Karper, Dé Karperwereld of Spiegel Magazine


Gebruikersavatar
Ronnie van Berlo
Berichten: 330
Lid geworden op: 16-04-2003 02:00
Locatie: Mariahout
Contacteer:

06-06-2007 17:29

Ik ben lid van de karperwereld, heb laatst een paar x karper voor mijn ogen gehad.

In mijn ogen ziet er dat wat proffesioneler uit.
Gebruikersavatar
Bart Voeten
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-12-2005 22:09
Locatie: rijkevorsel
Contacteer:

06-06-2007 17:30

Kijk even op hun site daar staan ze allemaal op.
http://www.spiegelmagazine.nl/
Mvg.
waar ken je de spiegel kopen en kan je hem ook ergens bestellen
groeten
Laatst gewijzigd door Bart Voeten op 06-06-2007 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
carpanglers soak their balls in love juice
Richard bloem
Berichten: 35
Lid geworden op: 27-08-2006 10:18
Locatie: Enschede
Contacteer:

06-06-2007 17:35

Karperwereld,,,,heb ze allemaal van 1-54 :P
K. van den Herik

06-06-2007 18:30

2 x 18?
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

03-07-2007 12:44

De laatste Spiegel nr. 5.

100 blz., 22 pagina's reclame met her en der sluikreclame tussen de artikelen door.

Een vaag artikel over het sprookjes-meer(tje) tussen de wilgen, een betaalwater waar de redactie van de Spiegel geen foute zaken kon vinden.
Een klein meer met een bestand van ongeveer 50 karpers.
Gewichten variëren tussen de 15 en 49 pond.
De auteur vangt in zesendertig uur acht karpers waarvan zeven veertig ponders.
Zijn dit alle veertigers van het water, of zwemmen er nog meer?
Persoonlijk vind ik dit wel een heel brede top aan karpers op zo'n bestand.

Artikel Sjoob Kobus verdient wel een pluim, goed verwoord en geschreven.
Vond in twee artikelen een grove schrijf-fout, nogmaals met de zelfde zin aanheffen...

Karper nr. 42

82 blz., 18 pagina's reclame.

Regelmatig duikt er reclame op over betaalwateren in Europa.
Euro-carp-group heeft reeds 53 bestemmingen om te karperen.
spoedig zullen er nog twee Poolse wateren aan worden toegevoegd.
Drs. A. Danau profileert zich in deze als boegbeeld van de b-wateren.

De Karperwereld nr.54

82 blz., 18 pagina's reclame.

Vind het heel positief dat zij de KSN-jeugd ruimte geven om de jeugd beter voor te lichten inzake het karpervissen.
Over het algemeen heeft dit magazine de betere schrijvers onder zij hoede.
Waar ik wel mijn vraagtekens bij zet is de reclame voor het Betuwe-meer-Tiel.
Betreft het hier geen B-water ?

met lezende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

03-07-2007 23:20

elk blad heeft reclame nodig,en de doelgroep die betaalwater opzoekt wordt ook steeds groter.Dus spelen Karperbladen daar op in logisch voor elk wat wils.ik vindt Spiegelmagazine top als ook de Karper,De Karperwereld mag ook niet achter blijfen alhoewel ik de laatste twee nummers minder vondt.mar daar is al genoeg kritiek over geuit,ik weet zeker dat de heren er weer een speterend blad van maken.het valt ook niet mee om een ieder het naar de zin te maken.de niewe rubriek van de KSN vindt ik persoonlijk super het is als volwassene de taak de jeugd voor te gaan proficiat.


al met al lees ik alle drie de bladen met veel plezier
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT

steun de KSN en wordt lid gewoon doen
Gebruikersavatar
Peterjan Oosting
Berichten: 135
Lid geworden op: 02-03-2007 16:33
Locatie: Beilen of aan 't water!!

03-07-2007 23:30

Moet je maar even op http://www.spiegelmagazine.nl kijken :wink:
Groet'n uut Beil'n
Vissen doe ik om te genieten van de rustige, prachtige natuur!!

En natuurlijk om karper te vangen, ghehe
Gebruikersavatar
Peterjan Oosting
Berichten: 135
Lid geworden op: 02-03-2007 16:33
Locatie: Beilen of aan 't water!!

03-07-2007 23:33

Oops.. pagina 2 moest ook nog komen :oops:

Maar ik lees toch het liefst de karper!! Gewoon weg omdat ik vind dat daar meer informatie instaat dan in de Karperwereld. Maar de spiegel lijkt mij ook heel mooi. 8)
Groet'n uut Beil'n
Vissen doe ik om te genieten van de rustige, prachtige natuur!!

En natuurlijk om karper te vangen, ghehe
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

04-07-2007 12:45

Remon

Ik lees alle drie de bladen ook met plezier.
Dat de doelgroep die op B-water vist steeds groter wordt is een slechte ontwikkeling.

Het is schijnbaar niet tegen te houden.
Arme karpers die hier de dupe van worden.
Dat wij als mensen niet beter weten of in wilen zien dat dit een foute ontwikkeling is, zegt meer over ons de karpervisser, dan al die betaalwater-beheerders.
Hun drijfveer is het financiële gewin, en niet het welzijn van de karpers.
Die zijn immers te vervangen door een nieuwe lichting karpers met een vage herkomst...

met duistere groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

04-07-2007 12:59

Mannen
Weet je waar ik nieuwsschierig naar ben is wat jullie nu eigenlijk willen lezen. De ene keer hoor ik techniek dan is een verhaal met een mooie dril helemaal niets de andere keer is het weer compleet anders om. Laatst heb ik voor mijn gevoel een super informatief stuk geschreven over een nieuw loodsysteem. Dit was op dat moment nog niet helemaal perfect. Ik iedere dag kijken of er hierover een discussie op gang kwam op dit forum maar nee hoor. Wel discussies over je lelijkste vis en wie er een goede visser is. lekker belangrijk!! Maar een revolutionair en karpervriendelijk nieuw loodsysteem is niet interessant om verder over te brainstormen. In spiegel 6 heb ik voor de verandering maar de techniek verwerkt in een verhaal in de hoop dat dat wel aanslaat.
gr Piet
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

04-07-2007 13:21

en anders een artikel over tosti's.....daarmee trek je een topic over de 100 reactie heen....
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

04-07-2007 13:24

Piet, Piet, Piet,

Natuurlijk willen wij geïnformeerd worden over de nieuwste snufjes.
En daarom kopen we de karperblaadjes.

Maar er zijn er heel veel, waaronder ikzelf, die het gewoon leuk vinden om lekker een eind in het rond te schrijven!!!

En als we een keer wat willen weten, kijken we eens of er nog nieuws op de verschillende onderwerpen zijn: rigs, aas, vissen hier, vissen daar.

Maar de hoofdzaak blijft dat we lekker dom naar het gewicht van vissen kunnen raden. Elkaar het bloed onder de nagels vandaan proberen te halen. Flauwe grapjes. Dát schept een band!!! Want de meesten van ons zijn nu eenmaal dom en we willen lekker dom blijven.

Dus om nu de mensen in de discussiehoek en koffietafelpraathoek zo aan te spreken? Onverstandig!!! Wij vinden het allemaal wél lekker belangrijk!

Ik heb de blaadjes nog niet doorgelezen, maar ook bij de nieuwste snufjes zal ik (net zoals zoveel anderen) beoordelen of het past binnen mijn visserij, en zo ja, doe ik er mijn voordeel mee!!! Wat dat betreft zijn alle bijdragen inclusief die van jezelf altijd de moeite waard om door te nemen.

Zo en dan ga ik nu nog even een eind in de rondte kletsen en dan ga ik straks kijken of er nog vis op de mat wil komen.

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Hans Wikkerink
Berichten: 228
Lid geworden op: 23-08-2006 10:58

04-07-2007 13:24

Hans-Peter van Ee schreef:De laatste Spiegel nr. 5.

100 blz., 22 pagina's reclame met her en der sluikreclame tussen de artikelen door.

Een vaag artikel over het sprookjes-meer(tje) tussen de wilgen, een betaalwater waar de redactie van de Spiegel geen foute zaken kon vinden.
Een klein meer met een bestand van ongeveer 50 karpers.
Gewichten variëren tussen de 15 en 49 pond.
De auteur vangt in zesendertig uur acht karpers waarvan zeven veertig ponders.
Zijn dit alle veertigers van het water, of zwemmen er nog meer?
Persoonlijk vind ik dit wel een heel brede top aan karpers op zo'n bestand.

Artikel Sjoob Kobus verdient wel een pluim, goed verwoord en geschreven.
Vond in twee artikelen een grove schrijf-fout, nogmaals met de zelfde zin aanheffen...

Karper nr. 42

82 blz., 18 pagina's reclame.

Regelmatig duikt er reclame op over betaalwateren in Europa.
Euro-carp-group heeft reeds 53 bestemmingen om te karperen.
spoedig zullen er nog twee Poolse wateren aan worden toegevoegd.
Drs. A. Danau profileert zich in deze als boegbeeld van de b-wateren.

De Karperwereld nr.54

82 blz., 18 pagina's reclame.

Vind het heel positief dat zij de KSN-jeugd ruimte geven om de jeugd beter voor te lichten inzake het karpervissen.
Over het algemeen heeft dit magazine de betere schrijvers onder zij hoede.
Waar ik wel mijn vraagtekens bij zet is de reclame voor het Betuwe-meer-Tiel.
Betreft het hier geen B-water ?

met lezende groet

HPE


HPE Karperwereld nr. 54 heeft 84 pagina,s inclusief omslag.
Tevens moet ik je er op wijzen dat de karperwereld 23.5 pagina,s advertentie,s geplaatst heeft in nr 54.
Met lezende groet van de juiste verhouding.
Gunther Verwinnen
Berichten: 24
Lid geworden op: 06-02-2006 15:33
Locatie: Sint-Joris-Weert (B)

04-07-2007 14:11

Ik ben ook geabonneerd op de 3 magazines. Het ene moment is het ene magazine weer interessanter dan het andere maar dit is ook weer puur persoonlijk. Op dit moment kijk ik misschien toch wel het meeste uit naar Spiegelmagazine waarschijnlijk omdat dit nieuw is en ook wel het feit dat er wat andere schrijvers aan bod komen die hier ook actief zijn.

Het is natuurlijk zeer moeilijk om nog dingen te behandelen die echt nieuw zijn en per magazine-uitgave zijn het maximum 1 of 2 artikels met een echte meerwaarde. Dit zijn dan ook dikwijls dezelfde schrijvers.

Ik ben niet van plan een abonnement op te zeggen, ik ben godbetert zelfs nog geabonneerd op Beet. Niet dat ik dit een goed inhoudelijk magazine vind maar als je elke dag anderhalf uur op de trein zit, wil je wel wat te lezen hebben en ook enkel omdat mijn interesse in de sportvisserij breder is dan enkel karper.

Covers en mooie foto's op blinkend papier interesseren mij niet, de inhoud echter wel.

[quote]De fox sxvd gilde het uit. Ik stormde uit mijn hippydome, mijn 5 seizoen nash slaapzak achterlatend. Ik greep de soeple BB, welke gelijk tot het handvat doorboog. De shimano 4500 kwam tikkend op gang. Gelukkig hield het gesmeedde staal van de 887. Op de nieuwe cipro mat ...[/quote]

Hier ben ik het volledig met Klaas eens. Ik weet alleen niet of ik dit erg vind, alleen super en super belachelijk. Ik zou als fabrikant zijnde zoiets niet eens willen sponsoren. Iemand met een klein beetje verstand kan dit toch niet serieus nemen? :-?

PS Piet, ik denk dat er veel vissers jouw stuk wel interessant vonden. Waarom er geen topic over geopend is? Gemakshalve wachten tot wanneer alles op punt staat? Maar je hebt in ieder geval een punt.

MVG,
Gunther
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

05-07-2007 12:49

Piet

Jouw column in de Spiegel is absoluut een meerwaarde voor het magazine.
Ik vind het uitstekend op de manier waarop jij het brengt.
Vooral dat jij er op blijft hameren dat de veiligheid van de vis het allerbelangrijkste is.
Die nieuwe manier van lood-bevestiging heeft absoluut mijn belangstelling.
En zo zullen er vast nog meer zijn lezers.

Wel heb ik ergens van jouw hand gelezen, dat jij het helicopter-systeem onveilig vind.
Nu schrijft in de laatste Spiegel (nr. 5) Dave Lane dat hij het juist het veiligste systeem vindt.
Volgens mijn inzichten blijft bij lijnbreuk met een helicopter-systeem, alleen de onderlijn in de bek van een karper achter.

met vragende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

05-07-2007 12:54

Hans W.

Het klopt dat ik niet goed geteld heb.
Rekenen is dan ook niet mijn sterkste punt.
Op slakken zout leggen ook niet... :lol:

M.a.w., ik vind het met al die reclame in de bladen wel mee vallen, één en ander wordt gewoon uit zijn verband getrokken.
Er staan genoeg artikelen in deze bladen.
Of ze allemaal gelezen worden valt te betwijfelen, zie Piet V. zijn kritiek.
De foto's in deze bladen zullen echter door de meeste lezers, meerdere malen worden bekeken.
Waarom staan er op alle drie de covers van deze bladen, zeer grote vissen ?
Omdat dat verkoopt...

met reclamerende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
mario van de westerlo
Berichten: 606
Lid geworden op: 20-12-2005 20:34
Locatie: helmond

05-07-2007 13:20

Man man je hebt altijd wel wat !!!!!!

Hans-Peter van..Tellen kan je niet!!!! En nu weet je weer wat anders te mouwen ga anders vlinders vangen of zo iets Nu weet je dit weer.....

Waarom staan er op alle drie de covers van deze bladen, zeer grote vissen ?
Omdat dat verkoopt...

Snap je echt niet meer zo als velen denk ik, en je hoeft me geen uitleg te geven hoor daar zit ik echt niet op te wachten Hans....Het is toch nooit goed bij je ....Mvgr Vlekkie
Jan Peter Teerling

05-07-2007 14:30

Mario,
Mensen als HP zijn in MIJN ogen een aanwinst voor de 'karpervissport',
en leren je dingen te relativeren en niet alles maar voor lief te nemen.

Met de graag de post van HP lezende groet.
mario van de westerlo
Berichten: 606
Lid geworden op: 20-12-2005 20:34
Locatie: helmond

05-07-2007 14:51

Maar dit heeft niks met vissport te maken, heel goed dat er zulke mensen zijn als Hans. Maar daar gaat het nu niet om....Hij kraakt het één af vanwege advertentie's en dan zegt hij heb niet goed geteld. Nou zeg dan gewoon niks lijkt me veel beter, of let op wat je zegt.....Vlekkie
Jan Peter Teerling

05-07-2007 15:03

Mario,
Het heeft zijdelings te maken met het karpervissen,het is immers een karperblad..

Wat ik denk dat H-P zegt,is dat we met zn allen een beetje doorschieten wat betreft het karpervissen.Hij analyseerd en geeft ZIJN critische blik op de gang van zaken,en zo als hij dat doet,daar kan ik de humor wel van inzien.(Klaarblijklijk niet iedereens 'cup of tea')

Of hij daar nou één of meerdere pagina's naast zit doet wat mij betreft niet ter zake.

Het brengt in iedergeval wel een discussie opgang,en zonder discussie komt niemand nader tot elkaar.. :wink:
mario van de westerlo
Berichten: 606
Lid geworden op: 20-12-2005 20:34
Locatie: helmond

05-07-2007 15:26

Ja dan lijkt het me moeilijk raden welk blad...Dan zou ik zo ie zo al niks zeggen over dit onderwerp, en een discussie nou nee sorry dan moet je zo iets niet plaatsen. Maar als hij daar zijn tijden mee moet vullen tsja Veel fun ermee Hans.....Mvgr Vlekkie
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

05-07-2007 17:33

Hans Peter
Ik vind inderdaad dat een helicoptersysteem onveilig is. Ik heb het dan wel over een helicopter waarvan de bovenste kraal veel te vast zit. En Hans geloof mij die kom ik maar al te vaak tegen hier op mijn thuiswater. Daarnaast waren er een tiental jaren geleden ook helicoptersystemen in de handel waarvan de kralen op een ijzer staafje (van ongeveer 6 cm) dat uit de bovenkant het lood kwam werden geperst. Tussen die kralen zat de wartel en die kralen pasten bijna niet over het oogje (waar de hoofdlijn aan vast moest komen) dat aan het einde van dat staafje zat. Ongelovelijk onveilig.
Ik moet zeggen dat ik over de uitvoering van David Lane niets zinnig kan zeggen om de dood eenvoudige reden dat ik die nog niet heb uitgetest. Op papier lijkt hij inderdaad veilig!
Dus blijf ik voorlopig bij mijn oude standpunt over dat ik het een onveilig systeem vind.
GR Piet
Hans Wikkerink
Berichten: 228
Lid geworden op: 23-08-2006 10:58

05-07-2007 18:42

@ Jan Peter,
Laatste karper 26 pag. advertentie van de 84,
Kleine vertelling bijna 50%.Indien in een poll een mening wordt gevraagd geef dan in ieder geval de feiten eerlijk weer.
mario van de westerlo
Berichten: 606
Lid geworden op: 20-12-2005 20:34
Locatie: helmond

05-07-2007 20:08

Daarom Hans Wikkerink, daar ging het mij ook om en begrijp niet dat ze dat nog eens niet kunnen reageer dan gewoon niet.....Ik heb trouwens ook een abonement op 2 van die bladen en geef gewoon eerlijk een mening anders hou ik mijn mond wel stil, ik geef de voorkeur toch nog steeds aan Spiegel magazine ......Mvgr Vlekkie
Henk Derks
Berichten: 217
Lid geworden op: 26-11-2006 21:02
Locatie: Hoogeveen

05-07-2007 20:15

geef mij maar een blad met alleen maar goede info, bv, de artikelen van Piet vind ik erg goed, en leerzaam.
al die artikelen met dikke vissen hangen mij nu wel de strot uit, putje hier, watertje daar. als je de bladen naast elkaar legt, lees je steeds weer het zelfde.
gr.