bewaarzak gebruik


wat vinden jullie van een bewaarzak

1: ja het kan gewoon de vis lijd er niet onder.
31
20%
2: voor sommige vissen maak ik een uitzondering.
86
54%
3: ik vind het niet kunnen
41
26%
 
Totaal aantal stemmen: 158
Marcel Kloos
Berichten: 46
Lid geworden op: 12-10-2006 16:39
Locatie: Maascity

08-07-2007 21:39

nou Mario,ook ik durf er voor uit te komen dat ik mn nachtelijke vissen waar ik een foto van wil gewoon ''ouderwets'' zak hoor.Zolang je gewoon je kop erbij houd,idd diepte ,ruime zak etc,etc .kan er mi weinig misgaan,is mij althans nog nooit overkomen.
''Vroeger''deden we toch ook niet anders.
maar het er lijkt zachtjes aan een beetje een hype te onstaan tegen het zakken is mijn mening.
Gebruikersavatar
Jody Ketelaar
Berichten: 19
Lid geworden op: 19-03-2007 09:15
Locatie: Assen
Contacteer:

08-07-2007 23:24

Ik heb voor optie 2 gekozen.
Gebruik meestal de bewaarzak als ik alleen ben om alles even klaar te zetten en eerst even een peukie te roken maar dan onthaak ik de vis in het schepnet en schuif hem dan zo in de zak. ( zandput dus ik sta ernaast).

Laats ving ik m'n eerste dertiger(31 pond) om 1 uur s'nachts maar ik zag aan de vis dat ie al mooi op leeftijd was en hij is wel eens veel zwaarder gevangen dus die heb ik direct op de foto gezet en weer laten zwemmen, mischien niet de mooiste foto geworden maar ik heb er wel een goed gevoel bij.

Normaal zal ik ook niet zo snel een mooie vis de hele nacht in de zak stoppen maar een uurtje of 2 max vind ik wel kunnen als de omstandigheden het toe laten.

Afbeelding
Shot with 3MP-9UU at 2007-07-09
Groeten Jody
I live in my own little world.. But its oke they know me here..
martijn zeij
Berichten: 566
Lid geworden op: 24-02-2007 17:05

09-07-2007 08:13

nee, ik doe het niet. Je kiest toch altijd het beste voor de vis? Wat maakt het nou uit of het een 5-ponder of een 35 ponder is. Je kunt ook mooie plaatjes schieten in het donker
Gebruikersavatar
richard huiveneers
Berichten: 260
Lid geworden op: 04-05-2007 16:00
Locatie: vianen

09-07-2007 08:39

er zijn nog best veel mensen die een uitzondering maken. ik vind dat het wel kan voor een paar kleine uurtjes maar een foto in het donker is ook mooi. het draait toch om de vis niet om de achtergrond. die zie je de hele dag al tijdens het vissen dat zit wel in je geheugen na een sessie. de vis zie je maar zo kort mogelijk is de bedoeling.

richard
mijn droom is uitgekomen
Gebruikersavatar
martijn bunte
Berichten: 1342
Lid geworden op: 25-07-2006 16:22
Locatie: ENSCHEDE
Contacteer:

09-07-2007 08:58

ik zak de vissen wel maar wel met zorg (volgens de regeltjes)ik vis namelijk altijd aleen,en moet dus gebruik maken van een statief en zelfontspanner,en om dit van tevoor allemaal op te bouwen en in te stellen en dus s`nachts buiten laaten staan is voor mij geen optie,om dit te gaan doen op het moment dat de vis onthaakt is, is ook geen optie,dan is de vis te lang op het drooge,en dit is helemaal nadelig voor de vis,vissen die ik niet zo nodig op de foto hoef stop ik niet in de zak maar gaat gelijk terug,ik ben van mening als je goed en voorzichtig zakt,heeft het niet directe gevolgen voor de vis,tuurlijk zal die stress op bouwen tijdens zijn verblijf in de zak,maar fysiek als je het goed doet niet,denk dat de vis meer schade ondervind van de haak en het gevecht (dril)dan zakken,dus waar hebben we het eigenlijk over beetje hypokriet niet dan.... 8)
aldejekes loat goan!
K. van den Herik

09-07-2007 10:58

Waarom is het niet goed voor een karper?

Wat is er verschillend aan de vissen in het leefnet, zoals onderzocht door de OVB?

Ik lees nu alleen waarom wel. Overtuig me maar met argumenten waarom niet.

In de tussentijd boeit het niemand om het beestje een end staal in zijn bek te rossen.


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
martijn bunte
Berichten: 1342
Lid geworden op: 25-07-2006 16:22
Locatie: ENSCHEDE
Contacteer:

09-07-2007 12:57

amen 8)
aldejekes loat goan!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

09-07-2007 12:59

Klaas het is gewoon een kwestie van een uitgangspunt.
De één gaat uit van laat maar zien dat het geen kwaad kan en de ander bekijkt het van de andere kant.
Een vergelijking met vissen in een leefnet gaat feitelijk niet op, de invloed op de karper in een bewaarzak is niet onderzocht.

waar ik tegen ageer is het feit dat de meeste vissers uitgaan van respect voor de vis, het is een geweldige tegenstander die met alle egards omkleed moet worden en vervolgens sluiten ze de vis op.
De enige reden hiervoor is een erg egoïstische, alleen maar om de foto.
Zou het gaan om de vis te kalmeren voor een korte tijd of om de vis bij te laten komen heb ik er begrip voor.

Feitelijk gaat het mij niet om een bewijs dat het kwaad kan, of andersom maar meer om het woord respect hebben voor de karper.
Zo toon je geen respect.

Oja nog iets: om mijn strek niet te verontrusten bij het witvissen gaat de vangst in een groot leefnet stel je voor dat ik minder ga vangen met die beesten die over de voerstek vliegen.
Vissen is een hobby, geen religie!
niels elsing
Berichten: 32
Lid geworden op: 19-06-2007 15:01
Locatie: emmeloord
Contacteer:

09-07-2007 14:35

ik doe het alleen als ik meedoe met een karperwedstrijd omdat je dan op de wegers moet wachten anders nooit.
als ik een typfout maak komt dat door mijn dyslexie.
Gebruikersavatar
Hans ter Haar
Berichten: 389
Lid geworden op: 22-02-2007 10:30
Locatie: Tricht

09-07-2007 14:39

Ik koos voor optie 2

Ik maak een uitzondering voor mooie vissen, als ik kans zie ze binnen 3 uur in het licht te fotograferen.

Afbeelding


Lukt dat niet.... zoals bij deze van bijna 19,5kg wordt het een nachtfoto :wink:

Mooie vis Jody

Groet,

hans
Experience……
Is not what happens to people.
Its what people do
With what happens to them.

http://www.vismaten.nl
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

09-07-2007 15:28

ik zak nooit. neem niet eens de moeite om zo'n ding te kopen. ik blijf het de grootste onzin vinden. Ik schiet de plaatjes gewoon s'nachts lukt dat niet ook al is het een 30+ vis dan gaat hij gewoon weer terug!! de vis zit wel in mijn geheugen.

AMEN :evil:
vr gr peter
mario van de westerlo
Berichten: 606
Lid geworden op: 20-12-2005 20:34
Locatie: helmond

09-07-2007 15:30

Denk toch dat als je foto's bekijkt hoe veel er ook tegen zijn je ziet maar verdompt weinig foto's in het donker geknipt....En weet toch bijna zeker dat de meeste zijn vissen in de donker vangen, zeg niet alle vis maar toch wel heel veel. En verder maak ik er niet veel meer aan vuil als het kan en het is verantwoord zak ik mijn vissen. Want als er s'nachts geen vissen zouden worden gevangen waarom blijft men dan nachtvissen, maar hoor maar weinig die aangeven waarom ze het niet doen en waarom het niet zou gaan buiten ja 2 uurtjes kan wel. Nou dat is het zelfde lijkt mij denk dat de vis beter iets langer in de bewaarzak kan zitten als HEEL KORT dan raakt hij zeker gestrest VAN WAT NU WEER WAT GEBEURT ER NU WEER ALS ZE HEM ER UIT HALEN. Maar hier komen we toch nooit uit dit blijft altijd een probleem hoop alleen dat we elkaar respecteren hoe we het ook doen....Vlekkie
Gebruikersavatar
martijn bunte
Berichten: 1342
Lid geworden op: 25-07-2006 16:22
Locatie: ENSCHEDE
Contacteer:

09-07-2007 15:46

het argument dat het slecht is, is in mijn ogen totaal onzin,denk eens bij jezelf na wat we die vissen allemaal aandoen,kan ergere dingen verzinnen dan het zakken van vissen,het nodige is hierboven al meerdere keren beschreven,dus ga niet de moraal ridder uithangen,van dat doe ik niet,en het is schadelijk,en het is slecht,want in principe spreek je jezelf dan tegen. 8) met zakkende groet (H.P.E er zit toch geen copyright op) :wink: MB
aldejekes loat goan!
Gebruikersavatar
martijn bunte
Berichten: 1342
Lid geworden op: 25-07-2006 16:22
Locatie: ENSCHEDE
Contacteer:

09-07-2007 15:47

PS: gevalletje NEVER ENDING STORY
aldejekes loat goan!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

09-07-2007 16:30

Ach wat onzin of zin is maakt iedereen maar zelf uit.
Never ending story, klopt mooi houden zo is er tenminste nog leven in de brouwerij.
Vissen is een hobby, geen religie!
K. van den Herik

09-07-2007 18:27

We nemen van alles aan.


Streven we naar optimale groei en optimale welzijn van karper, dan kunnen we beter de stokken aan de wilgen hangen en koi karpers ( landbouwhuisdieren met meestal schubjes en een kleurtje) gaan houden of zo.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

09-07-2007 19:27

HMMMMMMM de meest zinvolle opmerking van jou sinds tijden. 8) 8) :D :D :D :D :D :D :D :D
Vissen is een hobby, geen religie!
K. van den Herik

09-07-2007 19:31

Ach, die dingen links hoef je ook niet op te studeren.

Wat ik nu echt nederlandse hufterigheid vind is alweer het wijzende vingertje. O O O, wat slecht he.

Ga nu eens van 1 ding uit, zolang je niet iets of iemand overlast bezorgt valt het allemaal best mee.

De rest? Get a life en ga eens vissen ofsow

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

09-07-2007 19:48

Iets of iemand overlast veroorzaken, kleine gedachtenkronkel; op een water wordt met grote regelmaat de visserijwet aan de laars gelapt. Er zijn mensen van een HSV of commissie bezig met een verruiming van het nachtvissen en de WOR.
Er wordt met enige regelmaat op gewezen dat de vissers schijt hebben aan de regels en het vermoeden bestaat dat het dan alleen nog maar erger wordt.

Rare kronkel???
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

09-07-2007 20:03

Helaas zijn er nog veel hsv's of commisie's die niet bezig zijn met een verruiming van het nachtvissen en de WOR.

Al dan terecht of onterecht.
Mzzl Bart
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

09-07-2007 20:10

helaas is bij veel HSV's en commissies ook niet de kennis aanwezig om er mee aan de slag te gaan.
Maar die kunnen in de komende tijd geholpen worden, al dan niet terecht.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

09-07-2007 20:16

Dan moeten ze ook nog de wil hebben om geholpen te willen worden.
Mzzl Bart
martijn zeij
Berichten: 566
Lid geworden op: 24-02-2007 17:05

09-07-2007 20:53

K. van den Herik schreef:Waarom is het niet goed voor een karper?

Wat is er verschillend aan de vissen in het leefnet, zoals onderzocht door de OVB?

Ik lees nu alleen waarom wel. Overtuig me maar met argumenten waarom niet.

In de tussentijd boeit het niemand om het beestje een end staal in zijn bek te rossen.


MVG

Klaas


Ik zeg niet dat het niet goed is, maar ik kies altijd het beste voor een vis. Hoezo geen foto in het donker?

Een vis hoort te kunnen bewegen, niet een nacht in een bewaarzak te zitten. Ik zeg niet dat het altijd gebeurdt. Een paar uur zakken is niet erg, maar hoezo zou je dat doen
Gebruikersavatar
martijn bunte
Berichten: 1342
Lid geworden op: 25-07-2006 16:22
Locatie: ENSCHEDE
Contacteer:

09-07-2007 21:00

[/quote]

Ik zeg niet dat het niet goed is, maar ik kies altijd het beste voor een vis.[/quote] kijk dit is wat ik bedoel,je spreekt jezelf tegen,en die haak in zijn bek,dat gesleur om hem binnen te krijgen,al dat aanbieden van niet natuurlijk voedsel enz....enz....
aldejekes loat goan!
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

31-07-2007 15:43

Kees Ouwehand schreef:Wel of niet een bewaarzak is een heel ander topic Michel en ook al diverse malen voorbijgekomen. Drop daar je ei


bij deze

Afbeelding