ik heb er geen kracht meer voor....


barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

11-06-2007 22:37

steeds minder word er gevist van mijn kant......met vismaten aan de waterkant vind je alles weer top en kom je thuis en is de zin alweer weg.

Zeer fanatiek heb ik deze hobby beoefend en soms wel tot 5 nachten per week.Mertke wel dat alles makkelijker moest en ook de tent liet ik thuis,want deed gewoon de autostoel naar achter.

Ik weet wat ik mis,want het is een schitterende hobby en heb hele leuke tijden meegemaakt in frankrijk en nederland,menig karperwedstrijd op mijn naam gezet in amsterdam en redelijk succesvol geweest qua vangsten,maar iets houd me toch weer elke keer tegen om naar de waterkant te gaan.Al die spullen weer pakken,alles uitpakken.......zucht.

Heb zelfs een kajuitboot met alles erop en eraan gehad,maar die is ook al weer weg.Ik heb dan wel een kleintje gekregen vorig jaar en een relatie van 4 jaar nu.....maar dat jaar voor me meissie werd het ook al minder...

tja...wat is dat dan he.

heb ik teveel gevist?
is de lol er toch wel af?
ben ik dan echt te lui?

hebben meer vissers dit??
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

11-06-2007 22:59

nee dat is niet normaal

misschien teveel spullen?

misschien moet je eens een avondje gaan korsten of pennen, met 1 hengel en 1 tasje ofzo.
lekker makkelijk.

BTW ik denk ook wel eens als ik sta uit te pakken, waar ben ik mee bezig?

en als het boilies draaien voor de zoveelste keer weer mislukt, denk ik ook van, zal ik maar stoppen en tog maar niet gaan vissen morge?

maar nee eenmaal aan het vissen wil je niet meer stoppen.

maar het is vrij normaal dat je zo'n hekel aan de reis hebt, en je spullen uit en in pakken.
of wij zijn samen appart :wink:

soms lig ik in mijn bootje en dan zoemen de muggen om mijn kop, en de stokken liggen te schuren en te kreunen tegen de boot

en dan denk ik ook wel eens van:

o lag ik maar thuis in mijn bed lekker rustig :o
Laatst gewijzigd door matthijs den Dunnen op 11-06-2007 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
marina davies
Berichten: 86
Lid geworden op: 29-03-2007 16:32
Locatie: The Netherlands

11-06-2007 23:00

Barry.

ik weet precie wat je bedoe.. ik heb maar 3 keer gevissed deze jaar...en je moet er gewoon doorbijten als jullie Nederlanders zeg.

keep you chin up M8

gr Steve.
Gebruikersavatar
Jeroen Huigen
Berichten: 393
Lid geworden op: 03-09-2006 18:26
Locatie: Emmercompascuum ( Emmen )

12-06-2007 01:03

Barry , ik ken jou probleem helemaal . Ik jaren actief aan witvissen gedaan , er was bijna geen wedstrijd in de buurt die ik miste . Ik viste ongeveer 40 uur per week . Tot een jaar of vier , vijf terug . Ik was het zo beu iedere keer die verplichting ( want dat werd het toen wel ) om weer een wedstrijd mee te pakken . Ik heb drie jaar lang geen vishengel aangeraakt . Ik heb er echter geen moment aan gedacht om alles weg te doen . Ik ben vorig jaar maart weer begonnen met witvissen , maar in mei was ik dat al weer zo beu . Er was geen uidaging meer . Toen ben ik overgestapt op karper vissen . Het wil me nog niet zo best lukken als met het witvissen , maar ik ben er van overtuicht dat het mij ooit net zo goed gaat lukken . Er is nu echt weer een uitdaging voor mij .
jan van kranenburg
Berichten: 429
Lid geworden op: 04-03-2007 03:07
Locatie: Den Haag

12-06-2007 01:56

Barry,

In jouw geval vorm van "overkill". lijkt mij.

Gewoon gas terugnemen, en wachten tot de motivatie terugkomt.

Het ga je goed!
Door misverstandje ruim 3500 van mijn posts sinds 2002, zoek.
Steun KSN!
peter andrae

12-06-2007 07:27

Ben het met Jan eens,ook ik ben al 2x gestopt omdat het teveel werd maar na een tijd gaat het weer kriebelen.

Misschien even de aandacht op andere dingen vestigen ???.
Bernard Holtkamp

12-06-2007 07:33

Ben het geheel met mijn voorganger(jan) eens.
Overkill !

En de oplossing is heel makkelijk: gewoon een tijdje stoppen.

Ik heb het zelfde meegemaakt een paar jaar terug,veel matriaal,weinig tijd en als die er wel was dan weer geen zin.
Ik ben toen in een andere hobby gedoken.
Fotografie.

Nu ga ik nog maar 1x per jaar naar frankrijk en huur daar gewoon een huisje,lekker 14 dagen vissen op een dagzone.
Niets moet,alles mag begrijp je?

En hier in nederland gewoon lekker een avondje in de week met de penhengel.
Heel relax een paar uur struinen.

Gr Bart
robert van vliet
Berichten: 161
Lid geworden op: 22-08-2006 22:24
Locatie: zuid-holland

12-06-2007 07:34

Ook ik heb 2 x alles verkocht en nu heb ik het toch weer aangeschaft mede doordat mijn zoon nu bevangen is door het virus(mijn schuld)

Ik blijf toch altijd maar weer kriebels krijgen als ik langs het water fiets alleen jammer dat de drukte langs de waterkant erg snel toeneemt.
het woord Cassien zegt toch genoeg
peter andrae

12-06-2007 07:38

Robert mijn spullen verkoop ik nooit meer die les heb ik vorig jaar wel geleerd ben nu weer hard bezig alles op orde te krijgen.
robert van vliet
Berichten: 161
Lid geworden op: 22-08-2006 22:24
Locatie: zuid-holland

12-06-2007 07:53

peter andrae schreef:Robert mijn spullen verkoop ik nooit meer die les heb ik vorig jaar wel geleerd ben nu weer hard bezig alles op orde te krijgen.



Ja die dure les heb ik dus 2 keer gehad nu zeg ik ook doe het nooit meer weg? :roll:
het woord Cassien zegt toch genoeg
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

12-06-2007 08:34

Ik heb het ook gehad.
Heb toen de hele rotzooi verkocht waar ik nu nog spijt van heb ondanks dat ik alles alweer heb terug gekocht.

Bij mij moet het ook makkelijk,dus alles in 1 keer naar de waterkant.
Ik vis altijd alleen en vind een vismaat ook wel een gemis,die kan je toch gemotiveerd houden.

Maar tegenwoordig lijkt het ook wel een wedstrijd te zijn,vang je weinig tot niets hoor je er niet bij dus dan word het een soort van moeten.

Als je hobby al MOET dan is het einde nabij denk ik,probeer het plezier te ervaren.
Ook ik heb een kleine van nog geen twee en de tweede is op komst.Ik heb vaak dat als ik een nachtje ga vissen ik ze erg mis en eenmaal aan het water heb ik dan zoeits van wat doe ik hier.
Maar gewoon volhouden,ik zal nooit meer mijn vispullen verkopen.Wil het ff niet vlotten dan hou ik er tijdelijk mee op het blijft toch wel kriebelen en op een gegeven moment heb je er weer lekker zin im om een paar nachtjes te pakken.

mvg Ruben
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

12-06-2007 08:41

Mede door dit soort dingen heb ik vorig jaar niet gevist. Ik ben pas 3 weken geleden begonnen en heb al enkele mooie dikke vissen gevangen. Ik heb er weer lucht van gekregen en heb zelf overwogen om me Delkims te verkopen en het nieuwe type te halen. Je moet er wat voor over hebben! En aangezien me meisje toch voor 2.5 maand in Amerika zit heb ik alle tijd.

Niks gaat boven vissen heb ik wel weer gemerkt.

mvg

PVL
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

12-06-2007 09:16

vorig jaar was ik ineens weer ff aktief en gemotiveerd en ving weer wat visjes en was weer veel in de hengelsportzaak te vinden....maar na een maand was het weer terug bij af....ik heb heel lang alleen gevist,om het feit dat ik geen vis wilde missen....maar de keren die ik ben gegaan vond ik toch leuker met een vismaat erbij.Ik hoop echt dat het nog terug komt....in september ga ik wel met gezin en vismaat/gezin naar frankrijk een vis/vakantie combineren.

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat met mijn verleden in karpervissen de interesse voorgoed wegblijft....het was gewoon een baan op zichzelf....het was al een klus de contacten te onderhouden.
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Gerrit Pook2
Berichten: 160
Lid geworden op: 27-04-2007 17:53

12-06-2007 09:38

Going trough the motions? goed zo, je bent op weg om het pure vissen te ontdekken.

gr Gerrit
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

12-06-2007 09:39

Je geeft het zelf al aan. het werd een kwestie van moeten.
ik heb ook een pauze gehad in mijn visserij aantal jaren geleden. maakte toen 1 of 2 sessies per jaar. maar sinds 5 jaar ben ik weer redelijk fanatiek. met als topjaar dit jaar. heb dit jaar al zoveel uren gemaakt als de laatste 2 jaar bij elkaar.

het is een kwestie van keuzes maken. zoals ik nu vis kan ik het perfect combineren met werk en vriendin. die merkt niet eens dat ik zoveel vis. omdat ik alleen op tijden vis terwijl zij werkt of slaapt.

dit is mijn thuissfeer ten goede gekomen ipv hele weekenden weg en een sjaggerijnige vrouw thuis.

als je het even gehad hebt met het vissen, ga dan iets anders doen en zet je hengels even op zolder. zoek een andere hobby tot je weer zin hebt om te vissen.

Gr. Remko
Peter Broers
Berichten: 470
Lid geworden op: 31-05-2006 12:43

12-06-2007 09:46

He Barry, hier na zowat 20 jaar jaar karperen hetzelfde hoor. Sinds dat ik vader ben ga je dingen wat meer relativeren en vraag je je soms wel eens af wat de zin is van dagen en nachten te kouwkleumen aan de waterkant, duizenden euro's er aan uit te geven en dat 'allemaal voor een paar rotkarpers'. Terwijl je ook thuis lekker bij je kindjes kunt zijn....

Maar goed, probeer voor jezelf een goed evenwicht te vinden. Voor mij volstaat het geregeld vissen van een ochtend of een avond. Ik vang hierbij m'n visjes en heb er plezier in. Laat je niet gek maken door het idee dat je tegenwoordig al snel krijgt dat je er niet bij hoort als je niet een x-aantal dertigers weet te vangen of minimaal honderden uren maakt aan een of ander 'topwater'.

Doe lekker je ding, leg de lat niet te hoog en vergeet aantallen en gewichten. Als ik na een avondje vissen terugkom met idee dat ik lekker genoten heb is dat voor mij voldoende. Als ik nog een paar vissen heb gevangen is het helemaal mooi!
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

12-06-2007 10:49

jan van kranenburg schreef:Barry,

In jouw geval vorm van "overkill". lijkt mij.

Gewoon gas terugnemen, en wachten tot de motivatie terugkomt.

Het ga je goed!


Same here... even rustig aan doen. Ik merk dat, als ik een tijdje rustig aan doe (meestal een paar weken) ik er weer even tegenaan kan. Door de wateren waar ik meestal vis kan ik soms helemaal gek worden van de drukte en andere dingen die om je heen gebeuren. Soms zou ik alles het liefste willen verkopen en een andere hobby of visserij willen zoeken.
De afgelopen week heb ik de knoop doorgehakt en besloten naast het karpervissen nog iets anders te gaan doen. Pickeren...

Blijft toch een haat-liefde verhouding die ik heb met mn verslaving: de Karper.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

12-06-2007 11:59

Mijn drive is ook helaas al een tijdje weg,

Mede dankzij mijn vismaat die er de brui aangeeft.
Moet ik ook nog opzoek helaas naar een nieuwe voor een week Frankrijk wat ik nog het klootste vind.
Die week leefde ik het hele jaar naar toe, alles moet dan goed gaan voor de volle 200 % ertegen aan die week.
Man dan kon ik weer een jaar verder.
Nou pak ik het weer rustig aan 2 tot 4 sessies overdag per maand op een 2 nieuwe extreem mooi wateren.
Lekker rustig, ijsvogeltjes, eekhoorns etc begin er nou mijn visjes te vangen en begin er ook weer schik aan te krijgen.

Door nou doordeweeks te vissen vermijd ik ook mooi de weekend drukte en het eeuwige gezeur van jan en alleman.

Je visspul verkopen is altijd zonde zet het een jaartje op zolder en als je er dan nog niks aan vindt kun je het als nog verkopen.

suc6 :wink:

Groeten Joris
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

12-06-2007 12:06

Ik kan het me niet voorstellen, maar als ik geen motivatie meer kon vinden om te gaan vissen, zou ik mijn spullen verkopen en voor dat geld een mooie vijver aanleggen, met mooie karpertjes erin en dan niet van die tuincentrum gevallen maar gewoon spiegels en schubs.

En ik zou een pen hengel kopen, om eventuele opkomende visdrang toch te kunnen bevredigen, zonder gesjouw, zonder gedraai, zonder gezeik.

Ik heb altijd op de terugweg al weer zin in de volgende keer, altijd al zo geweest, gelukkig.

8)
8)
peter andrae

12-06-2007 12:11

Barry het is gewoon even teveel van het goede geweest geloof mij maar als je zo fanatiek bent zoals je schrijft dat je terug komt langs de waterkant,steek lekker tijd in je gezinnetje probeer anders iets erbij te zoeken.

Maar overdaad schaad dat heb ik en vele andere aan den lijve ondervonden.

Ik ging altijd vol goede moed naar de waterkant en dan zat ik een uurtje en dan begon het,wat doe ik hier dacht ik dan 2 uurtje,s later stak ik weer de sleutel in de voordeur.

Het komt wel weer :wink: .
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

12-06-2007 12:41

denk dat het het idd ook met het moeten presteren te maken heb gehad....af en toe een stukje schrijven,veel mensen kennen.Nu sta ik bekend als degene die gestopt is.

Zelfs de karperwedstrijden in amsterdam schrijf ik me niet meer voor in,want zoek altijd excuses om toch niet mee te doen.

Ikzelf ben taxichauffeur en reed vorige week langs een mooi water vlakbij de arena en ging me ouwe plekkie weer opzoeken,dan word je bijna sentimenteel als je erover nadenkt wat je hem meegemaakt aldaar.

Dan toch stiekum plannetjes maken......toch een keer die waterplanten bevissen en een hoge pop-up ertussen en kom je thuis en alles is weer vergeten....fuck man,waarom heb ik dit.
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Gebruikersavatar
Ensar Ozcelik
Berichten: 404
Lid geworden op: 07-05-2007 22:44
Locatie: Arnhem

12-06-2007 12:58

Als ik jou was zou ik een tijdje niet meer vissen maar wel boeken en tijdschriften lezen over karpers zoals ; it's my life van Eddy Sterckx of de dunne lijn van Luc de Baets, tijdschriften zoals de spiegel en karper.
Dan krijg ik mn motivatie weer terug.

Mvg,

Ensar
Let righteousness cover the earth. Like the water cover the sea & lakes.
Gebruikersavatar
Ensar Ozcelik
Berichten: 404
Lid geworden op: 07-05-2007 22:44
Locatie: Arnhem

12-06-2007 12:59

Als je je visspullen gaat verkopen ga je echt spijt krijgen 100%
Let righteousness cover the earth. Like the water cover the sea & lakes.
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

12-06-2007 13:27

Ensar Ozcelik schreef:Als ik jou was zou ik een tijdje niet meer vissen maar wel boeken en tijdschriften lezen over karpers zoals ; it's my life van Eddy Sterckx of de dunne lijn van Luc de Baets, tijdschriften zoals de spiegel en karper.
Dan krijg ik mn motivatie weer terug.

Mvg,

Ensar


laat ik nou net de dunne lijn hebben verkocht vorige week.... :cry:
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Peter Broers
Berichten: 470
Lid geworden op: 31-05-2006 12:43

12-06-2007 13:30

Het zit jou ook niet mee he :wink: