bewaarzak gebruik


wat vinden jullie van een bewaarzak

1: ja het kan gewoon de vis lijd er niet onder.
31
20%
2: voor sommige vissen maak ik een uitzondering.
86
54%
3: ik vind het niet kunnen
41
26%
 
Totaal aantal stemmen: 158
K. van den Herik

02-08-2007 08:37

Zeg ik

Waarom wordt er op deze aarde
Zo lang en oeverloos geluld


Of Eigenlijk Freek

MVG

Klaas

http://www.neerlandshoop.com/download/1 ... 0Uniek.mp3
Gebruikersavatar
Rolf Bril
Berichten: 468
Lid geworden op: 07-11-2005 17:43
Locatie: hardenberg

02-08-2007 11:41

Bewaarzak gebruik vind ik wel kunnen, zolang je het maar met verstand doet en een vis niet eindeloos lang in zo'n zak laat zitten. En gewoon goed vast maakt en goed diep. Dan is er volgens mij niets aan de hand.
Maar ja ik gebruik al een tijdje geen bewaarzak meer.
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

02-08-2007 13:01

Klaas

Waarom stoppen met vissen ?
Kan je niets beters verzinnen ?
Juist jij, een ervaren KSN-er moet dat toch kunnen, jouw kennis t.a.v. de karpers is ongeëvenaard.
Opsluiten vind elk dier heel fijn, een karper voelt zich als een vis in het water, wannneer deze in een bewaarzak zit.

Veel simpeler voor jouw is om aan te geven dat dieren in jouw ogen niet tellen.
Karpers zwemmen er alleen maar rond om gevangen te worden.
Zwemmen er te veel schubs, dan zetten we gewoon wat zieke spiegels uit.
Ja, jouw handelen, jouw kennis en jouw doen en laten zijn een voorbeeld voor velen.

Wat ik wel weet, is dat mijn lidmaatscap voor de KSN zeer kort is geweest.
Het streven van deze club staat mij gewoon niet aan.

met opzeggende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

02-08-2007 13:58

Hans-Peter,

Sinds aanvang van je lidmaatschap zijn de onderstaande zaken niet gewijzigd bij de KSN

- gedragscode

- doelstellingen

Ik neem aan dat je van beide op de hoogte was toen je lid werd ?

Er moet dus iets binnen jou zelf veranderd zijn.

Hoe je echt op moet zeggen kan je op http://www.karperstudiegroep.nl vinden.
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

02-08-2007 14:20

Ik begrijp ook niet waarom KSN er bij gehaald wordt. Binnen die vereniging zijn zowel voorstanders als felle tegenstanders van het gebruik van bewaarzakken te vinden. Gelukkig maar, dat houdt de discussie levendig.

Zelf denk ik zoals Jeroen Leuven het omschrijft. Belangrijk onderdeel daarvan: een ander mag er zijn eigen ideeen over hebben.

Overigens heb ik net als HPE een hekel aan die dooddoeners als 'ga dan niet vissen'. IK mag zelf bepalen waar ik voor mezelf vind dat de grens ligt van wat ik een vis aan ongemak mag aandoen. Bewaarzakken bevinden zich bij mij (en in mijn visserij) buiten dat veilige gebied.

Groeten van Bert.
ff v==
K. van den Herik

02-08-2007 14:36

ga nu eerst eens voor de spiegel staan en een poosje jezelf op je schouder kloppen.

Verder verzoek ik je vriendelijk om mij geen dingen, zaken of weet ik veel meer toe te dichten. Verder zou ik het waarderen om zelfs mijn naam maar niet meer te gebruiken. Reageren zal ik ook niet meer op jou.

Dit in 1e instantie omdat een discussie met alleen tekst en via internet danig uit de klauw kan lopen.

Verder ben ik te bereiken via --edit-- Eventueel om telefoonnummers uit te wisselen. Met stem intonaties ed zal communiceren al een beetje beter gaan. Beter lijkt het om een keer ergens af te spreken.

Al vast bedankt.

Trouwens: al nog eens lezende, vergeet mijn email maar.

Zelden heb ik zoveel slap gelul bijelkaar gelezen. Ik kan alleen niet kiezen: is het a kinderachtigheid of b hufterigheid. boeit me ook nix.

(edit) bijna . Tja voor je het weet verlies ik door mijn gebrek aan ervaring.


Met het laatste restje hoogachting

Klaas
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

02-08-2007 20:09

Michel

Mijn conclusie is dat ik niet achter de 'gedachten-gang' van de KSN sta.
Als nota-bene vooraanstaande leden van de KSN het gedrag van Ed Stoop goed-keuren, dan weet ik genoeg.
Dat soort mensen is koers-bepalend.

In mijn postings hier op het board, neem ik het altijd op voor de karper.
Dat is nu zo, en dat was tien jaar geleden ook al zo.
Mijn postings waren uit precies het zelfde-hout gesneden.
Er hangen hier vast nog wel een paar oudgedienden rond, die dat kunnen bevestigen.

Constant krijg ik het voor mijn voeten geworpen, dat ik post ter meerdere eer en glorie van mijn eigen persoontje.
Mijn internet-verleden spreekt dat absoluut tegen.
Vroeger legde ik Evert Aalten het vuur aan de schenen, tegenwoorig Ed en Eddie.
Helaas Michel in mij is niets veranderd.
Ben nog steeds dezelfde.

En de dood-doener, ga vissen, slaat ook nergens op.
Want heren boarders, kijk de data maar na, geloof niet dat ik de afgelopen maanden veel gepost heb in de week-einden.
Ik moet wel, want doordeweeks moet ik werken en boillies draaien.

met deeg-knedende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

02-08-2007 22:57

De gedachtengang van de KSN staat beschreven in de statuten, de gedragscode en o.a. Visiekarperbeheer VBC.

Niks aan veranderd sinds je lid bent.

Vooraanstaande leden kennen we niet, wel een paar leden van verdienste. Deze zijn ook maar gewoon lid met 1 stem op de ALV, niks meer , niks minder. Koersbepalend ? ALV bepaald de koers. Voor mezelf heb ik wel mijn eigen koers bepaald, als 250 stuks HPE-tjes de koers van de KSN gaan bepalen bedank ik per direct als lid. Dat zou namelijk een dusdanig radicale koerswijziging van de KSN inluiden dat deze koerswijziging voor mij niet acceptabel zou zijn.

Jouw postings uit het verleden zijn als ik goed ben ingelicht reden geweest tot een al dan niet vrijwillig opgelegde radiostilte van jou persoontje op dit forum. Gezien je beledigende teksten gericht aan enkele forumleden ben je weer hard op weg naar een nieuwe stilte.

Werken doe ik ook nog, bijna net zoveel tijd kwijt aan vrijwilligerswerk, vissen schiet er dan regelmatig bij in. So be it.

Het ga je goed, ik zal i.i.g. niet verder meer reageren op jou insinuerende, feitenverdraaiende en somtijds zelfs beledigende schrijfsels.
K. van den Herik

03-08-2007 00:06

Wil je nu nokken aub? Het begint nu op liegen te lijken. Insinueren ala.

O en de dooddoener was om niet te vissen
Gebruikersavatar
Lennart Sprenger
Berichten: 187
Lid geworden op: 10-10-2003 02:00
Locatie: leusden

03-08-2007 00:48

Hans-Peter van Ee met je issues!!! Wat een ordinaire hypocriet ben jij zeg!! Ik wordt echt niet goed van dat moralistische gebullshit van mensen zoals jij!! Als jij het echt allemaal zo zielig vind moet je inderdaad lekker stoppen met vissen en een totaal andere hobby gaan zoeken. Een hobby waarmee je op geen enkele wijze een dier schaad!! Belachelijk om het feit van een haak door de bek zomaar even van tafel te vegen met de insinuatie dat een karperbek ongevoelig zou zijn.

Ik ben een van die mensen die zo nu en dan een visje zakt. Nooit heb ik hiermee een vis beschadigt. Mijn haren gaan echt recht overeind staan als ik die beschuldigingen van jou lees. Laat gewoon lekker iedereen zijn ding doen. Zolang het op een verantwoorde manier gebeurd is er niets aan de hand. Dat jij je vissen niet zakt vanuit een principe vind ik prima, maar laat mij en andere vissers lekker met rust.

Succes met je strijd tegen al die barbaren die hun vissen in een bewaarzak durven te stoppen!!

zonder groet,
Met deze verslaving wordt ik wel ouder dan 50!
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

03-08-2007 10:50

[hoi lennart ik zak ook wel eens een vis ach de meeste gasten die er op tegen zijn vangen niks of vissen zeker overdag en ik zeg eerlijk als ik een vis van rond 15 kg of meer vang gaat die gewoon effe het zakje in ik laat ze niet hele nachten in de zak zitten dat niet als ik een vis in de avondschemering vang ieder mag dat zelf beslissen toch gr harald ps als je niks vangt valt er ook niks te zakken :cry:
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
martijn zeij
Berichten: 566
Lid geworden op: 24-02-2007 17:05

03-08-2007 11:02

wat ik al eerder in dit topic las is dat (sommige) karpervissers egoïstisch zijn. Ik kan mij wel vinden in deze reactie. Mensen stoppen een vis een een bewaarzak omdat ze met zo'n kanjer op de foto willen. Het liefst zelfs als het dag is. Tuurlijk, ik weet bijna zeker dat een vis niet lijdt in een zak, Maar een vis hoort vrij te zwemmen en niet een paar uur in een bewaar zak te zitten omdat de vissers een foto willen
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

03-08-2007 11:16

[hoi martijn ik vind niet dat je een egoist bent als je een vis effe in een zak doet als het maar met belijd gebeurt en niet langer dan 4 uur gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
martijn zeij
Berichten: 566
Lid geworden op: 24-02-2007 17:05

03-08-2007 11:21

kijk het ligt ook wel een beetje aan de situatie. Als jij een 30er vangt en je hebt geen camera bij je dan begrijp ik wel waarom je een vis zakt, maar als je een camera bij je hebt maar je vangt s'nachts een vis dan vind ik dat onodig.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-08-2007 11:47

Iedere reden om op te zakken, op een enkel uitzondering na, is een egoïstische,het dient alleen maar om een mooiere foto te kunnen maken.
Iedereen doet maar wat hij wil dat boeit mij niet maar komt niet met de lulsmoes dat het niet in eigen belang is.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

03-08-2007 12:00

Ben het zeer zelden met Dhr. Bijlsma eens, maar hier heeft hij toch zeker gelijk. Zonder fotogeilheid was de bewaarzak een totaal overbodig item. Catch & release dames en heren.....
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-08-2007 12:12

Niels ergens mee eens zijn of niet is een kwestie van eigen beleving.
Net als het wel of niet opzakken. :D :D :D :D 8) 8) 8) 8) 8) 8)
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

03-08-2007 12:17

Wederom kan ik me in jouw woorden vinden Douwe. In mijn beleving hoort het zakken trouwens niet thuis, maar dit terzijde 8)
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-08-2007 12:21

Niels ik heb nog wat berichten van jou gelezen het valt mij op dat jij het zelden met mij eens bent maar toch over veel dingen hetzelfde denkt.
:D :D :D :D :D :D
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

03-08-2007 12:27

Harald van der Graaf schreef:[ach de meeste gasten die er op tegen zijn vangen niks of vissen zeker overdag
ps als je niks vangt valt er ook niks te zakken :cry:


Zwaktebod, Harald....

Het is andersom: wij kunnen (met foto's) bewijzen dat we ook in het donker aan de waterkant durven te blijven en nog vis vangen ook. :lol:

Groeten van Bert.
ff v==
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

03-08-2007 12:29

:lol: :lol: Hahahaha.... inderdaad ja, valt mij nu ook pas op. Heb even wat topics teruggelezen. We hebben beide een iets andere wijze van omschrijven, maar liggen met veel zaken wel op dezelfde lijn. Was in mijn ( daar heb je hem weer ) ''beleving'', toch wel anders.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

03-08-2007 12:31

gaat wel aardig gelijk op die poll.

de helft maakt het niet uit.en de andere helft is verdeeld in 2 groepen.

de mensen die het wel vinden kunnen en de mensen die het niet vinden kunnen.

dit is dus een onderwerp waar we nooit uit zullen komen naar mijn idee..

toch geinig dat de meningen zo gelijkmatig verdeeld zijn.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

03-08-2007 12:45

Wat ik overigens wel opvallend vind, is dat het grootste gedeelte toch een uitzondering maakt voor sommige vissen om deze toch te zakken. Had eigenlijk verwacht ( of waarchijnlijk gehoopt ) dat de meerderheid tegen het zakken zou zijn. Maar dit is typisch zo'n discussie waar we nooit uit zullen komen. Beetje vergelijkbaar met de discussie omtrent betaalwater.
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

03-08-2007 12:50

.hoi bert ten eerste hoef ik voor niemand wat te bewijzen mijn foto s krijgt niemand te zien behalve mijn vismaat en mijn vriedin het is puur voor mijn eigen ik vis ook voor mijn eigen plezier of ben ik nou weer een egoist in mijn ogen niet gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

03-08-2007 12:52

Harald, als de foto's alleen voor jezelf zijn, dan kun je ze net zo goed in het donker maken toch ? Geeft de sfeer van het vagstmoment ook beter weer....