Vandaag ving ik voor de zoveelste keer een graskarper, het was mooi weer en we dachten dat we hem goed in het water konden onthaken door in het water te gaan staan, zodat we heb niet op de kant hoefden te leggen (mede omdat we geen onthaakmat bij ons hadden) Na een dril van 10 minuten hebben we heb geschept, nog steeds staan we in het water, we onthaken hem en schieten snel een fototje.... binnen 1.5 minuut hebben we hem alweer gereleased, zie ik 20 seconden later de karper bovenkomen, op zijn rug

Dus ik pak hem bij ze staart en haal hem naar voren en naar achter, hij gaat er als een gek vandoor en weer 20 seconden later drijft hij weer naar boven, dus ik zwem er weer heen, reanimeer hem opnieuw, en weer het zelfde verhaal.... Hoe is die in godsnaam mogelijk, we hebben hem met uiterste zorg behandeld en hij is niet eens uit het water geweest, zn bek was nog heel, eigenlijk alles.... het gaat hier om een graskarper, en de dril heeft 10 minuten geduurd, hij was ook niet erg bijzonder sterk. Na de laatste keer, dus na 6 x reanimeren kwam hij weer boven, hij kolkte wat en spartelde wat, en hij bleef liggen, hij leefde nog wel maar ik vrees het ergste, toen zijn we maar naar huis gegaan, want dit verknoeide onze visdag dus helemaal. Wat is hier fout gegaan??
De karper zag er verder nog perfect uit, geen beschadigingen, helemaal niets, zie de foto maar bij vangstverslagen, en dan die waar wij mee in het water staan...
Mvg janieck spithoff