Bestaan er nog zulke plekken ?


Gebruikersavatar
Philip Du Puy
Berichten: 820
Lid geworden op: 14-04-2006 19:16
Locatie: Zoetermeer

27-06-2007 13:47

Jacob van Wensveen schreef:Philip. En dát durf jij met droge ogen te beweren?

Wat een naar volkje zijn die karpervissers toch!!!
Of heb jij verzuimd het niet onbelangrijke feit te vermelden dat het
misschien regende of koud was?

Nee, alle gekheid op een stokje: ik zou ook niet bij nacht en ontij de auto uitkomen; je weet nooit wat voor gekken er rondlopen...




Het was zo'n 20/21 graden, 10 uur 'sochtends. De desbetreffende politieagent deed zijn raampje open, en met zijn zonnebril op zijn kop riep hij mij. Hij vroeg om papieren, dus die kreeg hij.

Ik wil niet zeggen dat iedere keer dat ik gecontroleerd ben het zo ging. Maar als jij op een bruggetje zit te kijken of jij bekjes boven ziet komen met je hengel naast je tegen de reling en er komen van 2 kanten politieagenten op een motor aanrijden. Een fietsbruggetje wel te verstaan. Dan heb je echt het gevoel alsof je iets verkeerd hebt gedaan!

Ik ben vaakgenoeg gecontroleerd, en heb ook vaak een praatje gehouden met meneer de agent. Het is niet dat ik de politie hier zwart wil maken. Maar er zitten ook tussen de controleurs zitten rotte appels. Dat is wat ik bedoel.


De groenten, Philip
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

27-06-2007 15:05

Jacob, even wat rechtzetten. Van die twee BOA's uit Urk werkt er een bij de Politie maar de ander niet...
Uit ervaring weet ik ook dat soms Politie of BOA's bewust geen 'Oostblokkers' controleren. Zelf controleer ik enige honderden van die mensen per jaar (behalve de laatste maanden dan) en heb nog nooit één probleem daarmee gehad. Door frequente controle (vrijwel ieder weekend) komt het achterlaten van rotzooi niet meer voor, heeft iedereen zijn vispaperassen in orde, vist niemand meer met teveel hengels en komt een kampvuur niet meer voor. Alleen aan teveel zuipen kan ik niets veranderen, voel me daartoe ook niet geroepen als voor de rest alles in orde is. Dat de meesten van hen 's nachts ook een vistentje of i.d. gebruiken daar kan ik niet zo mee zitten, heeft op zich ook niets met de Visserijwet te maken. Ik zeg wel altijd dat dit officieel niet toegestaan is en dat ze bij controle door Politie of een BOA een boete daarvoor kunnen krijgen.
Waar ik me wel gruwelijk aan kan ergeren is b.v. het volgende:
- controleer ik op een zondagmiddag 2 Nederlandse witvissers (hadden alles keurig in orde), zegt een van de twee tegen mij: 'ga je daar ook heen'? Zeg ik 'ja natuurlijk, daar ga ik nu heen'. Dat daar was ca. 50 meter verder waar 3 mannen zaten uit een auto met een Duits kenteken.
Zegt hij 'vanmorgen heeft de Politie ons ook al gecontroleerd, maar die gingen niet naar die 3 mannen toe om ook hen te controleren'.
- het komt ook voor dat Politie en ook BOA's wel een PV uitschrijven voor een vistentje (of met 3 hengels vissen) voor een Nederlandse karpervisser maar een groepje 'Oostblokkers' die hetzelfde doen ongemoeid laten. Dit lijkt gewoon nergens op...
- een gemeente in deze omgeving heeft duidelijke borden langs twee stukken water geplaatst met daarop de tekst: Vanaf zonsondergang tot zonsopkomst verboden te parkeren en te kamperen.
Alleen wordt hierop nooit gehandhaafd zodat 'Oostblokkers' hier gewoon weer (net als voor de plaatsing van die borden) parkeren en kamperen tijdens hun visserij. Als gewone controleur kan en wil ik daar ook niks mee van doen hebben omdat dit simpelweg een zaak voor de gemeente, die deze borden heeft geplaatst, is.
De betreffende wethouder zegt dat handhaving bij de Politie geen prioriteit heeft en dat ze de gemeentelijke BOA daar niet alleen op afsturen.
Met de term 'Oostblokkers' bedoel ik niets denigrerends, alleen maar om aan te geven waar ze vandaan komen.
Het komt dus wel degelijk voor dat Politie en Boa's selectief controleren (Nederlanders wel maar 'Oostblokkers' niet) en persoonlijk vind ik dat iets wat niet voor zou mogen komen.
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

27-06-2007 15:53

Aart,

Dat van die Urkers heb ik van horen zeggen. Ik ben deze mensen tegen het lijf gelopen en later hoorde ik pas dat "ze" in hun "dagelijkse" leven politiefunctionaris zijn... Als er nu maar één van de twee dit werk doet, het zij zo.

Voorts krijg ik bij het beeld wat je schetst m.b.t. wat jijzelf constateert tijdens het controleren én wat vissers zoal daarbij aan te merken hebben, een bevestiging van mijn mening.

Laatst heb ik twee vissers gesproken die hebben gevist waar ik vroeger vaak zat en die wisten mij te vertellen dat er (in hun ogen) niets veranderd was. Ik zal zelf ook weer eens wat vaker langs de IJssel gaan kijken, maar ik heb niet de motivatie meer op dit ogenblik om in dezelfde situatie te gaan vissen waarin ik het ook destijds achterliet.

Als ik je beschrijving van de controle zo aanhoor, schept het in ieder geval weer een beetje moed.

Ik heb Ruben ook al uitgelegd dat de rotzooitrapperij nog daaraan toe is (...), maar als onze toeristen dan ook nog eens op de zondagmiddag de vis uit de leefnetten op de oever smijten en snel en vakkundig de koppen in beginnen te tikken, is bij mij alle rede weg! En ook dit heb ikzelf meegemaakt en wordt ook door andere (karper)vissers bevestigd...

Ik denk dat het toch het beste is als de "locals" weer met plezier deze gebieden kunnen bevissen. Zoals je wel weet, gebeuren er juist op die plaatsen waar veel gevist wordt, het minste "misdaden" doordat "men" dan geen vrij spel heeft...

En alle beetjes helpen bij dit plezier terugkrijgen...

Ik maak meteen van de gelegenheid gebruik om Kees te vragen of het een idee is om de controles te laten uitvoeren door charmante politieagentes??? (Patricia hou je mond :lol: )

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

27-06-2007 22:22

Sorry Jacob, die vinden dat vissen maar niks. Uiteraard moeite genoeg voor gedaan. :wink:
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

28-06-2007 13:55

Jammer... Ze weten niet wat ze mislopen... 8)

Ik denk dat van de één op de andere dag alle weerstand tegen het gecontroleerd worden als sneeuw voor de zon was verdwenen...

(Ik spreek voor mijzelf, maar dàn zouden ze best wel een beetje streng mogen zijn :wink: )

Maar helaas, helaas, helaas... :cry:

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Aboe Mouraldi
Berichten: 12
Lid geworden op: 24-06-2007 15:43
Locatie: Brabant Z.O.

08-07-2007 19:44

Aart Lokhorst schreef:Het komt dus wel degelijk voor dat Politie en Boa's selectief controleren (Nederlanders wel maar 'Oostblokkers' niet) en persoonlijk vind ik dat iets wat niet voor zou mogen komen.


dan is het ook een keer andersom :wink:
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

09-07-2007 09:40

Dan is het ook een keer andersom? Vraag je maar eens af hoe dat nou zou komen, dat je de schijn altijd tegen je moet hebben...

Ik ben van mening dat de figuren die ervoor worden betaald om d.m.v. controles de waterkant te vrijwaren van dit soort onfris volk, niet schijnheilig alleen de tentjes met Nederlanders af moeten lopen!

Wij, serieuze karpervissers, haal je er zo uit. Geen kampvuren, geen zuipfestijnen, geen drugsgebruik, etc. Als je ons controleert, ben je verzekerd van de aanwezigheid van alle papieren én van een (mits je het als controleur niet te bont maakt) veilige aftocht.

Ik ben er helemaal niet op tegen dat we gecontroleerd worden, maar ik vind dat de controleurs eerst de wantoestanden moeten aanpakken. Deze wantoestanden (de hierboven beschreven campingtoestanden door Nederlandse "karpervissers" en de hierboven omschreven campingtoestanden + het kapotslaan van alle gevangen vis voor de consumptie door "russen/duitsers") zorgen er mede voor dat het vissen door buitenstaanders wordt gezien als rotzooitrappen en dierenmishandeling (wat het ook is) en daarop worden ook wij aangekeken. En wij willen ook niet vissen in de buurt van dit soort randdebielen en visstropers (heb je dat wel eens gezien? leefnet op de oever leegmaken en alsof het jonge zeehondjes zijn, met knuppels alles wat beweegt een mep verkopen?)

Dus, en dat is typisch Nederlands Aboe, wij willen dat we "waar" krijgen voor het geld dat we afdragen middels onze vergunningen en niet te vergeten nu ook met de 10 euro bijdrage aan de "nachtvispas".

In algemene zin ben ik van mening dat er niet genoeg opgetreden kan worden tegen misdaad en criminaliteit. Mocht het zo zijn dat daardoor een bevolkingsgroep vaker aan onderzoek en controle onderhevig is als andere groepen, zal dat zijn reden hebben.

Verder vind ik het onbegrijpelijk (maar dat ligt aan onze heren en dames bewindvoerders) dat criminele jongeren worden beloond met allerlei therapeutische uitstapjes, begeleiding en huisvesting. Links laten liggen die groep. Als ze zich niet kunnen gedragen, opsluiten en hun verblijf via dwangarbeid bekostigen, niet door de belastingbetaler!

Jongeren die zich wel aan de wet houden, belonen en goede perspectieven bieden!!! Klaar. Mijn ouders gaven mij straf als ik kattekwaad uithaalde, en een beloning als ik m'n best had gedaan.
Zo zou het ook in de maatschappij moeten gaan...

En Aboe, als je werkelijk verandering in deze situatie wilt, zul je er toch naartoe moeten om de tweedeling i.p.v. zwart/wit naar goed/kwaad te krijgen. Maar dat zal wel nooit gebeuren met die halfzachte regeringen die we al vanaf de jaren 60 voorgeschoteld krijgen. Je moet niet vergeten dat heel veel Nederlanders hun brood verdienen direct of indirect gerelateerd aan kunstmatig gecreërde problemen in deze maatschappij.

Voorbeeld?
Als alle inbrekers stelselmatig door de politie in de kraag werden gevat en vervolgens stelselmatig overdreven zwaar gestraft zouden worden (te denken valt woninginbraak = 10 jaar isolatie en dwangarbeid) is het binnen enkele jaren afgelopen met inbreken. En daar gaat de miljardenomzet die beveiligingsbranche heet...

Voorbeeld? Als je alle verkrachters stelselmatig oppakt en vervolgens stelselmatig overdreven zwaar zou straffen (verkrachting is 20 jaar isolatie en dwangarbeid) is het binnen een paar jaar heel erg rustig geworden rond de slecht verlichte fietspaden!!!
En daar gaat de miljardenomzet die psychische hulpverlening heet. (Nota bene weer bedoeld om de daders te "helpen", terwijl het slachtoffer helemaal niets krijgt).

En zo kun je alles aanpakken. Bij herhaling volgt levenslange dwangarbeid.
En je kunt de straffen relateren aan de misdaad die is gepleegd. In aantal jaren dwangarbeid als ook in de gedwongen werkzaamheden.

En zou dit gebeuren, Aboe, dan heeft men het binnen een paar jaar niet meer over Marokanen, Antillianen, etc. Dan heb je een maatschappij die zich verbonden voelt doordat men allemaal prettig kan samenleven zonder geouwehoer waar geen eind aan komt! En omdat er geen miljarden van de belastingbetaler in een bodemloze put hoeven te worden gesmeten, stijgt automatisch de levensstandaard van iedereen die wel in deze maatschappij wil leven. En dat zorgt er nog eens extra voor dat er niet meer naar uiterlijk of afkomst wordt gekeken!

En kijk uit voor de mensen die bij dit soort voorstellen tegensputteren!
Zij verdienen hun dikbelegde boterham ermee. Of ze zijn wereldvreemd!
Of ze hebben er baat bij dat er een wij/zij maatschappij bestaat...

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Aboe Mouraldi
Berichten: 12
Lid geworden op: 24-06-2007 15:43
Locatie: Brabant Z.O.

09-07-2007 10:54

Jacob van Wensveen schreef:En je kunt de straffen relateren aan de misdaad die is gepleegd. In aantal jaren dwangarbeid als ook in de gedwongen werkzaamheden.

En zou dit gebeuren, Aboe, dan heeft men het binnen een paar jaar niet meer over Marokanen, Antillianen, etc. Dan heb je een maatschappij die zich verbonden voelt doordat men allemaal prettig kan samenleven zonder geouwehoer waar geen eind aan komt!


klopt... als iedereen zo zou denken wel.
Ik bedoel dat zou nu toch al zo moeten zijn? en waarom is dat niet het geval?

Ik vond het gewoon grappig om te lezen dat er zoveel "ophef" ontstaat
over het feit dat nederlanders wel werden gecontroleerd
en buitenlanders niet. Misschien kan je je dan voorstellen hoe een
buitenlander zich elke dag voelt. Want zo is het wel en of er nu wel of geen
gedwongen arbeid of iets dergelijks is, het blijft toch wel zo.

Voorbeeld.
ik loop met een (nederlandse)vriend door de stad, we lopen
politieagenten tegemoet.
Ik moet mn ID laten zien, hij niet.

Voorbeeld.
Een surinaamse kennis is weggegaan bij de politie, omdat er zo veel gediscrimineerd
werd door zijn collega's op straat.

En nu worden nederlanders gecontroleerd, buitenlanders niet.
Niet eens door de afkomst maar door het feit dat controleurs/politie
niet bang voor jullie zijn en wel voor de anderen.

Jongeren die zich wel aan de wet houden, belonen en goede perspectieven bieden!!!


hoe bied je kansloze allochtone jongeren goede perspectieven?
Dit zijn dingen die zijn op papier o zo juist en kloppend.
Alleen jammer dat het in de praktijk niet zo is.

mvg
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

09-07-2007 12:46

Aboe,

Goede perspectieven kun je alleen bieden als je er ook geld en moeite in kunt en wilt steken. Zoals gezegd heeft alles te maken met belangen.

Om onze dienstverleningseconomie draaiende te houden, is het onverstandig naar een goede tot ideale maatschappij te streven.

Vandaar dat de verkeerde mensen worden beloond. En ik heb geen indicatie dat er bij de meerderheid van de stemgerechtigden een gevoel heerst om dit te willen aanpakken. Ook al zal dit uiteindelijk voor iedereen het meeste voordeel geven.

Je kunt het vergelijken met het kunstmatig in stand houden van de "benzine"-motor. Theoretisch kunnen er al auto's goedkoop op schone energie rijden. Maar doordat de belangen het niet toelaten, wordt er pas mee begonnen als elke dollar die ermee verdiend kan worden, is binnengehaald!

Dus, Aboe, ik denk dat Surinaamse politieagenten over een paar jaar nog steeds worden gediscrimineerd. Ik denk dat de russen hier over een paar jaar nog steeds komen om vis te stropen. Ik denk dat de politie nog steeds wacht op versterking (of groen licht van hogerhand) om iemand van de dood te redden als hij wordt gemarteld. En we zullen het er maar mee moeten doen.

Het is jammer. Ik snap niet dat we met z'n allen zo de kop in het zand kunnen steken. Ik heb het al eens eerder aangehaald; de Duitsers 70 jaar geleden wordt verweten niets aan het nazi-regime te hebben willen doen. Zijn wij zo langzamerhand niet bezig ook onze ogen te sluiten voor (gevaarlijke) beslissingen (schiet de Taliban dood en alles wat erop lijkt!!!) die door onze regeringen worden genomen? Of door geen beslissingen te nemen, gevaarlijke problemen te laten voortduren?

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

09-07-2007 13:31

Hallo,
ik lees alleen maar ik wil, ik vind, ik ben van mening ,ik hoor,
maar helemaal niet
ik voel mij geroepen om deel te nemen aan controles,zitting te nemen in,ik wil veranderingen zelf aan dragen.
er wordt alleen van uit gegaan ik betaal verschrikkelijk veel geld om s nacht te vissen .
je hebt het spreekwoord de beste stuurlui staan aan wal, dat gaat hier zeker op.
groet Henk
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

09-07-2007 13:41

Henk,

Laat ik dan duidelijker zijn.

Als je ervoor kiest om bepaalde werzaamheden op je te nemen, of dit nu vrijwillig is of omdat het je boterham betreft, moet je deze werkzaamheden wel consequent en zo goed mogelijk uitvoeren.

Als je dit niet kunt, ga dan wat anders doen i.p.v. je hier stom lopen te verdedigen!!!

En dat is mijn mening. En ik vind dat. Het is ook mijn geld waar mee gelanterfanterd wordt! Snappie?

Jacob
Wonderful Days
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

09-07-2007 15:18

Hallo Jacob, laat ik dan duidelijk zijn ,
neem eens plaats in een controleursteam en ga eens de curcus volgen.
ga eens een paar weekenden mee op pad,neem eens plaats in wat voor commissie dan ook(weet je ook hoe het geld, jouw geld in de vereniging verkwist wordt).

of ga je nu alle redenen en dooddoenders opvoeren om maar geen flikker voor je eigen vereniging uit te voeren,
want ja er moet natuurlijk wel gevist worden .

En door de week heb je geen tijd want er moet gewerkt /naar school gegaan worden.
dus 2 uurtjes in de week ,heb je als serieuze karpervisser er niet voor over.
Liever dat anderen de hete kastanjers voor jou uit het vuur moeten halen.

maar je hebt natuurlijk wel recht op je mening,maar zolang je er zelf niks voor wilt doen dan blijft het een mening.
De mensen die wel in de vereniging zitten zijn dan van mening ,dat ze jouw mening terzijde kunnen schuiven.

vreemd dat zaken dan blijven liggen he, omdat er geen mensen zijn.

Maar dat is mijn mening
groet Henk

ps Ruzie om visstek
VLAARDINGEN - Twee Vlaardingers van 18 en 21 jaar zijn zaterdagavond aangehouden en in verzekering gesteld op verdenking van mishandeling bij de Krabbenplas.
Een 23-jarige ’s-Gravenzander werd er door een groep belaagd vanwege ruzie om een visstek. Het slachtoffer moest naar het Erasmus MC in Rotterdam.

daarom zou ik in mijn eentje, een groep(nederlanders of buitenlanders) ook niet controleren, ik ben vrijwilliger geen masochist.
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

09-07-2007 15:45

Henk, waar ben jij mee bezig?

Waar maak jij uit op dat ik nooit controleer?
Of dat ik niets doe voor een "vereniging"?

Je moest eens weten!!! Ook ikzelf heb dronken mannetjes weggestuurd, russen weggestuurd, etc. En zal dat blijven doen op "mijn" water!

Het is zelfs zover gekomen dat wij het voor elkaar hebben gekregen dat er op "ons" water niet meer gecontroleerd wordt door BOA's omdat deze personen zich NIET KUNNEN GEDRAGEN.

Ben ik duidelijk genoeg? En dan nog eens wat: Als je ervoor betaald wordt om bepaalde zaken te doen en vervolgens doe je ze niet, heeft dat in mijn ogen ook nog eens de smaak van diefstal!!!

En ga vervolgens ook nog eens de normale vissers lopen vervelen met je bezoek??? Ik las net alweer een nieuw staaltje van BOA-gedrag!!!
We moeten er naartoe dat we dat gewoon niet langer pikken; ze lopen er gvd van ons geld!!!

En ik vind het jammer dat je een serieuze discussie tussen mij en een jongen die aan de andere kant van de maatschappij staat, loopt te verzieken met je gesugereer!!!

Het is jouw pech dat ik nu fel wordt; ik heb net weer een weekendje mogen vissen in de buurt van allerlei "duitsers". Er wordt nog steeds niets aan gedaan.

En nu jij weer.

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

09-07-2007 16:06

hallo Jacob, of je nu wel of niet fel wordt is niet echt interesant,
maar onder andere door dit soort uitlatingen:

Op het moment dat de heren controleurs/politie/BOA's in de gaten hebben dat er geen gevaar voor lijf en leden bestaat en dit is het geval bij de serieuze karpervisser (en die haal je er zó uit), wordt er in de regel zeer autoritair opgetreden... Daar valt namelijk te scoren als er iets niet in orde is. En dat staat leuk in de statistieken

Het is zelfs zover gekomen dat wij het voor elkaar hebben gekregen dat er op "ons" water niet meer gecontroleerd wordt door BOA's omdat deze personen zich NIET KUNNEN GEDRAGEN.
( hoe heb je dat gedaan?)

En verwijzingen naar contoleurs als hun, zij en wat mindere typeringen voor de boa en controleurs,

Als ook jou inzicht wat een controleur(vrijwilliger) van een vereniging verdient dit als diefstal betiteld.

Appels met peren vergelijkt in jouw motivering,geen echte oplossingen aangeeft.

Nergens te lezen valt wat jouw inbreng in deze materie in jouw vereniging is.

En naar mijn bescheiden mening totaal niet weet hoe geldstromen binnen een vereniging lopen.

Heeft bij mij het vermoeden dat je niets met een vereniging van doen hebt/ wilt hebben.

IK denk dan ook dat jouw perceptie van een hsv is, dat zij er zijn om na betaling van lidmaatschapsgeld een vergunning te geven en zorgen dat jij zonder enig inbreng en hinder verder kan vissen.

Mocht ik het helemaal fout hebben, en je hebt een functie binnen het bestuur of commisie dan maak ik bij deze een knieval en vraag om vergeving en maak dan ook bij deze mijn excusses.

mischien zo duidelijker?
groet Henk
Laatst gewijzigd door Henk Janssen op 09-07-2007 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

09-07-2007 16:11

Henk,

Even het volgende: ik wil best met je in discussie, of het fel is of niet is inderdaad niet zo belangrijk.

Kun je je laatste reactie even rustig overnieuw schrijven?

Ik heb een paar regels gelezen en snap er niets van. Terwijl ik toch niet zo'n lage opleiding heb genoten. Anders hoef je van mij echt geen reactie te verwachten.

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

09-07-2007 17:28

OK, het is me iets duidelijker, Henk.
Je doelt op de vrijwillige controleur van een hsv?

Zoals je begrijpt, had ik het over de controlerende instanties die ervoor worden betaald om te controleren, met name de BOA's.

En het is heel simpel. Als je in de gelukkige omstandigheid bent dat je over getuigen beschikt op het moment dat een BOA tijdens een discussie over vergunningsvoorwaarden, die zijn ongelijk bewijzen, handtastelijk meent te moeten worden, is het einde verhaal. Dan ga je ermee naar de Federatie en die zorgt wel dat het niet zover komt dat er juridische stappen van komen (wat de federatie ook zou schaden, zij sturen deze ongeleide projectielen op de vissers af en zijn dus mede-verantwoordelijk!) en geven de zich misdragende BOA's een verbod om op het betreffende water terug te komen.

Was dit niet gebeurd, hadden wij per direct aangifte gedaan bij de politie.
Klaar. Nu weet je ook waarom ik nogal een nare smaak in de mond krijg als ik hier de BOA-verhalen lees, zoals ook die van de "derde hengel-bekeuring".

Verder heb ik niets van doen met geldstromen in een vereniging.
Vind ik ook totaal onbelangrijk.

Ik vind gewoon dat de controlerende instanties (vrijwillig of niet) ook datgene moeten doen waar ze voor benoemd zijn. En dus in het belang van alle serieuze vissers! Als je mij toch wilt citeren, ik heb ook eens geroepen dat op het moment dat er een eind is gekomen aan die masale instroom van onze oosterburen elke zomerweekend, die ons viswater overspoelen met hun drankgelagen en vismoord, ik de eerste zal zijn die mijn respect toont! Ik heb, ondanks alle goede voornemens die ik gehoord heb, nog steeds geen indicatie dat ze niet meer naar onze visgronden afzakken, integendeel.

Afgelopen weekend was het weer raak, zoals het al jarenlang elk weekend raak is op de met name openbare- en federatiewateren.

Zoals gezegd controleer ikzelf ook vrijwillig, ik heb een groep van 11 mensen waarmee ik een deel van het werk voor mijn rekening neem.
Verder ben ik vaak bij het water te vinden, waar ik bij elk (dreigend) misbruik, de personen (in het Duits) erop aanspreek. Bekeuren kan ik niet, wel kan ik meedelen dat de politie zal worden ingeschakeld (dit is soms "blufpoker" zoals je begrijpt want de politie komt alleen als ze tijd heeft en neem van mij aan dat dit soms héél lang kan duren vanwege prioriteiten). Dit laatste heb ik gelukkig nog maar één keer hoeven doen en het betrof een stelletje vissers (helaas Nederlands) die meenden zonder vergunning, met drie hengels en met een stuk in de kraag op karpers te mogen vissen...

En ik hoef je excuses niet. Alles wat ik heb aangedragen tot dusver, is gebaseerd op waargebeurde feiten. In tegenstelling tot jou, sugereer ik niets en hoef ik er dan ook later niet op terug te komen.

Mocht het zo zijn dat het bij jouw vereniging wel goed geregeld is en er op de wateren in jouw omgeving géén misstanden zijn, kun je van mij daarentegen wel een compliment krijgen.

Ten slotte vind ik dat de hengelaars die voor hun documenten betalen, wel degelijk het recht hebben op een leuke visdag zonder wantoestanden in hun buurt. En ook met de controles ben ik van mening dat een visser die zich aan de regels houdt en ook over alle vergunningen beschikt, geen hinder mag ondervinden van diezelfde controles. Dus ook geen geouwehoer zoals hierboven beschreven met die BOA's.

Ten slotte wil ik nog wel mijn excuses maken aan Aboe, ik heb ergens geschreven dat hij aan de andere kant van de maatschappij stond, deze woorden had ik wel anders moeten schrijven; hij heeft te maken met de andere kant van de maatschappij, een kant waar ikzelf gelukkig niet mee te maken heb, want ik kan me nu al enorm op lopen winden over allerlei wantoestanden, laat staan als ik dat er ook nog eens bij zou hebben! Dus ik hoop dat je het mij niet kwalijk neemt, Aboe!!! :wink:

Ik lees net je aanvulling over de handtastelijkheden. Ik heb het zo geregeld dat mijn jongens per twee controleren, nooit alleen.
Als ze iets zien wat niet in de haak is of ze krijgen een woordenwisseling, dienen ze meteen door te lopen en mij te bellen. Ik bepaal dan de verdere stappen (dit kan zijn politie inschakelen, of zelf komen, ligt aan de situatie/mogelijkheden), maar altijd zodanig dat men geen gevaar loopt. Dit zou anders zijn als ikzelf over "firepower" mocht beschikken.
Maar helaas mag dat niet en dat is maar goed ook!!!
Het zou dan snel afgelopen zijn met "die geintjes".

Groet,
Jacob
Wonderful Days