Voerstrategie


Arend Termorshuizen
Berichten: 260
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

29-01-2002 21:09

Jullie hebben allemaal het boek van den Luc gelezen. Hij beschrijft daar een methode om heel het water of een groot deel verspreid te bevoeren. Ik vis zelf al jaren op voerstekken(a la Evert Aalten). Wie heeft ervaring met beide methodes en is de aanpak van Luc nu meer succesvoller (meer aanbeten, grotere vissen etc.)? Mijn ervaring is dat de voerstekmethode mij minstens net zoveel (grote) vissen oplevert als het verspreid voeren (wat misschien nu door veel vissers wordt (onjuist)toegepast.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

29-01-2002 21:31

Arend.
Ik denk niet dat hier een zinnig antwoord op te geven is.
Allebij de methodes falen of werken bij het toepassen van het geheel.
Ik krijg meer de indruk dat er vaak iets overgeslagen wordt waardoor de methode van EA of die van LdB onterecht wordt afgeknalt.
Zo ken ik er nog wel een paar, Rini Groothuis, Kevin Maddocks, Jan Junge en noem maar op maar één ding hebben ze allemaal gemeen, de basis.

Dat iets lijkt mij meestal de basis van het karpervissen te zijn en dat is vissen waar de karper aast.
Dus in eerste instantie is observatie veel belangrijker dan wat voor aas of voermethode dan ook.

Douwe.
Vissen is een hobby, geen religie!
Roeland Gulikers
Berichten: 6
Lid geworden op: 26-01-2002 01:00

29-01-2002 22:26

Arend,

Over het verspreid voeren heb ik begrepen