Ook heel belangerijk ,wordt jouw id gevraagd.vraag het de cotroleur cq de boas ook,als hij hem al niet heeft laten zien.Ik ben al eens gecontroleerd door een local op een water die geen functie droeg.mar gewoon geen vreemde dulde op (zijn water :P )gaf zich gewoon uit voor controleur.ik had wel een verguning mar wou hem niet laten zien omdat de persoon in kwestie zich niet kon legitimeren
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl