voedselbron


Toine van de Meulenhof
Berichten: 376
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: Melick
Contacteer:

26-06-2007 15:47

inderdaad Kees.

Dayo, om je vis alleen maar op jou voer te krijgen op een kleine put... tja.
Ik denk dat meer mensen dit zullen proberen en op die manier krijg je dus de "dressuur" verschijnselen.
Probeer het anders aan te pakken dan anderen, voeren die ook veel? voer dan met hele kleine beetjes en gespreid, dus niet alles op 1 hoop.
Maak een strook van bv 10 meter bij 2 meter en concentreer daar je voer, ook weer niet te veel, want ook daarbij geldt overdaad schaadt.
(ik ben zelf helemaal geen fan van voorvoeren of veel voeren, maar dit is persoonlijk)

Doe dit zo eens om de dag, een week of 3 lang en ga dan vissen.
Vergeet hierbij zeker niet om 1 hengel net buiten je voerplaats te vissen.

Succes en laat je wel nog weten hoe je het ervanaf gebracht hebt, en op welke manier voor jou werkte?

gr. Toine
Gebruikersavatar
dayo steenkist
Berichten: 1523
Lid geworden op: 21-06-2006 14:06
Locatie: haarlem

26-06-2007 15:56

Er wordt meestal weinig gevoerd maar heb ook wel eens veel gevoerd.
Dat leverde helaas een resultaat op.
Achja heb ff zitten denken en denk dat ik gewoon overstap naar een nieuw water op dit water zijn de meeste karper naar de klote
Vaandaar een nieuw water meestal als ik een vis vang...
Vraag ik me sireus af wat doe ik hier ik vindt de karper namelijk helemaal niet mooi meer en ben er ook niet trots op!
Enige nadeel van het nieuwe water is voorvoeren gelukkig niet zo veel.
Maar heb het voor en mooie karper over
Gebruikersavatar
tobie derksen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 11-02-2005 09:44

26-06-2007 20:06

Als je er voer in gooit, gaan ze het niet als een voedselbron zien, maar als de plaatselijke cafetaria!!!
Gebruikersavatar
martijn bunte
Berichten: 1342
Lid geworden op: 25-07-2006 16:22
Locatie: ENSCHEDE
Contacteer:

26-06-2007 20:31

zoek wat in jouw ogen een of meerdere hotspots zijn,en ga die bevissen,het water is niet groot en redelijk tot goed bezet,dus is de kans vrij groot dat de vis er wel zit,of anders in de buurt,en dan kun je ze wel op meerdere manieren verleiden,om tot bijten over te gaan,je geeft zelf ook aan dat je niet veel te besteden hept,dus op deeze manier bespaar je ook nog,voorvoeren is lang niet altijd nodig om vissen te vangen :wink: sucses
aldejekes loat goan!
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

27-06-2007 01:40

dayo steenkist schreef:Achja heb ff zitten denken en denk dat ik gewoon overstap naar een nieuw water op dit water zijn de meeste karper naar de klote


Doen, Dayo.

Ik weet waar je het over hebt. En er is zo veel prachtig water in de buurt. Misschien vang je ze wat moeilijker, maar als je toch al wil gaan voorvoeren, komt het uiteindelijk ook op ander water in orde.

Groeten van Bert.
ff v==