ik heb er geen kracht meer voor....


Gebruikersavatar
Patricia Bos
Berichten: 412
Lid geworden op: 06-01-2005 17:14
Locatie: Assen

12-06-2007 13:58

Gewoon het vissen even laten rusten, wie weet komt het gevoel vanzelf weer terug!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

12-06-2007 14:14

Het is toch wat als je door je hobby uitgeblust raakt!
Dan ben je echt vaak met tegenzin gegaan, het heilige moeten zogezegd.
Ga eens een paar uur per week lekker penvissen zonder pretenties, dan komt het wel weer goed!

Sterkte kerel.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
peter andrae

12-06-2007 14:21

Barry als het moeten word dan gaat het meestal fout vissen is een hobby en geen verplichting misschien moet je het weer eens door die bril gaan bekijken.
ricardo heijenrath
Berichten: 89
Lid geworden op: 02-07-2006 20:31
Locatie: gulpen(limburg)

12-06-2007 17:04

barry,

Ik denk dat je dan toe bent aan een nieuwe uitdaging :-?
Ik zelf heb dat ook,ik vis nog niet zo lang 3,5 jaar gericht op karper.
Ik vis op een vijver van nog 1 hecatre met behoorlijk wat karpers erin,na 3,5 intensief hierop gevist te hebben,en al een paar topvissen gevangen te hebben,ga ik steeds met minder zin erheen(dat zal ook wel komen omdat ik in de zomer 5 dagen de week daar te vinden was)
Nu heb ik gelukkig nog een twee tal wateren erbij,waar ik aan de slag ben,dus blijft het plezier nog wel erin.

Vorige week was zo een week dat ik dacht,ik heb er genoeg van,maar mijn vismaat wist me toch weer over te halen,dat elke karpervisser dit wel us heeft,dus de dag erna,meteen een sessie: resultaat een dertiger die er al een hele tijd niet meer was uitgekomen :D een vis waarvoor ik al meer dan 3 jaar aant vissen was.
hoeso geluk??

gr.ricardo 8)

PS:gewoon effe rustig aan,dan komt vanzelf die zin wel weer.
Gebruikersavatar
Peter krijnen
Berichten: 145
Lid geworden op: 03-07-2005 23:44
Locatie: Velsen Noord
Contacteer:

12-06-2007 17:33

Ook ik was de motivatie lange tijd kwijt, zei vaak zat tegen het vrouwtje ga morgen vroeg weg maar als de wekker afliep zucht zucht omdraaien en slapen.
Ook dit jaar kwam het moeizaam opgang maar dankzij een emailtje van een beginnend karpervisser en de afspraak om is samen te gaan vissen is nu de motivatie weer helemaal terug.
Een leuke vismaat (die bovendien veel tijd heeft) is dus echt wel belangrijk.
Veel succes met de hobby en probeer is wat tips uit die ze hier geven wie weet pak je de boel snel weer op.

Gr Peter (die ook al 6 keer gedacht heeft weg die zooi)
Wie de regels aan ze laars lapt moet niet zeiken over de boete.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

12-06-2007 17:40

peter andrae schreef:Ben het met Jan eens,ook ik ben al 2x gestopt omdat het teveel werd maar na een tijd gaat het weer kriebelen.

Misschien even de aandacht op andere dingen vestigen ???.


maar wat je ook doet, verkoop je spullen niet! anders moet je alles weer terug gaan kopen bij de eerste de beste kieteling, he peter? 8)
Gebruikersavatar
Ensar Ozcelik
Berichten: 404
Lid geworden op: 07-05-2007 22:44
Locatie: Arnhem

12-06-2007 18:07

Goeie boek he Mourad :lol:
It's my life trouwens ook...

Mvg,

Ensar
Let righteousness cover the earth. Like the water cover the sea & lakes.
Ian Demeulenaere
Berichten: 256
Lid geworden op: 21-11-2006 20:24
Locatie: Eindhoven

12-06-2007 18:14

Ik ben zelf 3 jaar gestopt geweest... Ik heb gewoon teveel op te moeilijke wateren gevist. Dat was gewoon op dn duur niet op te brengen.. In de drie jaar dat de intresse ff weg was ben ik hevig opzoek geweest naar iets nieuws.. maar niets voelde echt helemaal goed.. Ik was niet in me element. Ik heb echt vanalles geprobeert van sex drugs en rock en roll in een band zitten en optreden, vechtsporten, jagen, auto's en scooters tunen je kan het zo gek niet bedenken..
Totdat ik me hengels weer eens uit het stof haalde bij het opruimen.. en hier de karperblues van Aleijn Danau vond.. Beetje lezen en het begon weer te jeuken. en binnen de kortste keren zat ik weer vol goede moed aan de waterkant.. maar ik ben weer helemaal in me element en ik merk gewoon wat ik die jaren gemist heb.. Ik wissel nu mijn visserei gewoon veel meer af.. avondjes doordeweeks gewoon lekker in de buurt aan het water zitten en als ik tijd heb (en zin) dan ga ik de moeilijkere wateren opzoeken..

ik wil niet zeggen dat ik sinds ik weer vis weer gelukkig ben ondat ik niet ongelukkig was, maar ik heb wel weer iets gevonden wat een behoorlijke leegte was in mijn leven..

sterkte.. Ian
Gebruikersavatar
Ensar Ozcelik
Berichten: 404
Lid geworden op: 07-05-2007 22:44
Locatie: Arnhem

12-06-2007 18:30

:D
Let righteousness cover the earth. Like the water cover the sea & lakes.
K. van den Herik

12-06-2007 18:45

Beste Barry,

Verwacht je steun? Moeten ze je er doorheen slepen? Als je het niet leuk vind moet je gewoon nokken.

Je probleem is mij duidelijk, je vist niet voor jezelf, je vist voor anderen. Je vind belangrijk wat anderen van je vinden.

Boeken zoals die van Eddy zijn leuk, maar in weze niet reeel, spiegel je er ook niet aan.

Vissen voor je plezier of moeten willen scoren. Dat zijn 2 verschillende dingen.

Voor mij telt alleen plezier. En ik put mijn plezier uit het feit dat ik vis binnen mijn mogelijkhden en daar tevreden mee ben. Wat jij of een ander doet boeit me geen reet. Ik zorg dat jij geen last heb van mij en dat hoop ik ook terug te krijgen.

Verkopen die handel, is een ander ook weer blij.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Rinus Schuurman
Berichten: 695
Lid geworden op: 26-08-2006 14:50
Locatie: Lelijkstad
Contacteer:

12-06-2007 18:48

K. van den Herik schreef:Beste Barry,

Verwacht je steun? Moeten ze je er doorheen slepen? Als je het niet leuk vind moet je gewoon nokken.

Je probleem is mij duidelijk, je vist niet voor jezelf, je vist voor anderen. Je vind belangrijk wat anderen van je vinden.

Boeken zoals die van Eddy zijn leuk, maar in weze niet reeel, spiegel je er ook niet aan.

Vissen voor je plezier of moeten willen scoren. Dat zijn 2 verschillende dingen.

Voor mij telt alleen plezier. En ik put mijn plezier uit het feit dat ik vis binnen mijn mogelijkhden en daar tevreden mee ben. Wat jij of een ander doet boeit me geen reet. Ik zorg dat jij geen last heb van mij en dat hoop ik ook terug te krijgen.

Verkopen die handel, is een ander ook weer blij.

MVG

Klaas


whoehahahaha Klaas wat kan je toch weer heerlijk motiverend antwoorden :lol: , maar dat was natuurlijk ook helemaal niet de bedoeling ;)
Ben het overigens wel met je eens, je vist voor jezelf en niet voor een ander, heb je er geen plezier meer in, dan moet je stoppen want een hobby tegen je zin in uitoefenen is wel het domste wat je kan doen.

Spulletjes zou ik echter nog even opbergen en nog niet op marktplaats zetten :wink:
Van al degenen die niets te zeggen hebben zijn de meest aangenamen zij die zwijgen.

http://www.icarp.nl
peter andrae

12-06-2007 19:21

Mourad Aviara schreef:
peter andrae schreef:Ben het met Jan eens,ook ik ben al 2x gestopt omdat het teveel werd maar na een tijd gaat het weer kriebelen.

Misschien even de aandacht op andere dingen vestigen ???.


maar wat je ook doet, verkoop je spullen niet! anders moet je alles weer terug gaan kopen bij de eerste de beste kieteling, he peter? 8)



Yup en ik kan je zeggen het kost mij weer klauwen met geld,ben niet zo snel tevreden :wink:
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

12-06-2007 19:23

Klaas,

douze points!

Groet,
Stefan
Gebruikersavatar
Mitchel Bruinsma
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-10-2004 22:56

12-06-2007 19:41

Klaas, jij ropt me de woorden uit m'n bek.. :D

Contacten onderhouden? :-?
Regelmatig in de hengelsportzaak te vinden? :-?

Kan er geen medelijden mee hebben, sorry hoor.

Als je er geen zin meer in hebt, moet je ermee kappen!
Ik heb het al vaker geroepen.. Het is maar vissen hoor..?!?
¤¤¤PROOST¤¤¤
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

12-06-2007 20:05

wil ook geen medelijden kweken.....moet gewoon de rust en plezier vinden in het vissen....het moeten presteren zal idd toch wel een grote rol hebben gespeeld...
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

12-06-2007 20:23

Ik zou mezelf eerst de vraag eens stellen waarom ik met karpervissen ben begonnen destijds, vast niet om de prestatiedrang!

Gr.
E.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

12-06-2007 20:29

Beste Barry


Die fase die jij nu doormaakt maken heel veel vissers door,zoals je al hebt kunnen lezen.
Volgens mij was dat in eerste instantie ook je vraag.
Zelf heb ik ook over een periode van bijna 3 jaar mn hengels niet meer aan gekeken door allerlei prive omstandigheden.
Nu ongeveer weer 2,5 jaar aan het vissen,zij het veel minder fanatiek als voorheen.
De tijden dat ik met -12 graden in mn tentje lag zijn voorbij en komen ook niet meer terug denk ik.
Maar heb nu voldoening met de manier hoe ik het vissen nu invul.
Overigens heb ik nog nooit op een manier gevist dat ik belangrijk vond wat andere karpervissers over me dachten.
Maakte en maak me veel drukker over of ikzelf wel goed bezig was/ben en de juiste tactieken heb toegepast,en geen kansen onbenut heb gelaten.

Laat het lekker even allemaal over je heen komen en pak gewoon je hengels wanneer je er zin in hebt.
Misschien dat jij daar dan ook je voldoening uit kan gaan halen en weer naar een "visniveau" wat betrefd tijd en voorbereiding toe gaat groeien waar jij je prettig bij voelt.
Mzzl Bart
Gebruikersavatar
mike campen
Berichten: 94
Lid geworden op: 14-11-2005 11:33
Locatie: rotterdam

12-06-2007 20:45

Barry je bent een visser,en ook heb je op dit moment de motivatie niet het zal terugkomen,ben er haast van overtuigd.Weet zeker dat je over een tijdje de drive terug zal vinden.
gr. Mike
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

12-06-2007 20:53

Afwisseling is het sleutelwoord.... :wink:
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

12-06-2007 21:08

KLAAS.. de spijker op z,n kop
Het moeten presteren,Barry??? :o :o :o
voor wie of wat dan??
In mijn ogen precies 1 v.d dingen wat er mis is in karperland.
Je vist voor jezelf , en niet voor andere toch?
Of doe ik het al 20 jaar verkeerd??

anyway, hoop dat je plezier weer terugkomt

gr, fred
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

12-06-2007 21:09

kijk barry,bij klaas kun je met al je problemen terecht.
Mocht je het al te kwaad hebben dan ben je met een gesprek met klaas direct geestelijk instabiel.

Ik wens je suc6.
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

12-06-2007 21:54

Tsja, ook ik heb het meegemaakt, ik kan je vertellen, doe nu lekker de dingen die je al eerder wou doen. Even het spul aan de kant zetten en even lekker niet vissen en let maar op, over een jaar of 2 of 3? zal die kriebel weer terug komen. Want je weet net zo goed, als je eenmaal met dit virus besmet bent kom je er niet meer vanaf ;)
ralf haasjes
Berichten: 101
Lid geworden op: 05-05-2004 22:43

12-06-2007 22:31

Ik heb dit zelf ook bijna gehad, op laatste moment niet gaan, wel gaan en dan 's avonds weer naar huis.
Wat bij mij toen goed heeft gewerkt is het vissen eens op een andere manier te bekijken, gewoon zorgen dat je zelf er de afwisseling in houd, beetje struinen, paar weekjes vastbijten in een water en vervolgens weer tijdje beetje freelancen op verschillende wateren.

Het is eeen beetje hetzelfde als relaties, zodra de sleur erin komt is het gedaan.

Heb nu sinds kort een aluminium boot en er gaat een wereld voor me open, stekken die eerst schier onbereikbaar waren zijn nu in beeld, wat dus opnieuw weer voor een vette boost zorgt.

Kortom, vis alleen als je er zin in hebt en laat je plezier niet afhangen van het feit of je wel of niet (zware) vis vangt, geniet van de rust, natuur enz enz

amen
gratis af te halen div. jonge kittens, pb maar even bij interesse!
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

12-06-2007 23:22

sommige mensen hebben een oordeel die ik wat TE vind...maar er zit wel een kern van waarheid als ik terug ga kijken...tuurlijk ben ik ergens begonnen en tuurlijk is het leuk...alleen de drang naar groot vangen was te erg aanwezig waardoor ik andere mensen die met verhalen kwamen dat ze een topdag hebben gehad met 3 vissen en waarvan de zwaarste 12 pond.....aankeek van...nou,dan draai ik me nog ff om.

Die drang is sowiezo weg en wil nu gaan beginnen met avondjes,niet die hele rambam mee voor een nacht...ben dus niet de enige die er af en toe zo over denkt..
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
jan van kranenburg
Berichten: 429
Lid geworden op: 04-03-2007 03:07
Locatie: Den Haag

13-06-2007 02:45

Juiste conclusie, Barry.

Laat Klaas maar lullen; is die gewend :D
Door misverstandje ruim 3500 van mijn posts sinds 2002, zoek.
Steun KSN!